Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:Ik las laatst dat een kwart van de Oekraïners al emigratieplannen had, dus dat ze allemaal terug gaan straks, zou ik niet vanuit gaan. En waarom zouden ze ook, als ze straks hier een leven hebben opgebouwd.
DuoPenotti schreef:Maar vroeger werkte de mensen thuis of dichterbij huis.
Want opa met een paard was een boer of melk ophaler oid.
Geen burger in de straat.
Die werkte geen 40 km verderop.
En ook niet in ploegen.
Dat deed alleen een verpleegster.
Kijk van mij mag het autovrij op zondag alleen noodzakelijk werk verkeer.
Maar zonder auto is voor vele ook niet meer te doen.
Jessix schreef:Eulogy schreef:Ik las laatst dat een kwart van de Oekraïners al emigratieplannen had, dus dat ze allemaal terug gaan straks, zou ik niet vanuit gaan. En waarom zouden ze ook, als ze straks hier een leven hebben opgebouwd.
Inderdaad, waar ga je straks naar terug als je hier misschien al +10 jaar hebt gewoond. Helemaal als je kinderen hebt die inmiddels ook hun leven hier hebben opgebouwd. Wat heb je nog in je land van herkomst? Dat zal per mens/gezin verschillend zijn. Maar kan me heel goed voorstellen dat je wanneer je een leven hebt opgebouwd dat niet meer op wil geven om weer opnieuw te moeten beginnen.
DuoPenotti schreef:Waarom moeten die dicht dan?
Je kan toch prima naar een horecazaak in eigen woonplaats?
Oké naar de Beekse bergen oid word moeilijker. Maar dan ga je op zaterdag
IHN schreef:Mafflinger schreef:* oke dat quoten lukt me niet, maar even doorgaand op wat hierboven staat... dat de boeren dan zouden kunnen verrekken....
Alleen vergeet iedereen eventjes dat je die boer toch echt wel 3x per dag nodig hebt om te eten.... die supermarkt vult zichzelf niet. Al lijken heel veel mensen dat wel te denken
En tja we denken allemaal wel dat die auto een eerste levensbehoefte is, maar in essentie kunnen we prima zonder. Een generatie of wat terug (mijn opa en oma), hadden een paard.... dat was hun vervoer.
Nou ja. Ik las dus serieus een reactie ergens op feestboek, waarin iemand zei: wat een gezeur over die boeren. We halen ons eten gewoon uit de fabriek. En dat was echt een serieuze opmerking. Veel kinderen hebben ook geen idee dat eten toch echt niet uit een fabriek komt.
elnienjo schreef:Jessix schreef:
Inderdaad, waar ga je straks naar terug als je hier misschien al +10 jaar hebt gewoond. Helemaal als je kinderen hebt die inmiddels ook hun leven hier hebben opgebouwd. Wat heb je nog in je land van herkomst? Dat zal per mens/gezin verschillend zijn. Maar kan me heel goed voorstellen dat je wanneer je een leven hebt opgebouwd dat niet meer op wil geven om weer opnieuw te moeten beginnen.
We zijn nog geen jaar ver met die oorlog, dus niemand heeft hier nog z'n leven opgebouwd. Als je je leven lang ergens hebt gewoond, daar je roots hebt liggen en familie hebt, dan ben je dat toch niet binnen een paar jaar onthecht?
Mafflinger schreef:En tja we denken allemaal wel dat die auto een eerste levensbehoefte is, maar in essentie kunnen we prima zonder. Een generatie of wat terug (mijn opa en oma), hadden een paard.... dat was hun vervoer.
Cer schreef:Nederland is echt niet heel groot, met 80km per uur max kom je ook wel waar je wezen moet.. mij zou t niet uitmaken..
Mafflinger schreef:Alleen vergeet iedereen eventjes dat je die boer toch echt wel 3x per dag nodig hebt om te eten.... die supermarkt vult zichzelf niet. Al lijken heel veel mensen dat wel te denken
Josien_ schreef:Ik ben het grotendeels een dat Nederland "vol" is, maar ik ben ook weer zo pessimistisch dat ik denk dat er geen oplossing is.
Mensen hebben geen huizen dus er moet bijgebouwd worden, asielzoekers kun je niet aan hun lot overlaten en mensen krijgen echt niet minder kinderen.
DuoPenotti schreef:Waarom moeten die dicht dan?
Je kan toch prima naar een horecazaak in eigen woonplaats?
Oké naar de Beekse bergen oid word moeilijker. Maar dan ga je op zaterdag
elnienjo schreef:DuoPenotti schreef:Maar vroeger werkte de mensen thuis of dichterbij huis.
Want opa met een paard was een boer of melk ophaler oid.
Geen burger in de straat.
Die werkte geen 40 km verderop.
En ook niet in ploegen.
Dat deed alleen een verpleegster.
Kijk van mij mag het autovrij op zondag alleen noodzakelijk werk verkeer.
Maar zonder auto is voor vele ook niet meer te doen.
Dan gaan wel alle horeca en andere recreatieve zaken (pretpark, dierentuin, musea etc. etc) naar de knoppen als die zondagen dicht moeten zijn.
DuoPenotti schreef:Iedereen moet sociaal zijn.
Maar de boer die voedsel ook voor andere met honger maakt moet maar minderen.
Want beton in dat land is belangrijker.
Echt de weg kwijt hier
elnienjo schreef:OV bestaat nauwelijks in mijn omgeving, je hebt nog altijd de auto nodig om naar de trein te gaan. Met de fiets kom je ook maar in een kleine cirkel (buiten dat ik niet fiets en geen fiets heb) dus dat is ook niet voor een dagje uit. Neem aan dat iedereen de uitjes in eigen directe omgeving allang gezien/gedaan heeft dus die moeten het vooral van dagjesmensen hebben uit andere regio's.
elnienjo schreef:OV bestaat nauwelijks in mijn omgeving, je hebt nog altijd de auto nodig om naar de trein te gaan. Met de fiets kom je ook maar in een kleine cirkel (buiten dat ik niet fiets en geen fiets heb) dus dat is ook niet voor een dagje uit. Neem aan dat iedereen de uitjes in eigen directe omgeving allang gezien/gedaan heeft dus die moeten het vooral van dagjesmensen hebben uit andere regio's.