Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:17

En vervolgens gaan jammeren dat ze achtergesteld worden.
Hoe kan het toch.
Wel rot voor al die dit ook niet goed keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:18

Laurie schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ja top!

Remkes heeft voor vanavond geen maximum genoemd, na gisteren misschien niet de meest handige keuze?

en alleen het Malieveld te gebruiken, toch!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:21

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:24

Samenvatting in 1 beeld:

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:33

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:36

Loretta schreef:
zonnebloem18 schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6055254/m ... raagd.html

Motie van wantrouwen dreigt voor Halsema.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Waarschijnlijk met een sisser.

Precies.
Een foei, volgende keer beter opletten.
En in het "gunstigste" geval mag ze op onze kosten wachtgeld gaan ontvangen de komende jaren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:04

zonnebloem18 schreef:

Ik citeer uit het stuk vd link:
Citaat:
Oppositiepartijen VVD en Forum voor Democratie (FVD) zeggen met een motie van wantrouwen te komen. VVD heeft zes zetels in de gemeenteraad en FVD twee zetels.

Dit is politiek gewin proberen te halen door je burgemeester niet van jouw kleur proberen pootje te lappen.
Geloof me als het een VVD of FVD burgemeester was geweest dan hadden deze partijen deze soep niet zo heet opgediend. Hoort allemaal bij het politieke spel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:13

pien_2010 schreef:
Dit is politiek gewin proberen te halen door je burgemeester niet van jouw kleur proberen pootje te lappen.
Geloof me als het een VVD of FVD burgemeester was geweest dan hadden deze partijen deze soep niet zo heet opgediend. Hoort allemaal bij het politieke spel.

Het is ook 1 grote politiek theater en het loopt zoals gewoonlijkmmet een sisser af. De coalitiepartijen zullen hun burgemeester niet laten vallen als het er op aan komt.
Deze organisatie van de demonstratie heeft wel weer gekregen wat ze graag willen, namelijk onrust. Ze trekken nu midden in Coronatijd van stad tot stad om besmettingshaarden te creeren.

IAboutaleb is de enige tot nu toe die het juiste doet. Je kunt deze anarchisten niet hun gang laten gaan. Zeker niet in Coronatijd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:15

Loretta schreef:
zonnebloem18 schreef:

Waarschijnlijk met een sisser.

Denk het niet hoor, denk dat ze moet vertrekken om een einde aan de onvrede van de welwillenden te maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:16

pien_2010 schreef:
[

Ik mag toch hopen dat als er iets gedemonstreerd werd wat VVD-ers aanspreekt, dat die dan evengoed teruggefloten zouden worden door andere partijen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:17

Van mij mag ze gaan,als je zoiets toestaat mis je toch een paar hersencellen en ben je niet capabel voor je functie.
Dit is een demonstratie die in nederland niks te zoeken heeft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:20

beatje schreef:
Van mij mag ze gaan,als je zoiets toestaat mis je toch een paar hersencellen en ben je niet capabel voor je functie.
Dit is een demonstratie die in nederland niks te zoeken heeft.

Ja, ze heeft het laten gebeuren..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:21

Pien, dat is echt veel te gemakkelijk. Je kan net zo gemakkelijk zeggen dat de burgemeester een inschattingsfout heeft gemaakt en plaats dat ze verantwoordelijk daarvoor neemt alleen maar naar anderen wijst. Alleen doordat haar partij de meerderheid heeft, zijn er geen consequenties. Het is allemaal een politiek spelletje.

Waarom is het toch zo moeilijk om te accepteren dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt, waar ze als burgemeester gewoon politiek verantwoordelijk voor is?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:25

imaudy schreef:
Denk het niet hoor, denk dat ze moet vertrekken om een einde aan de onvrede van de welwillenden te maken.

Ik hoop het echt, want dit soort stunts in coronatijd werken inderdaad niet mee aan de bereidheid van Nederlanders om zich aan de regels te houden. Er zijn meerdere belangen die gewogen moeten worden. Behalve het demonstratierecht is er ook nog de volksgezondheid en economie. Maar helaashaar coallitie heeft wel de meerderheid.

Ik begin wel een steeds grotere hekel aan deze anarchistische beweging te krijgen die er alleen maar op uit lijkt te zijn om rotzooi te creëren.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:58

Ik vond haar optreden gisteren bij op1 ook beschamend.

Ik snap dat mensen willen demonstreren. Maar hoe naïef kun je zijn. Het event had op fb al 4000 aanmeldingen. Ze gaf aan dat ze er 350 of misschien het dubbele verwacht hadden en dat er op de dam plek is voor 1000 man op 1.5 meter. Als je er misschien 700 verwacht, en je weet dat je verder niet heel veel plek meer hebt.. Dan ga je toch de boel afsluiten en vragen of de rest van de mensen die er aan komen ergens anders heen willen gaan. Bovendien had zij de demonstranten ook toe kunnen spreken, had geen politie geweld aan te pas hoeven komen zoals ze zelf suggereert.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze de eer niet aan zichzelf houdt en haar ontslag in dient. Je bent niet geloofwaardig meer. En een terechte vraag gisteravond, blijkbaar kun je dus makkelijk 5000 man optrommelen, wat als die mensen dan wel kwaad in de zin hebben. Geen veilig gevoel.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:06

N0a schreef:

Ik snap dat mensen willen demonstreren. Maar hoe naïef kun je zijn. Het event had op fb al 4000 aanmeldingen. Ze gaf aan dat ze er 350 of misschien het dubbele verwacht hadden en dat er op de dam plek is voor 1000 man op 1.5 meter. Als je er misschien 700 verwacht, en je weet dat je verder niet heel veel plek meer hebt.. Dan ga je toch de boel afsluiten en vragen of de rest van de mensen die er aan komen ergens anders heen willen gaan. Bovendien had zij de demonstranten ook toe kunnen spreken, had geen politie geweld aan te pas hoeven komen zoals ze zelf suggereert.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze de eer niet aan zichzelf houdt en haar ontslag in dient. Je bent niet geloofwaardig meer. En een terechte vraag gisteravond, blijkbaar kun je dus makkelijk 5000 man optrommelen, wat als die mensen dan wel kwaad in de zin hebben. Geen veilig gevoel.

En dat is niet de eerste keer dat ze zo de mist ingaat.
Je zou mogen verwachten dat iemand die zo'n functie heeft ook daartoe capabel is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:21

N0a schreef:

Niet helemaal met je eens maar wat betreft de demonstratie wel. Ik steun KOZP en de demonstratie van gisteren voor 1000% maar dit had toch veel slimmer gekund? Mensen hadden vriendelijk weggestuurd moeten worden. Waarom kan er geen Corona-proof demonstratie bedacht kunnen worden? Doe iets met sprekers en maak een live stream oid. Laat ze een petitie tekenen ipv naar de Dam komen of doe iets met een poll in de live stream. Dit was echt zo onnodig.

Demonstreren is essentieel in een democratie en was er geen Corona was ik er bij. Maar dit is niet eerlijk naar “de rest” van Nederland en andere protesten die wel zijn afgelast. Ondanks dat ik de essentie van het protest steun.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:27

N0a schreef:

Er zijn zoveel mogelijkheden onbenut gelaten waar je geen mankracht voor nodig had:
Geen waarschuwingen op nieuwssites om niet meer naar de Dam te komen bijv (deden ze ook voor Scheveningen en diverse recreatieplassen bijv, maar niet voor Amsterdam!)
Geen megafoons ingezet
Geen drones
Geen NL alert voor alle mobiele telefoons die daar rondhingen
Echt helemaal niets!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:28

elnienjo schreef:
N0a schreef:

Er zijn zoveel mogelijkheden onbenut gelaten waar je geen mankracht voor nodig had:
Geen waarschuwingen op nieuwssites om niet meer naar de Dam te komen bijv (deden ze ook voor Scheveningen en diverse recreatieplassen bijv, maar niet voor Amsterdam!)
Geen megafoons ingezet
Geen drones
Geen NL alert voor alle mobiele telefoons die daar rondhingen
Echt helemaal niets!

Precies, maar ze liep wel met een big smile rond.
Ze vond het gewoon prachtig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:35

Citaat:
Kuipers: kans op coronabesmettingen door demonstratie Dam 'zeer reëel'
Ziekenhuispersoneel heeft "met afgrijzen" gekeken naar de massale demonstratie op de Dam in Amsterdam gisteravond. Dat zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

"Het ging om 5000 mensen vanuit het hele land die langdurig dicht bij elkaar stonden en de meeste omstanders niet direct kennen. De kans is zeer reëel dat er mensen met corona waren. En de kans dat zij dat hebben overgedragen is ook zeer reëel", aldus Kuipers.

Duizenden mensen waren samengekomen op de Dam om te protesteren tegen racistisch politiegeweld in de Verenigde Staten. Door de hoge opkomst was het moeilijk voor deelnemers om afstand van elkaar te bewaren.

Kuipers maakte ook bekend dat het aantal Nederlandse patiënten op de IC's is met vier is afgenomen naar 154.

NOS

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:42

Aan de andere kant denk ik trouwens ook (aanvulling vorige post) dat het wel hypocriet is om ons heel druk te gaan maken over de Dam die volstond terwijl volle treinen meer voorkomen, volle winkels, winkelstraten en terrassen binnenkort. Als we ons net zo druk zouden maken om het racisme dat dagelijks plaatsvind in Nederland, zou een soortgelijk protest niet hoeven plaatsvinden.
Desondanks hoop ik wel dat er aanpassingen komen. Het is niet respectvol naar de zorg toe.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:43

Ik ben ook benieuwd hoe het vanavond op het Malieveld gaat. Het is in elk geval een stuk beter voorbereid.

Gister bij Beau vond ik het ook bijzonder dat de tafel gasten het zelf blijkbaar heel anders zagen. Tuurlijk je staat daar met een belangrijke boodschap. Maar zoals Glenn zei dat hij het dapper vond dat mensen hun eigen leven willen geven/in gevaar brengen voor het verspreiden van deze boodschap, vind ik echt oerdom. Je hebt er niet alleen jezelf mee als je straks besmet bent, je speelt ook met levens van anderen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:46

N0a schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het vanavond op het Malieveld gaat. Het is in elk geval een stuk beter voorbereid.

Gister bij Beau vond ik het ook bijzonder dat de tafel gasten het zelf blijkbaar heel anders zagen. Tuurlijk je staat daar met een belangrijke boodschap. Maar zoals Glenn zei dat hij het dapper vond dat mensen hun eigen leven willen geven/in gevaar brengen voor het verspreiden van deze boodschap, vind ik echt oerdom. Je hebt er niet alleen jezelf mee als je straks besmet bent, je speelt ook met levens van anderen.

Net zo eng als die reli-activisten dus.
Jammer dat ze op deze manier een podium krijgen. Op deze manier werkt aandacht trekken voor een goede zaak juist averrechts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:08

Danique_G schreef:
Aan de andere kant denk ik trouwens ook (aanvulling vorige post) dat het wel hypocriet is om ons heel druk te gaan maken over de Dam die volstond terwijl volle treinen meer voorkomen, volle winkels, winkelstraten en terrassen binnenkort. Als we ons net zo druk zouden maken om het racisme dat dagelijks plaatsvind in Nederland, zou een soortgelijk protest niet hoeven plaatsvinden.
Desondanks hoop ik wel dat er aanpassingen komen. Het is niet respectvol naar de zorg toe.

Deze opmerking zie je dus steeds als vergoelijking voorbij komen, ja want in de rest van Nederland is het toch ook druk? Ronduit belachelijke vergelijking. Parken, stranden , winkelstraten werden door burgemeesters helemaal of tijdelijk gesloten bij te veel mensen.
En Femke stond erbij en keek ernaar . En dan de KOZP leider , die iedereen die de beslissing van Femke niet goed vind uitmaakt voor racist . Ik ben 60 jaar en dankzij deze gozer vandaag racist geworden. Dikke uitvreter , stamt zelf af van slavenhandelaren maar daar hoor je hem niet over.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:14

Citaat:
Maximaal achthonderd demonstranten zijn vanavond welkom op de Grote Markt in Groningen bij een demonstratie tegen politiegeweld tegen zwarte mensen in de Verenigde Staten. Dat heeft de gemeente afgesproken met de organisatie van de demonstratie.

De gemeente wil dat de actievoerders te allen tijde 1,5 meter afstand van elkaar houden. Volgens een woordvoerster van de gemeente is het mogelijk om achthonderd demonstranten op de Grote Markt toe te laten, terwijl ze voldoende afstand bewaren. Gebeurt dat niet, dan grijpt de gemeente in. Volgens de gemeente moet de organisatie er zelf op toezien dat het niet te druk wordt.

Bron ad.

800, echt belachelijk!!!

Het gaat om de VS, niet hier.
Maar ze laten het toe omdat als de politie nu met 1 vinger wijst ze gaan zeggen, zie je wel hier ook.

Dit moet geen doorgang krijgen, geef die rellers niet hun zin.
Dit heeft niets te maken met discriminatie maar kijken hoe ver ze kunnen gaan.