Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:36

Als die dames echt onheus waren bejegend of echt zich bedreigd hadden gevoeld, hadden zij wel een interview of aanvullende verklaring,desnoods anoniem, gegeven.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:40

Amy223 schreef:
Oh ja hoor ik ga nog steeds op hem stemmen. Puur omdat ik het linkse gelul zat ben. Dit is net zoiets, Thierry wordt weer groot uitgemeten maar als meneer Klaver een rare tweet plaatst, daar hoor je niemand over.

Dát gaat ook echt werken.
Wellicht is het handig je eerst eens in politiek te verdiepen voordat je gaat stemmen 'op diegene die recht tegenover links staat'

On topic, Thierry(of zijn marketing coördinator) vergat voor de goede orde even dat er anderhalf jaar geleden getweet werd dat vrouwen niet echt iets toe te voegen hadden in onze maatschappij en dat ze ervan hielden op deze wijze overmand te worden.
Meneer Baudet presteert het om zichzelf nóg meer tegen te spreken dan Klaver en Wilders samen.
En dat is best knap :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:41

Qerty schreef:
Ik reis vrijwel dagelijks met de NS en tref heel sporadisch een conducteur die zich niet heel netjes opstelt.
Die komen voor in zowel mannelijk als vrouwelijke variant, maar de weet die jij hebt dat Marokkaanse conducteurs vrouwen anders benaderen heb ik nog nooit ervaren.

Ook herken ik je uitspraak dat er alleen maar successtories te lezen zijn helemaal niet uit de Nederlandse berichtgeving en ik ben dan ook heel benieuwd welke problemen er volgens jou worden opgelost als we die kleine groep die zich achterlijk gedraagt constant in de spotlight zetten.

Nee je hoeft ze niet in de spotlight te zetten,dat doen ze zelf wel.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:55

Nee, daar gaat het nu juist niet over. Het gaat over een politicus die mensen die gewoon hun werk uitvoeren in de spotlight zet als zijnde tuig en een directe link legt met hun (door hemzelf of door zijn vrienden ingebeelde) afkomst. Snap echt niet hoe je dat recht kunt praten of niet-racistisch noemt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:04

Qerty schreef:
Nee, daar gaat het nu juist niet over. Het gaat over een politicus die mensen die gewoon hun werk uitvoeren in de spotlight zet als zijnde tuig en een directe link legt met hun (door hemzelf of door zijn vrienden ingebeelde) afkomst. Snap echt niet hoe je dat recht kunt praten of niet-racistisch noemt.

Nee,dit treinincident en de tweet zijn niet recht te praten inderdaad

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:08

Brood en spelen. Politiek is een poppenkast om ons: bezig te houden en de aandacht af te leiden. En last but not least: te verdelen. “ verdeel en heers” weet je wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:21

Of in Baudets woorden: divide et impera.

Ergens ben ik blij dat hij echt niet kan en wil samenwerken en toegeven. Dan wordt de kans wat kleiner dat hij ooit daadwerkelijk aan de macht komt en iets van zijn plannen voor elkaar krijgt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 05-02-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:29

8nnemiek schreef:
Of in Baudets worden: divide et impera.

Ergens ben ik blij dat hij echt niet kan en wil samenwerken en toegeven. Dan wordt de kans wat kleiner dat hij ooit daadwerkelijk aan de macht komt en iets van zijn plannen voor elkaar krijgt.

Correctie: in de woorden van Philippus II van Macedonië (382 v. Chr. -336 v. Chr.). Je kunt als Baudet zijnde wel wat l*llen over de Uil van Minerva maar dat maakt je nog geen eigenaar van historische Top 10 uitspraken. :D

Verder helemaal met je eens. Maar dan hebben dit soort jongens (bijna) altijd een ‘zelfvernietigingsknop’....al hebben sommigen 10+ jaar nodig voordat ze die knop vinden.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:36

Cowboy55 schreef:
8nnemiek schreef:
Of in Baudets worden: divide et impera.

Correctie: in de woorden van Philippus II van Macedonië (382 v. Chr. -336 v. Chr.). Je kunt als Baudet zijnde wel wat l*llen over de Uil van Minerva maar dat maakt je nog geen eigenaar van historische Top 10 uitspraken. :D

Verder helemaal met je eens. Maar dan hebben dit soort jongens (bijna) altijd een ‘zelfvernietigingsknop’....al hebben sommigen 10+ jaar nodig voordat ze die knop vinden.

Maar vooral bekend als uitspraak van Julius Ceasar ( en ik denk dat Baudet wel taalt naar een dictator voor het leven) :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:45

Sjong schreef:
Maar vooral bekend als uitspraak van Julius Ceasar ( en ik denk dat Baudet wel taalt naar een dictator voor het leven) :P

Of Machiavelli. Dan liever Machiavelli. Zelfs de naam heeft iets.......’evil’. Wat Baudet vindt/wil of waarheen hij taalt (mooi, taalt) interesseert me verder geen fok.

Sjong

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:52

Ik vraag me bij Baudet wel vaak af of hij zichzelf nou serieus neemt. Dat hij neerkijkt op 99% van zijn kiezers is denk ik evident. Maar speelt hij nu een spel of is hij echt megalomaan. Ik denk eerlijk gezegd het laatste.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:55

Dat laatste. Maar hij probeert een speelse noot in te voegen, dat zet ons op het verkeerde been.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:06

Eerlijk gezegd bedoelde ik met “ verdeel en heers” meer de methode van de onzichtbare macht áchter de poppetjes zoals bijvoorbeeld Baudet, oftewel diegene die de politiek als schaakbord, en politici als schaakstukjes gebruiken. Dat wil overigens niet zeggen dat desbetreffende politici zich er per sé bewust van hoeven te zijn dat ze onderdeel zijn van een spel of groter geheel. Ik wil hiermee alleen zeggen dat je goed moet beseffen dat we bespeeld worden en door de politiek een ILLUSIE hebben van een keuze.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:14

Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:15

Sjong schreef:
Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.

Als ik op zijn FB of Insta meelees, denk ik dat sommige vrouwen een beetje verliefd zijn op hem. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:17

Pocca_Locca schreef:
Eerlijk gezegd bedoelde ik met “ verdeel en heers” meer de methode van de onzichtbare macht áchter de poppetjes zoals bijvoorbeeld Baudet, oftewel diegene die de politiek als schaakbord, en politici als schaakstukjes gebruiken. Dat wil overigens niet zeggen dat desbetreffende politici zich er per sé bewust van hoeven te zijn dat ze onderdeel zijn van een spel of groter geheel. Ik wil hiermee alleen zeggen dat je goed moet beseffen dat we bespeeld worden en door de politiek een ILLUSIE hebben van een keuze.

En wat is die onzichtbare macht dan? Ik dacht namelijk dat we een democratie zijn maar volgens jou is dat dus een illusie?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:19

Sjong schreef:
Ik vraag me bij Baudet wel vaak af of hij zichzelf nou serieus neemt. Dat hij neerkijkt op 99% van zijn kiezers is denk ik evident. Maar speelt hij nu een spel of is hij echt megalomaan. Ik denk eerlijk gezegd het laatste.

Dat laatste. Niet slim genoeg voor het eerste. Bleek vandaag ook weer bij het NOS verhaal. Wilders komt een stuk dichter bij dat eerste. Klaver ook, maar niet zo goed als Wilders.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:26

Sjong schreef:

Ik heb me verdiept in hem. En ik voel me zeker niet minderwaardig. En ook nog eens op Baudet gestemd. Jaja it's a shame, ik weet het! :oo
Duidelijk is dat jij je niet goed hebt verdiept in Baudet. Ik heb het stuk gelezen waar jij het over hebt en de dingen liggen veel genuanceerder. De kern van zijn verhaal is dat er een immense druk op vrouwen ligt. Vrouwen worden aangespoord om carrière te maken, maar moeten tegelijkertijd ook voor hun gezin zorgen. Ook ik was boos toen ik deze uitspraken las, tot ik het stuk ging lezen. Toen werd mij duidelijk wat hij nou bedoelde. Maar de dingen worden zo uit context getrokken om maar te zorgen dat mensen dus op deze manier over hem gaan denken. Vrouwonvriendelijk, racistisch, klimaatontkenner, blahblahblah. Verdiep je eens in hem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:29

Calixae schreef:
Sjong schreef:

Ik heb me verdiept in hem. En ik voel me zeker niet minderwaardig. En ook nog eens op Baudet gestemd. Jaja it's a shame, ik weet het! :oo
Duidelijk is dat jij je niet goed hebt verdiept in Baudet. Ik heb het stuk gelezen waar jij het over hebt en de dingen liggen veel genuanceerder. De kern van zijn verhaal is dat er een immense druk op vrouwen ligt. Vrouwen worden aangespoord om carrière te maken, maar moeten tegelijkertijd ook voor hun gezin zorgen. Ook ik was boos toen ik deze uitspraken las, tot ik het stuk ging lezen. Toen werd mij duidelijk wat hij nou bedoelde. Maar de dingen worden zo uit context getrokken om maar te zorgen dat mensen dus op deze manier over hem gaan denken. Vrouwonvriendelijk, racistisch, klimaatontkenner, blahblahblah. Verdiep je eens in hem.

Hij is dus wel vrouwvriendelijk en hij gelooft zeker in de klimaatveranderingen :D, begrijp ik uit jouw laatste zin.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:32

Weer iets nieuws geleerd.. als je je in hem verdiept dan komt hij ineens op voor vrouwenrechten, andere rassen en het klimaat :))

:')

Calixae

Zeker ja. En zeker geen racist. Wist dat ik belachelijk gemaakt ging worden. Ik trek me er niet meer zo veel van aan. :j
Laatst bijgewerkt door Calixae op 05-02-20 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Als er een te zware druk op vrouwen gelegd wordt, dan moeten we dus zorgen dat mannen hun verantwoordelijkheid nemen en een deel van die last overnemen. Was dat wat hij bedoelde?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:35

Calixae schreef:
Sjong schreef:

Dat heb ik gedaan. Ik heb het hele stuk gelezen. Ik heb ook zijn interview bij dwdd gezien, en zijn interview met Schimmelpennick van Quote. Dat is niet uit 1 bron maar meerdere. Waarom iets wat hij zelf zegt ontkennen?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:37

Calixae schreef:
Zeker ja. En zeker geen racist. Wist dat ik belachelijk gemaakt ging worden. Ik trek me er niet meer zo veel van aan. :j

Hij is een etnofascist. Dat is echt veel beter!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:38

Sjong schreef:
Calixae schreef:

Hij is een etnofascist. Dat is echt veel beter!

Een watte?