Qimm schreef:Gewoon nooit nodig om te verkondigen dat je iemand stom vindt, want waarom?
Waarom niet? Ik zou het niet roeptoeteren, maar als mij wordt gevraagd wat ik van diegene vind, ga ik niet liegen. Hoe hypocriet is dat
.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Relaxed schreef:Ik vind het juist totaal niet (meer) relevant dat je nog zo nodig iets negatiefs moet zeggen over iemand die op deze manier om het leven is gekomen![]()
Ik snap ook echt niet waar je je druk om maakt, iedereen mag op zijn eigen manier met dit verdriet omgaan en de ene is nu eenmaal veel emotioneler dan de ander.
Heel eerlijk, ik vond hem verschrikkelijk in tv shows, bij leven en mijn mening is niet veranderd sinds hij is neergeschoten Als mijn mening ineens zou veranderen omdat hij op een vreselijke manier aan zijn eind is gekomen, dan zou ik dat enorm hypocriet van mezelf vinden en ik zie dat ook bij anderen, die hypocrisie.
Over de doden niets dan goeds? Joh, je hoeft de vervelende kanten niet overbelichten, maar je kop in het zand steken dat er ook mindere kanten aan mensen zijn, hoeft ook weer niet.
Mindim schreef:Qimm schreef:Gewoon nooit nodig om te verkondigen dat je iemand stom vindt, want waarom?
Waarom niet? Ik zou het niet roeptoeteren, maar als mij wordt gevraagd wat ik van diegene vind, ga ik niet liegen. Hoe hypocriet is dat
.
Relaxed schreef:Djeezz, jij bent echt het feestvarken in huis of niet. Who cares wat jij van hem vondZuur mens..
Citaat:om de positieve kanten van iemand te benoemen.
Als iedereen dat eens wat meer deed zou de wereld zoveel mooier zijn.
Mindim schreef:Relaxed schreef:Djeezz, jij bent echt het feestvarken in huis of niet. Who cares wat jij van hem vondZuur mens..
Zo en waar baseer je die mening op?
Dat je anders tegen zaken aan kijkt dan ik dat doe, maakt me een zuur mens of het feestvarken in huis?
Doe even normaal zeg.
En nee, waarschijnlijk maakt het niemand uit wat ik van hem vond, klopt helemaal, het zelfde denkt men waarschijnlijk over jou mening.Citaat:Als iedereen dat eens wat meer deed zou de wereld zoveel mooier zijn.
Ja, doe es
Mindim schreef:Qimm schreef:Gewoon nooit nodig om te verkondigen dat je iemand stom vindt, want waarom?
.
Relaxed schreef:Omdat jij het blijkbaar nodig vindt om iemands negatieve kant (wat slechts jouW mening is) vooral nog ff te benoemen en dat maakt je imo een zuur en negatief persoon. Aangezien zijn positieve kant, alle dingen die hij heeft gedaan (en dat zijn feiten) dat compleet overtreffen.
Qimm schreef:1
Als je er om gevraagd wordt is de situatie wel anders dan wanneer je je mening maar gewoon ergens neergooit zonder doel.
Ik zie het ook elke keer in alle topics over bijvoorbeeld Britt, elke keer komen er mensen alleen even melden dat ze haar zo stom, irritant of dom vinden. En dan denk ik 1) nou en? en 2) waarom?
7ofhearts schreef:Lusitana, niemand zegt dat het niet erg is en haalt zijn schouders er voor op.
Er is alleen een verschil met het “ erg “ voor bekende en nabestaande van de man en een massale rouw, en de man meteen een standbeeld te geven.
Nogmaals, meneer deed gewoon zijn werk.
En totaal los daarvan leefde hij er ook goed van.
Mindim schreef:Qimm schreef:Als je er om gevraagd wordt is de situatie wel anders dan wanneer je je mening maar gewoon ergens neergooit zonder doel.
Ik zie het ook elke keer in alle topics over bijvoorbeeld Britt, elke keer komen er mensen alleen even melden dat ze haar zo stom, irritant of dom vinden. En dan denk ik 1) nou en? en 2) waarom?
Omdat mensen gewoon hun mening mogen geven, zo simpel is het nu eenmaal.
nynke55 schreef:Over de doden niets dan goeds. En het gebeurt niet alleen met beroemdheden, die zijn gewoon meer in het nieuws. Maar ook de jeugdige delinquent was altijd zo'n aardige jongen, altijd behulpzaam, zat geen kwaad in, maar ja, die foute vrienden...
Het is maar net wie je het vraagt, degenen die een hekel aan Peter R. de Vries hadden houden zich stil, uit respect.
Relaxed schreef:Ik heb ook wel eens op een begrafenis gezeten dat ik en een andere gast ons afvroegen of we wel op de juiste begrafenis zaten, zo'n halleluja verhaal over de overledene waar we ons niet in herkenden.. Maar he, zoals Qimm ook zegt, waarom zou je er een negatief verhaal van gaan maken? Wat bereik je daarmee?
Electra63 schreef:Relaxed schreef:Ik heb ook wel eens op een begrafenis gezeten dat ik en een andere gast ons afvroegen of we wel op de juiste begrafenis zaten, zo'n halleluja verhaal over de overledene waar we ons niet in herkenden.. Maar he, zoals Qimm ook zegt, waarom zou je er een negatief verhaal van gaan maken? Wat bereik je daarmee?
Dat doe ik dus niet.
Ik ga niet naar de begrafenis/crematie van iemand die ik absoluut niet mag of waar ik al lang geen contact mee heb.
Bij leven geen contact, na de dood ook niet.