Nieuwe wet in Hongarije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Re: Nieuwe wet in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:50

Begrijp ik, maar ik hoop dat de post gehandhaafd blijft. Laat maar zien wat voor idiote denkbeelden sommigen erop na houden over homoseksualiteit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:47

Qua homofilie en qatar (want dat land was de reactie op), als ik het goed onthouden heb is in arabisch het woord voor homofiel en pedofiel hetzelfde. En dan is een verbod iets minder vreemd. Al is het vanuit ons gezien nogal hypocriet als vanaf 9 jaar met een meisje wel mag.

Hongarije heeft net als veel landen in de westerse wereld te maken met een laag geboortecijfer en heeft kijkende naar de ellende die west-europa er van heeft nee gezegd tegen toelaten van mensen uit het midden oosten om meer arbeiders te krijgen. Dan is de andere optie proberen de eigen bevolking terug te sturen naar grotere gezinnen zoals Orban hiermee probeert of je denkt echt radicaal anders en gaat op zoek naar een oplossing binnen je land met het vaste gegeven van minder geboortes. Jammer dat Orban terugvalt op religie (want dat kost welvaart) en niet echt met een oplossing komt.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:10

enzino schreef:
Earth schreef:
Maar ik verbaas me over de miskennis die er is over transgender zijn en dat er vanuit daar een soort stemmingsmakerij ontstaat. Want ja ineens willen alle jongeren transgender zijn, want dat is zo makkelijk en zo leuk! Het is echt in om je geslacht te veranderen, en dat traject aan gaan ach, dat kan iedereen.
-O-

Is dat miskennis dan? Want gelukkig zijn er ook mensen die er daadwerkelijk onderzoek naar hebben gedaan en daar over geschreven hebben, zoals bijvoorbeeld Abigail Shrier:

[ [url=m/X5b0TA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om een stukje te quoten uit de amazon beschrijving van haar boek:
Citaat:
But today whole groups of female friends in colleges, high schools, and even middle schools across the country are coming out as “transgender.” These are girls who had never experienced any discomfort in their biological sex until they heard a coming-out story from a speaker at a school assembly or discovered the internet community of trans “influencers.”

Misschien dat het een leuk boek is voor je om te lezen, want ze heeft er aardig wat tijd ingestopt om ouders, kinderen, psychologen, artsen, etc te interviewen en de statistieken erbij te vinden. Het is overigens al tijden goed beschreven hoe beinvloedbaar tieners zijn, en dan voor meisjes.

Jij noemt het misinformatie, ik zou het eerder plaatsen onder "het gaat tegen de propaganda in". De propaganda verteld ons dat kinderen aan de hormoontherapie mogen op jonge leeftijd want tieners kunnen geen foute beslissingen nemen en de-transitioning komt nauwelijks voor. Dat lees je overal in het nieuws en alles wat daar tegenin gaat zal de auteur bekopen in de huidige cancel-culture (lees eens wat interviews met Abigail of zie wat blue_eyes op de eerste pagina van dit topic gepost heeft: je mag helemaal jezelf zijn maar als je niet meer trans bent dan ben je wel onze vijand).

Meer specifiek over de Hongaarse wet: jammer dat ze homosexualiteit samenvoegen met trans: homosexualiteit kan in mijn ogen weinig kwaad en laat iedereen die dat wil er maar mee experimenteren wanneer ze willen. Als het niet bevalt stop je er gewoon weer mee. Transsexualiteit ligt wat anders en mogen we wat mijn betreft weghouden bij kinderen omdat de gevolgen van stappen zetten in die richting veel te groot zijn en er teveel gevallen zijn waarbij er achteraf spijt was. Eenmaal aan de hormoonremmers en de gevolgen zijn onomkeerbaar - laat mensen eerst volwassen worden voor ze zulke ingrijpende beslissingen maken.

p.s. interessant punt dat Huertecilla maakt trouwens: het lijkt erop dat mensen hier alleen kwaad om worden omdat het tegen hun eigen opvattingen in gaat, maar niet de grotere vraag durven te stellen of de overheid er wel iets te zeggen moet hebben. Van mij mag de invloed van de overheid wel een stuk minder bij volwassenen, als jij met meerdere mensen wilt trouwen, met iemand van hetzelfde geslacht wilt trouwen, of een geslachtsoperatie wilt ondergaan, wie ben ik dan om er wat van te vinden?

_/-\o_ _/-\o_

Blij dat er mensen zijn die zich erin verdiept hebben. Een ander goed boek over dit onderwerp is "the end of gender" geschreven door sex researcher Debra Soh.

Over twintig jaar gaan we ons echt diep schamen voor de tieners die onvruchtbaar zijn gemaakt, levensveranderende en gevaarlijks operaties hebben ondergaan terwijl hun eetstoornissen, depressie en autisme onbehandeld bleef. Hoe homoseksjele kinderen, bij de minste of geringste tekenen van anders zijn, al gepusht worden zich te laten ombouwen (ik ben daar een van!)

Gelukkig komt er steeds meer naar buiten over dit onderwerp. Zo is er in december een grote rechtzaak gewonnen door een jonge vrouw waardoor de regels rondom hormonen en puberteitsblokkers strikter gemaakt zijn in het verenigd koninkrijk en er onderzoek is gedaan naar de genderklinieken, waar schokkend slecht met patienten werd omgegaan. Én openlijk naar buiten is gebracht op de BBC dat er geen onderzoek is die aan heeft kunnen tonen dat hormonen en puberteitsblokkers bijdragen aan het welzijn van kinderen en tieners die gender dysforie ervaren. In zweden (en volgens mij ook noorwegen), zijn de regels ook strikter geworden en in nederland (waar het meeste onderzoek gedaan wordt!) Hebben de onderzoekers die puberteitsblokkers onderzochten zich ook kritisch uitgesproken over de huidige gang van zaken.

Vooral in het boek the end of gender, wordt heel duidelijk uitgelegd waarom wat er nu gebeurd zo schadelijk en abnormaal is. Hoe de huidige transgender patiënten totaal niet past in het beeld dat we al meer dan honderd jaar lang zien en dat sociale invloeden hier een grote rol in spelen (social contagion)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:41

Het verhaal van Enzino klopt alleen niet. De puberteitsremmers zijn juist behoorlijk omkeerbaar: als je ermee stopt komt de hormonale verandering van de puberteit alsnog. De puberteit zelf is niet omkeerbaar: de veranderingen in je lichaam door de hormonale verandering zijn niet goed ongedaan te maken.

En ach, het is ook goed om te bedenken hoe kort de lijntjes zijn tussen de zogenaamde 'radical feminists' die zich uitspreken tegen transgender issues, en bijvoorbeeld de conservatieve (tot neofascistische) hoek waar men vooral wil dat vrouwen weer kinderen barende slaven worden, die in de VS bv ook alle mogelijkheden tot seksuele voorlichting, anticonceptie of abortus blokkeren. Dat gaat echt niet over de belangen van vrouwen of kinderen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:49

Shadow0 schreef:
Het verhaal van Enzino klopt alleen niet. De puberteitsremmers zijn juist behoorlijk omkeerbaar: als je ermee stopt komt de hormonale verandering van de puberteit alsnog. De puberteit zelf is niet omkeerbaar: de veranderingen in je lichaam door de hormonale verandering zijn niet goed ongedaan te maken.

En ach, het is ook goed om te bedenken hoe kort de lijntjes zijn tussen de zogenaamde 'radical feminists' die zich uitspreken tegen transgender issues, en bijvoorbeeld de conservatieve (tot neofascistische) hoek waar men vooral wil dat vrouwen weer kinderen barende slaven worden, die in de VS bv ook alle mogelijkheden tot seksuele voorlichting, anticonceptie of abortus blokkeren. Dat gaat echt niet over de belangen van vrouwen of kinderen.

Dan weet jij mijn god niet wat radicale feministen zijn... sorry, maar dit is oprecht een hele onzinnige opmerking. Neem eens een kijkje op ovarit.com, zou ik zeggen ;)

En al zijn de puberteitrsremmers wellicht omkeerbaar, de schade die ze toebrengen is dit niet. Zeker niet als dus blijkt dat het niet bijdraagt aan de gemoedstoestand van deze kinderen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:58

Als je naar een boek refereert met de naam 'Irreversible damage' met de ondertitel 'the transgender craze seducing our daughters' neem ik je belachelijke mening sowieso al niet serieus. Hoe kun je zonder schaamte dat soort boeken lezen een dan ook nog eens aanprijzen? Walgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:04

Schoolvoorbeeld van geen eigen mening kunnen vormen en achter elk willekeurige (boek)mening aan hobbelen? Of gewoon een zeer bekrompen opvoeding gehad? Dan zou ik bijna medelijden krijgen.. wel knap überhaupt een boek te lezen ipv facebook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:09

Lestrange01 schreef:
Dan weet jij mijn god niet wat radicale feministen zijn... sorry, maar dit is oprecht een hele onzinnige opmerking.

Misschien heb ik dat niet goed verwoord: er is een groep zeer conservatieve activisten met nauwe financiele banden met de conservatieve beweging in de VS die doen alsof 'radicaal feminisme' de reden is dat ze toegang tot medische zorg voor transgenders willen ontzeggen. Het punt is dat ze dus voor het overgrote deel helemaal niet radicaal feministisch zijn, maar juist heel erg conservatief, maar dat ze het label gebruiken om zichzelf te omschrijven om zo te misinformeren en de discussie te vertroebelen.

Citaat:
En al zijn de puberteitrsremmers wellicht omkeerbaar, de schade die ze toebrengen is dit niet. Zeker niet als dus blijkt dat het niet bijdraagt aan de gemoedstoestand van deze kinderen.

Maar wat dus ook heel schadelijk is: transgender kinderen geen toegang bieden tot dergelijke zorg. Dat leidt in een niet mis te verstaan aantal situaties tot ernstige psychische problemen totaan zelfmoord toe.

Eigenlijk zie je dezelfde denkfout (en ach, vanuit dezelfde hoek) als rondom het coronavaccin: er wordt geen afweging gemaakt tussen de situaties, er wordt gedaan alsof je het bepaalt zonder context.
Het lijkt me nogal duidelijk dat als je willekeurig puberteitsremmers in kinderen stopt, dat dit niet zo'n goed idee is. Gelukkig is er ook eigenlijk helemaal niemand die dat promoot. Waar het om gaat is: hoe help je transgender kinderen die tegen de puberteit aanlopen het beste? Niet werkend en actief schadelijk:
- verbieden, discriminatie en ontzeggen van hulp
- conversietherapie (zeer traumatisch en niet werkzaam)

Wel redelijk behulpzaam:
- ondersteuning op gebied van acceptatie en zelfacceptatie
- regie voor de betrokken kinderen en jongeren
- tijd en ruimte waarin de onomkeerbare verandering van puberteit niet in worden gezet.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:10

idinn schreef:
Schoolvoorbeeld van geen eigen mening kunnen vormen en achter elk willekeurige (boek)mening aan hobbelen? Of gewoon een zeer bekrompen opvoeding gehad? Dan zou ik bijna medelijden krijgen.. wel knap überhaupt een boek te lezen ipv facebook.

School voorbeeld van eens wat onderzoeken gaan lezen en documentaires kijken, podcasts luisteren van mensen die hier onderzoek naar doen of zelf omgebouwd zijn, zelf gender dysforie hebben.. met psychologen gepraat hebben over dit onderwerp, en zelf veel mensen kennen die omgebouwd zijn (die overigens allemaal daarna zelfmoord hebben gepleegd, door bijkomende - onbehandelde - problematiek zoals eetstoornissen, autisme.. depressie).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:13

Ok, oh, even gekeken naar dat Ovarit maar dat is dus echt een platform dat vooral gaat om het promoten van transfobie? En dat hebben ze opgericht omdat ze van Reddit afgeschopt zijn wegens teveel haat.
Brrrr, nare club. Ik denk dat ik er maar even weg blijf.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:15

Onderzoeken lezen, documentaires kijken en podcasts luisteren die allemaal in je eigen straatje passen, ja dan snap ik wel dat je oogkleppen lekker blijven zitten. En sorry hoor, maar zodra je een transitie 'ombouwen' gaat noemen, ben je bij mij bij voorbaat al af. Hoeveel 'verstand' je ook van het onderwerp denkt te hebben 8)7

En je vindt het gek dat mensen je transfobisch noemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:16

Ik weet niet of precies waar jullie twee naar verwijzen maar ik heb een podcast van bijna 3 uur geluisterd over dit issue .. niet omdat t in mn straatje past maar omdat het een onderwerp was wat voorbij kwam.. ik volg die podcast, niet het onderwerp ..

Ik ben daarmee niet anti of tegen of fobisch en ik wens ook niet op andere plekken zo genoemd te worden ..

Is het zo dat het nooit zou kunnen, in de usa, dat kinderen te vroeg in transitie gaan, onder druk? Omdat ze dan veel followers krijgen… omdat in sommige kringen een trans bijna een soort “prijs” is.. die je ook altijd de hemel in prijst en nooit tegenspreekt .. Dat een arts de wens moet uitvoeren omdat hij anders een klacht kan krijgen ?
Dat is wat ik me afvraag? Dat is alles..
weten jullie dat? Hoe dat daar gaat? Of mag dat niet eens naar gevraagd worden?

Als dat nooit gebeurt, helemaal prima natuurlijk maar als het wel gebeurt moet daar wel aandacht voor zijn denk ik?

Edit: geen idee wat dat met dit topic te maken heeft ..

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:34

Shadow0 schreef:
Lestrange01 schreef:
Dan weet jij mijn god niet wat radicale feministen zijn... sorry, maar dit is oprecht een hele onzinnige opmerking.

Misschien heb ik dat niet goed verwoord: er is een groep zeer conservatieve activisten met nauwe financiele banden met de conservatieve beweging in de VS die doen alsof 'radicaal feminisme' de reden is dat ze toegang tot medische zorg voor transgenders willen ontzeggen. Het punt is dat ze dus voor het overgrote deel helemaal niet radicaal feministisch zijn, maar juist heel erg conservatief, maar dat ze het label gebruiken om zichzelf te omschrijven om zo te misinformeren en de discussie te vertroebelen.

Citaat:

Maar wat dus ook heel schadelijk is: transgender kinderen geen toegang bieden tot dergelijke zorg. Dat leidt in een niet mis te verstaan aantal situaties tot ernstige psychische problemen totaan zelfmoord toe.

Eigenlijk zie je dezelfde denkfout (en ach, vanuit dezelfde hoek) als rondom het coronavaccin: er wordt geen afweging gemaakt tussen de situaties, er wordt gedaan alsof je het bepaalt zonder context.
Het lijkt me nogal duidelijk dat als je willekeurig puberteitsremmers in kinderen stopt, dat dit niet zo'n goed idee is. Gelukkig is er ook eigenlijk helemaal niemand die dat promoot. Waar het om gaat is: hoe help je transgender kinderen die tegen de puberteit aanlopen het beste? Niet werkend en actief schadelijk:
- verbieden, discriminatie en ontzeggen van hulp
- conversietherapie (zeer traumatisch en niet werkzaam)

Wel redelijk behulpzaam:
- ondersteuning op gebied van acceptatie en zelfacceptatie
- regie voor de betrokken kinderen en jongeren
- tijd en ruimte waarin de onomkeerbare verandering van puberteit niet in worden gezet.

Ik ga even de tijd nemen om uitgebreid te reagere

Wat dus uit onderzoek blijkt, als je wil heb ik overigens een linkje, ik pb je die wel! Is dat 80+% van de kinderen die gender dysforie ervaren eruit groeien als ze de kans krijgen om de puberteit mee te maken. Wat op zich helemaal niet zo raar is! Tijdens de puberteit veranderen er zoveel dingen in je hersenen! Een groot deel van de kinderen die er uit groeien, blijkt homo of biseksueel te zijn en zich comfortabel te voelen in hun geboortegeslacht.

Punt is, er is nog geen onderzoek dat heeft aangewezen dat puberteitsremmers bijdragen aan het welzijn van transgender kinderen. Dat weten we dus niet. Het is officieel nog experimenteel. We weten wel dat 98% van de kinderen die puberteitsremmers (en hormonen) krijgen er nooit uit zullen groeien, terwijl (onderzoeken die gedaan waren voordat puberteitsremmers gegeven werden) aantoonden dat 80% van de kinderen er wel uitgroeiden. Een logische gedachte is dan: nou, dan filteren ze dus heel goed de kinderen eruit die echt transgender zijn! En als dat het geval zou zijn dan zou het ook niet zo erg zijn. Maar dat is dus niet zo. De hoeveelheid mensen die hormonen of remmers krijgen, en zich identificeren als transgender, is sinds 2012 extreem erg toegenomen. Het argument van anderen is: puberteitsremmers pauzeren de ontwikkeling van het lichaam en de hersenen, waardoor deze kinderen dus niet de kans krijgen om eruit te groeien op een natuurlijke manier, zoals normaal gesproken wel zou gebeuren. Of, omdat de effecten van hormonen onomkeerbaar zijn (lagere stem.. baardgroei, soms ook onvruchtbaarheid), is de drempel te hoog geworden.

Mijn issue is, een zeer, ZEER, groot deel van de mensen die identificeren als transgender, is autistisch, of heeft persoonlijkheidsstoornissen. Voornamelijk bij de transgender mannen zijn eetstoornissen ongelooflijk veel voorkomend. Hoe vaak ben jij iemand tegen gekomen die transgender is? In de eetstoornis kliniek waar ik naast zat, waren ze de helft van de patienten. Nu is dat natuurlijk slechts anekdotisch, maar er zijn genoeg onderzoeken die dit ook aantonen.

Hoe kan een 12 jarige het verschil weten tussen gender dysforie en body dysmorphia? Wanneer het grootste aandeel van de transgender kinderen kampen met zeer heftige problematiek en body image issues die los staan van de gender dysforie? (Of, in mijn ogen, vaak een symptoom zijn van). Waarom worden jonge meisjes direct hormonen aangeboden zodra ze zestien jaar zijn (en ja, ik ben een van die kinderen geweest!!!), terwijl hun anorexia, depressie en verleden met seksueel misbruik compleet genegeerd wordt, of los gezien wordt van de andere problemen die ze hebben met hun identiteit?

Imo, het beste zou zijn dat deze kinderen en pubers gewoon therapie zouden krijgen. Pak de onderliggende problematiek aan, de depressie, de eetstoornissen, leer ze begrijpen dat iedereen met autisme zich voelt alsof ze niet in het stereotype hokje man of vrouw thuis horen, leer ze dat lesbienne zijn niet betekent dat je geen echte vrouw bent (of man, voor de homo's onder ons). Op je 14e kan een kind echt niet de medische consequenties overzien. Op je 14e kan je identiteit per dag veranderen. Wil je jongens kleding dragen? Ga je gang! Wil je je haar kort? Ga je gang! Val je op meisjes en houd je van stereotiep jongensachtige dingen? Do your thing!

Als iemand 18 (of liever: 21) is, dát is het moment om te aan medische stappen te denken.

Het is zo'n omgekeerde wereld, niet direct meegaan met iemand's wensen om onomkeerbare keuzes te maken over een minderjarig lichaam is geen conversie therapie! Conversie therapie gaat over geaardheid. En de meeste mensen weten dit niet, maar er zijn landen waar homoseksuele verplicht worden zich om te laten bouwen, dat is conversie therapie. Een 16 jarige vertellen dat we allemaal eerst even gaan afwachten, is dit niet. We zouden niet moeten beginnen met medicijnen waarvan nog steeds niet bewrzen is dat ze helpen, maar eerst met... therapie. Onderliggende problemen. Zelf acceptatie. Hormonen, operaties, dat kan heel je leven nog. Want er zijn zoveel verhalen (waaronder de mijne!) Waar gewone therapie gewoon niet gegeven werd. Dat kwam ook uit de inspectie van tavistock in het Verenigd Koninkrijk (de genderkliniek): de problematiek van de patienten wordt genegeerd. Edit: en niet geheel onbelangrijk, dat zorgen van ouders en therapeuten niet werden gehoord, en dat kinderen en ouders niet goed geinformeerd werden over de gevolgen van de medicatie.
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 27-06-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:34

Cer schreef:
Is het zo dat het nooit zou kunnen, in de usa, dat kinderen te vroeg in transitie gaan, onder druk?

Het is niet theoretisch onmogelijk, uiteraard. Als de VS iets bewijst is dat het werkelijk van alles iets extreems kan maken.

Maar als je het getalsmatig bekijkt is die angst in elk geval onzin. Als je interesse hebt in de belangen van kinderen in de VS dan zijn er toch andere issues: veel kinderen in de VS groeien op in armoede, zonder goede toegang tot onderwijs en zonder veel toegang tot welke medische zorg dan ook.
Laat staan tot basale seksuele voorlichting of basale voorbehoedsmiddelen.

Als die het einde van hun jeugd halen zonder in de gevangenis te belanden en zonder seksueel misbruikt te zijn, heb je al een boel mazzel gehad. (Ja, ik ben cynisch, maar de positie van jongeren is echt niet goed!)
Dat is 1 van de redenen waarom gender als onderwerp populair is bij conservatieven: omdat het makkelijker is om te doen alsof je aan de 'goede' kant staat van een vrij uitzonderlijk onderwerp, in plaats van benadrukken hoe je iedere keer weer de armoede in stand houdt, toegang tot medische zorg in het algemeen wilt saboteren, de scholen zo min mogelijk mogelijkheden wilt geven.

Citaat:
Dat een arts de wens moet uitvoeren omdat hij anders een klacht kan krijgen ?
Dat is wat ik me afvraag? Dat is alles..
weten jullie dat? Hoe dat daar gaat? Of mag dat niet eens naar gevraagd worden?

Het mag gevraagd worden. Maar de praktijk werkt niet zo. Hoewel we graag denken dat je in de VS iedereen kunt sueen voor schadevergoedingen van miljoenen dollars en dat iedereen uit angst dan voor je buigt is dat voor bijna niemand de realiteit. Procederen kost heel veel inspanning en levert heel vaak helemaal niets op. Er gaan aanzienlijk meer mensen failliet aan medische kosten dan er rijk worden van schadevergoedingen. Maar we zien de uitzonderingen en denken dat dat de norm is.

Zoals we ook de Pride zien en denken dat LGBT geaccepteerd is, terwijl het in de praktijk nog altijd een reden is voor discriminatie, uitsluiting, geweld, ontslag en pesterijen en in het een boel sociale kringen helemaal niet veilig is om uit te komen voor je geaardheid. Gelukkig zijn er inmiddels ook sociale omgevingen waar dat anders is, maar dat is zeker in de VS niet zomaar de norm.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:41

Laten we wel even voorop stellen dat ik dus niet zeg dat de usa perse veilig is voor LBGTI ..
Want nu lijkt het net alsof ik dat denk.

Ik heb begrepen dat er situaties kunnen zijn waar wellicht een vraag kan zijn of iemand echt transitie wil of dat er wellicht iets anders aan de hand kan zijn.
Shadow meent dat dit pertinent niet kan. Ik vind dat een vrij straffe uitspraak eigenlijk?

Maar dit heeft meer met de usa te maken dan met Hongarije

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:47

Cer schreef:
Laten we wel even voorop stellen dat ik dus niet zeg dat de usa perse veilig is voor LBGTI ..
Want nu lijkt het net alsof ik dat denk.

Ik heb begrepen dat er situaties kunnen zijn waar wellicht een vraag kan zijn of iemand echt transitie wil of dat er wellicht iets anders aan de hand kan zijn.
Shadow meent dat dit pertinent niet kan. Ik vind dat een vrij straffe uitspraak eigenlijk?

Er zijn zeker gemeenschappen waarin een familie liever heeft dat hun zoon transgender is, dan homoseksueel. Het percentage transgenders is ook relatief hoog in landen waar homoseksualiteit strafbaar is. Maar ook binnen communities waar homoseksualiteit minder geaccepteerd wordt. In Amerika zijn er relatief veel zwarte en latijns amerikaanse transgender vrouwen vergeleken met blanken. Wat in het beeld past dat homofobie er een invloed op heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:14

Cer schreef:

Dat meent Shadow niet hoor! Het kan uiteraard. Maar het is in de verste verte niet een veelvoorkomende situatie, en ik meen wel nadrukkelijk dat de ophef wordt vergroot met een aantal concrete redenen: om de discriminatie die er is in stand te houden, en om de aandacht af te leiden van al die andere dingen die men ook zou kunnen doen om de situatie voor jongeren (niet alleen transgenderjongeren maar alle jongeren) te verbeteren.

Citaat:

Een beetje. Een deel van de redenen is hetzelfde. Conservatieven communiceren met elkaar, en baseren zich ook op elkaar. Hongarije leunt ook op de argumenten en beweegredenen en publiciteit van het internationale toneel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:26

Ik zeg in ieder geval niet dat t een veel voorkomende situatie is maar ook dat t niet ontkent zou moeten worden, ook al is t maar weinig voorkomend… want ook die kleine groep waarbij t dan mis kan gaan, verdient de juiste hulp.

(En “in de praktijk werkt t niet zo, klinkt toch heel erg als “neeeee dat gebeurt niet”… terwijl de Obama registratie er ook meerdere gevallen over meldt? Lijkt me niet geheel juist om dat te negeren ?)

Ik heb wel een beetje t nare gevoel dat een kleine groep nu niet belangrijk genoeg is (als iets niet veel voorkomt kan het nog steeds voorkomen toch)

Dat het me nu voor Hongarije niet relevant lijkt is omdat daar transgenders en homoseksualiteit etc heel niet gewenst is.. (dus de zgn onwenselijke operaties zullen daar niet zijn, denk ik?)

Shadow, ik noemde specifiek jouw naam omdat jij dat imo aangaf .. (ik vind t soms vervelend dat lijkt alsof ik iets gezegd heb wat ik niet gezegd heb, dus dat probeerde ik zo aan te geven.. ik bedoelde t niet raar… over jezelf in de derde persoon verder gaan komt over alsof je t niet serieus neemt .. ook prima hoor)

Verder vind ik alles een beetje off topic gaan dus ik laat t er verder bij
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-06-21 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:35

Cer schreef:
Ik zeg in ieder geval niet dat t een veel voorkomende situatie is maar ook dat t niet ontkent zou moeten worden, ook al is t maar weinig voorkomend… want ook die kleine groep waarbij t dan mis kan gaan, verdient de juiste hulp.

(En “in de praktijk werkt t niet zo, klinkt toch heel erg als “neeeee dat gebeurt niet”… terwijl de Obama registratie er ook meerdere gevallen over meldt? Lijkt me niet geheel juist om dat te negeren ?)

Ik heb wel een beetje t nare gevoel dat een kleine groep nu niet belangrijk genoeg is (als iets niet veel voorkomt kan het nog steeds voorkomen toch)

Dat het me nu voor Hongarije niet relevant lijkt is omdat daar transgenders en homoseksualiteit etc heel niet gewenst is.. (dus de zgn onwenselijke operaties zullen daar niet zijn, denk ik?)

"In December 2017, a government decree was published, establishing for the first time a legal basis for gender transitions. After 1 January 2018, transgender people living in Hungary were theoretically able to change their legal gender."

Van wikipedia. Je kan niet meer zeggen op je geboorteakte dat je vrouw bent als je als man geboren bent, er zal dan iets staan als "omgebouwde vrouw" (als ik het goed begrijp). Je mag je wel laten ombouwen, maar homohuwelijk is bv niet toegestaan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:28

Wat heeft deze discussie nog met Hongarije te maken?

En Lestrange, ik vind het nogal bijzonder dat je de link van het 'onderzoek' enkel via PB wilt sturen. Het is toch niet veel moeite om de bron meteen te vermelden.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:49

DezeNaam schreef:
Wat heeft deze discussie nog met Hongarije te maken?

En Lestrange, ik vind het nogal bijzonder dat je de link van het 'onderzoek' enkel via PB wilt sturen. Het is toch niet veel moeite om de bron meteen te vermelden.

Hier mijn ""onderzoek"". Dit is overigens een van de velen die gedaan zijn, zo worden er 11 andere onderzoeken genoemd die percentages tussen de 70% en 90% laten zien in het boek the end of gender, maar wel de meest recente (als in, meest recent dat ze de resultaten hebben gepubliceerd).

https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 32784/full

Het belangrijkste gedeelte:

Appendix 2 in Supplementary Material shows the follow-up data for gender identity and sexual orientation for each participant. Of the 139 participants, 17 (12%) were classified as persisters and the remaining 122 (88%) were classified as desisters. The age at the time of follow-up did not differ significantly between the persisters (Mean, 20.12 years; SD = 5.54) and desisters (Mean, 20.64 years; SD = 5.19), t(137) < 1. 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 02:37

Shadow0 schreef:

Mijn verhaal klopt niet want ... strawman.
Waar zeg ik precies dat puberteitsremmers niet onomkeerbaar zijn?

Je link met neofascisme verbaasd me trouwens niet, elk argument op NM dat jij maakt heeft een link met racisme. Het verbaasd me echter wel dat je Trump niet noemt. Die zal wel weer herintreden in je reacties in 2023 denk ik.

Hiraeth schreef:
Als je naar een boek refereert met de naam 'Irreversible damage' met de ondertitel 'the transgender craze seducing our daughters' neem ik je belachelijke mening sowieso al niet serieus. Hoe kun je zonder schaamte dat soort boeken lezen een dan ook nog eens aanprijzen? Walgelijk.

Je gaf aan dat je kon merken dat de auteur het boek had geschreven naar haar eigen hypothese, maar dat inhoudelijke commentaar is dus gebaseerd op de titel en ondertitel van het boek en nergens anders op? Wist je dat de uitgever vaak de ondertitel kiest, en soms ook de titel gebaseerd op marktonderzoek? Je begrijpt natuurlijk ook wel dat als jij je inhoudelijk commenteer baseert op slechts de titel en ondertitel van een boek, dat ik jouw mening ook totaal niet serieus kan nemen.

En heerlijk uitnodigend je reactie, mijn mening meteen afschrijven als "belachelijk". Dat zal een discussie vast goed doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 04:00

Nette posts trouwens Lestrange1, goed inhoudelijk en met onderbouwing. Ik kan me volledig vinden in wat je schrijft en het sluit ook aan bij wat ik gelezen heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 05:12

Tja sommige meningen zijn nu eenmaal soms gewoon belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 06:10

idinn schreef:
Tja sommige meningen zijn nu eenmaal soms gewoon belachelijk.

Het zit je duidelijk diep, misschien zou je kunnen proberen jouw eigen mening te geven en dat te onderbouwen, of inhoudelijke op de posts van andere mensen te reageren. Want wat je nu doet helpt natuurlijk niemand en werkt alleen maar averechts.