Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy223 schreef:Oh ja hoor ik ga nog steeds op hem stemmen. Puur omdat ik het linkse gelul zat ben. Dit is net zoiets, Thierry wordt weer groot uitgemeten maar als meneer Klaver een rare tweet plaatst, daar hoor je niemand over.
Qerty schreef:Ik reis vrijwel dagelijks met de NS en tref heel sporadisch een conducteur die zich niet heel netjes opstelt.
Die komen voor in zowel mannelijk als vrouwelijke variant, maar de weet die jij hebt dat Marokkaanse conducteurs vrouwen anders benaderen heb ik nog nooit ervaren.
Ook herken ik je uitspraak dat er alleen maar successtories te lezen zijn helemaal niet uit de Nederlandse berichtgeving en ik ben dan ook heel benieuwd welke problemen er volgens jou worden opgelost als we die kleine groep die zich achterlijk gedraagt constant in de spotlight zetten.
Qerty schreef:Nee, daar gaat het nu juist niet over. Het gaat over een politicus die mensen die gewoon hun werk uitvoeren in de spotlight zet als zijnde tuig en een directe link legt met hun (door hemzelf of door zijn vrienden ingebeelde) afkomst. Snap echt niet hoe je dat recht kunt praten of niet-racistisch noemt.
8nnemiek schreef:Of in Baudets worden: divide et impera.
Ergens ben ik blij dat hij echt niet kan en wil samenwerken en toegeven. Dan wordt de kans wat kleiner dat hij ooit daadwerkelijk aan de macht komt en iets van zijn plannen voor elkaar krijgt.
Cowboy55 schreef:8nnemiek schreef:Of in Baudets worden: divide et impera.
Ergens ben ik blij dat hij echt niet kan en wil samenwerken en toegeven. Dan wordt de kans wat kleiner dat hij ooit daadwerkelijk aan de macht komt en iets van zijn plannen voor elkaar krijgt.
Correctie: in de woorden van Philippus II van Macedonië (382 v. Chr. -336 v. Chr.). Je kunt als Baudet zijnde wel wat l*llen over de Uil van Minerva maar dat maakt je nog geen eigenaar van historische Top 10 uitspraken.![]()
Verder helemaal met je eens. Maar dan hebben dit soort jongens (bijna) altijd een ‘zelfvernietigingsknop’....al hebben sommigen 10+ jaar nodig voordat ze die knop vinden.
Sjong schreef:Maar vooral bekend als uitspraak van Julius Ceasar ( en ik denk dat Baudet wel taalt naar een dictator voor het leven)
Sjong schreef:Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.
Pocca_Locca schreef:Eerlijk gezegd bedoelde ik met “ verdeel en heers” meer de methode van de onzichtbare macht áchter de poppetjes zoals bijvoorbeeld Baudet, oftewel diegene die de politiek als schaakbord, en politici als schaakstukjes gebruiken. Dat wil overigens niet zeggen dat desbetreffende politici zich er per sé bewust van hoeven te zijn dat ze onderdeel zijn van een spel of groter geheel. Ik wil hiermee alleen zeggen dat je goed moet beseffen dat we bespeeld worden en door de politiek een ILLUSIE hebben van een keuze.
Sjong schreef:Ik vraag me bij Baudet wel vaak af of hij zichzelf nou serieus neemt. Dat hij neerkijkt op 99% van zijn kiezers is denk ik evident. Maar speelt hij nu een spel of is hij echt megalomaan. Ik denk eerlijk gezegd het laatste.
Sjong schreef:Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.
Calixae schreef:Sjong schreef:Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.
Ik heb me verdiept in hem. En ik voel me zeker niet minderwaardig. En ook nog eens op Baudet gestemd. Jaja it's a shame, ik weet het!![]()
Duidelijk is dat jij je niet goed hebt verdiept in Baudet. Ik heb het stuk gelezen waar jij het over hebt en de dingen liggen veel genuanceerder. De kern van zijn verhaal is dat er een immense druk op vrouwen ligt. Vrouwen worden aangespoord om carrière te maken, maar moeten tegelijkertijd ook voor hun gezin zorgen. Ook ik was boos toen ik deze uitspraken las, tot ik het stuk ging lezen. Toen werd mij duidelijk wat hij nou bedoelde. Maar de dingen worden zo uit context getrokken om maar te zorgen dat mensen dus op deze manier over hem gaan denken. Vrouwonvriendelijk, racistisch, klimaatontkenner, blahblahblah. Verdiep je eens in hem.
Calixae schreef:Sjong schreef:Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.
Ik heb me verdiept in hem. En ik voel me zeker niet minderwaardig. En ook nog eens op Baudet gestemd. Jaja it's a shame, ik weet het!![]()
Duidelijk is dat jij je niet goed hebt verdiept in Baudet. Ik heb het stuk gelezen waar jij het over hebt en de dingen liggen veel genuanceerder. De kern van zijn verhaal is dat er een immense druk op vrouwen ligt. Vrouwen worden aangespoord om carrière te maken, maar moeten tegelijkertijd ook voor hun gezin zorgen. Ook ik was boos toen ik deze uitspraken las, tot ik het stuk ging lezen. Toen werd mij duidelijk wat hij nou bedoelde. Maar de dingen worden zo uit context getrokken om maar te zorgen dat mensen dus op deze manier over hem gaan denken. Vrouwonvriendelijk, racistisch, klimaatontkenner, blahblahblah. Verdiep je eens in hem.