Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Daan13 schreef:Spareribs
Even een iets andere wending;
Veganisten zullen niet naar de dierentuin gaan.
Maar hoe leren hun kinderen de dieren van de wereld kennen?
Via een boek, computer?
Wat als er een generatie veganisten komt die het niet nodig vind om hun kinderen de dieren van de wereld te laten leren.
Dan krijg je toch een generatie die een heleboel dieren niet eens kent ?
Hoe gaat dat dan verder?
tamary schreef:Telpeva schreef:Baileymix ik zie net je bericht over de biologisch afbreekbare alternatieven voor leer, heb je daar misschien een voorbeeld van of naam van het materiaal, merknaam of iets zodat ik kan googlen? Ben wel nieuwsgierig!
Nederlands bedrijf :
[ Video ]
DaysOfAutumn schreef:VuurVleugels schreef:Ik ben absoluut geen vegan en hoewel ik bewuste keuzes probeer te maken zal ik dat ook nooit worden.
Maar de meest respectloze reacties in die topic zie ik niet vanuit de vegans komen, die komen vanuit de felle tegenstanders.
Met je spareribs marineren... Hoeveel vertrouwen heb je in je eigen standpunten als je het nodig acht om nog zo'n kinderachtige virtuele tong uit te steken?
Helemaal eens. En memes over vegans die elke paar minuten zogenaamd zouden melden dat ze vegan zijn.
Is het écht nodig om zo agressief te reageren op iets wat je niet kent of wat niet jouw visie is? Ik ben niet eens vegetariër maar ik vind dat BaileyMix heel vriendelijk en respectvol blijft. Ongelofelijk dat mensen uit onmacht dan maar gaan schreeuwen dat een grote groep mensen (zo’n 79 miljoen, ja ik heb dit net gegoogled) hersenloos is of eventjes moeten benoemen dat ze lekker hun vlees gaan marineren.
Onali schreef:Maar feit blijft dat ik nooit een vleeseter of omnivoor en masse heb zien protesteren om vooral meer vlees te gaan eten en proberen vegetariërs over te halen om vlees te gaan eten of dierlijke producten te gaan gebruiken.
Ja online, nadat er iets gepost wordt door/ voor/ na acties waar veganisten de aanstichters zijn.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een vleeseter/ omnivoor vrachtwagens met groente de weg versperren, of zich vastketenen aan de deuren van een groentewinkel.
En heus niet iedere vegan zal dit doen, maar het gros wel in tegenstelling dus tot de 'andere partij'.
VuurVleugels schreef:Maar waar haal je dat 'gros' vandaan? Waar? Van die 79 miljoen mensen op aarde, denk je echt dat het merendeel (want dat betekent 'gros') daarvan zich vastketend? Natuurlijk niet, dat zijn er over de hele wereld elke duizenden! Hoe is dat het gros van de veganisten?
Dit is een generalisatie van jewelste.
mairead schreef:Voor degenen die tegen KI zijn bij dieren: ben je dan ook tegen vruchtbaarheidsbehandelingen bij mensen?
Ten slotte ligt de mens aan de grondslag van de milieu-problematiek. Als er (veel) minder van ons zouden zijn, dan zou dat beter zijn voor de planeet...
troi schreef:De felle reacties vanuit vleeseters zijn volkomen logisch. In het veganistisch standpunt zit een enorm moreel oordeel verscholen. Een redelijk vernietigend oordeel zelfs. Vleeseters zijn moordenaars en misbruikers, slavenhouders en slavenhandelaars (tenminste als je ooit een dier hebt verkocht of overgedragen en dat zal voor de meesten gelden).
Logisch dat dat schuurt!
Vraag is natuurlijk wel of het fair is dat de groep dat zo persoonlijk opvat. En of dat de veganisten verweten mag worden.
MarlindeRooz schreef:Ja zo ervaar ik dat ook. En de vegans die zo moreel oordelend doen en jou als een minder mens zien omdat je bijvoorbeeld zuivel eet, die vermijd ik gewoon.
Wel vind ik het afgrijselijk irritant dat als ik zeg geen vlees/vis te eten omdat dit ter sprake komt, dat mensen zich ALTIJD gaan verdedigen. “Ja ik eet eigenlijk nooit meer vlees” of “ja ik eet ook heel veel vega”. En dan ga je daarna uit eten en dan nemen ze biefstuk. Moet je zelf weten, is vast lekker. Maar verdedig jezelf dan ook niet altijd.
Echt ik eet al 16 jaar vega en dit gebeurt zooo vaak.