Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:55

Er wordt ook nog steeds met duikteams gezocht in de Kerkvaart ter hoogte van de Hooiweg in Waspik na een melding van een auto te water bij de brandweer en een gevonden oliespoor. Er is nog niets gevonden.

kiki1976

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:32

In het water is het echt zo verdomd lastig zoeken als je niet weet waar.

Ex vrouw van kennis was toen vermist, toen 4 maanden later gevonden. Auto lag in het kanaal.

Een ware nachtmerrie, het ongewisse
Ik hoop zo dat er goed nieuws komt en dat ze beide in goede gezondheid terug gevonden worden

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:44

Ja door stroming in het water kan een auto nog lang blijven "drijven" en een heel eind verder terecht komen. De diepte van het water en het zicht onder water bepaalt ook mede de moeilijkheidsgraad van zo'n zoektocht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:52

Zo is een oud klasgenoot van me bijna 4 maanden vermist geweest voordat ze zijn auto in het kanaal langs de weg terug vonden. Dat maak het zo lastig als je niet precies weet waar iemand verdwenen is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 13:54

Fem schreef:
Voor wie mee wil zoeken, vrijwilligers zijn nu ook welkom:
[ [url=m/WjOXVz.png]Afbeelding[/url] ]

Ik kan momenteel helaas niet van huis weg vanwege een doodzieke vent door Corona..
En zelf ben ik ook niet fit, dus de kans is wel aanwezig dat ik het ook weer opgelopen heb. Al test ik momenteel nog negatief :+

Maar ik hoop wel dat mensen er bij stil staan wat je kunt aantreffen en het niet doen "omdat het zulk mooi weer is".
Dat was bij eerdere vermissingen soms wel het geval. Dan maakten sommige mensen er een soort uitje van.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:11

Ik kwam dit tegen onder een post op Facebook.
https://youtu.be/Z0zks9T_6QU
Geen idee of het geloofwaardig is maar de dingen die er benoemd worden en mensen die er in de buurt wonen geven aan de punten te herkennen.

'Richting Waspik heb je de Kerkvaart die van het Oude Maasje naar restaurant Amber *met een A gaat. Daar heb je ook de Kersenhof (bloesem) en aan de polanerweg de Appelbloesem.
Met betrekking tot Capelle zou het kunnen slaan op Sprang Capelle en raamsdonkveer. Autobedrijf zou autoservice van Eersel kunnen zijn.'

Hopelijk gaan ze hier wel voor de zekerheid zoeken.

Het houd me wel bezig.. hoop dat ze snel gevonden zijn ..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:14

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:17

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:42

FennyPower schreef:
Geen idee of het geloofwaardig is maar de dingen die er benoemd worden en mensen die er in de buurt wonen geven aan de punten te herkennen.

'Richting Waspik heb je de Kerkvaart die van het Oude Maasje naar restaurant Amber *met een A gaat. Daar heb je ook de Kersenhof (bloesem) en aan de polanerweg de Appelbloesem.
Met betrekking tot Capelle zou het kunnen slaan op Sprang Capelle en raamsdonkveer. Autobedrijf zou autoservice van Eersel kunnen zijn.'

Een zeer dubieus type. Google zijn naam in combinatie met jonamanda of graancirkels.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:47

Was hij dat ook niet met dat "genverstoker" verhaal?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:57

Het is echt vreselijk. Je hoopt dat ze gezond en wel gevonden worden, maar we weten ook dat er in vergelijkbare zaken helaas vaak een heel triest bericht kwam na een tijdje. Je kan je op geen enkele manier voorstellen waar de families doorheen gaan.

Social media heeft nu zijn nadelen, maar ook zijn voordelen natuurlijk. Je kan zo een groot publiek bereiken. En de rest moet je eigenlijk negeren.

Ooit was de leraar van onze zoon vermist. Nog voor sm tijdperk. Er kwamen meldingen uit heel Nederland dat hij gezien was. Daarop is er ook gezocht en zijn er oproepen gedaan of hij ajb contact wilde opnemen.
Het was echt in alle opzichten voor de familie, maar ook zijn leerlingen bijv een vreselijke tijd.

Veel later is zijn fiets gevonden en daarna ook zijn lichaam. Hij had er op de dag van de verdwijning als een einde een gemaakt bij een weg waar werkzaamheden waren. Pas aan het einde van die werkzaamheden hebben voorbijgangers wat gezien en is hij dus gevonden.

Maar al die zichtmeldingen en daardoor hoop waren echt vreselijk voor iedereen om hem heen. Helemaal achteraf.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:58

Misschien gaan ze er toch steeds meer vanuit dat het om een misdrijf gaat? Kan me voorstellen dat je daar geen burgers bij wilt hebben.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:00

raket schreef:
FennyPower schreef:

Een zeer dubieus type. Google zijn naam in combinatie met jonamanda of graancirkels.

Bah. Dat zo'n persoon zich geroepen voelt iets te moeten zeggen over deze verdrietige zaak. Hij zou beter moeten weten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:05

Nu ook zoektocht vanaf Giersbergen. Ben benieuwd wat daar de aanwijzingen voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:06

Renee1991 schreef:
Misschien gaan ze er toch steeds meer vanuit dat het om een misdrijf gaat? Kan me voorstellen dat je daar geen burgers bij wilt hebben.

Maar het laatste bericht is dat mensen wel welkom zijn om mee te zoeken. Ik denk dat ze nu gewoon heel veel mensen nodig hebben, om zoveel mogelijk terrein tegelijk te bekijken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:09

Ja dit is die man van dat “genverbrander” verhaal waarmee hij door de mand viel. Komt uit een naastgelegen dorp en is al een paar keer betrapt bij het maken van een graancirkel. Triest zo een graantje mee te willen pikken.

Wat een verschrikkelijke onzekerheid voor familie en vrienden van Hebe en Sanne. Ik vraag me af of ze ook met honden op het water zoeken?
Ik dacht dat deze eventueel aan kunnen slaan op mensen onder water.

Al neem ik aan dat ze alle mogelijkheden wel uit de kast zullen trekken om ze te traceren. Ik hoop dat ze ongeschonden en gezond gevonden worden, al vrees ik het ergste. Wat een verschrikking dit.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:13

Vayo schreef:
Ja dit is die man van dat “genverbrander” verhaal waarmee hij door de mand viel. Komt uit een naastgelegen dorp en is al een paar keer betrapt bij het maken van een graancirkel. Triest zo een graantje mee te willen pikken.

Ja de info die hij geeft is eigenlijk vrij voorspelbaar en opzoekbaar ...

Citaat:
Wat een verschrikkelijke onzekerheid voor familie en vrienden van Hebe en Sanne. Ik vraag me af of ze ook met honden op het water zoeken?
Ik dacht dat deze eventueel aan kunnen slaan op mensen onder water.

Oh kan dat?

Citaat:
Al neem ik aan dat ze alle mogelijkheden wel uit de kast zullen trekken om ze te traceren. Ik hoop dat ze ongeschonden en gezond gevonden worden, al vrees ik het ergste. Wat een verschrikking dit.

Ik heb er ook geen goed oog in gezien de verstreken tijd. Al hoop ik ook net zoals iedereen op een ongeschonden thuiskomst.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:16

Ik vrees dat ze toch ergens in het water of in bossages liggen met de auto. Anders moet je toch wat gevonden hebben inmiddels.

Hoop dat Signi snel word ingeschakeld. Die hebben dus honden en sonar die onderwater kan zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:18

Zullen we die mafkees negeren hier verder? Weer ontopic.. :)

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:20

Siersma schreef:
Ik vrees dat ze toch ergens in het water of in bossages liggen met de auto. Anders moet je toch wat gevonden hebben inmiddels.

Hoop dat Signi snel word ingeschakeld. Die hebben dus honden en sonar die onderwater kan zoeken

Waarom zijn de honden nog niet ingeschakeld eigenlijk? Iemand een idee?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:22

Siersma schreef:

Ja Signi is wat ik inderdaad bedoel!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:22

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:25

Caboby schreef:
Siersma schreef:

Waarom zijn de honden nog niet ingeschakeld eigenlijk? Iemand een idee?

Ik vermoed omdat ze dus nog geen concreet spoor hebben?
Je kan niet een hond in een gebied van tientallen kilometers zetten en zeggen volg deze geur maar

Zo joh, vind die link hier boven wel heftig hoor. Wildvreemde die even zulke dingen gaan speculeren, verschrikkelijk als je in zijn schoenen staat..
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 19-10-22 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:25

Ik zie dit topic nu pas, maar het houd mij inderdaad ook bezig. Wat een nachtmerrie zeg :(
Uiteraard hoop ik net als iedereen op een goede afloop, maar ik vermoed een heel naar ongeluk met alleen maar verliezers. Hopelijk zit ik ernaast en worden de twee in goede doen terug gevonden.

Dat twitter berichtje gedeeld door Petpa hier boven mij vind ik wel heftig op meerdere manieren. Mensen lijken altijd direct vingers te gaan wijzen.

Relaxed schreef:
Zullen we die mafkees negeren hier verder? Weer ontopic.. :)

Waar is die sneer voor nodig >;)
Niet dat ik die man geloof (beetje google-en zegt ook genoeg :')) maar dan nog.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:26

Amber alert is ingetrokken. Doen ze dat altijd na een x aantal dagen?