Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Weet ik. Het is niet meteen de volgende dag trouwens:Eulogy schreef:Ik vind het eigenlijk gek dat dit nu zo naar buiten is gebracht waardoor het wereldwijd een heel mediacircus is, zonder dat er verder eigenlijk nieuws is. Waarom niet gewoon een bericht nadat ze is overleden?
Er zit blijkbaar een heel protocol aan verbonden. De familie is zelfs niet eens de eerste die het weten. Eerst haar persoonlijke secretaris, dan familie en dan langzamerhand de media.
Prins Charles is daarna per direct koning en zal morgen dan gelijk al op staatsbezoek moeten in Engeland , Schotland en Ierland.
Citaat:The Queen's death and funeral plans works concurrently with Operation Spring Tide, the plan for the Prince of Wales' accession to the throne.[3] The day after the Queen’s death, the Accession Council would meet at St James's Palace to proclaim the new monarch.[14][1] Parliament would meet that evening when MPs would swear allegiance to the new monarch and express condolences for the Queen's death. Most parliamentary activities would then be suspended for 10 days. At 3:30 p.m., the new monarch will host the prime minister and the cabinet for an audience.[3] Two days after the Queen's death, proclamations of the new monarch would be made by the Scottish, Welsh and Northern Irish administrations.[3]
On the third day after the Queen's death, the new monarch would receive the motion of condolence at Westminster Hall in the morning and then depart for a tour of the United Kingdom. The new monarch would visit the Scottish parliament and attend a service at St Giles' Cathedral in Edinburgh. On the next day, the new monarch would visit Northern Ireland, where they would receive a motion of condolence at Hillsborough Castle and attend a service at St Anne's Cathedral, Belfast. Seven days after the Queen's death, the new monarch would visit Wales, receiving a motion of condolence at the Welsh parliament and attending a service at Llandaff Cathedral in Cardiff.[3]
Fokker321 schreef:SusanH schreef:Ik heb heel sterk het vermoeden dat ze al overleden is. Maar dat men wacht met naar buiten brengen tot iedereen die aanwezig moet zijn er is. Dan kan iedereen tegelijk geïnformeerd worden over de te nemen stappen, zodat alles gaat zoals vooraf is vastgelegd in de protocollen en draaiboeken die er liggen.
Dit denk ik ook..
Cubone schreef:Ik vind het echt ongepast dat hier een live blog van word bijgehoudenIk snap dat het koningin Elisabeth is, maar kom op hè. Die mensen mogen toch ook wel een beetje privacy?
We weten dat er wat aan de hand is, overlijd ze inderdaad dan kan het daarna gewoon naar buiten gebracht worden toch?
Cubone schreef:Ik vind het echt ongepast dat hier een live blog van word bijgehoudenIk snap dat het koningin Elisabeth is, maar kom op hè. Die mensen mogen toch ook wel een beetje privacy?
We weten dat er wat aan de hand is, overlijd ze inderdaad dan kan het daarna gewoon naar buiten gebracht worden toch?
Maar omdat ik zelf ook geen heilige ben denk ik wel; Zou de infinitea op zijn want ik ben er nog altijd van overtuigd dat die vrouw onsterfelijk is
Maar omdat ik zelf ook geen heilige ben denk ik wel; Zou de infinitea op zijn want ik ben er nog altijd van overtuigd dat die vrouw onsterfelijk is
Flubberboot schreef:Ik gok ook dat ze al overleden is maar dat ze geen officieel bericht sturen tot de familie die er moet zijn, er is. Zou ik als ik hen was iig wel fijn vinden. Je wilt toch eerst weten hoe en wat voordat je 2000 speculaties van het internet leest.
SusanH schreef:Kate is thuis vanwege een eerste schooldag las ik ergens.
En privacy is relatief als je een publiek persoon bent. Dat is ook 1 van de redenen dat alles zo geregisseerd is rondom de koninklijke familie natuurlijk.
elnienjo schreef:SusanH schreef:Kate is thuis vanwege een eerste schooldag las ik ergens.
En privacy is relatief als je een publiek persoon bent. Dat is ook 1 van de redenen dat alles zo geregisseerd is rondom de koninklijke familie natuurlijk.
In zo'n geval hou je je kinderen toch thuis en/of is er wel een nanny die oppast lijkt me. Dat Meghan niet mee is snap ik wel, maar Kate vind ik raar dat ze niet met haar man mee is in deze situatie.
Onali schreef:Giolli schreef:Onali schreef:
Lijkvlekken zien er inderdaad heel anders uit en komt alleen voor bij bedlegerige mensen.
Die vlekken zijn meer roodachtig dan blauwpaars.
Je bloedsomloop is dan zo slecht dat het voornamelijk bij de rug, schouders, benen en evt billen niet meer stroomt en door de zwaartekracht blijft liggen in de aders.
Je bedoelt denk ik circulatievlekken, want lijkvlekken zie je alleen ná de dood. Circulatievlekken zie je vaak ook niet op handen maar op plekken zoals rug, schouders, billen (als iemand inderdaad al lang ligt)
Edit; ik doelde dus op mijn werk.
Ik werk in de terminale zorg, geloof me als ik zeg dat mensen soms enkele dagen voor het overlijden ook al vlekken kunnen krijgen.
Is niet iets wat perse na de dood ontstaat, maar in sommige gevallen ook voor de dood al aanwezig kan zijn.
Wij noemen het iig lijkvlekken, net als de huisartsen.
Flubberboot schreef:Ik zou het in ieder geval niet waarderen dat ik via de media te horen zou moeten krijgen dat mijn moeder/oma/tante overleden is....
Ibbel schreef:Ik vind het ontzettend knap hoe de BBC commentators het voor elkaar krijgen het woord 'dying' te omzeilen. Iedereen denkt het, niemand spreekt het uit. Blijft bijzonder...