Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Diablo schreef:Wat kosten de diesel en benzine nu in Nederland? Wij wonen in Duitsland. De benzine kost nu bij ons 1,86 en de diesel rond de 1,90.
Benzineprijs staat nu op 2.03 en Diesel op 1.73.
Actuele prijzen: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... zen-europa
Daan13 schreef:Als ik ga tanken bij TinQ dan gaat de auto echt stotterend door de bocht en kan ik minder kilometers per tank rijden.
AmyJamess schreef:Daan13 schreef:Als ik ga tanken bij TinQ dan gaat de auto echt stotterend door de bocht en kan ik minder kilometers per tank rijden.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik heb dus het zelfe.
Laatst voor het eerst bij tinq getanked omdat die het goedkoopst is op dit moment.
Normaal rij ik 500-550 op een volle tank, nu haalde ik de 500 niet eens.
Begon te twijfelen of het aan mijn auto lag![]()
Ik zit ook erg te twijfelen om naar duitsland te gaan ek daar te tanken. Maar goed, dat is voor mij al een half uur rijden, en de prijzen verschillen daar ook niet meer zo veel als hier.
Ceetje_bokt schreef:Ik rijd al een paar maanden met mijn ‘boardcomputer’ standaard op het verbruik per 100km. Daarmee ben ik erg bewust geworden van mijn verbruik door even lekker door te trekken. Mijn gemiddelde over 40.000 km is inmiddels gedaald van 5,6 naar 5,2 L/100km. Ik vind het fijner om iets harder te rijden, maar met de huidige benzineprijzen is mijn voet toch iets minder zwaar geworden.
Petrichor schreef:Ceetje_bokt schreef:Ik rijd al een paar maanden met mijn ‘boardcomputer’ standaard op het verbruik per 100km. Daarmee ben ik erg bewust geworden van mijn verbruik door even lekker door te trekken. Mijn gemiddelde over 40.000 km is inmiddels gedaald van 5,6 naar 5,2 L/100km. Ik vind het fijner om iets harder te rijden, maar met de huidige benzineprijzen is mijn voet toch iets minder zwaar geworden.
Haha grappig dit is precies wat ik ook doe! Mijn gemiddelde zit op 5.0 L/100km. Maar dat betekend wel als een oud wijf rijden, snel overschakelen etc!
wouterpaard schreef:Ja, al lees ik bij het opzoeken dat het maar 0.08 is.
Dit staat er bij mijn werk:
Als werkgever mag je reiskosten, tot een maximum van € 0,19 per kilometer, onbelast vergoeden aan je medewerker. Voor woon- werkkilometers ontvang je conform cao € 0,08 per kilometer, tot een maximum van 2 x 30 kilometer. Met de regeling ‘uitruil reiskostenvergoeding’ kun je toch de maximaal onbelaste reiskostenvergoeding van € 0,19 per kilometer ontvangen.
In al mijn enthousiasme is het wel een nadeel als je een huis wil kopen… dit zijn de gevolgen
Je bruto jaarsalaris wordt lager. Hierdoor betaal je minder loonbelasting. Zo houd je netto meer over.
Je bruto jaarsalaris wordt lager. Dit jaarsalaris wordt gebruikt voor de berekening van uitkeringen zoals de WIA en WW. Een lager bruto jaarsalaris zal leiden tot een lagere uitkering.
Je bruto jaarsalaris wordt lager. Dit kan een positief gevolg hebben op inkomensafhankelijke subsidies en toeslagen zoals huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag.
AmyJamess schreef:Daan13 schreef:Als ik ga tanken bij TinQ dan gaat de auto echt stotterend door de bocht en kan ik minder kilometers per tank rijden.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik heb dus het zelfe.
Laatst voor het eerst bij tinq getanked omdat die het goedkoopst is op dit moment.
Normaal rij ik 500-550 op een volle tank, nu haalde ik de 500 niet eens.
Begon te twijfelen of het aan mijn auto lag![]()
AmyJamess schreef:Daan13 schreef:Als ik ga tanken bij TinQ dan gaat de auto echt stotterend door de bocht en kan ik minder kilometers per tank rijden.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik heb dus het zelfe.
Laatst voor het eerst bij tinq getanked omdat die het goedkoopst is op dit moment.
Normaal rij ik 500-550 op een volle tank, nu haalde ik de 500 niet eens.
Begon te twijfelen of het aan mijn auto lag![]()
Ik zit ook erg te twijfelen om naar duitsland te gaan ek daar te tanken. Maar goed, dat is voor mij al een half uur rijden, en de prijzen verschillen daar ook niet meer zo veel als hier.
Paardenfan25 schreef:Ik ga ook maar eens rekensommetje maken of het voordelig is om elektrisch te rijden, te overnachten of in België tanken
Spenk schreef:Verschillen nog best veel als je niet een grote aan de snelweg neemt ofzo. Scheelt mij nog 30 cent de liter
8nnemiek schreef:Paardenfan25 schreef:Ik ga ook maar eens rekensommetje maken of het voordelig is om elektrisch te rijden, te overnachten of in België tanken
Als je een excel bestandje wil hebben voor het uitrekenen van de werkelijke kosten van een benzine auto vs elektrische auto; die kan ik je doorsturen. Daar heeft mijn vriend laatste een tabel voor gemaakt.
Wij hebben twee benzine auto's ingeruild voor één elektrische, en dat bespaart echt veel, maar ook tov één benzine auto houden was het flink goedkoper.
verootjoo schreef:Hoeveel kWh gebruikt een elektrische auto bij het opladen? Wij hebben best ruim aan zonnepanelen op ons dak, ben benieuwd of het zou passen.
Renee1991 schreef:Daan13 je hebt helemaal gelijk hoor. De tinq brandstof is van veel mindere kwaliteit dan A-brandstof, waardoor de motor daar ook niet lekkerder op loopt.
Om die reden gooi ik ook altijd euro 98 in mijn motor en oldtimer. Je blok kan minder goed tegen die euro 95. In de euro 95 brandstof zit 10% ethanol, in de euro 98 maar 5%.