Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:54

Sheehan schreef:
Ik heb het net gekeken en man man man, die moet ik niet tegen komen.

Ik las overigens vandaag dat deze zelfde man wèl naar eigen zeggen seks heeft gehad met een jongetje van 5, en de ouders daar niks van af weten. Tweets van hem wijzen daar op

[ [url=m/igzhVz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgezien van wat ik er allemaal van vind, de eerste tweet is van maart en de tweede van juli. Daar zit wel genoeg tijd tussen om die tweets niet met elkaar te linken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:55

Mijn hart huilt..

Mijn neefje is 5. Als ik er ooit achter zou komen dat mijn kleine vriendje door zo'n walgelijk schepsel is verkracht, sta ik niet voor mezelf in.

Dan maar de bak in. Maar hij ging eraan.

Kinderen steken in de nacht van 1 januari een flat in brand, dat waren pubers. Ze konden de consequenties niet overzien. Hoe kan iemand dan in hemelsnaam zegen dat een kind van 5 dit met toestemming doet? Dat het kind de gevolgen kan overzien?

Ik ken mensen die als kind zijn misbruikt. Die wilden echt niet.

Dit soort misbaksels moeten ze wat aan doen. Echt waar..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:57

_San87_ schreef:
Iemands leven nemen omdat hij iets doet dat niet kan, kan nooit of te nimmer de weg zijn die we als maatschappij inslaan.

Ben ik met je eens, maar ik begrijp het wel.

Maar ze hebben hem niet expres omgebracht hoor. Hij is per ongeluk gestorven.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:58

_San87_ schreef:
Shae schreef:
Sorry wat?

Moord is ook zo oud als de mensheid. Iets met appels en peren.

Geen appels en peren.

Als we allemaal erkennen dat er mensen bestaan met gedachten die schadelijk zijn voor kwetsbaren (in dit geval pedofielen), die mensen niet de verdommenis in stoppen (wat vroeger met gehandicapten, homoseksuelen en travestieten ook gebeurde) maar accepteren dat ze er zijn, dan kunnen die mensen hulp krijgen en leren hoe ze om moeten gaan met hun gedachten zodat er geen slachtoffers vallen.

Deze man vindt dat hij een plek heeft in de maatschappij, pakt die ook (zie zijn politieke ideeën), maar vindt dat híj geen hulp nodig heeft, want de wet is fout en moet aangepast worden om 'kinderen meer rechten te geven', heeft het op Twitter over zijn 5 jarige verkering. De andere man was een veroordeelde pedoseksueel die 'voor misbruik met maar 3 kinderen' is veroordeeld.

Welke alarmbellen gaan er dan niet rinkelen? Waarom moeten we dit maar oké vinden?

Deze man is ziek en ziet dat zelf niet.

Suzanne F.

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:00

Hopen dat ze zijn huis goed in de gaten houden. Op het moment dat er een 5 jarig kind naar binnen gaat hoop ik toch dat iemand ingrijpt. Arm kind. En waar is de moeder in dit verhaal?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:04

MarcoBorsato schreef:
Ohhh de rillingen.

Als mens zeg ik: Ja, iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, hij mag iets vinden en zolang hij er niet naar handelt is er niks aan de hand.

Als moeder zeg ik: Schop 'm dood. En van die ongenuanceerdheid schrik ik zelf maar seks met een tweejarige, misschien wel mijn tweejarige, wtf.

Precies dit. Ik ga t filmpje niet eens kijken. Walgelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:04

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:
Iemands leven nemen omdat hij iets doet dat niet kan, kan nooit of te nimmer de weg zijn die we als maatschappij inslaan.

Ben ik met je eens, maar ik begrijp het wel.

Maar ze hebben hem niet expres omgebracht hoor. Hij is per ongeluk gestorven.

Oh nou gelukkig is hij niet expres omgebracht. Per ongeluk gestorven omdat men het recht in eigen handen nam. Pfiew.

Shae schreef:
_San87_ schreef:

Geen appels en peren.

Als we allemaal erkennen dat er mensen bestaan met gedachten die schadelijk zijn voor kwetsbaren (in dit geval pedofielen), die mensen niet de verdommenis in stoppen (wat vroeger met gehandicapten, homoseksuelen en travestieten ook gebeurde) maar accepteren dat ze er zijn, dan kunnen die mensen hulp krijgen en leren hoe ze om moeten gaan met hun gedachten zodat er geen slachtoffers vallen.

Deze man vindt dat hij een plek heeft in de maatschappij, pakt die ook (zie zijn politieke ideeën), maar vindt dat híj geen hulp nodig heeft, want de wet is fout en moet aangepast worden om 'kinderen meer rechten te geven', heeft het op Twitter over zijn 5 jarige verkering. De andere man was een veroordeelde pedoseksueel die 'voor misbruik met maar 3 kinderen' is veroordeeld.

Welke alarmbellen gaan er dan niet rinkelen? Waarom moeten we dit maar oké vinden?

Deze man is ziek en ziet dat zelf niet.

Deze man specifiek is een ander geval ja. Maar één man is niet de hele pedofiele bevolking. En die laatste groep, daar heb ik het over. Die groep moet erkend worden, moet hulp kunnen krijgen.

Dat deze man niet meer te redden is, daar kan ik me wel in vinden. Maar dat betekent niet dat hij maar dood moet, dat iemand het gas maar even harder in moet trappen wanneer hij langsloopt of zo.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:28

_San87_ schreef:
Oh nou gelukkig is hij niet expres omgebracht. Per ongeluk gestorven omdat men het recht in eigen handen nam. Pfiew.

Burgerarrest. Kan iedereen overkomen. Hij was nogal aan het tegensputteren begreep ik. Ja, een heterdaadje is natuurlijk niet zo leuk.

Maar is het zo dat je het niet zo'n probleem vind dat zo'n viespeuk aan kleine kinderen zit? Of begrijp ik je verkeerd? Ik vraag het maar even voor ik het invul voor een ander. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:30

echt flauw dit Tallie. Lijkt me heel erg duidelijk wat San ervan vindt.
Maar het is dus ok dat iedereen gewoon zelf het recht in eigen handen neemt? Dus niet alleen mbt dit onderwerp maar gewoon altijd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:30

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Burgerarrest. Kan iedereen overkomen. Hij was nogal aan het tegensputteren begreep ik. Ja, een heterdaadje is natuurlijk niet zo leuk.

Maar is het zo dat je het niet zo'n probleem vind dat zo'n viespeuk aan kleine kinderen zit? Of begrijp ik je verkeerd? Ik vraag het maar even voor ik het invul voor een ander. :)

Ja goed, ik denk daar anders over :).

En die laatste vraag, daar ga ik niet eens op in. Compleet achterlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:31

Kinke schreef:
echt flauw dit Tallie. Lijkt me heel erg duidelijk wat San ervan vindt.
Maar het is dus ok dat iedereen gewoon zelf het recht in eigen handen neemt? Dus niet alleen mbt dit onderwerp maar gewoon altijd?

Dat zeg ik nergens. het is niet goed, maar wel begrijpelijk, daar zit een behoorlijk verschil in.

Maar daarom vraag ik het. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp. Wat is er dan flauw aan het gewoon op de man/vrouw af te vragen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:33

een heterdaadje? Hij was aan het loeren.... Wat deed hij dan precies? Want is loeren hetzelfde als aanzitten? Even hoor, voor de nuance..
Ik moet er niet aan denken dat het normaal is dat mensen per ongeluk om het leven gebracht worden.. :n

Aan de andere kant denk ik persoonlijk dat er op de wereld geen plek is voor iedereen.. maar hoe je dat moet definieren is heel lastig.. Sommige mensen vinden het leven zelf te ingewikkeld en anderen vormen een gevaar voor medemensen, op verschillende manieren.

NB: ik vind het ook lastig in het juiste perspectief te plaatsen zolang bijv het fenomeen 'kindbruidje' nog bestaat..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:36

Cer schreef:
een heterdaadje? Hij was aan het loeren.... Wat deed hij dan precies? Want is loeren hetzelfde als aanzitten? Even hoor, voor de nuance..
Ik moet er niet aan denken dat het normaal is dat mensen per ongeluk om het leven gebracht worden.. :n

Aan de andere kant denk ik persoonlijk dat er op de wereld geen plek is voor iedereen.. maar hoe je dat moet definieren is heel lastig.. Sommige mensen vinden het leven zelf te ingewikkeld en anderen vormen een gevaar voor medemensen, op verschillende manieren.

NB: ik vind het ook lastig in het juiste perspectief te plaatsen zolang bijv het fenomeen 'kindbruidje' nog bestaat..

Er is beeldmateriaal op die man zijn eigendommen gevonden. Foto's van kleine kinderen. Die mannen zijn niet voor niets vrijgesproken he.

Zit je met je poten aan kinderen, dan verdien je het om je handjes, je noten of je leven in te leveren.

Maar dat mag je niet zeggen, want dat is niet linksdraaiend genoeg. Dus ik zal mezelf verwijderen uit deze discussie. :) Fijne voortzetting dames.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:38

Tallie1979 schreef:
Er is beeldmateriaal op die man zijn eigendommen gevonden. Foto's van kleine kinderen. Die mannen zijn niet voor niets vrijgesproken he.

Zit je met je poten aan kinderen, dan verdien je het om je handjes, je noten of je leven in te leveren.

Je mag dat prima zeggen hoor :j Ga vooral je gang.
Maar zoals jij het net schreef stond er : hij werd op heterdaad betrapt WANT hij zat te loeren.
En als dat zo is, is dat een beetje .. niet waar.. want hoe is dat heterdaad dan? Jij schijft het dus jij weet het?

Best belangrijk om te weten hoe dat zit want voor je het weet ben je dood.. en das best .. onomkeerbaar zeg maar..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:39

Ik vind ook dat het 'begrip' voor de pedo's veel te ver gaat.
Je gaat moedwillig een klein kind misbruiken, dan heb je voor mij geen rechten meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:40

Volgens mij toont niemand hier begrip voor volwassenen die een kind misbruiken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:41

Dit topic geeft dus precies aan dat het niet mogelijk is om het recht uit handen te geven. Mensen worden verbaal al aangevallen doordat lezers hun eigen beeld op tekst loslaten ipv het lezen zoals het er staat.
Wel heel gemakkelijk Tallie, een sneer uitdelen over 'niet linksdraaiend genoeg' terwijl het daar helemaal niet over gaat. Het gaat over het feit dat mensen menen het recht in eigen handen te mogen nemen. En dan jezelf verwijderen uit de discussie, wees dan een bikkel en leg uit wanneer wel/niet het recht in eigen handen genomen mag worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:42

pmarena schreef:
Volgens mij toont niemand hier begrip voor volwassenen die een kind misbruiken.

Heb ook nog niemand gezien die zei dat het prima is als een volwassene een kind misbruikt. Maar misschien kan Chanicha dat even aanduiden?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:42

_San87_ schreef:

Op zich is hulp bieden een aardige inclusieve gedachte, alleen een deel van het probleem met deze groep is dat de recidive nog al hoog ligt, ook na interventie.

https://www.researchgate.net/publicatio ... linquenten

Uit onderzoek blijkt dat pedoseksuelen, zeker man die valt op een jongen, vele malen vaker recidiveren.

Dus welke hulp is dan geschikt?
Als ik kijk naar de roep vanuit de samenleving om het sneller opleggen van tbs bij twijfel, dan zou ik dit zeker een groep vinden die bij de minste twijfel al onder streng toezicht moet worden gehouden of dat er zelfs een gedwongen opname moet plaatsvinden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:45

Kinke schreef:
Dit topic geeft dus precies aan dat het niet mogelijk is om het recht uit handen te geven. Mensen worden verbaal al aangevallen doordat lezers hun eigen beeld op tekst loslaten ipv het lezen zoals het er staat.
Wel heel gemakkelijk Tallie, een sneer uitdelen over 'niet linksdraaiend genoeg' terwijl het daar helemaal niet over gaat. Het gaat over het feit dat mensen menen het recht in eigen handen te mogen nemen. En dan jezelf verwijderen uit de discussie, wees dan een bikkel en leg uit wanneer wel/niet het recht in eigen handen genomen mag worden.

In mijn optie, let wel MIJN OPTIEK. Mag je een gore pedo die met zijn poten aan kinderen zit wat mij betreft eigenhandig castreren of onder een bus duwen. Het mag niet van de wet, dat weet ik, maar als het op kinderen aankomt, heb ik er 100% begrip voor als je dus wel iemand voor een bus duwt.

En gelukkig mag ik dat vinden, dus nee, als iemand deze knakker van een gebouw afduwt, hulde en een lintje.

In de krant, serieus waar...

Een 5 jarige te krap vinden, om van over je nek te gaan.. Witheet word ik ervan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:47

Maar wat als iemand beschuldigd wordt en het is absoluut niet waar. Maar een groepje mensen vindt dat het wel waar is....dan toch maar onder de bus drukken?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:51

Kinke schreef:
Maar wat als iemand beschuldigd wordt en het is absoluut niet waar. Maar een groepje mensen vindt dat het wel waar is....dan toch maar onder de bus drukken?

Hebben wij wel hetzelfde interview gezien? Hij staat met zijn poffertjeskop op tv te vertellen dat een kind een keuze kan maken. Hij loopt flyers uit te delen op straat. Zijn twitter praat over een te krappe 5 jarige.

Hoezo hij wordt beschuldigd? Hij vertelt het zelf op tv! Nelson laat zich interviewen en geeft lezingen. Wil Martijn nieuw leven inblazen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:54

Ik vind dat degenen die zich vergrepen hebben aan kinderen totaal geen rechten meer moeten hebben, ook geen therapie of wat dan ook, ook al vinden veel mensen dat ze geholpen moeten worden, dat bedoel ik met begrip.
Misschien had ik het anders moeten formuleren.
Van mij mogen ze ze vastzetten en nooit meer loslaten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:55

Tallie1979 schreef:
Hebben wij wel hetzelfde interview gezien? Hij staat met zijn poffertjeskop op tv te vertellen dat een kind een keuze kan maken. Hij loopt flyers uit te delen op straat. Zijn twitter praat over een te krappe 5 jarige.
Hoezo hij wordt beschuldigd? Hij vertelt het zelf op tv! Nelson laat zich interviewen en geeft lezingen. Wil Martijn nieuw leven inblazen.

Wacht even.. ik had het over de meneer die dood is gegaan bij een gevalletje 'burger arrest - kan gebeuren' want hij zat op heterdaad te loeren.. kun je die nog even uitleggen?

Maar het is inderdaad zo dat dit toch met enige regelmaat gebeurt.. mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk en 'bewijs' en daarna gaan handelen.. dat vind ik wel beangstigend.. want dat kan écht iedereen overkomen...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:55

Volgens mij loopt er nu een discussie over pedofielen in het algemeen, en een discussie over Nelson door elkaar? Dat deze man daadwerkelijk pedofiel is lijkt me wel duidelijk maar dat is natuurlijk niet altijd zo, er zullen ook genoeg valse beschuldigingen rondgaan.