lor1_1984 schreef:Ik heb heel bewust gekozen voor budgetbeheer omdat ik een wandelende ramp ben met mijn financiën en de WMO/gemeente heeft besloten dat de woonvoorziening die me begeleid mij niet meer mag helpen.![]()
Nu dus budgetbeheer en die doen precies hetzelfde als wat mijn begeleiding deed, het kost me alleen meer geld.![]()
Ik heb in het verleden met begeleiding/ondersteuning al gekeken en geoefend met zelf alles regelen maar get lukt me gewoon niet en het geeft me zoveel stress dat ik dus heb gekozen voor dit systeem.
Puur ter voorkoming van ellende.
Maar het is wel zo geregeld dat ik gewoon via mijn account een rekening kan indienen, zij zorgen dan dat het betaald wordt mits ik voldoende saldo in het betreffende potje heb.
Verder ben ik zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van huurverhoging etc.
Dat is ook helemaal niet erg, met budgetbeheer heb je veel meer vrijheid en verantwoording dan met bewind. Ik vind bewind, als er verder geen sprake is van een ernstige beperking, gewoon een te zware en te dure maatregel. En daarbij gaat bewindvoering ook best vaak fout tot zelfs frauduleus handelen toe en als mensen dan aan de bel trekken moeten ze het via de rechter oplossen. Maakt de bwv meer schulden dan blijft de cliënt verantwoordelijk.
Soms moeten mensen onder bewind er zo bovenop zitten dat rekeningen betaald worden dat ze het beter met hulp in eigenbeheer hadden kunnen houden.