tita schreef:Om nu te gaan roepen ze was 17 ze wist niet wat ze deed….. denk ik echt joh zodra jij vrijwillig met iemand mee gaat weetje dat het kan uitlopen op meer.
Eh nee? Ik had geleerd dat het juist volkomen vanzelfsprekend is dat er dan over het algemeen niets gebeurt. Niet naief, maar omdat respect zo normaal gevonden werd. En als er wel iets raars gebeurd was, had ik dat kunnen zeggen, zou ik geloofd zijn en was er iets mee gedaan.
En wat mij betreft is dat de boodschap die alle 17-jarigen mee zouden moeten krijgen. Het zou normaal zijn dat dit soort dingen niet gebeuren, zodat er meteen wat mee gedaan wordt als het wel zou gebeuren. Niet andersom.
Citaat:
Met laat het rusten bedoel ik het na jaren, net als toen Micheal al dood was dat er nog iemand naar buiten kwam.
Omdat het voor diegene dus nog niet voorbij was. Omdat het nog steeds een groot effect kan hebben, tientallen jaren nadat het gebeurd is, en het belangrijk kan zijn om alsnog je verhaal te vertellen.
Citaat:
Er zijn zoveel verschillende verhalen en tuurlijk als vrouw met vent mee gaat en vent wordt geil moet ie niet iets flikken dat mag niet.
Maar wat als de vrouw niet duidelijk is en jaren later ineens bekend maakt.
'Dan moet ie niet iets flikken want dat mag niet.' Zo simpel is het. Gewoon niet doen, ingewikkelder is het niet.