Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Man ik kan wel janken, die arme dieren. Heb van de week ook een traan gelaten toen ik een vrouw haar shirt uit zag trekken om daarmee een koala uit de vlammen te pakken.
Super de tips over het doneren, ik ga even kijken en wat geld overmaken.
sureido schreef:Mars schreef:Man ik kan wel janken, die arme dieren. Heb van de week ook een traan gelaten toen ik een vrouw haar shirt uit zag trekken om daarmee een koala uit de vlammen te pakken.
Super de tips over het doneren, ik ga even kijken en wat geld overmaken.
Even te bedenken dat dat filmpje van die vrouw ik gok al meer dan een maand oud is.. Hoe lang het daar al aan de gang is.
Yasmine schreef:Ik weet trouwens niet of het hier al vernoemd is, maar Port Macquarie Koala Hospital is ook een fantastische organisatie om aan te doneren. Wij hebben het vorig jaar bezocht en ze doen fantastisch werk om koala’s uit heel NSW te helpen genezen na ongevallen, bosbranden of andere verwondingen. Waar mogelijk worden genezen koala’s weer vrijgelaten en als ze niet meer alleen kunnen overleven, worden ze daar de rest van hun dagen heel comfortabel verzorgd.
Valerie_V schreef:Echt zo vreselijk wat daar aan de hand is... en ook al voor zo'n lange tijd. De filmpjes die voorbij komen zijn echt hartverscheurend
Is er al regen voorspeld?
Citaat:Kan je toelichting geven op je punten rondom beleidsvoering? Kennelijk had dit met ander beleid voorkomen of geminimaliseerd kunnen worden als ik je goed begrijp? Ik heb me daar verder niet in verdiept dus ben wel benieuwd hoe was dat zit. De hitterecords laatste weken, aanhoudende droogte en oplopende temperatuur de laatste jaren zullen toch op zijn minst gerelateerd zijn aan klimaatverandering?
Citaat:Waarom het aan het beleid ligt en niet aan de klimaatverandering? Elk jaar werdt er in Australië bosbeheer gepleegd door stukken bos in de fik te steken, controlled burns.
Dit is sinds eind 2000 al verboden, ondanks tegengas van o.a. de aboriginals. Die bossen liggen dus helemaal vol met brandbaar materiaal van jaren verzamelen. Dood blad en hout heeft bijna niets nodig om vlam te vatten.
Vriendin van mij is haar appel boomgaard kwijt door een brand die gestart is door bliksem. Andere branden zijn aangestoken.
daffie1986 schreef:Al sinds 5 September. En pas nu als als de buitenwijken van Sydney in gevaar komen, komt het internationale nieuws ook nog eens voorbij als spuit 11. Ik vind het gewoon schandalig hoe de levens van stedelingen wel belangrijker lijken dan die van de dorpen.
Of heeft Nederland gehoord hoe een kwart van Nieuw-Zeeland niet van boodschappen voorzien kon worden omdat halverwege het zuider eiland de wegen weg waren gespoeld?
Barramundi schreef:@Janneke: als het vuur zich via de boomtoppen verspreidt met een snelheid wat je met een auto niet voorblijft en de gloeiende deeltjes kilometers voor de brandhaard uit gestuurd worden door de wind en overal nieuwe vuurhaarden veroorzaken, mag die brandgang wel verrekte breed zijn.
Het is een middel wat helpt, absoluut! Maar alleen brandgangen zijn niet genoeg. Er moet ook weer aan hazard reduction burning gedaan worden om de brandstof massa bij de grond te verminderen en daarmee te voorkomen dat de branden zo heet worden als dat ze nu zijn.