Volgens mij klopt het gewoon dat oud en nieuw een piekbelasting oplevert... ik zie niet zo snel dat dat anders kan zijn of hoe je dat anders kan zien?
Van Oud&Nieuw weet je een soort van bijna zeker dat er best wat mensen op de EHBO moeten zijn, op een avond dat het al druk is (vuurwerkongevallen tesamen met ongelukken, brandjes, andere dingen)..
Ruiterongelukken, wat hier ook al is gemeld, zijn wat meer verspreid .. en wellicht is het op dít moment zo dat door de Coronamaatregelen het aantal reisbewegingen naar stallen (manege's, lessen etc) beperkt is, waardoor de zorg de laatste periode niet perse extra is belast door ruiterongelukken. Andere sporten, zoals voetbal etc zijn ook enige tijd verboden geweest (mogen die nu ondertussen wel weer?) . Voetbal geeft ook druk op een SEH, maar als niemand mag voetballen, dan wordt dat wel minder

Plus als je geen vuurwerk af mag steken scheelt het misschien met de groepsvorming op straat? (hoewel ik daar niet zoveel vertrouwen in heb.. mensen gaan toch wel want recht om

Daarnaast, maar dat is een heel andere discussie.. is het best verbazingwekkend dat hoogrisicosporten zoals oa paardrijden, skieen, voetbal etc wel mogen zonder extra bescherming.. Ik heb ooit wel eens wat gelezen over minder ongelukken bij paardrijden dan bij voetbal, maar als het misgaat wel ernstiger letsel.. (maar dat is een heel andere discussie)... en paarden op de openbare weg, das nog zo'n dingetje

Of je vuurwerk nu wel of niet wil vanwege geluidsoverlast (echt absurd overigens, die knallen) en schade staat los van deze discussie.. En ik denk ook dat het scheelt of je met O&N in Scheveningen of de Haagse binnenstand zit (midden in de chaos), of aan de rand van een grote stad vwb de 'vuurwerkervaring'..