Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:06

Faelynn ik zit in Arnhem. Zie je pb.... kleinschalig maar dat kan morgen wel eens grootschalig worden....
Echter moet wel eea kunnen regelen daarvoor. In geval grootschaliger gaat het sowieso door naar mvdbijl.

Voer op de datum lijkt mij niet erg aangezien dit ook wel door hulpverlenende instanties wordt georganiseerd en gegeven bij nood.
Wat verder over de datum....dan eten ze het mogelijk niet meer....zonde voor plaats dan die het in neemt.

Mvdbijl, heb je voor mij jouw telefoonnummer per pb?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:06

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:36

Bravura schreef:
Faelynn ik zit in Arnhem. Zie je pb.... kleinschalig maar dat kan morgen wel eens grootschalig worden....
Echter moet wel eea kunnen regelen daarvoor. In geval grootschaliger gaat het sowieso door naar mvdbijl.

Voer op de datum lijkt mij niet erg aangezien dit ook wel door hulpverlenende instanties wordt georganiseerd en gegeven bij nood.
Wat verder over de datum....dan eten ze het mogelijk niet meer....zonde voor plaats dan die het in neemt.

Mvdbijl, heb je voor mij jouw

telefoonnummer per pb?

Ik heb wat zakken iets verder over datum maar het personeel van de dierenwinkel zei ook al droogvoer gebeurd niks mee maar we mogen het niet meer verkopen en gooien het weg wat eigenlijk doodzonde is. Ze bewaren het daarom ook nog best wel een tijdje.

Ze waren nu wel blij dat ze het op deze manier nog een plekje konden geven

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:37

Ik heb gelezen op FB dat er geen paarden uit Oekraïne kunnen worden geëvacueerd vanwege het oorlogsgeweld en het gebrek aan chauffeurs die ze naar de grens zouden kunnen brengen.

Het is zo hartverscheurend, zou zo graag concreet iets willen doen voor die paarden...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:46

Laatst bijgewerkt door Bravura op 08-03-22 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

WybeUrsula

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:50

https://www.hulpvoordierenuitoekraine.nl/nl/#

Hier heb ik mezelf net aangemeld als gastgezin voor huisdieren van vluchtelingen. Hoe bizar is het dat je alles al kwijt bent en dan ook nog je maatje moet afstaan (ik snap het qua hygieneprotocol ergens wel...). Ik zit hier echt met een brok in mijn keel.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:56

Nicky1963 schreef:
Ik heb gelezen op FB dat er geen paarden uit Oekraïne kunnen worden geëvacueerd vanwege het oorlogsgeweld en het gebrek aan chauffeurs die ze naar de grens zouden kunnen brengen.

Het is zo hartverscheurend, zou zo graag concreet iets willen doen voor die paarden...

Heb vanochtend in de media gelezen dat landbouwhuisdieren vanuit Oekraïne, zoals oa koeien maar zelfs ook beren, inmiddels in Polen worden opgevangen. Kan de bron even niet meer vinden maar was NU, Gelderlander of NOS.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:08

Een aantal beren is door St Viervoeters idd al geëvacueerd naar een grensgebied, maar er zijn er nog ruim 30 wat ik gelezen had in een berenbos bij Kiev…
Wel een aantal leeuwen en paar andere roofdieren uit de dierentuin van Kiev gehaald maar dat stond al op de planning van St AAP maar is vervroegd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 21:24

Afbeelding

Ook de bokkers zijn actief geweest. Zebrastreep wat heb je onwijs veel bij elkaar gekregen. Petje af!

Vanavond hebben we ook nog paardendekens, voer ed ontvangen van bokkers. Ook naar jullie dank je wel!

Helaas kwamen er ook nare berichten binnen. De Russen zijn een asiel binnen gedrongen. En hebben daar waarschijnlijk alle dieren dood geschoten. Het contact werd verbroken met diegene die daar was. Tot op heden hebben ze geen contact meer kunnen krijgen. Gewoon geen woorden voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:34

MISTRAL94 schreef:
[ [url=m/KPQMmu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook de bokkers zijn actief geweest. Zebrastreep wat heb je onwijs veel bij elkaar gekregen. Petje af!

Vanavond hebben we ook nog paardendekens, voer ed ontvangen van bokkers. Ook naar jullie dank je wel!

Helaas kwamen er ook nare berichten binnen. De Russen zijn een asiel binnen gedrongen. En hebben daar waarschijnlijk alle dieren dood geschoten. Het contact werd verbroken met diegene die daar was. Tot op heden hebben ze geen contact meer kunnen krijgen. Gewoon geen woorden voor.

Potverdorie dat meen je niet geen woorden voor |(

En geen dank ik vond het fijn dat ik iets heb kunnen doen!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:35

Wat verschrikkelijk en zo onnodig -:(-

Ik heb me aangemeld als gastgezin voor een hond. Het lijkt me vreselijk om je dier na alle ellende af te moeten staan.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:45

Is er een site waar alle informatie gecentraliseerd word, als afgifte punten per diersoort, vervoer of vraag en aanbod? Anders maak ik die nog

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:54

Het is toch te gek voor woorden, mensen die dagen op de vlucht zijn geweest en nu in de opvang in Nederland zijn moeten hun dieren afstaan. Ja dat kan niet zegt de COA , stel dat ze ziektes hebben ( gewoon meteen vaccineren) of dat er mensen allergisch zijn want ze zitten wel op een kamer. Stelletje klootzakken, die dieren brengen troost en laat ze bij de mensen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 22:03

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de berichten niet zelf af luister. Ik durf het niet. Maar iemand anders van het inzamelpunt heeft laten weten wat er gaande is.

Bigone: hoe rot ook maar ik snap het wel. Je wilt hier ook geen nieuwe ziektes waarbij onze eigen dieren ook gevaar lopen. Het laatste wat ik begreep vanuit de stichting is dat deze dieren opgevangen worden in het asiel in Lelystad en daar in quarantaine gaan. Het is dus gelukkig geen definitief afscheid.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:11

MISTRAL94 schreef:

Wat een verzameling! Top!

Dat dierenasiel....en meerdere dierenopvangcentra worden daar beschoten....ook de dierentuin.
De mensen daar en diegenen die op op de vlucht zijn, je wordt er stil van...geen woorden voor. Wat een wereld....

https://www.animalstoday.nl/update-oekr ... ngevallen/

@Roel, nog niet voorbij zien komen. Staan wel sommige links in dit topic, oa deze
https://dierenhulpoekraine.nl/ en deze https://www.hulpvoordierenuitoekraine.nl/nl/#

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:18

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:28

MISTRAL94 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de berichten niet zelf af luister. Ik durf het niet. Maar iemand anders van het inzamelpunt heeft laten weten wat er gaande is.

Bigone: hoe rot ook maar ik snap het wel. Je wilt hier ook geen nieuwe ziektes waarbij onze eigen dieren ook gevaar lopen. Het laatste wat ik begreep vanuit de stichting is dat deze dieren opgevangen worden in het asiel in Lelystad en daar in quarantaine gaan. Het is dus gelukkig geen definitief afscheid.

Het artikel heeft het over pleeggezinnen voor de huisdieren. Dus dat zou uiteindelijk niets uitmaken, of het dier nu bij de eigenaar in het azc verblijft, of bij een pleeggezin.

Ik zou het dus écht niet accepteren als ze mijn hondje zouden willen afpakken! Dan zoek ik zelf wel ergens onderdak voor ons beide. Gelukkig gaat het kampeerseizoen weer van start, dan had ik wel in een tent geslapen

Ik ben van mening dat ze gewoon de huisdieren bij de eigenaren moeten laten. Desnoods bepaalde kamers inrichten als "huisdier kamers" en bepaalde kamers standaard als "huisdier vrij"

En de vluchtelingen bij aankomst vragen naar allergieën voor huisdieren. Diegene met allergieën kunnen dan in de "huisdier vrij" kamers. Zó veel mensen zijn nu óók weer niet allergisch voor huisdieren.

Vakantieparken krijgen het óók voor elkaar om huisdieren en allergische mensen gescheiden te houden, dan moet dat voor een AZC óók mogelijk zijn!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:41

Ik heb me ook aangemeld voor (tijdelijke) opvang voor een kat(ten).
Nu moet ik toch maar snel de extra kamer in orde maken voor he geval ik er een krijg (of 2 :P )

ik heb niet zo'n sterke maag meer voor die hele nare berichten dus die skip ik maar ff. Word daar zo naar en verdrietig van. -O- |(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:45

mvdende schreef:
MISTRAL94 schreef:

Het artikel heeft het over pleeggezinnen voor de huisdieren. Dus dat zou uiteindelijk niets uitmaken, of het dier nu bij de eigenaar in het azc verblijft, of bij een pleeggezin.

Ik zou het dus écht niet accepteren als ze mijn hondje zouden willen afpakken! Dan zoek ik zelf wel ergens onderdak voor ons beide. Gelukkig gaat het kampeerseizoen weer van start, dan had ik wel in een tent geslapen

Ik ben van mening dat ze gewoon de huisdieren bij de eigenaren moeten laten. Desnoods bepaalde kamers inrichten als "huisdier kamers" en bepaalde kamers standaard als "huisdier vrij"

En de vluchtelingen bij aankomst vragen naar allergieën voor huisdieren. Diegene met allergieën kunnen dan in de "huisdier vrij" kamers. Zó veel mensen zijn nu óók weer niet allergisch voor huisdieren.

Vakantieparken krijgen het óók voor elkaar om huisdieren en allergische mensen gescheiden te houden, dan moet dat voor een AZC óók mogelijk zijn!

De dieren die door Bikers mee terug genomen worden komen uit Polen. Die zijn dus gevaccineerd ed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:49

Cowgirl schreef:
Ik heb me ook aangemeld voor (tijdelijke) opvang voor een kat(ten).
Nu moet ik toch maar snel de extra kamer in orde maken voor he geval ik er een krijg (of 2 :P )

ik heb niet zo'n sterke maag meer voor die hele nare berichten dus die skip ik maar ff. Word daar zo naar en verdrietig van. -O- |(

Ja dat doe ik ook. Ik slaap gewoon niet meer van al die berichten.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:52

Ik zou best een klein hondje op kunnen vangen. Ik heb alleen niet financieel de middelen. En wat als het beestje ziek wordt? Ik zit momenteel thuis, maar wat als ik weer ga werken? Hoelang is tijdelijk?
Ik woon nog redelijk in de buurt van Harskamp ook nog, dus bezoek moet makkelijk te regelen zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:59

amber15 schreef:
Ik zou best een klein hondje op kunnen vangen. Ik heb alleen niet financieel de middelen. En wat als het beestje ziek wordt? Ik zit momenteel thuis, maar wat als ik weer ga werken? Hoelang is tijdelijk?
Ik woon nog redelijk in de buurt van Harskamp ook nog, dus bezoek moet makkelijk te regelen zijn.

Dat kan volgens mij via een organisatie die eerder genoemd is. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:11

MISTRAL94 schreef:
amber15 schreef:

Dat kan volgens mij via een organisatie die eerder genoemd is. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

https://www.hulpvoordierenuitoekraine.nl/nl/#
Bedoel je deze? Die heb ik een bericht gestuurd met mijn vragen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:14

Bravura schreef:
MISTRAL94 schreef:

Kijk nu naar Jinek daar is een interview op. Ook een stal met paarden gebombardeerd helaas allemaal overleden.

Wat een verzameling! Top!

Dat dierenasiel....en meerdere dierenopvangcentra worden daar beschoten....ook de dierentuin.
De mensen daar en diegenen die op op de vlucht zijn, je wordt er stil van...geen woorden voor. Wat een wereld....

https://www.animalstoday.nl/update-oekr ... ngevallen/

@Roel, nog niet voorbij zien komen. Staan wel sommige links in dit topic, oa deze
https://dierenhulpoekraine.nl/ en deze https://www.hulpvoordierenuitoekraine.nl/nl/#

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:35

Ik heb mij ook aangemeld als gastgezin voor katten. Ik kan in onze bovenverdieping één of meerdere katten apart van mijn eigen katten opnemen. Indien ze langer blijven en het klikt voldoende met mijn eigen katten dan kunnen ze op termijn gewoon in mijn hele huis en tuin wonen. Ben benieuwd of ik iets hoor en of ik een dier kan helpen.