Verdachte situatie Schiphol

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:47

Photograph schreef:
Nou niks meer aan de hand daar, alle ambulances enzovoorts terug gestuurd en helemaal geen situatie die door sommige mensen beschreven is op Twitter. Niks aan de hand dus, was gewoon paniek maar alles is alweer opgelost. Er gaat alleen nog onderzoek van de situatie, that’s it. Wat een paniek weer van sommige mensen op twitter die het nog ff een tikkie erger willen laten lijken. Poehpoeh


Voor mij de reden om altijd af te wachten tot er nieuws komt van goede bronnen en ik naar de rest van de speculaties/sprookjes/verhalen kijk met afkeer.

Maar ik denk wel dat er wat meer aan de hand was. Maar het is goed afgelopen en ik ben blij dat er zo op gereageerd wordt.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:48

Hanafubuki schreef:
Wat is de bron van die arrestatie?


Live uitgezonden, weet alleen niet meer waar.

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Verdachte situatie Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:48

De piloot zou op de noodknop hebben gedrukt bij het boarden. aldus RTL nieuws.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:49

Bingelding schreef:
moonsparkle schreef:
Vast en domme vraag maar kun je zoiets per ongeluk indrukken?


Niet heel makkelijk

Identificatiecode ("squawk") 7500 wordt ingesteld bij een kaping. Ik heb iig nog nooit een daadwerkelijke kapingsemergencyknop in een cockpit gezien, maar natuurlijk ook nooit echt op gelet. De grote rode knoppen die er zitten zijn echt vliegtuigtechnisch gerelateerd.

Leo

Berichten: 50255
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:50

Photograph schreef:
Leo schreef:
"Photograph"]
Nou niks meer aan de hand daar, alle ambulances enzovoorts terug gestuurd en helemaal geen situatie die door sommige mensen beschreven is op Twitter. Niks aan de hand dus, was gewoon paniek maar alles is alweer opgelost. Er gaat alleen nog onderzoek van de situatie, that’s it. Wat een paniek weer van sommige mensen op twitter die het nog ff een tikkie erger willen laten lijken. Poehpoeh
quote]

Maar weet jij dan wel wat er exact aan de hand was dan? :) Dat er even paniek was, was wel duidelijk. Terecht of onterecht, vanachter ons scherm weten we niet wat er is gebeurd tot er een officieel statement komt.


Ja want ik lees alles vanaf het begin mee en krijg het doorgestuurd van mijn oom die politieagent is. Mensen denken nu dat het een oefening is geweest omdat het internationale oefening dag is. Maar dat denk ik niet. In Milaan is er nu gaande dat er een bommelding is geweest


Nog steeds is dat niet eerste hand dus geen exacte bron.
DSI wordt niet zomaar ingezet, evenmin als GRIP3.
Er is wat gebeurd, dat is duidelijk. Er was wat aan de hand, maar is gelukkig (!!!) Op tijd in de kiem gesmoord. Dat is wat anders dan "niets aan de hand". Moet het eerst goed mis gaan dan?

Ashleytjuhh

Berichten: 6726
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:50

Photograph schreef:
Ja want ik lees alles vanaf het begin mee en krijg het doorgestuurd van mijn oom die politieagent is. Mensen denken nu dat het een oefening is geweest omdat het internationale oefening dag is. Maar dat denk ik niet. In Milaan is er nu gaande dat er een bommelding is geweest


lijkt mij geen oefening zoiets kost schiphol financieel erg veel

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:50

Laten we nu niet speculeren over of het wel of geen ernstige situatie was. Het onderzoek is gaande en er zal vast info gedeeld worden als er info is. Afwachten dus en hopen dat er daadwerkelijk geen gevaarlijke situaties meer zijn!

StalNollie

Berichten: 9259
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:51

Alles en iedereen veilig vals alarm volgens extra nieuws uitzending rtl4

Mondy

Berichten: 11898
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:51

Er zijn in Nederland nu van die oefeningen bezig... Maar niet daar

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:53

Dit staat er nu op nu.nl:
Air Europa meldt dat het gaat om een vals alarm. Een waarschuwing zou per ongeluk zijn geactiveerd, die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert.

Vals alarm dus. Gelukkig.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-11-19 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:53

Ashleytjuhh schreef:
Photograph schreef:
Ja want ik lees alles vanaf het begin mee en krijg het doorgestuurd van mijn oom die politieagent is. Mensen denken nu dat het een oefening is geweest omdat het internationale oefening dag is. Maar dat denk ik niet. In Milaan is er nu gaande dat er een bommelding is geweest


lijkt mij geen oefening zoiets kost schiphol financieel erg veel

Het is geen oefening. Op kwetsbare objecten zoals Schiphol, wordt dit aangegeven omdat er anders teveel publieke onrust ontstaat.
En inderdaad, 1 niet geland toestel kost Schiphol al ontzettend veel geld.

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:54


heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:54

Trouwens, laten we ook niet vergeten dat met speculaties er toch een soort van vinger gewezen wordt: "Zie je wel, dat volk kan je niet vertrouwen". Nu heb ik het nog niet op die manier voorbij zien komen, maar op het moment wordt er veel gedaan om verdeeldheid te zaaien in de wereld, daarom moet er vooral voorzichtig gekeken worden naar de bronnen van desbetreffende uitspraken en niet zomaar alles voor waarheid aangenomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:54

De berichtgeving gaat op het moment wel heel erg uiteenlopen, van vals alarm tot mensen opgepakt. Laten we vooral wachten tot nieuws officieel bevestigd is denk ik dan..

Renske_W

Berichten: 13853
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 21:54

Nu.nl

Citaat:
Air Europa meldt dat het gaat om een vals alarm. Een waarschuwing zou per ongeluk zijn geactiveerd, die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert.

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:55

Hanafubuki schreef:
De berichtgeving gaat op het moment wel heel erg uiteenlopen, van vals alarm tot mensen opgepakt. Laten we vooral wachten tot nieuws officieel bevestigd is denk ik dan..


Eens

Anoniem

Re: Verdachte situatie Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:55

Eén ding is wel zeker, onze hulpdiensten verdienen een pluim +:)+ en zaken als twitter brengen gewoon weinig goeds

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:56

Toch vals alarm :=

moonsparkle
Berichten: 21869
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:57

En ik vroeg nog of je het per ongeluk in zou kunnen drukken. Als dat het geweest is heb ik wel het idee dat er goed snel gehandeld is.

Renske_W

Berichten: 13853
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 21:58

furious schreef:
Toch vals alarm :=

Foutje bedankt :=

Maar liever een vals alarm dan dat er echt iets ernstigs aan de hand is denk ik dan maar.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:58

Ik vraag het me af... het heeft 1,5 uur geduurd én ministers zijn uit debat gehaald...

Danielleeee_
Berichten: 3205
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:58

Hmm, zal me niks verbazen als ze dat zeggen om de paniek weg te halen. Maar goed, hopelijk was het inderdaad echt vals alarm.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:59

Volgens mijn vriend hebben vliegtuigen geen knop, maar wel een transponder waar een verkeerde code kan zijn ingevoerd die een alarm uitzend..
Ik heb er zelf totaal geen verstand van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:59

De NOS meldt nog niks over vals alarm, alleen dat er nog steeds onderzoek gaande is.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:01

Afbeelding