Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crazycactus schreef:Ik vraag me af hoeveel je er van gaat horen in een stad als Amsterdam. Het is daar sowieso al een kakafonie van geluiden.
Ik hoor hier ook af en toe een kerkklok (1,5 km verderop op t platteland ) maar daar stoor ik me niet aan.
Rakkie123 schreef:Popstra schreef:Maar dat is ook het hele ding. de verandering is ongekend. Mijn oude buurt (Dapperbuurt) ken ik ook niet meer terug. Je waant je er in het ,,buitenland,, best gezellig hoor voor een keertje dagje markt maar ik hoef er niet meer te wonen..
Als mensen uit de provincie een dagje stad komen doen lopen ze door het centrum. Slotervaart
Dus West of Oost daar komt men niet. Weten inderdaad niet waar ze het over hebben.
Mijn buurt heeft ook veel buitenlandse mensen...
Geen centje pijn!
De grootste aso´s hier zijn mijn blanke medelanders
Dus, laat mij maar in `het buitenland` wonen.
elnienjo schreef:crazycactus schreef:Ik vraag me af hoeveel je er van gaat horen in een stad als Amsterdam. Het is daar sowieso al een kakafonie van geluiden.
Ik hoor hier ook af en toe een kerkklok (1,5 km verderop op t platteland ) maar daar stoor ik me niet aan.
Het schept dan een precendent, dat moeten we hier niet willen. Voor je het weet jammert en jengelt elke moskee in het land er op los.
elnienjo schreef:Maar wie zijn de oorspronkelijke bewoners?Electra63 schreef:Het schept geen precedent, in verschillende steden wordt het al gedaan
Wow, wat erg voor de oorspronkelijke bewoners!
Ben blij dat ik in een dorp woon, hier godzijdank nog geen moskee te bekennen (en hopelijk komt die er ook nooit!)
elnienjo schreef:Electra63 schreef:Het schept geen precedent, in verschillende steden wordt het al gedaan
Wow, wat erg voor de oorspronkelijke bewoners!
Ben blij dat ik in een dorp woon, hier godzijdank nog geen moskee te bekennen (en hopelijk komt die er ook nooit!)
Ailill schreef:Maar wie zijn de oorspronkelijke bewoners?
Heb je het dan over de Neanderthalers, meer dan 40.000 jaar geleden? Of heb je het over de West-Europese mesolithische jagerscultuur die daarna kwam? Of de mensen die daarop volgden, uit de IJstijd? De Romeinen misschien?
elnienjo schreef:Ailill schreef:Maar wie zijn de oorspronkelijke bewoners?
Heb je het dan over de Neanderthalers, meer dan 40.000 jaar geleden? Of heb je het over de West-Europese mesolithische jagerscultuur die daarna kwam? Of de mensen die daarop volgden, uit de IJstijd? De Romeinen misschien?
Ik heb het over de westerlingen met een christelijke achtergrond. Gewoon onze voorouders.
Neem aan dat je als westerling niet wil eindigen zoals de Indianen in Amerika of de Aboriginals in Australie: als minderheidsgroepering in je eigen land.
elnienjo schreef:Ik heb het over de westerlingen met een christelijke achtergrond. Gewoon onze voorouders.
Neem aan dat je als westerling niet wil eindigen zoals de Indianen in Amerika of de Aboriginals in Australie: als minderheidsgroepering in je eigen land.
superpony schreef:Janneke2 schreef:Voor mij hoort het tot de identiteit van Nederland (....boven de grote rivieren, historisch gesproken...) dat allerlei stromingen vrij zijn om hun overtuigingen te beleven en jawel: uit te dragen.
Dat je zelf niet direct voor alles belangstelling hebt, is iets anders.
....maar het moderne "geloof hoort achter de voordeur", ik vind het maar bekrompen. (En uiteindelijk geloof ik lekker toch buiten mijn voordeur "wel sakkerloot hoe heb ik het nu?!")
Dan ben ik maar bekrompen. Het is dan alleen tegenstrijdig wat je zegt. Je bent vrij om te denken, leven en voelen zoals je wilt, maar als je een andere mening hebt en er geen last van wilt hebben, dan ben je bekrompen?? Dus heel selectief wie wat mag, zoals overal.
Citaat:Als wij dan diverse problemen hadden keer op keer, zoals overvallen, inbraken, vernielingen en zelfs mijn moeder flink in elkaar is geslagen mag je niks zeggen. Honderden klanten met problemen die wij dagelijks hoorden.
En dan hoor ik wat mensen uit een totaal andere plaats er wel niet van vinden........Mensen hebben soms geen idee.
Popstra schreef:Sunnda schreef:Wij moeten maar aardig zijn, maar laat ze in de islamitische landen eens beginnen met kerkklokken toe laten..
Istanboel is een ,,wereldstad,, in het Aziatische/Europese deel van Turkije.![]()
in Noord Afrika, Saoedi Arabië e.d is het andere koek. En dat terwijl veel moskeeën en islamitische scholen in Europa worden gefinancieerd door Saoedi Arabië en waar salafisme en haat predik de normaalste zaak Vd wereld is. Ja ook in Amsterdam mocht men het nieuws niet gevolgd hebben...
superpony schreef:Janneke je theorie kan mooi zijn, maar de praktijk is anders.
.
Electra63 schreef:superpony schreef:Janneke je theorie kan mooi zijn, maar de praktijk is anders.
.
Mijn praktijk is anders dan jouw ervaring.
Terwijl ik woon in een echte volkswijk in Rotterdam.
Ik heb 2 knappe dochters, toch nooit echte problemen of vervelende dingen meegemaakt.
Wat is dan het verschil?
Dat vraag ik mij echt af.
Ik heb totaal geen problemen met welke afkomst dan ook.
Hoofddoek en Burka maken mij niet uit, daar krijg ik geen vervelend gevoel van.
En ik zie die iedere dag, omdat 2 straten verderop een islamitische basisschool zit.
Moskee, gebedshuis, kerk...... ook geen last van, als ongelovige.
Wij gaan nog vaak 's avonds de stad in, nooit problemen.
Behalve de gewone problemen die in iedere grote stad voorkomen.
Rakkie123 schreef:En mijn praktijk is ook anders en ik woon al meer dan 30 jaar in een wijk vergelijkbaar met die van electra63 maar dan in Brabant.
Nooit problemen, ik loop s avonds en snachts gewoon rond, als dat zo uitkomt.
Als er rotzooi wordt getrapt, zijn het zelden de buitenlandse mensen....
De blanke mensen daarentegen
Rakkie123 schreef:Omdat het Amsterdam heet is het anders?
banketstaaf hoor trouwens van je moeder maar bij mij is er door mijn blanke buren ingebroken, tot 3x toe....