Toch een beetje risicobeperking voor wat gemoedsrust, met mijn baan kan ik soms urenlang niet mijn portefeuille in de gaten houden. Maar ik had nooit verwacht dat het gisteren geactiveerd zou worden en ik vermoed dat ik en vele anderen in de strategie van de hedgefunds ben gestonken en dat het de bedoeling was om een heleboel stoplosses te triggeren en de koers zo verder te laten kelderen en paniek te verspreiden. Het is een les voor de volgende keer, maar deze situatie is vrij uniek natuurlijk.
Ik neem mijn stoere taal van eerder terug trouwens en heb besloten vanavond toch de laatste 10 ook te verkopen op 260. Nadat ik het plaatste kwam het besef dat ik gewoon heel erg blij ben met dit resultaat en me niet door hebzucht wil laten leiden en riskeren dat zo ineens weer duizend euro of meer verdampt, dat vind ik nog steeds een hele hoop geld namelijk. All in all heb ik aan GME en AMC, minus RKT (grote fout) nog meer dan 2 maandsalarissen overgehouden en die winst wil ik nu eerst herinvesteren in ETF's en minder volatiele aandelen. Als GME toch astronomisch omhoog schiet na een gamma of short squeeze dan ga ik wel even zuur kijken, maar het zij zo.
Wel ben ik heel dankbaar voor het hele gamestop gebeuren want daardoor ben ik me nu aan het verdiepen in beleggen. Ik was al een tijdje op zoek naar werk dat ik vanuit huis en overal ter wereld zou kunnen doen en tot nu toe had ik daytraden nooit overwogen maar het is wel iets dat goed bij me zou passen.
Voor iedereen die nog GME vasthoudt hoop ik dat de raket weer omhoog schiet en wens ik de wijsheid om op tijd uit te stappen. Kijk niet wat anderen doen en zeggen maar kies je eigen exit-strategie. Er zijn nog gigantisch veel bag holders die ver boven de 300 zijn ingestapt en veel positieve maar onrealistische ruis verspreiden om anderen te overtuigen en daarmee zelf weer in het groen willen komen.