Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MightyMike schreef:Germie, de stempels zijn ook exact hetzelfde om te zien, alleen mis je het originele logootje van het bedrijf waar het ontworpen is..
elnienjo schreef:Janneke2 schreef:Ik bestel zo weinig mogelijk, en gewoon niet buiten de EU.
'Het hemd is nader dan de rok': zo bescherm ik mijzelf tegen inferieure kwaliteit.
(Goedkoop is duurkoop.)
Maar vwb de rok: als je actief vakbondslid bent en voor mensenrechten hoor je zo ongeveer een principiële boycott tegen een groot deel van dit soort fabrieken etc te doen.
Het is nergens voor nodig om dít soort ellende financiële steun te geven.
Wil je de zogenaamde 'derde' wereld economisch steunen, dan kan dat ook wel, maar dan moet je echt zoeken naar bona fide organisaties.
Maar jouw kleding, schoenen en mobieltje komt ook gewoon uit Azie, ook al ben jij bereid de hoofdprijs te betalen voor een duur westers merk wat de productie heeft geregeld.
elnienjo schreef:[
Maar jouw kleding, schoenen en mobieltje komt ook gewoon uit Azie, ook al ben jij bereid de hoofdprijs te betalen voor een duur westers merk wat de productie heeft geregeld.
germie schreef:Nog een voorbeeld: 18650 accu's van Panasonic. 3 euro per stuk bij Ali, hier 20 euro voor EXACT dezelfde accu. 'Ik ben toch niet gek?' om even in reclametermen te blijven.
MightyMike schreef:Ik zou daar mijn handen ook niet voor in het vuur steken Germie. Zie jij verschillen in de stempels die ik liet zien? Origineel en de namaak van Ali? Zijn er niet, behalve als je beide in handen hebt en de 1 top kwaliteit is met logo van het rechtmatige merk en de ander precies nagemaakt op goedkoper materiaal zonder logo..
Ladygiroc schreef:Laurora schreef:Ik heb laatst tegen mijn geweten en principes in iets bij ali besteld.
Aan de prijs van het product zat al een luchtje (een paar euro ipv de "normale" 30 euro) en toch heb ik het gekocht, ik kon me simpelweg niet inhouden.
Echter, zodra het geld de deur uit was had ik er al spijt van.
dit was dus ook meteen de allerlaatste keer.
ik probeer meestal zo lokaal mogelijk te kopen bij winkels van kleine ondernemers of kleine(re) webshops. Uiteraard lukt dit niet altijd, en ja, ik bestel ook wel eens wat via Ebay en bol.com en dergelijke.
Maar als ik dan zie wat sommige mensen van ali laten komen, van hun complete garderobe tot alle verjaardagscadeautjes voor hun kind, ik kan dat echt niet begrijpen.
Iets van leven en laten leven.
Ik kijk regelmatig op Ali of Wish. Bestellen is al enige tijd geleden. Maar ik heb geen boodschap aan een keurmerk. Als ik iets voor 1 euro kan krijgen en ook nog eens thuis op de deurmat of ik moet voor 5 euro benzine, 2 euro parkeerkosten en 17.50 aanschafwaarde hetzelfde artikel halen in de winkel ben ik snel uitgeteld hoor. Dan bestel ik in China en wacht braaf een paar weken tot het thuis op de deurmat ligt.
maava schreef:elnienjo schreef:[
Ik vind dit altijd zo enorm voor jezelf goed praten dat je dingen van ali haalt.
Mijn telefoon en kleding uit azie word wel gemaakt met europese richtlijnen.
Ik ben niet roomser dan de paus en heb een rokje gekocht wat ik in europese winkels niet kon vinden, maar dit is wel echt een enorme uitzondering. Ik probeer mijn voetafdruk te verkleinen door bezig te gaan met zero waste.
germie schreef:Deze zijn wel echt. Echt waar. Geloof het nu maar. Ik durf daar wel handen voor in het vuur te steken. Ik weet het namelijk 60000% zeker, omdat die verkoper ook gewoon in grote partijen aan Nederland levert. Dus dan zouden diezaken die ze voor 20 euro per stuk verkopen ook namaak verkopen. En het zijn de enige 18650 accu's waar de capaciteit klopt.
Tallie1979 schreef:MightyMike schreef:Ik zou daar mijn handen ook niet voor in het vuur steken Germie. Zie jij verschillen in de stempels die ik liet zien? Origineel en de namaak van Ali? Zijn er niet, behalve als je beide in handen hebt en de 1 top kwaliteit is met logo van het rechtmatige merk en de ander precies nagemaakt op goedkoper materiaal zonder logo..
Nee, ik ook zeker niet!
Kan je jezelf lelijk aan branden.
Chinezen zijn heer en meester in namaak. Niet van echt te onderscheiden. Maar ondertussen is een namaak vaak gevaarlijk en nutteloos.
beatje schreef:Hoe kan ik zien of een bedrijf een dropshipper is?
Roodvos schreef:@Tinkerloos: Eigenlijk weet ik in beide gevallen niet wat er verkocht wordt. Bij de eerste staat geen tekst, alleen foto’s en een prijs. En bij de tweede staat een opsomming van woorden die als los zand aan elkaar hangen. Als ik een gok moet doen dan denk ik dat het 2e bandje nog net om de poot van de hond in de 1e advertentie past. Het 2e bandje in de maat van de 1e hond is x4 qua afmetingen en materiaal ongeveer. En redelijkerwijs dan ook x4 in de prijs.
Dancyy schreef:beatje schreef:Hoe kan ik zien of een bedrijf een dropshipper is?
Op de site kijken bij de levering.
Willekeurige voorbeeldjes:
https://www.gymmonkey.nl/pages/levering-en-retour
https://www.prettycorner.nl/pages/beste ... leveringen
https://galaxify.nl/pages/bestelling-levering
https://www.dealxxl.nl/apps/help-center ... bestelling
Vaak moet je even zoeken naar de levertijden op de site. Ze verklappen natuurlijk niet te makkelijk dat je lang op je bestelling moet wachten
Meestal hebben ze een banketstaaf verhaaltje dat het ongeveer 14 dagen duurt voor je het product ontvangt omdat ze het direct vanuit de leverancier (Aliexpress dus) sturen om zo kosten te besparen. Meestal duurt het echter nog veel langer voor je het product thuis kan verwachten, zeker met dat coronavirus nu. Maar dan reageert de dropshipper natuurlijk niet meer.. Ze staan vaak niet ingeschreven in de kamer van koophandel en verdwijnen snel weer om vervolgens een nieuwe webshop te openen. Ze reageren niet op vragen en retourneren is praktisch onmogelijk. Een dropshipper heeft nooit voorraad maar besteld namens jou op Ali. Maakt dus verder ook geen kosten, hoeft geen opslag en bedrijfspand te huren, geen verzendkosten te betalen en 9 van de 10 keer betalen ze ook geen belasting. Maar hij verdient wel heel makkelijk geld.
Edit; veel mensen weten dit dus niet en dat maakt het ook gewoon gevaarlijk. Stel jij koopt een leuke bijtring voor je baby, je denkt dat het veilig is en een keurmerk heeft maar ondertussen zitten er allemaal giftige stoffen in en kunnen er stukjes afbreken waardoor je kind stikt..