Citaat:Democracy is the worst form of government, except when compared to every other form of government.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:
brokjes schreef:Dat starters geen huis kunnen vinden is imo niet de schuld van de vluchtelingen. Ben zelf ook starter maar neem deze mensen niks kwalijk.
Probleem zit hem vooral dat er wel huizen worden gebouwd, maar deze huizen te duur zijn (levert de projectontwikkelaar en gemeente denk ik meer op dan appartementen).
Daarnaast is het opkopen van starterswoningen door mensen die er zelf niet in gaan wonen maar het gaan verhuren voor diezelfde starters ook een groot probleem.
DuoPenotti schreef:brokjes schreef:Dat starters geen huis kunnen vinden is imo niet de schuld van de vluchtelingen. Ben zelf ook starter maar neem deze mensen niks kwalijk.
Probleem zit hem vooral dat er wel huizen worden gebouwd, maar deze huizen te duur zijn (levert de projectontwikkelaar en gemeente denk ik meer op dan appartementen).
Daarnaast is het opkopen van starterswoningen door mensen die er zelf niet in gaan wonen maar het gaan verhuren voor diezelfde starters ook een groot probleem.
Wie neemt het de vluchtelingen kwalijk dan?
Ik niet iig.
Citaat:Dat vind ik echt heel erg fout!
En Nederlandse jong volwassenen kunnen maar niet aan 'n huis komen omdat de grenzen wagenwijd open blijven staan en er teveel statushouder mogen worden.
Citaat:Je kunt geen mensen uit het buitenland voorrang geven op Nederlanders. Dat mag gewoon nooit gebeuren!
verootjoo schreef:Dat migratieprobleem is natuurlijk wel echt een probleem. Er zijn miljoenen vluchtelingen die om wat voor reden dan ook niet in hun eigen land kunnen blijven. Iedereen heeft mi recht op een veilige woonplek.
Nederland kan onmogelijk die last in haar eentje dragen, ook niet samen met de schamele andere landen die wat mensen op willen vangen. Het is een Europees probleem. Ik vind dat we best wat andere landen waar wel ruimte is, zoals Hongarije/Tsjechië en meer landen in het Oostblok, van geld kunnen voorzien zodat daar vluchtelingen opgevangen kunnen worden. Of voor mijn part nog meer lokaal in de buurt van de mensen. Vluchtelingen willen vaak zelf ook niet hier zijn, hier liggen hun roots niet, de cultuur staat mijlenver af van wat ze gewend zijn. Aanpassen en in burgeren is een grote opgave.
Geld is het probleem niet. Ik ben voor investeren in opvangmogelijkheden gespreid door europa of lokaal in de omgeving van de vluchtelingen.
Ik hoop echt dat er zo gekeken gaat worden. Ik stem CU, al jaren, weet dat zij ook zo denken, en andere partijen ook, maar hoop dat er wat harder gekeken gaat worden naar het vluchtelingen/migratieprobleem.
Pantykous schreef:Tiggs schreef:
Grappig, Kaag is een carrièrevrouw en wordt meteen elitair genoemd. Bij Rutte doet toch ook niemand dat?
Kaag en Baudet zijn niet te vergelijken. Die laatste wil gewoon met moeilijke woorden wat eenvoudigere mensen trekken, vind ik. Daarnaast snap ik niet hoe je op iemand met een antisemitische denkwijze kunt stemmen.
Wij zijn het eens hoor. Ik vind Kaag niet elitair maar ik kan wel begrijpen dat ze zo overkomt voor andere mensen.
Baudet vind ik echt tuig van de bovenste politieke plank. Vreselijke man met vreselijke denkbeelden.
brokjes schreef:Eens met jou, Janneke2.
Geboren worden in Nederland is nog steeds puur toeval.
Een leven hier is niet meer waard dan een leven daar. Maar daar lijkt nog niet iedereen van overtuigd.
elnienjo schreef:brokjes schreef:Eens met jou, Janneke2.
Een leven hier is niet meer waard dan een leven daar. Maar daar lijkt nog niet iedereen van overtuigd.
Geboren worden in het gezin van een multimiljonair is ook puur toeval, maar je verwacht toch ook niet dat hij zijn landgoederen vol zet met sociale woningbouw?
elnienjo schreef:Geboren worden in het gezin van een multimiljonair is ook puur toeval, maar je verwacht toch ook niet dat hij zijn landgoederen vol zet met sociale woningbouw?
elnienjo schreef:brokjes schreef:Eens met jou, Janneke2.
Geboren worden in het gezin van een multimiljonair is ook puur toeval, maar je verwacht toch ook niet dat hij zijn landgoederen vol zet met sociale woningbouw?
IMANDRA schreef:Waarom niet eigenlijk? Waarom zou het niet goed zijn als een multimiljonair ervoor kiest een deel van zijn landgoed in te zetten voor sociale woningbouw?