Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:09

Veiligheid? Dat deze allemaal in vliegtuig zaten vond ik al apart. Maar ze reden net de poort door.

Zou prince Harry inderdaad met een normale vlucht zou zijn gegaan? Omdat zodra hij zijn kans op de kroon had opgezegd ook de beveiliging vanuit de kroon meteen werd opgezegd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:10

BBC heb ik niet, gelukkig is bokt meestal net zo snel met de verslaggeving :+

Denk ook dat het wel klaar is. Kan me ook voorstellen dat ze er wel klaar mee is nadat haar man vorig jaar was overleden, na zolang samen geweest te zijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:10

Zebrastreep schreef:
Eulogy schreef:
Ik vind het eigenlijk gek dat dit nu zo naar buiten is gebracht waardoor het wereldwijd een heel mediacircus is, zonder dat er verder eigenlijk nieuws is. Waarom niet gewoon een bericht nadat ze is overleden?

Er zit blijkbaar een heel protocol aan verbonden. De familie is zelfs niet eens de eerste die het weten. Eerst haar persoonlijke secretaris, dan familie en dan langzamerhand de media.

Prins Charles is daarna per direct koning en zal morgen dan gelijk al op staatsbezoek moeten in Engeland , Schotland en Ierland.
Weet ik. Het is niet meteen de volgende dag trouwens:

Citaat:
The Queen's death and funeral plans works concurrently with Operation Spring Tide, the plan for the Prince of Wales' accession to the throne.[3] The day after the Queen’s death, the Accession Council would meet at St James's Palace to proclaim the new monarch.[14][1] Parliament would meet that evening when MPs would swear allegiance to the new monarch and express condolences for the Queen's death. Most parliamentary activities would then be suspended for 10 days. At 3:30 p.m., the new monarch will host the prime minister and the cabinet for an audience.[3] Two days after the Queen's death, proclamations of the new monarch would be made by the Scottish, Welsh and Northern Irish administrations.[3]

On the third day after the Queen's death, the new monarch would receive the motion of condolence at Westminster Hall in the morning and then depart for a tour of the United Kingdom. The new monarch would visit the Scottish parliament and attend a service at St Giles' Cathedral in Edinburgh. On the next day, the new monarch would visit Northern Ireland, where they would receive a motion of condolence at Hillsborough Castle and attend a service at St Anne's Cathedral, Belfast. Seven days after the Queen's death, the new monarch would visit Wales, receiving a motion of condolence at the Welsh parliament and attending a service at Llandaff Cathedral in Cardiff.[3]

Lekker goeie timing ook om "most parliamentary activities" te moeten opschorten voor 10 dagen :+

BigOne, klopt, maar nu is er ook niet echt nieuws dus wat is het verschil/voordeel?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:18

Het enige wat ik zie op de bbc is dat ze het hek filmen van het paleis in Schotland waar ze nu is. Er rijden auto's af en aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:20

Ik volg ook.

Zou het niet zo zijn dat de dames, vooral Kate, niet mee zijn door regels? Ik weet dat er wel eens zoiets geldt dat er altijd een apart moet blijven, stel dat er een aanslag gepleegd wordt..

Wat een vief mens is het eigenlijk altijd nog geweest. Ik zit de beelden te kijken, ongelooflijk.

Hoe dan ook denk ik dat vandaag geschiedenis wordt geschreven helaas, ze trommelen niet iedereen van heinde en verre op voor een gestoten teen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:23

Ik vind het echt ongepast dat hier een live blog van word bijgehouden := Ik snap dat het koningin Elisabeth is, maar kom op hè. Die mensen mogen toch ook wel een beetje privacy?

We weten dat er wat aan de hand is, overlijd ze inderdaad dan kan het daarna gewoon naar buiten gebracht worden toch?

Maar omdat ik zelf ook geen heilige ben denk ik wel; Zou de infinitea op zijn want ik ben er nog altijd van overtuigd dat die vrouw onsterfelijk is :=
Laatst bijgewerkt door Cubone op 08-09-22 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:25

Fokker321 schreef:
SusanH schreef:
Ik heb heel sterk het vermoeden dat ze al overleden is. Maar dat men wacht met naar buiten brengen tot iedereen die aanwezig moet zijn er is. Dan kan iedereen tegelijk geïnformeerd worden over de te nemen stappen, zodat alles gaat zoals vooraf is vastgelegd in de protocollen en draaiboeken die er liggen.

Dit denk ik ook..

Ja, dat denk ik dus ook.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:25

Het is gewoon zo dat met iemand die zo bekend is, er aandacht voor is. Dit raakt hoe dan ook toch een hele groep mensen.

Toen Michael Jackson overleed was er op CNN ook zo een gigantische uitzending. Ik heb hem toen tot middenin de nacht gevolgd.

Ik denk dat ze ook al overleden is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:26

Cubone schreef:
Ik vind het echt ongepast dat hier een live blog van word bijgehouden := Ik snap dat het koningin Elisabeth is, maar kom op hè. Die mensen mogen toch ook wel een beetje privacy?

We weten dat er wat aan de hand is, overlijd ze inderdaad dan kan het daarna gewoon naar buiten gebracht worden toch? :=

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze zijn aardig stil met nieuws naar buiten brengen. Als ik op de bbc kijk herhalen ze eigenlijk alleen maar

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:27

Cubone schreef:

We weten dat er wat aan de hand is, overlijd ze inderdaad dan kan het daarna gewoon naar buiten gebracht worden toch?

Maar omdat ik zelf ook geen heilige ben denk ik wel; Zou de infinitea op zijn want ik ben er nog altijd van overtuigd dat die vrouw onsterfelijk is :=

Alle grote TV-zenders en kranten hebben live-blog en 'live coverage'. Zo werkt dat nou eenmaal. Of bokt meedoet of niet, gaat geen fluit uitmaken. Privacy heb je niet als koningshuis. Welk koningshuis dan ook.

Tigra_

Cubone schreef:

Ben ik helemaal met je eens. Lijkt mij vooral voor de familie lastig. Zelf zal ze er weinig van mee krijgen wat er buiten haar kamer om gebeurt op dit moment. Maar vreselijk dat de familie niet de rust en ruimte krijgt. Maar dat is een van de grootste nadelen als je een royal bent. Dan moet alles via de regels. En blijft er niets over voor de menselijke gevoelens.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 08-09-22 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Kate is thuis vanwege een eerste schooldag las ik ergens.

En privacy is relatief als je een publiek persoon bent. Dat is ook 1 van de redenen dat alles zo geregisseerd is rondom de koninklijke familie natuurlijk.

Flubberboot

Ik gok ook dat ze al overleden is maar dat ze geen officieel bericht sturen tot de familie die er moet zijn, er is. Zou ik als ik hen was iig wel fijn vinden. Je wilt toch eerst weten hoe en wat voordat je 2000 speculaties van het internet leest.

Fokker321

Voor degenen die BBC news niet kunnen kijken, YouTube doet ook aan livestreaming

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:28

Flubberboot schreef:
Ik gok ook dat ze al overleden is maar dat ze geen officieel bericht sturen tot de familie die er moet zijn, er is. Zou ik als ik hen was iig wel fijn vinden. Je wilt toch eerst weten hoe en wat voordat je 2000 speculaties van het internet leest.

Dat vermoeden heb ik ook. Niet zo zeer dat iedereen gebrieft moet worden want dit protocol ligt natuurlijk al jaren kant en klaar op de plank. Maar dat ze het persoonlijk horen.

Anoniem

Re: Queen Elizabeth onder verscherpt medisch toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:30

Harry zat achter het stuur

Flubberboot

Ik zou het in ieder geval niet waarderen dat ik via de media te horen zou moeten krijgen dat mijn moeder/oma/tante overleden is....

elnienjo

SusanH schreef:

En privacy is relatief als je een publiek persoon bent. Dat is ook 1 van de redenen dat alles zo geregisseerd is rondom de koninklijke familie natuurlijk.

In zo'n geval hou je je kinderen toch thuis en/of is er wel een nanny die oppast lijkt me. Dat Meghan niet mee is snap ik wel, maar Kate vind ik raar dat ze niet met haar man mee is in deze situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:31

elnienjo schreef:
SusanH schreef:

In zo'n geval hou je je kinderen toch thuis en/of is er wel een nanny die oppast lijkt me. Dat Meghan niet mee is snap ik wel, maar Kate vind ik raar dat ze niet met haar man mee is in deze situatie.

Gelukkig hoeven wij daar geen oordeel over te vellen, als dat in de familie zo is afgesproken, dan is dat zo en hoeven wij daar even helemaal niets mee.

Ibbel

Re: Queen Elizabeth onder verscherpt medisch toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:33

Ik vind het ontzettend knap hoe de BBC commentators het voor elkaar krijgen het woord 'dying' te omzeilen. Iedereen denkt het, niemand spreekt het uit. Blijft bijzonder...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:33

"ze is comfortabel" klinkt als palliatieve sedatie...

Wel stoer dat ze deze week nog de nieuwe premier heeft ontvangen, bijna sterven in het harnas.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:34

Onali schreef:
Giolli schreef:
Onali schreef:

Lijkvlekken zien er inderdaad heel anders uit en komt alleen voor bij bedlegerige mensen.
Die vlekken zijn meer roodachtig dan blauwpaars.

Je bloedsomloop is dan zo slecht dat het voornamelijk bij de rug, schouders, benen en evt billen niet meer stroomt en door de zwaartekracht blijft liggen in de aders.

Je bedoelt denk ik circulatievlekken, want lijkvlekken zie je alleen ná de dood. Circulatievlekken zie je vaak ook niet op handen maar op plekken zoals rug, schouders, billen (als iemand inderdaad al lang ligt)

Edit; ik doelde dus op mijn werk.

Ik werk in de terminale zorg, geloof me als ik zeg dat mensen soms enkele dagen voor het overlijden ook al vlekken kunnen krijgen.
Is niet iets wat perse na de dood ontstaat, maar in sommige gevallen ook voor de dood al aanwezig kan zijn.
Wij noemen het iig lijkvlekken, net als de huisartsen.

Oké. :) Ik denk er anders over omdat ik anders geleerd heb van onze artsen, maar wie weet ligt het anders of bedoelen we wel hetzelfde. Het is verder ook niet belangrijk maar ik wilde alleen even uit de wereld helpen dat het niet mogelijk is dat de koningin de laatste keer met lijkvlekken op de foto stond. Volgens mij beweerde jij dat overigens niet eens. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:34

Flubberboot schreef:
Ik zou het in ieder geval niet waarderen dat ik via de media te horen zou moeten krijgen dat mijn moeder/oma/tante overleden is....

Zo werkt het daar ook niet , de media is haast een van de laatsten die het te weten komen. Aan wat ik af en aan zie rijden zijn de belangrijkste mensen al in de buurt.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:35

Ik begreep dat volgens brits protocol het overlijden van de koninging bij het nieuws van 18.00 (19.00 nl tijd) en 8.00 (9.00 nl tijd) pas bekend gemaakt mag worden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:35

Ibbel schreef:
Ik vind het ontzettend knap hoe de BBC commentators het voor elkaar krijgen het woord 'dying' te omzeilen. Iedereen denkt het, niemand spreekt het uit. Blijft bijzonder...

Ze zijn ook heel beleefd. Gaven ook aan dat dit boven alles ook een familiemoment is. :j

En inderdaad, ze heeft dinsdag gewoon nog gewerkt. Ongelooflijk. Als ik die leeftijd haal ben ik toch hopelijk al 25 jaar met pensioen. :7