Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:21

petraaken schreef:
Daarom kijk ik graag naar het zwemmen. Lekker mooie mannelijven kijken. :j Voor de mooie badpakken bij de vrouwen moet je tegenwoordig ook niet meer zijn. :

Ja niks is sexier dan gespierde mannen in kleine broekjes met een badmuts op. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:22

Marjo schreef:
oomens schreef:
Nog niet eens zo heel lang geleden waren er genoeg sporten waar vrouwen überhaupt niet aan mee mochten doen.
Als er al vrouwen meededen, dan was de voorgeschreven kleding erg onpraktisch en voornamelijk gericht op verhullen en beschermen van de 'eerbaarheid' (denk aan dames die tennisten in lange kleding tot de grond).

Later kwam de nadruk natuurlijk veel meer op sportieve prestaties te liggen, maar er is één ding in de sportwereld dat minstens zo belangrijk is als de prestaties: commercie.
Sport moet bekeken en besproken worden, en sponsoruitingen en reclameblokken daaromheen evenzeer. Traditioneel is sport, en ook het kijken ernaar, voornamelijk een mannending. Ook tegenwoordig is de aandacht voor mannensporten veel groter, en zijn de reclame-uitingen rondom de sport grotendeels op mannen gericht. In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.

Als je kijkers wilt trekken voor een relatief kleine, onbekende sport, dan kun je beter zorgen dat je je richt op het makkelijkst te bereiken deel van het publiek dat toch al afstemt op sportzenders of sportevenementen.
Het helpt als de sport eenvoudig te begrijpen is (cricket is bijvoorbeeld niet heel gemakkelijk aan een nieuw publiek te helpen), veel actie en snelheid heeft (zie voorgaand voorbeeld, liever geen wegzapmomenten) en goed in beeld te brengen is op tv. Een bonus daarbij is als het ook blijft boeien als men de regels niet kent of als het eigen land niet tot de top behoort.
Stel, je moet als sportmarketeer één ingrediënt noemen dat de - zoals eerder gezegd veelal mannelijke - kijker naar jouw sport trekt. Wat zou dan het eerste zijn wat jw noemt? Precies!

En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-


Nou, waarom mogen de mannen dan nog shirts aan? Die afgetrainde lichamen zijn een goede eyecatcher voor vrouwen en zou ervoor zorgen dat vrouwen ook meer naar de sport gaan kijken!
Ik zeg: Verplicht alle mannen zonder shirt in de sport. We willen gewoon de afgetrainde lichamen zien want dat is wat de sportmarketeers bepalen dat goed is om kijkcijfers te trekken -:)
Maar dan moeten ze natuurlijk wel allemaal hier en daar bijgeharst worden, want op schaam-, rug- en okselhaar zit niemand te wachten, zo open en bloot. :j

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:23

Mkango schreef:
Marjo schreef:
Nou, waarom mogen de mannen dan nog shirts aan? Die afgetrainde lichamen zijn een goede eyecatcher voor vrouwen en zou ervoor zorgen dat vrouwen ook meer naar de sport gaan kijken!
Ik zeg: Verplicht alle mannen zonder shirt in de sport. We willen gewoon de afgetrainde lichamen zien want dat is wat de sportmarketeers bepalen dat goed is om kijkcijfers te trekken -:)
Maar dan moeten ze natuurlijk wel allemaal hier en daar bijgeharst worden, want op schaam-, rug- en okselhaar zit niemand te wachten, zo open en bloot. :j


Precies. En als ze het niet zint, gaan ze maar een andere sport doen.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:58

Helemaal met je lange reactie eens Mkango!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 06:23

oomens schreef:
Nog niet eens zo heel lang geleden waren er genoeg sporten waar vrouwen überhaupt niet aan mee mochten doen.
Als er al vrouwen meededen, dan was de voorgeschreven kleding erg onpraktisch en voornamelijk gericht op verhullen en beschermen van de 'eerbaarheid' (denk aan dames die tennisten in lange kleding tot de grond).

Later kwam de nadruk natuurlijk veel meer op sportieve prestaties te liggen, maar er is één ding in de sportwereld dat minstens zo belangrijk is als de prestaties: commercie.
Sport moet bekeken en besproken worden, en sponsoruitingen en reclameblokken daaromheen evenzeer. Traditioneel is sport, en ook het kijken ernaar, voornamelijk een mannending. Ook tegenwoordig is de aandacht voor mannensporten veel groter, en zijn de reclame-uitingen rondom de sport grotendeels op mannen gericht. In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.

Als je kijkers wilt trekken voor een relatief kleine, onbekende sport, dan kun je beter zorgen dat je je richt op het makkelijkst te bereiken deel van het publiek dat toch al afstemt op sportzenders of sportevenementen.
Het helpt als de sport eenvoudig te begrijpen is (cricket is bijvoorbeeld niet heel gemakkelijk aan een nieuw publiek te helpen), veel actie en snelheid heeft (zie voorgaand voorbeeld, liever geen wegzapmomenten) en goed in beeld te brengen is op tv. Een bonus daarbij is als het ook blijft boeien als men de regels niet kent of als het eigen land niet tot de top behoort.
Stel, je moet als sportmarketeer één ingrediënt noemen dat de - zoals eerder gezegd veelal mannelijke - kijker naar jouw sport trekt. Wat zou dan het eerste zijn wat jw noemt? Precies!

En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-

Tot voor een eeuw geleden mochten wij als vrouw niet eens bezittingen hebben, niet bepalen over ons eigen leven. Gelukkig vindt er een ommekeer plaats, waarbij vrouwen ook meer en meer gelijkwaardig onderdeel worden van de samenleving, doordat zij dezelfde rechten en plichten als mannen hebben, een stem hebben, zelf mogen bepalen wat zij dragen en daarmee ook zélf mogen bepalen of zij mee willen (blijven) werken aan seksualisering van hun sport.

Hoe kun je daar in godsnaam op tegen zijn en het zelfs als negatief afdoen :\.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 06:31

Mkango schreef:
Dat heeft niets met woke te maken, wel met het feit dat vrouwen inmiddels een beetje klaar zijn met die objectificatie en seksualisering door mannen. Niemand zegt dat het niet mag, maar het is natuurlijk bezopen dat de vrouwen daar zelf geen inspraak in hebben. Als iemand met twee driehoekjes over haar tepels en een string wil handballen, be my guest, maar als iemand liever in een los T-shirt en een sportlegging of korte broek handbalt, dan moet dat ook mogelijk zijn en moeten ze niet voor een tuchtcommissie gesleept worden vanwege "ongepaste kleding."

Ik word inmiddels echt schijtziek van mannen die vinden dat zij mogen bepalen wat gepast is voor een vrouw om te dragen en wat niet. Wat hier al aangehaald is: aan de ene kant worden jonge meiden in crop tops naar huis gestuurd want het is "te sexy." Tegelijkertijd worden vrouwen (met name moslimvrouwen) veroordeeld om het aan hebben van teveel kleding. Je doet het nooit goed - en het is geen probleem dat bij ons vrouwen ligt, het is een probleem dat bij mannen ligt.

Als je sport geen bestaansrecht heeft als topsport als mannen niet meer als een stel geile beren voor de tv kunnen zitten, dan zij dat maar zo.

Kan me hier alleen maar bij aansluiten :j.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:39

@oomens oeps, je hebt je post op de verkeerde locatie gezet. Probeer een eeuw geleden eens.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:46

Ja maar, Oomens is een man. Dus dan is het toch logisch dat hij het met de korte broekjes eens is. Dat is precies waarom het een issue is :+

Femke_Tweety

Berichten: 12073
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:56

Ok.

Ik zag dit topic, en zag vandeweek elders de kop van het artikel met een foto.

Op dat moment dacht ik, 'Ja, die broeken zijn ook wel érg kort, ik snap dat er discussie over komt. Maar aan de andere kant, bij turnen en zwemmen zie je ook veel.'

Blijkt de foto die ik zag dus de voorgeschreven kleding, nu ik dit topic lees...

En dus níet dat wat de Noren aan willen, die willen juist méér gekleed...

Sinds wanneer vindt de sportbond dát een probleem....


(Ik dacht dus echt dat die foto van die Argentijnse dames dat dát de Noren waren met hun 'afgekeurde' kleding)

Ik geloof dat ik geschokt ben.
Je verplicht dames toch niet om zó bloot te gaan, als dat verder voor veiligheid 0,0 noodzakelijk is?
Verbieden ook niet nodig.

Maar verplichten? Bizár, het gaat om de sport.
Als men per se naar damesbillen in strings wil kijken dan koopt men maar mooi de playboy.


(Men in deze een bewuste tweetalige woordkeus...)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:04

Warboel schreef:
Ja maar, Oomens is een man. Dus dan is het toch logisch dat hij het met de korte broekjes eens is. Dat is precies waarom het een issue is :+


Mwah, logisch is denk ik niet het juiste woord. Mijn man vindt kijken naar korte broekjes ook leuk hoor, maar vindt toch echt dat de vrouwen zelf mogen bepalen om meer te bedekken.

Het is natuurlijk wel lief van oomens om te laten zien dat dit wel echt een probleem is en dat die kerels die dit vinden echt bestaan in moderne, goed ontwikkelde landen. Bedankt hoor oomens.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:18

Mkango schreef:
oomens schreef:
Nog niet eens zo heel lang geleden waren er genoeg sporten waar vrouwen überhaupt niet aan mee mochten doen.
Als er al vrouwen meededen, dan was de voorgeschreven kleding erg onpraktisch en voornamelijk gericht op verhullen en beschermen van de 'eerbaarheid' (denk aan dames die tennisten in lange kleding tot de grond).

Later kwam de nadruk natuurlijk veel meer op sportieve prestaties te liggen, maar er is één ding in de sportwereld dat minstens zo belangrijk is als de prestaties: commercie.
Sport moet bekeken en besproken worden, en sponsoruitingen en reclameblokken daaromheen evenzeer. Traditioneel is sport, en ook het kijken ernaar, voornamelijk een mannending. Ook tegenwoordig is de aandacht voor mannensporten veel groter, en zijn de reclame-uitingen rondom de sport grotendeels op mannen gericht. In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.

Als je kijkers wilt trekken voor een relatief kleine, onbekende sport, dan kun je beter zorgen dat je je richt op het makkelijkst te bereiken deel van het publiek dat toch al afstemt op sportzenders of sportevenementen.
Het helpt als de sport eenvoudig te begrijpen is (cricket is bijvoorbeeld niet heel gemakkelijk aan een nieuw publiek te helpen), veel actie en snelheid heeft (zie voorgaand voorbeeld, liever geen wegzapmomenten) en goed in beeld te brengen is op tv. Een bonus daarbij is als het ook blijft boeien als men de regels niet kent of als het eigen land niet tot de top behoort.
Stel, je moet als sportmarketeer één ingrediënt noemen dat de - zoals eerder gezegd veelal mannelijke - kijker naar jouw sport trekt. Wat zou dan het eerste zijn wat jw noemt? Precies!

En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-
Dat heeft niets met woke te maken, wel met het feit dat vrouwen inmiddels een beetje klaar zijn met die objectificatie en seksualisering door mannen. Niemand zegt dat het niet mag, maar het is natuurlijk bezopen dat de vrouwen daar zelf geen inspraak in hebben. Als iemand met twee driehoekjes over haar tepels en een string wil handballen, be my guest, maar als iemand liever in een los T-shirt en een sportlegging of korte broek handbalt, dan moet dat ook mogelijk zijn en moeten ze niet voor een tuchtcommissie gesleept worden vanwege "ongepaste kleding."

Ik word inmiddels echt schijtziek van mannen die vinden dat zij mogen bepalen wat gepast is voor een vrouw om te dragen en wat niet. Wat hier al aangehaald is: aan de ene kant worden jonge meiden in crop tops naar huis gestuurd want het is "te sexy." Tegelijkertijd worden vrouwen (met name moslimvrouwen) veroordeeld om het aan hebben van teveel kleding. Je doet het nooit goed - en het is geen probleem dat bij ons vrouwen ligt, het is een probleem dat bij mannen ligt.

Als je sport geen bestaansrecht heeft als topsport als mannen niet meer als een stel geile beren voor de tv kunnen zitten, dan zij dat maar zo.

Helemaal mee eens.
Het gaat, of zou moeten gaan, om de sportprestatie. Niet om het pleasen van een groep mannelijke kijkers die meer geïnteresseerd is in het kijken naar lekkere sportwijven in zo min mogelijk textiel dan in de betreffende sport op zich.

Er valt overigens voor mannelijke èn vrouwelijke toeschouwers genoeg te genieten van afgetrainde lichamen zonder dat de betreffende atleten daarbij in een reetveter gekleed hoeven gaan. Maar door de kleding functioneel en redelijk neutraal te houden, zoals dat meestal gelukkig het geval is, blijft dat bijzaak en kijk je toch in de eerste plaats naar een stel topatleten die waanzinnige prestaties neerzet waar ze gierend hard voor getraind hebben en waar ze respect voor verdienen.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:31

Ik vind sowieso het contrast mannen/vrouwen zo apart. zoals ik al eerder riep: De shirts over het hoofd bij voetbal.

Citaat:
Waarom is die regel er?
De regel voor de gele kaart na het uittrekken van je shirt bestaat sinds 2004. De hoge piefen van de FIFA vonden het maar storend, aangezien steeds meer spelers in hun blote bassie rondliepen na een goal. Het werd gezien als 'niet chique'. Dat is eigenlijk de enige reden voor het feit dat shirt uittrekken geel oplevert.

https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... ken-shirt/


Kleding moet functioneel zijn voor de sport, niet voor een stel mannenogen.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:34

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:41

Van zo’n foto krijg ik zin …

in Photoshoppen.

De heren met ontbloot bovenlijf en bikinibroekje en de dames in sporthemd en sportbroek.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:47

Bah, ik heb hier geen goed woord voor over.
En Oomens bevestigt met zijn pleidooi alleen maar meer dat het is wat het lijkt: het is puur voor het vermaak van het mannelijke publiek dat de dames er zo bij dienen te lopen.

En dat de dames nu in opstand komen heeft niets te maken met woke zijn.
Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Dat de dames al genoeg hebben gekregen en nu maar eens moeten stoppen met nog meer dingen te willen?
Wat zijn dit voor Middeleeuwse praktijken?

Uit deze hele kwestie blijkt maar weer dat we nog lang niet zo ver zijn voor wat betreft gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:52

Volgens een Noors artikel hebben de dames nu van over de hele wereld aandacht gekregen over dit verhaal.
Ik hoop dat er nu genoeg mensen over gaan vallen en er een nieuw kledingvoorschrift komt.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:04

Shae schreef:
@oomens oeps, je hebt je post op de verkeerde locatie gezet. Probeer een eeuw geleden eens.


_O-

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:06

Maflinger_S schreef:
Van zo’n foto krijg ik zin …

in Photoshoppen.

De heren met ontbloot bovenlijf en bikinibroekje en de dames in sporthemd en sportbroek.


Doe het en doe het goed en stuur het de wereld in ~~}>

Ik vind deze kwestie en de opstelling van de bond ongelooflijk.

Maar aan de andere kant ook weer niet. Vrouwen moeten op hun tellen passen in deze tijd. Velen zitten te slapen en stemmen op een partij als FvD die openlijk weinig ophebben met de positie en plaats van vrouwen. Of hebben op een Donald Trump gestemd. Of op een Erdogan. Dat vind ik eigenlijk net zo ongelooflijk,
Laatst bijgewerkt door Boras op 21-07-21 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:15

Overigens, iemand hierboven had het over de turnsport en de zwemsport.

In het turnen is ook al ophef geweest over de weinig verhullende turnpakjes (zonder ondergoed geen zichtbare randjes en ze zitten buitengewoon onpraktisch die dingen). Nog niet lang geleden protesteerde de Duitse damesploeg ertegen. Maar de turnwereld is er nog niet rijp voor zullen we maar zeggen. Die turnsters balen dat de pakjes cameramensen en fotografen de kans bieden op rare close ups te maken wanneer ze hun oefeningen uitvoeren. Overigens mag in Nederland een turnbroekje over een turnpakje pas sinds het aantreden van een vrouwelijke voorzitter een paar jaar geleden. Zij had zelf tijdens turnen ondervonden dat zo'n broekje heel prettig kan zijn.

Zwemsters mogen ook zwempakken met pijpjes dragen en zelfs lange pijpen. En dragen sowieso functionele, sportieve badpakken waar naar mijn mening weinig mis mee is. Mannen dragen trouwens ook van die strakke zwembroeken, met en zonder pijpen. Daar mag het allemaal. Je moet niet in kleding waarin je je ongemakkelijk voelt.

Eigenlijk zouden de overige damesteams in het internationale en nationale beachvolleybal ook in sportbroekjes moeten verschijnen om een statement te maken waar men niet omheen kan. Dan moet je wel met velen zijn natuurlijk en het massaal delen. Het zou toch jammer en heel fout zijn als deze absurditeit hierna gewoon doorgaat zonder verder enige ophef of verandering. Die Noorse helden verdienen steun, dank en respect.
Laatst bijgewerkt door Boras op 21-07-21 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30580
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:27

Nu kan ik me voorstellen dat voor snelheid zwemmen materiaal en pasvorm mee speelt in een keuze.
Daarnaast zijn de zwemmers het meeste van de tijd onder water en vallen er niet zoveel gekke foto's te maken.

Maar voor turnen en volleybal lijkt me dat allemaal niet relevant.
En al zouden ze het in een lange legging doen dat dit gewoon moet kunnen.
Kan me bij turnen nog voorstellen dat het redelijk strak moet zitten om bijvoorbeeld een beenstand te beoordelen, dus niet dat een losse joggingbroek is zeg maar. Geen idee of dat mee doet in beoordeling, geen verstand van. Maar kan het me voorstellen.
Maar lossere pijpjes bij de bovenbenen weer niets uit maken.
Bij volleybal maakt het mijn inziens helemaal niks uit, wie er scoort gaat het om, klaar.

Ouderwets geneuzel dit dus.
Tijd voor leuke pakjes die ze zelf kiezen.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:29

Om de oefeningen te kunnen beoordelen is in het turnen strakke kleding noodzakelijk.
Maar strakke kleding op zich hoeft geen probleem te zijn. Daar gaat het de Noorse dames ook niet om.

DuoPenotti

Berichten: 30580
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:31

Nee klopt, het gaat om het veel te blote.
Maar zover ik begrijp zijn er met turnen ook turnsters die liever lange pijpjes hebben.
En daar zie ik ook geen probleem in, al zou het tot de enkels zijn.

Ik weet gewoon geen kledingvoorschriften, schrik dus al van dit artikel.
Daarop mijn reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:50

Terwijl de Duitse turnsters ook helemaal niets deden dat tegen de regels was - ze mochten al langere pakjes dragen op internationale wedstrijden. Ik vond ze trouwens prachtig, die full-body suits! Heel stijlvol. :j

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 30580
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:51

Die pakjes zijn prachtig!!!!
Geweldige foto trouwens!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:53

oomens schreef:
En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-

En dáár valt je (sowieso twijfelachtige) argument helemaal uit elkaar; het gaat er niet om dat het "plotseling niet meer mag", het gaat er om dat het moet.
Dit was overigens de bijdrage van een man die de vijftig is gepasserd ;)