Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:36

TurboDi schreef:
Jolien87 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen een dergelijk filmpje delen.
Dat één iemand gek genoeg is om het te filmen en online te zetten is al erg, maar dat er blijkbaar nog een heleboel mensen zijn die het ook gaan delen vind ik zo nodig mogelijk nog schokkender.

Ik kijk nu het nieuws item op RTL4 en hoop zó dat ze geen schokkende beelden gaan laten zien.
Edit: zoveel mensen die bij het lint staan te kijken richting de plaats delict. Ik snap dat nooit zo goed. Wat verwachten of hopen die toeschouwers nu eigenlijk te zien?


Rtl heeft gezegd geen schokkende beelden te laten zien.


Oh top, dankjewel voor het delen. Ik heb de uitzending niet vanaf het begin aan staan maar dit is goed om te weten.

Flying_Angel, dat zou ook heftig zijn. Even afwachten of dit bevestigd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:36

Jolien87 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen een dergelijk filmpje delen.
Dat één iemand gek genoeg is om het te filmen en online te zetten is al erg, maar dat er blijkbaar nog een heleboel mensen zijn die het ook gaan delen vind ik zo nodig mogelijk nog schokkender.

Ik kijk nu het nieuws item op RTL4 en hoop zó dat ze geen schokkende beelden gaan laten zien.
Edit: zoveel mensen die bij het lint staan te kijken richting de plaats delict. Ik snap dat nooit zo goed. Wat verwachten of hopen die toeschouwers nu eigenlijk te zien?
Dat kan ik me dan wel wat meer voorstellen. Het is toch een soort reactie op de schok, op de onwetendheid, de machteloosheid. Ook al kennen die mensen hem niet persoonlijk, als het bij je om de hoek gebeurt, bij een publiek figuur, het raakt mensen wel. Ik denk dat veel van die mensen niet eens weten waarom ze er staan, maar dat het puur een emotionele reactie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:37

Ik ben er helemaal naar van :n Hopelijk dat hij er gezond uit kan komen hoewel die kans klein is

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:38

Ik kreeg het filmpje al heel snel en ik heb het geopend omdat ik het toen nog niet kon geloven.

Ik stuur nooit iets door, maar ik open wel vaak dit soort dingen.
Soms omdat ik het niet kan geloven, soms uit nieuwsgjerigheid.
Maar vooral, omdat dit toch nieuws is.

Ik zal nooit zelf iets filmen of doorsturen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:38

Ik vind trouwens RTL (voor de verandering) heel netjes met bericht geving. Heel weinig speculaties heb ik het gevoel en duidelijk wat er echt naar buitengekomen is en soms wat misschien, maar dat word er dan wel bij gezegd.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:38

Ladybird schreef:
Jolien87 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen een dergelijk filmpje delen.
Dat één iemand gek genoeg is om het te filmen en online te zetten is al erg, maar dat er blijkbaar nog een heleboel mensen zijn die het ook gaan delen vind ik zo nodig mogelijk nog schokkender.

Ik kijk nu het nieuws item op RTL4 en hoop zó dat ze geen schokkende beelden gaan laten zien.
Edit: zoveel mensen die bij het lint staan te kijken richting de plaats delict. Ik snap dat nooit zo goed. Wat verwachten of hopen die toeschouwers nu eigenlijk te zien?


Dat gaat RTL4 niet doen, want volgens mij mag dat zelfs niet.

Ik denk dat toeschouwers daar staan als ramptoerist, maar die vrouw zei dat er ook veel journalisten waren,


Dat denk ik ook. Als ik zie dat daar gewoon mensen met hun blikje bier staan dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat, dat geen journalisten zijn.

De politie roept getuigen op en vraagt om beeldmateriaal. Misschien moeten ze even googlen, schijnbaar is er genoeg online te vinden.
Het beangstigt me hoe snel dingen hun weg vinden via het internet.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:38

Flying_Angel schreef:
Er gaan ook geruchten dat de vrouw die in Amstelveen neergestoken is, Astrid Holleeder is.


Ben wel benieuwd waar je deze speculatie vandaan haalt. Vindt het ook wel een zodanig heftige speculatie dat ik dit soort dingen niet zomaar online zou zetten/zou delen op social media.

Echt heel heftig. Ik hoop dat hij 5 engeltjes op zijn schouders heeft en er bovenop komt.

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:39

Vreselijk dit!
Ik hoop echt zo dat ie dit kan navertellen.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:39

Mkango schreef:
Jolien87 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen een dergelijk filmpje delen.
Dat één iemand gek genoeg is om het te filmen en online te zetten is al erg, maar dat er blijkbaar nog een heleboel mensen zijn die het ook gaan delen vind ik zo nodig mogelijk nog schokkender.

Ik kijk nu het nieuws item op RTL4 en hoop zó dat ze geen schokkende beelden gaan laten zien.
Edit: zoveel mensen die bij het lint staan te kijken richting de plaats delict. Ik snap dat nooit zo goed. Wat verwachten of hopen die toeschouwers nu eigenlijk te zien?
Dat kan ik me dan wel wat meer voorstellen. Het is toch een soort reactie op de schok, op de onwetendheid, de machteloosheid. Ook al kennen die mensen hem niet persoonlijk, als het bij je om de hoek gebeurt, bij een publiek figuur, het raakt mensen wel. Ik denk dat veel van die mensen niet eens weten waarom ze er staan, maar dat het puur een emotionele reactie is.


Daar heb je een goed punt. Ik denk ook dat je pas weet hoe je zou reageren als je het zelf meemaakt.

idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:40

Electra63 schreef:
Ik kreeg net de foto van de verdachte doorgestuurd.
Misschien net 18 jaar, echt een broekkie.


En door het delen van de foto van de verdachte werken de mensen die dat doen aan strafvermindering. Echt ontzettend dom om die beelden te delen. En als de dader een lage straf krijgt janken dat het te kort is, maar ondertussen zelf (onbewust) meewerken aan strafvermindering....

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:41

meerdere schoten door het hoofd (als iemand het al overleefd) dan is er altijd (99%) enorme schade die normaal functioneren grotendeels in de weg staat....dus maw zwaar gehandicapt/ of zelf vegetatief. Een onafhankelijk leven leiden en van zijn pensioen genieten met vrouw kind/kleinkinderen zal hem helaas nooit meer worden...

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:41

Denise_Storm schreef:
Flying_Angel schreef:
Er gaan ook geruchten dat de vrouw die in Amstelveen neergestoken is, Astrid Holleeder is.


Ben wel benieuwd waar je deze speculatie vandaan haalt. Vindt het ook wel een zodanig heftige speculatie dat ik dit soort dingen niet zomaar online zou zetten/zou delen op social media.

Echt heel heftig. Ik hoop dat hij 5 engeltjes op zijn schouders heeft en er bovenop komt.


Ook het bericht van de zus van Holleeder heb ik gekregen.
Ik kan alleen niet zien van welke website.
Maar ik ga dit wel even nakijken.

Zou toch bizar zijn.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:41

Jolien87 schreef:
Ik kijk nu het nieuws item op RTL4 en hoop zó dat ze geen schokkende beelden gaan laten zien.
Edit: zoveel mensen die bij het lint staan te kijken richting de plaats delict. Ik snap dat nooit zo goed. Wat verwachten of hopen die toeschouwers nu eigenlijk te zien?


Ramp toeristen :n
Zelfs een bn'er die even moest laten zien dat hij daar was. Gewoon respectloos.

Verschrikkelijk voor de familie

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:42

idylle schreef:
Electra63 schreef:
Ik kreeg net de foto van de verdachte doorgestuurd.
Misschien net 18 jaar, echt een broekkie.


En door het delen van de foto van de verdachte werken de mensen die dat doen aan strafvermindering. Echt ontzettend dom om die beelden te delen. En als de dader een lage straf krijgt janken dat het te kort is, maar ondertussen zelf (onbewust) meewerken aan strafvermindering....


Er wordt nu ook door de woordvoerder van de politie op RTL verzocht om beelden niet verder te verspreiden.

Ik kan nergens nieuwsberichten vinden over Astrid Holleeder.

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:42

Politie vraagt nu op RTL4 om de beelden níet te verspreiden.

Berichtgeving RTL4 is inderdaad keurig. Gaan de beelden niet delen en delen ook geen expliciete omschrijving van de beelden.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:46

x
Laatst bijgewerkt door Marjo op 06-07-21 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:46

Van Astrid Holleeder staat het op misdaad Eindhoven op FB of zo, ik kreeg het ook doorgestuurd.
Achterlijke wereld is het, het is de laatste jaren alleen maar gekker geworden ^)

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:47

Om 23 uur een persconferentie

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:50

Ik hoop dat Peter het gaat overleven maar dan nog is de vraag hoe hij hieruit gaat komen.
Ik heb er gewoon last van mijn maag van.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:50

Bizar... En als dit dezelfde groepering is die achter de moord op Derk Wiersum en die op de broer van Nabil B. zit, dan is dit nóg een aanslag op de rechtsstaat die echt kei- en keihard moet worden aangepakt.

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:50

In alle nieuwsberichten over de neergestoken vrouw in Amstelveen staat dat het om een bekende van de vrouw gaat. Lijkt mij dan wel apart als het om Astrid gaat..

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:51

Olympia schreef:
In alle nieuwsberichten over de neergestoken vrouw in Amstelveen staat dat het om een bekende van de vrouw gaat. Lijkt mij dan wel apart als het om Astrid gaat..


Ik las en artikel waar de politie ontkent dat het Holleeder is.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:51

Tiggs schreef:
Bizar... En als dit dezelfde groepering is die achter de moord op Derk Wiersum en die op de broer van Nabil B. zit, dan is dit nóg een aanslag op de rechtsstaat die echt kei- en keihard moet worden aangepakt.


Ik gok het zomaar. Die Taghi kan daar zomaar achter zitten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:51

Edit te snel eroverheen gescrolt kennelijk.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-07-21 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:53

Ik ben echt misselijk van dit nieuws gewoon...
Hopelijk overleeft hij het, maar ik ben er bang voor -O-