Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Fitzroy schreef:Mijn persoonlijke mening is dat je als gebruiker inderdaad deel uit maakt van de keten waarin moorden heel gangbaar zijn. En dan kun je jezelf proberen vrij te pleiten door Ali en weet ik veel wat in te zetten, maar dat doet hier niet ter zake. Het Nederlandse criminele circuit wordt in stand gehouden door gebruikers van pilletje tot heroïne enz. Het is verboden dus waarom zou je je inlaten met zulke dingen?
Lieve mensen, hebben jullie een benul hoeveel criminaliteit er zit in bv tweedehands auto's, kunst, paarden, boten, sieraden, huurwoningen, etc? Beseffen jullie dat juist dergelijke prijzigere "bezittingen" een uitstekende manier zijn om wit te wassen? En wat moet er wit gewassen worden? Juist ja, drugsgeld.
Zonder het uberhaupt te beseffen zouden jullie een bijdrage kunnen leveren, want het allerliefste handelen, verkopen en verhuren hun medewerkers met de aller onschuldigste mensen.
rien10 schreef:Neetoch, het is geen schuldgevoel willen aanpraten. Het is duidelijk maken van het in stand houden van de keten. Maar dat is lastig om te horen voor de mens.
neetoch schreef:Als je dat zo graag duidelijk wilt maken, dan mag je zeker jezelf niet beperken tot drugs. Want werkelijk waar ieder mens houd verschillende keten in stand.
Iets met zonder zonde werpen de eerste steen enzo...
Needje schreef:Maar dat zij zich zo achterlijk gedragen is nog steeds niet mijn schuld DP.
rien10 schreef:@ MarcoBorsato: Ja, dat denk ik wel. Veel zullen dat doen. Kansarme, laag opgeleide jonge mannen zijn snel beïnvloedbaar door snelle, gewetenloze types. Die verzinnen wel een andere list.
rien10 schreef:Neetoch, het is geen schuldgevoel willen aanpraten. Het is duidelijk maken van het in stand houden van de keten. Maar dat is lastig om te horen voor de mens.
neetoch schreef:Als je dat zo graag duidelijk wilt maken, dan mag je zeker jezelf niet beperken tot drugs. Want werkelijk waar ieder mens houd verschillende keten in stand.
Iets met zonder zonde werpen de eerste steen enzo...
superpony schreef:Ik vind dat echt wel omgekeerde wereld.
Dat anderen/criminelen er iets vreselijks van maken, is in principe niet de schuld van de gebruiker.
Peter R de Vries is echt vreselijk wat er is gebeurt, maar ook hij koos wel zelf om deze weg te volgen en op die manier misdaad aan te pakken.
De meeste gewone burgers staan niet ergens op een dodenlijst. Wel hebben die vaak last van gebruikers, aangezien die veelal kleine criminelen worden om aan geld te komen.
Alles heeft met elkaar te maken. Als je voor ene feestje drugs wil gebruiken, zou dat net zo mogelijk moeten zijn als alcohol gebruiken.
Het is gewoon niet de schuld van de gebruiker wwaar een etiket legaal of illegaal op is geplakt. Puur dat illegaal veroorzaakt de ellende.De feestvierende party drugs gebruikers zijn doorgaans geen probleem.
En ja, als men zo heilig wil zijn, is het logisch dat medicijnen, suiker, maar ook kinder slavernij erbij wordt gehaald als we gaan kijken wat slecht is, waar verdient wordt en waar dit ten koste gaat van levens.
Want daar gaat het hier om. Nu is het een gerichte aanslag op een persoon. Al die andere ellende, lijden heel veel mensen en kinderen onder. Maar als je bekend bent en je inzet, ben je belangrijker? Gaan we dan afwegen welk leven meer waard is?
Needje schreef:Maar dat zij zich zo achterlijk gedragen is nog steeds niet mijn schuld DP.
neetoch schreef:Maar dat jij kleding koopt waarvan je op je vingers kan natellen dat daar kinderarbeid bij aan te pas komt, kan je wel weten toch? Of dat je vlees of kaas of whatever eet waarvan je heel goed weet dat die dieren verschrikkelijk mishandeld aan hun einde zijn gekomen. Precies wat DP al aan gaf als vb.
Fitzroy schreef:Ik snap serieus niet waarom jullie iedere keer andere dingen erbij halen. Het onderwerp is drugs en de ondermijning die er mee gepaard gaat. En dat je je als gebruiker bewust van moet zijn dat jij daar onderdeel van bent. Ik krijg het gevoel dat jullie je straatje schoon willen praten.
neetoch schreef:Ja natuurlijk begrijp ik je standpunten wel, ik vind het gewoon nogal kort door de bocht om in dit specifieke geval coke gebruikers een soort van mede schuldig te laten voelen aan de dood van Peter R. de Vries. Die zelf nota bene voor legalisatie was.
En ik vind idd dat als je zelf zoals iedereen op zoveel andere fronten meewerkt aan het in stand houden van criminaliteit (wat dierenmishandeling en kinderarbeid zeker zijn!) je vooral niet een ander van het zelfde moet gaan beschuldigen.