Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik denk niet dat het een kwestie van 'niet erg gevonden' is, eigenlijk. Maar kiezen tussen twee 'kwaden'. 1. Toestaan dat iemand eigen consumpties nuttigt terwijl de rest wel besteld, en 2. Alle klandizie van die groep verliezen wanneer aangegeven wordt dat eigen consumpties nuttigen niet is toegestaan.
Niet echt een eerlijke keuze.
_San87_ schreef:Dan neem je t overgebleven eten toch mee? Dat is ook gewoon een optie als je het niet op krijgt.
Ceffyl schreef:Pfff wat een discussie over een glaasje water. Ik snap dat sommigen het niet breed hebben of geen fris/alcohol lusten, maar is een flesje water van zo'n 3 euro echt je tijd waard om je zo over op te winden? Breekt dat flesje Spa blauw echt de bank?
Je gaat toch uit eten om een avondje te genieten, voor de gezelligheid en/of voor het plezier dat je zelf niet hoeft te koken en op te ruimen. En dan doe je moeilijk over wel of geen kraanwater... Ik vind dat echt wel gierig.
Ik drink vaak wijn bij het eten en vraag daar altijd water bij. Soms krijg je kraanwater, prima. Soms komen ze met een fles Spa en ook dat vind ik prima. Je weet dat een avondje uit nu eenmaal geld kost.
Tinka schreef:Wij gaan af en toe naar een all you can eat, met de lunch erg goedkoop, was 12 euro, nu wel duurder. Maar dan drinken we dus alleen water, frisdrank kost daar 4 euro, vind ik in verhouding erg duur. En wij zijn echt niet de enige.
JorineV schreef:Heel die gedachte "je bestelt een drankje omdat het hoort, en als je dat niet doet, misgun je de horeca hun inkomsten" gaat me steeds meer tegen de borst stuiten. Er zijn nou eenmaal veel mensen die graag water drinken bij de maaltijd. Is het de klant z'n schuld als het verdienmodel daar geen rekening mee houdt?
Dat is haast net zoiets als dat het in het buitenland vaak not done is om geen/weinig fooi te geven, want daar leeft het personeel van. Gooi dan gewoon de tarieven voor het eten omhoog tot een bedrag waarbij je wél netjes uitkomt. Of is dat te simpel gedacht?
JorineV schreef:Heel die gedachte "je bestelt een drankje omdat het hoort, en als je dat niet doet, misgun je de horeca hun inkomsten" gaat me steeds meer tegen de borst stuiten. Er zijn nou eenmaal veel mensen die graag water drinken bij de maaltijd. Is het de klant z'n schuld als het verdienmodel daar geen rekening mee houdt?
Dat is haast net zoiets als dat het in het buitenland vaak not done is om geen/weinig fooi te geven, want daar leeft het personeel van. Gooi dan gewoon de tarieven voor het eten omhoog tot een bedrag waarbij je wél netjes uitkomt. Of is dat te simpel gedacht?
_San87_ schreef:Je kunt toch ook gewoon water bestellen?
JorineV schreef:_San87_ schreef:Je kunt toch ook gewoon water bestellen?
Sorry ik was te laat met aanpassen. Ik bedoelde kraanwater. Dat smaakt nou eenmaal anders dan spa blauw. Tenzij je in Spa bent
Hier in het topic, en in de horeca, leeft bij veel mensen het idee dat kraanwater bestellen altijd uit gierigheid gebeurt. Dat is imo jammer.
JorineV schreef:_San87_ schreef:Je kunt toch ook gewoon water bestellen?
Sorry ik was te laat met aanpassen. Ik bedoelde kraanwater. Dat smaakt nou eenmaal anders dan spa blauw. Tenzij je in Spa bent
Hier in het topic, en in de horeca, leeft bij veel mensen het idee dat kraanwater bestellen altijd uit gierigheid gebeurt. Dat is imo jammer.