Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
VogeltjeM schreef:Schopje, zijn er inmiddels mensen met ervaringen?
Ik vraag me vooral af:
- wat zijn de kosten
- hoeveel tijd moet je erin investeren
Wij zitten op een vrij heftig moment in ons leven (baby en kleine peuter, man werkt meer dan fulltime, ik ben net zelf weer gestart met werken ook). Maar we hebben wel evt een leegstaande woning beschikbaar op ons terrein. Echter geen hele ruime financiële middelen en al zeker niet zoveel tijd. Wel de wens/wil om iets te doen. Maar ik vind nergens echt antwoord op onze vragen.
VogeltjeM schreef:Ik lees op de website dat het voor maximaal 3 maanden is, tenzij beide partijen akkoord geven voor langer.
Verder heb je misschien wel gelijk, maar het is best jammer dat je niet bijv een twijfeltelefoon kan bellen ofzo met je vragen.
VogeltjeM schreef:Schopje, zijn er inmiddels mensen met ervaringen?
Ik vraag me vooral af:
- wat zijn de kosten
- hoeveel tijd moet je erin investeren
Wij zitten op een vrij heftig moment in ons leven (baby en kleine peuter, man werkt meer dan fulltime, ik ben net zelf weer gestart met werken ook). Maar we hebben wel evt een leegstaande woning beschikbaar op ons terrein. Echter geen hele ruime financiële middelen en al zeker niet zoveel tijd. Wel de wens/wil om iets te doen. Maar ik vind nergens echt antwoord op onze vragen.
VogeltjeM schreef:Ik lees op de website dat het voor maximaal 3 maanden is, tenzij beide partijen akkoord geven voor langer.
Verder heb je misschien wel gelijk, maar het is best jammer dat je niet bijv een twijfeltelefoon kan bellen ofzo met je vragen.
noukie12 schreef:Wij zitten vandaag op dag 1. Wij hebben een moeder van 40 met dochter van 16 en dochter van 9 in huis.
Vader is in Oekraïne gebleven. Ze kwamen om 02 uur vanmorgen uit de bus met alleen 3 rugzakken en een bigshopper met een deken erin.
Wel hebben ze slim 2 paar van hun beste schoenen en jassen mee. Vanmiddag de Zeeman geweest en ondergoed gekocht.
Ze wonen bij ons( mij en mijn ouders) in huis en hebben de grote slaapkamer met zithoek (bank, stoel en tv) en eigen badkamer met toilet. (Ik deel nu beneden met mijn ouders.)
Over 10 dagen komen er 1 straat verderop nog 25 te wonen in een oud noodgebouw van het kdv. We hopen dat ze daar dan ook overdag aansluiting vinden.
Eerst veiligheid, rust en vertrouwen. De hond is favoriet bij de kleine meid. Heel leuk om te zien.
Over 2 weken hebben wij een afspraak bij de gemeente voor een BSN nummer. Zodat ze naar school kunnen en eventueel kan moeders werken. De tijd zal het leren.
Deze mensen hebben helemaal niks meer, wij hebben geen kleine kinderen in huis en de ruimte. Wij kunnen verschil maken in deze levens, zoals je zelf ook opgevangen zou willen worden.
Sizzle schreef:Hoe meer ik er over denk, hoe ongeschikter ons huis is. Onze logeerkamer is namelijk in de kelder en ook vrij klein. Als je net uit schuilkelders komt is dat waarschijnlijk niet heel behulpzaam. Privacy kunnen we nauwelijks bieden.
Ik had deze week gelezen dat gebrek aan privacy een probleem is en daarom ook al meerdere vluchtelingen zelf weer vertrokken was bij het opvanggezin en teruggekeerd was naar het AZC. Dat wil je uiteraard liever voorkomen.