Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bravura schreef:Faelynn ik zit in Arnhem. Zie je pb.... kleinschalig maar dat kan morgen wel eens grootschalig worden....
Echter moet wel eea kunnen regelen daarvoor. In geval grootschaliger gaat het sowieso door naar mvdbijl.
Voer op de datum lijkt mij niet erg aangezien dit ook wel door hulpverlenende instanties wordt georganiseerd en gegeven bij nood.
Wat verder over de datum....dan eten ze het mogelijk niet meer....zonde voor plaats dan die het in neemt.
Mvdbijl, heb je voor mij jouw
telefoonnummer per pb?
Nicky1963 schreef:Ik heb gelezen op FB dat er geen paarden uit Oekraïne kunnen worden geëvacueerd vanwege het oorlogsgeweld en het gebrek aan chauffeurs die ze naar de grens zouden kunnen brengen.
Het is zo hartverscheurend, zou zo graag concreet iets willen doen voor die paarden...
MISTRAL94 schreef:[ [url=m/KPQMmu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook de bokkers zijn actief geweest. Zebrastreep wat heb je onwijs veel bij elkaar gekregen. Petje af!
Vanavond hebben we ook nog paardendekens, voer ed ontvangen van bokkers. Ook naar jullie dank je wel!
Helaas kwamen er ook nare berichten binnen. De Russen zijn een asiel binnen gedrongen. En hebben daar waarschijnlijk alle dieren dood geschoten. Het contact werd verbroken met diegene die daar was. Tot op heden hebben ze geen contact meer kunnen krijgen. Gewoon geen woorden voor.
MISTRAL94 schreef:[ [url=m/KPQMmu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook de bokkers zijn actief geweest. Zebrastreep wat heb je onwijs veel bij elkaar gekregen. Petje af!
Vanavond hebben we ook nog paardendekens, voer ed ontvangen van bokkers. Ook naar jullie dank je wel!
Helaas kwamen er ook nare berichten binnen. De Russen zijn een asiel binnen gedrongen. En hebben daar waarschijnlijk alle dieren dood geschoten. Het contact werd verbroken met diegene die daar was. Tot op heden hebben ze geen contact meer kunnen krijgen. Gewoon geen woorden voor.
MISTRAL94 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de berichten niet zelf af luister. Ik durf het niet. Maar iemand anders van het inzamelpunt heeft laten weten wat er gaande is.
Bigone: hoe rot ook maar ik snap het wel. Je wilt hier ook geen nieuwe ziektes waarbij onze eigen dieren ook gevaar lopen. Het laatste wat ik begreep vanuit de stichting is dat deze dieren opgevangen worden in het asiel in Lelystad en daar in quarantaine gaan. Het is dus gelukkig geen definitief afscheid.
mvdende schreef:MISTRAL94 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de berichten niet zelf af luister. Ik durf het niet. Maar iemand anders van het inzamelpunt heeft laten weten wat er gaande is.
Bigone: hoe rot ook maar ik snap het wel. Je wilt hier ook geen nieuwe ziektes waarbij onze eigen dieren ook gevaar lopen. Het laatste wat ik begreep vanuit de stichting is dat deze dieren opgevangen worden in het asiel in Lelystad en daar in quarantaine gaan. Het is dus gelukkig geen definitief afscheid.
Het artikel heeft het over pleeggezinnen voor de huisdieren. Dus dat zou uiteindelijk niets uitmaken, of het dier nu bij de eigenaar in het azc verblijft, of bij een pleeggezin.
Ik zou het dus écht niet accepteren als ze mijn hondje zouden willen afpakken! Dan zoek ik zelf wel ergens onderdak voor ons beide. Gelukkig gaat het kampeerseizoen weer van start, dan had ik wel in een tent geslapen
Ik ben van mening dat ze gewoon de huisdieren bij de eigenaren moeten laten. Desnoods bepaalde kamers inrichten als "huisdier kamers" en bepaalde kamers standaard als "huisdier vrij"
En de vluchtelingen bij aankomst vragen naar allergieën voor huisdieren. Diegene met allergieën kunnen dan in de "huisdier vrij" kamers. Zó veel mensen zijn nu óók weer niet allergisch voor huisdieren.
Vakantieparken krijgen het óók voor elkaar om huisdieren en allergische mensen gescheiden te houden, dan moet dat voor een AZC óók mogelijk zijn!
Cowgirl schreef:Ik heb me ook aangemeld voor (tijdelijke) opvang voor een kat(ten).
Nu moet ik toch maar snel de extra kamer in orde maken voor he geval ik er een krijg (of 2)
ik heb niet zo'n sterke maag meer voor die hele nare berichten dus die skip ik maar ff. Word daar zo naar en verdrietig van.![]()
amber15 schreef:Ik zou best een klein hondje op kunnen vangen. Ik heb alleen niet financieel de middelen. En wat als het beestje ziek wordt? Ik zit momenteel thuis, maar wat als ik weer ga werken? Hoelang is tijdelijk?
Ik woon nog redelijk in de buurt van Harskamp ook nog, dus bezoek moet makkelijk te regelen zijn.
MISTRAL94 schreef:amber15 schreef:Ik zou best een klein hondje op kunnen vangen. Ik heb alleen niet financieel de middelen. En wat als het beestje ziek wordt? Ik zit momenteel thuis, maar wat als ik weer ga werken? Hoelang is tijdelijk?
Ik woon nog redelijk in de buurt van Harskamp ook nog, dus bezoek moet makkelijk te regelen zijn.
Dat kan volgens mij via een organisatie die eerder genoemd is. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
Bravura schreef:MISTRAL94 schreef:[ [url=m/KPQMmu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kijk nu naar Jinek daar is een interview op. Ook een stal met paarden gebombardeerd helaas allemaal overleden.
Wat een verzameling! Top!
Dat dierenasiel....en meerdere dierenopvangcentra worden daar beschoten....ook de dierentuin.
De mensen daar en diegenen die op op de vlucht zijn, je wordt er stil van...geen woorden voor. Wat een wereld....
https://www.animalstoday.nl/update-oekr ... ngevallen/
@Roel, nog niet voorbij zien komen. Staan wel sommige links in dit topic, oa deze
https://dierenhulpoekraine.nl/ en deze https://www.hulpvoordierenuitoekraine.nl/nl/#