Niet voor mensen maar ook niet voor dieren.
Ik heb iets te vaak meegemaakt dat het legitiem leek te zijn en diegene vervolgens met de noorderzon verdween, het geld voor andere dingen gebruikte, ontvangen producten doorverkocht.
Of nog leuker; spullen waar ze zogenaamd zo ontzettend om zaten te springen nooit ophaalden of na ophalen compleet verruïneerden etcetc.
Dat gezegd hebbende heb ik een hond met rugklachten, er was even een vermoeden van een hernia (bleek gewoon kou op de rug) en dat zou dan wsl een operatie worden.
Nu heb ik geen grote spaarpot maar ook uit principe heb ik een bedrag in mijn hoofd waar ik niet overheen ga en die operatie zat daarboven.
Ik ben in overleg gegaan met de dierenarts, heb aangegeven dat die operatie voor mij financieel niet haalbaar is en wat evt andere opties zijn.
Daar kwamen meerdere mogelijke opties naar voren afhankelijk van wat foto's naar voren brachten maar euthanasie was er één van.
Mijn omgeving vond dat ik maar een crowdfunding moest opstarten want 'hiervoor laat je je huisdier toch niet inslapen

Maar het is mijn huisdier, als ik de kosten niet kan dragen moet ik niet van anderen gaan verlangen dat zij het wel voor mij gaan oplossen.
En natuurlijk had ik het ontzettend poedersuiker gevonden als ik hem had moeten laten inslapen maar ik kan toch niet bakken met geld uitgeven en wanneer de andere hond wat kleins mankeert dat niet kunnen opvangen financieel?
Of de andere hond maar herplaatsen om de eerste die dure behandeling te geven?
De gestegen kosten zijn overigens wel een reden om tzt terug te gaan naar 1 hond.