EarthFocus schreef:Ik vind persoonlijk dat wij als buitenstaanders veel te snel oordelen.
Uiteraard is de dader verantwoordelijk voor zijn daden, alleen heb je dan wel nog te maken met een mens.
En mensen kunnen last hebben van psychische ziektes.
Even een voorbeeld:
Stel dat deze man in een psychose zit, in de veronderstelling is dat zijn gezin vermoord wordt, als hij niet zelf iets destructiefs doet.
Of dat hij een waan had en uit de waan kwam op het moment dat hij daar al een uur zat met degene die hij gijzelde, dat hij zelf ook doodsangsten uit heeft gestaan, omdat hij niet wist wat er daarvoor allemaal gebeurd was.
Nogmaals, ik praat het niet goed, maar laten we niet te snel oordelen.
Daarbij hoop ik dat alle mensen en voornamelijk de gegijzelde en familie hele goede zorg aangeboden krijgen.
En ja, ook dat de gijzelnemer goede zorg krijgt en dat hij het overleeft, want de berichten die hier en op ander social media worden geplaatst vind ik zeer heftig.
Dat je zo'n mens geen mens mag noemen of dat zo'n persoon geen recht heeft om te leven.
Ik vind niet dat je die woorden uit mag spreken voordat je het hele verhaal weet.
Dan kun je toch beter je wapen neerleggen, je handen omhoog doen en langzaam naar buiten lopen. Wordt je ook niet aangereden en krijg je je menselijke behandeling.