Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Die verschuivende as, daar heb ik inderdaad wat over gelezen maar daaraan is te veel onbekend om er conclusies aan te verbinden.
Ik ben totaal geen techneut maar dat we almaar meer CO2 uitstoten is een feit. En dat CO2 voor opwarming zorgt is ook een feit. Dan is 1 en 1 gewoon 2 lijkt me.
IsaCalixa schreef:Ik kon er geen recent topic over vinden, dus bij deze..
Waarom ik dit aanmaak; in mijn omgeving, niemand die zich er echt druk om maakt.. niemand die praat over de bosbranden, overstromingen, alle duidelijke tekenen van opwarming van de aarde. Ecologen zeggen dat de CO2 nu uitstoot zeer ernstig is.. giftige gassen.. ontzettend veel dieren die omkomen.. Maar ook mensen waarvan hun huis en leefomgeving wordt verwoest, mensen die overlijden of zoek zijn.
De aarde gaat letterlijk kapot
Het maakt mij zo verdrietig en ik snap niet dat het (in mijn omgeving althans) slechts een nieuwsbericht is op Facebook en dat het mensen verder niet echt lijkt te raken of bezig houdt. Alleen de mensen die als hulpverleners op de locaties aanwezig zijn of de mensen die middenin de ellende zitten.
Misschien doe ik maar wat assumpties maar dit is hoe ik het ervaar. Hoe is dit bij jullie?
En ja.. Ik weet dat alleen verdrietig erom zijn niet helpt. Ik zou graag iets doen om te helpen. En iedereen zou dat eigenlijk moeten doen..
Nou ja, wellicht kan het op deze manier toch wat meer bespreekbaar worden gemaakt, al dan niet in het echt maar toch..
mysa schreef:Die verschuivende as, daar heb ik inderdaad wat over gelezen maar daaraan is te veel onbekend om er conclusies aan te verbinden.
Ik ben totaal geen techneut maar dat we almaar meer CO2 uitstoten is een feit. En dat CO2 voor opwarming zorgt is ook een feit. Dan is 1 en 1 gewoon 2 lijkt me.
ikke schreef:mysa schreef:Die verschuivende as, daar heb ik inderdaad wat over gelezen maar daaraan is te veel onbekend om er conclusies aan te verbinden.
Probleem is alleen dat waterdamp een 100x groter effect op het klimaat heeft dan CO2......
Tweede probleem: daar kunnen we als mens niks mee.
Tot slot: alles wat we nu bedenken, slaat nergens op.
Niet omdat het niet werkt maar omdat we nog te dom blijken te zijn om in te zien dat ALLE bedenksels bij elkaar zullen leiden tot (deel)oplossingen.
Wat we nu concreet aan het doen zijn: engineering....
Dus ja, doe je ding maar denk niet dat je bijdraagt aan oplossingen. Je draagt bij aan kennisvergaring.
pien_2010 schreef:ikke schreef:Probleem is alleen dat waterdamp een 100x groter effect op het klimaat heeft dan CO2......
Tweede probleem: daar kunnen we als mens niks mee.
Tot slot: alles wat we nu bedenken, slaat nergens op.
Niet omdat het niet werkt maar omdat we nog te dom blijken te zijn om in te zien dat ALLE bedenksels bij elkaar zullen leiden tot (deel)oplossingen.
Wat we nu concreet aan het doen zijn: engineering....
Dus ja, doe je ding maar denk niet dat je bijdraagt aan oplossingen. Je draagt bij aan kennisvergaring.
WAt kunnen we wel doen volgens jou?
8nnemiek schreef:Vreselijk ja..
De foto's die zo nu en dan voorbij komen van hoe bepaalde gebieden er 20 jaar geleden uit zagen en hoe ze er nu uit zien, dat herken je vaak niet eens meer terug.
Vanmiddag op het journaal zag ik de bosbranden weer voorbij komen. Verschrikkelijk wat daar in Turkije enzo nu gaande is.
Electra63 schreef:Ik weet niet wat de beste (oplossing) is voor de klimaatverandering, maar ik geloof zeker dat het slecht gaat met het milieu en het klimaat en dat baart me wel zorgen, niet voor mezelf, maar wel voor mijn kinderen en kleinkinderen.
ikke schreef:Electra63 schreef:Ik weet niet wat de beste (oplossing) is voor de klimaatverandering, maar ik geloof zeker dat het slecht gaat met het milieu en het klimaat en dat baart me wel zorgen, niet voor mezelf, maar wel voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Dat laatste is simpel; geen kinderen op de wereld zetten.
Een heel simpel begin zou kunnen zijn dat bedrijven verplicht worden gesteld dat thuis werken de norm is, waar mogelijk.
Dat zou het fileprobleem oplossen; de CO2 uitstoot flink verminderen, de vraag naar olie wat af laten nemen (goed voor de prijs aan de pomp)
Kan niet? Waarom kan mijn werkgever wel zeggen dat je max twee dagen op kantoor mag zijn en andere bedrijven niet?
Natuurlijk kan het niet voor iedereen, maar 50% moet voor heel veel omstandigheden haalbaar zijn
Electra63 schreef:ikke schreef:
Dat laatste is simpel; geen kinderen op de wereld zetten.
Een heel simpel begin zou kunnen zijn dat bedrijven verplicht worden gesteld dat thuis werken de norm is, waar mogelijk.
Dat zou het fileprobleem oplossen; de CO2 uitstoot flink verminderen, de vraag naar olie wat af laten nemen (goed voor de prijs aan de pomp)
Kan niet? Waarom kan mijn werkgever wel zeggen dat je max twee dagen op kantoor mag zijn en andere bedrijven niet?
Natuurlijk kan het niet voor iedereen, maar 50% moet voor heel veel omstandigheden haalbaar zijn
Niet voor ieder beroep is thuis werken haalbaar, geldt eigenlijk alleen voor kantoorbanen.
En ik werk inderdaad bijna volledig thuis. Scheelt me anderhalf uur per dag aan reistijd, zonder files.
Geen kinderen op de wereld zetten, is een dooddoener.
Meestal gebruikt door kinderhaters.
Daar is al zo vaak op gereageerd, ik ga niet in herhaling vallen.
Dinopino schreef:Wanneer ik op fb mijn herinneringen krijg van een paar jaar geleden, dan merk ik niets van een ander klimaat.
Een andere vraag? Hoe ziet de opwarming van de aarde er dan uit. Regen komt van boven, dus dat zou niets met opwarming van de aarde te maken hebben. Waarom is het een feit dat CO2 de aarde opwarmt?
Dat zijn gewoon vragen zonder bijbedoeling. Net zoals ik het niet begrijp dat de maan ondergaat, maar je hem dan toch overdag kan zien.
Dinopino schreef:Een andere vraag? Hoe ziet de opwarming van de aarde er dan uit. Regen komt van boven, dus dat zou niets met opwarming van de aarde te maken hebben. Waarom is het een feit dat CO2 de aarde opwarmt?
Dat zijn gewoon vragen zonder bijbedoeling. Net zoals ik het niet begrijp dat de maan ondergaat, maar je hem dan toch overdag kan zien.
Electra63 schreef:Niet voor ieder beroep is thuis werken haalbaar, geldt eigenlijk alleen voor kantoorbanen.
En ik werk inderdaad bijna volledig thuis. Scheelt me anderhalf uur per dag aan reistijd, zonder files.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Niet voor ieder beroep is thuis werken haalbaar, geldt eigenlijk alleen voor kantoorbanen.
Voor mensen die niet thuis kunnen werken. Verhuizen voor een baan is ook praktisch onmogelijk geworden. Vroeger was het heel gewoon dat mensen daar woonden waar hun werk was. Dat zijn ook van die dingen die niet mee werken.
Suzanne F. schreef:Weet jij trouwens hoe het zit met de verschuiving van die as en de magnetische velden? Want daar weet ik zelf niet veel van. Ik weet alleen dat ons Noorden niet het ‘echte’ Noorden is.
ikke schreef:Koop geen elektrische auto van de huidige generaties, tenzij je bewust bij wil dragen aan het vergaren van kennis over hoe elektrische auto's werken in de tijd.
Het is niet dat nu iets doen zinloos is, het is alleen nog geen oplossing. Het is nog steeds kennis vergaring.