Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Van mij mag die beweging wel wat vlotter gaan. Begreep gister bij Nieuwsuur dat er al in 1934 over een vuurwerkverbod gepraat werd, en dat dit steeds na een periode van jaren weer terugkomt als gespreksonderwerp. Duurt wel lang....
Loretta schreef:Interview met 3 buitenlandse mensen die in Nederland wonen over de uit de hand gelopen vuurwerkgekte.
https://www.pzc.nl/binnenland/buitenlan ... WmBB?amp=1
Bodiwi schreef:Loretta schreef:Interview met 3 buitenlandse mensen die in Nederland wonen over de uit de hand gelopen vuurwerkgekte.
https://www.pzc.nl/binnenland/buitenlan ... WmBB?amp=1
Die Poolse slaat de spijker op z'n kop. "dat zouden ze in Polen echt niet durven". Omdat ze daar door de politie neer geknuppeld zouden worden. En terecht.
SusanH schreef:Gisteren Nieuwsuur gezien? Daar zaten de korpschef van Rotterdam (brandweer) en de burgemeester van Nijmegen. Die laatste zei dat een burgemeester als er voor oud en nieuw een vergunning aanvraag binnen zou komen geen 1 burgemeester in NL die af zou geven, alleen al gebaseerd op de hoeveelheid politie/brandweer/ambulancepersoneel wat ingezet moet worden. Op een normale avond/nacht in Rotterdam 63 uitrukken voor de brandweer. Met oud en nieuw meer dan 700
Nielojram schreef:SusanH schreef:Gisteren Nieuwsuur gezien? Daar zaten de korpschef van Rotterdam (brandweer) en de burgemeester van Nijmegen. Die laatste zei dat een burgemeester als er voor oud en nieuw een vergunning aanvraag binnen zou komen geen 1 burgemeester in NL die af zou geven, alleen al gebaseerd op de hoeveelheid politie/brandweer/ambulancepersoneel wat ingezet moet worden. Op een normale avond/nacht in Rotterdam 63 uitrukken voor de brandweer. Met oud en nieuw meer dan 700
Het zou fijn zijn als de regering eens wat meer geld uit ging geven aan 'blauw op straat' ipv ' het klimaat'.
Ik gok dat dit wel de uitwassen zijn van veels te weinig handhaving tegenwoordig
Adelaide71 schreef:Ik kan er werkelijk niet bij, na alle geweld, branden, absurde knallers, gevaar en overlast voor milieu en dieren, dat er nog steeds mensen zijn die vuurwerk okay vinden. Dit kan toch niet meer? Waarom zou je dit nog willen? En waar komt toch in godsnaam die agressie tegen hulpverleners vandaan?Je kan mij niet bozer krijgen zeg: absurd. En elke keer wordt er gezegd: dit is onacceptabel... ja dat is het, maar wanneer gaan we er daadwerkelijk iets tegen doen? Echt, een verbod op dat achterlijke geknal kan me niet snel genoeg komen...
Suzanne F. schreef:Adelaide71 schreef:Ik kan er werkelijk niet bij, na alle geweld, branden, absurde knallers, gevaar en overlast voor milieu en dieren, dat er nog steeds mensen zijn die vuurwerk okay vinden. Dit kan toch niet meer? Waarom zou je dit nog willen? En waar komt toch in godsnaam die agressie tegen hulpverleners vandaan?Je kan mij niet bozer krijgen zeg: absurd. En elke keer wordt er gezegd: dit is onacceptabel... ja dat is het, maar wanneer gaan we er daadwerkelijk iets tegen doen? Echt, een verbod op dat achterlijke geknal kan me niet snel genoeg komen...
Eens. En al dat geld.... 77 miljoen euro. Ongelooflijk. Als we dat eens in onderwijs en de zorg zouden stoppen, dan hebben we er meer aan dan 1 uur geknal, vernielingen, doden, gewonden, branden, dierenleed en milieubelasting.
Ik was vroeger echt gek op vuurwerk maar de laatste jaren niet meer. Mag echt een einde aan komen van mij. Centrale vuurwerkshows met mooi siervuurwerk is prima maar geen consumentenvuurwerk meer.
karuna schreef:Goed nieuws, nog dit jaar lijkt het afsteek verbod op knalvuurwerk en pijlen door consumenten. He he eindelijk. Een mooie oplossing zo lijkt me
https://nos.nl/artikel/2320943-dit-jaar ... ijlen.html