Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
storrum schreef:Ik weet niet of dit al langs is gekomen, maar... wow!!![]()
https://video.twimg.com/ext_tw_video/15 ... mp4?tag=12
pien_2010 schreef:storrum schreef:Ik weet niet of dit al langs is gekomen, maar... wow!!![]()
DIT is precies waar het omgaat! Sterk en goed verwoord en laat het nu EINDELIJK eens binnen komen bij al die gelovigen die vinden dat hun bijbel waarna zij leven (en dat is echt ok) en waarin zij geloven, voor ons allemaal moet gelden. Want daar gaat het dus heel erg mis!
Niniane schreef:Ik heb zelf nogal moeite met mensen die zich pro life noemen.
Citaat:Je bent pro birth en anti-choice. Zodra de baby geboren is, kan men het weinig schelen wat er gebeurt.
Shadow0 schreef:[de dingen die ze daar dus allemaal in de jaren 50 al hadden uitgevonden voor de armste wijk in London, is nu nog steeds revolutionair in de VS.
Avalanche schreef:Zullen we het vaccineren er even buiten laten? Is niet echt on topic. En ja, het is het is een glijdende schaal.
celticpony schreef:voor mij gaat het er niet om of je voor of tegen abortus bent, dat mag ieder voor zichzelf uitmaken, voor mij gaat erom dat men goedkeurt dat de staat beslissingen kan opleggen die aan een vrouw zelf toebehoren, terwijl het haar lichaam is!
ik vind het walgelijk dat men in de VS grootschalig vindt dat iedereen het recht moet hebben op een wapen om zichzelf te kunnen verdedigen, maar dat een vrouw niet het recht krijgt om haar eigen beslissingen te maken.
misselijkmakend...
Sizzle schreef:Hoe bedoel je dat precies?
Ken je persoonlijk Amerikanen die tegen abortus zijn maar wel op straat stonden te het vaccin?
Sizzle schreef:Als je eerst tegen vaccinatie protesteert en vervolgens kort daarna tegen abortus is dat nogal krom ja. Maar anderzijds is geloof sowieso nogal krom op veel vlakken.
Echter is niet gezegt dat deze protesteerders nu allemaal tegen abortus zijn toch? Of wel?
Avalanche schreef:Ik ben gelovig.
Voor mezelf zou ik er serieuze moeite mee hebben, maar om beslissingen voor anderen te gaan maken, en zeker wat deze intieme zaken betreft, vind ik volkomen onacceptabel.
Niobe schreef:Avalanche schreef:Ik ben gelovig.
Voor mezelf zou ik er serieuze moeite mee hebben, maar om beslissingen voor anderen te gaan maken, en zeker wat deze intieme zaken betreft, vind ik volkomen onacceptabel.
Dat respecteer ik volledig. Helaas heeft here god ook een vrij grote fanbase die nogal giftig is.
enzino schreef:Dat lijkt me een verkiezingspunt van de Democraten, geen feit. De ene helft van het land ziet het als de correcte uitvoering van de rol van de SC, de andere helft is het niet met de beslissing eens en maakt er een politiek punt van om bij de midterms nog enige kans te maken.
enzino schreef:Het punt is echter dat de rechten gebaseerd waren op Roe vs Wade en dit is nu ongedaan gemaakt. Die rechten waren dus, op basis van de huidige herziene uitspraak, onterecht gegeven. Het is dan niet zozeer het afpakken van rechten maar het onterecht toewijzen van rechten, die nooit gegeven hadden mogen worden, herstellen.
enzino schreef:Bovendien zou je kunnen stellen dat een verbod op abortus meer rechten geeft aan een ongeboren kind. De vrouw kan in de meeste gevallen nog altijd bepalen een zwangerschap te voorkomen en nu gééf je de ongeboren bevolking meer rechten.
enzino schreef:Zelf vind ik het een mooie situatie waar er een systeem is waar volksvertegenwoordigers standpunten innemen en vervolgens de bevolking mag stemmen wie ze willen als vertegenwoordiger; een democratie. Dat prefereer ik boven een situatie waar een groepje ongekozen mensen alle andere mensen regels en wetten op gaan leggen, laat het de top van de EU zijn of een Supreme Court. Indien de EU dit soort dingen altijd af zou dwingen dan was het liberale Nederland mogelijk al jaren terug op de vingers getikt met ons wiet gedoogbeleid, onze homorechten en onze abortusregels. Het is moeilijk voorop te lopen met een kleine bevolking waar de meeste stemmen dan zouden gelden binnen de EU.
Of iets een "goede onderbouwing" heeft lijkt me erg subjectief.
enzino schreef:Overigens ben ik pro-abortus en wil mensen erop wijzen dat abortus ook nog toestaan is in het derde trimester in 7 Amerikaanse staten. In vergelijking met die staten leven we in NL ook nog ver terug in de tijd met die arbitraire regel van 22-24 weken die vooral vrouwen in de moeilijkste posities raken.
Citaat:In future cases, we should reconsider all of this Court’s substantive due process precedents, including Griswold, Lawrence, and Obergefell.
Because any substantive due process decision is ‘demonstrably erroneous’ … we have a duty to ‘correct the error’ established in those precedents.
Shadow0 schreef:[...] maar het terugdraaien van allerlei bescherming van raciale gelijkheid zal vast ook niet lang duren, want racisme zou men ook heel graag weer legaal maken. Daar worden sommige mensen namelijk echt ontzettend enthousiast van, het uitzicht op ongebreideld racisme en geweld tegen minderheden.
John Cornyn in tweet schreef:Now do Plessy vs Ferguson/Brown vs Board of Education.Barack Obama in tweet schreef:Today, the Supreme Court not only reversed nearly 50 years of precedent, it relegated the most intensely personal decision someone can make to the whims of politicians and ideologues—attacking the essential freedoms of millions of Americans.