Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Als ik een bedrijf ernaast zou hebben zou ik in de verleiding komen daar 'Satan rules' op te zetten.![]()
Manou schreef:Ik vind 'geen religieuze uitingen in het openbaar' een erg lastig concept. Maar dat is omdat voor mij de grens tussen religie en andere levensbeschouwingen/overtuigingen vaag is. Waarom zou een ander zich niet mogen uit omdat het gebaseerd is op zijn geloof, terwijl ik me wel zou mogen uiten omdat het toevallig niet gebaseerd is op een geloof in een hogere macht?
elnienjo schreef:Als ik een bedrijf ernaast zou hebben zou ik in de verleiding komen daar 'Satan rules' op te zetten.![]()
anjali schreef:In principe weet ik dan wat de onderliggende normen en waarden van iemand zijn of, inderdaad, zouden moeten zijn.
Sannnn schreef:Ik stoor mij er aan omdat ik uit de bijbel belt kom en juist het meest schijnheilige zie bij de meest gelovige mensen. Of laat ik het zo zeggen, de mensen die zich zo voordoen dat ze een 'goede' gelovige zijn.
Je moet mensen of bedrijven niet mogen omdat ze geloven, maar om wie of wat de persoon of het bedrijf is.
anjali schreef:Ik ben juist blij met zichtbare religieuze uitingen.Ook omdat ik dan meteen weet hoe iemand is.Daar kan ik dan rekening mee houden.
anjali schreef:Ik ben juist blij met zichtbare religieuze uitingen.Ook omdat ik dan meteen weet hoe iemand is.Daar kan ik dan rekening mee houden.
secricible schreef:assie schreef:Als je op je eigen gebouw al niet meer een tekst mag plakken die je mooi vindt (en die in de basis niet kwetsend/beledigend is), waar dan nog wel?
Ik geloof niet in God. Mooi dat deze man dat wel vindt.
Ik vind je lichaam verbouwen voor mode maar niets. Mooi dat zo'n bedrijf als bergman clinics wel grote plakkaten daarvoor op hun gevel heeft.
Mag het één wel en het ander niet?
Ik verbaas me erover dat er zo weinig tolerantie is.
De anti-gelovigen zijn haast nog feller dan de gelovigen.
Ik ben dan wel benieuwd wat jij had gevonden als er in dezelfde grootte Allahoe akbar had gestaan. Nog steeds prima?
elnienjo schreef:Manou schreef:Ik vind 'geen religieuze uitingen in het openbaar' een erg lastig concept. Maar dat is omdat voor mij de grens tussen religie en andere levensbeschouwingen/overtuigingen vaag is. Waarom zou een ander zich niet mogen uit omdat het gebaseerd is op zijn geloof, terwijl ik me wel zou mogen uiten omdat het toevallig niet gebaseerd is op een geloof in een hogere macht?
Ik heb vooral moeite met de soort van onschendbaarheid van religieuze zaken. De vrijheid van meningsuiting geldt altijd net een beetje sterker als het door een religie verkondigd wordt. Er wordt dan al snel met twee maten gemeten.
Het lijkt me ook vrij vervelend zaken doen als bedrijven te koop zouden lopen met hun religieuze of politieke voorkeur of andere dubieuze levensovertuigingen.
anjali schreef:Kinke schreef:Ik kan me er niet echt aan storen, ze moeten bij dat bedrijf maar doen wat ze willen. Ik vind het wel heel bijzonder dat je blijkbaar zo met het geloof bezig bent dat je dit uit op je bedrijfspand. Het zou toch ook vreemd zijn om op je bedrijfspand te melden dat je niet gelovig bent?
dat mag je er van mij ook best opzetten.
anjali schreef:Dat mag je van mij ook doen. Als jij zo denkt dan wil ik dat graag weten. Uiteraard zou ik ,als gelovige Christen,dan wel ergens anders zaken gaan doen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en kan zijn keuzes dan daarop baseren.
Citaat:Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe?
Kinke schreef:anjali schreef:Dat mag je van mij ook doen. Als jij zo denkt dan wil ik dat graag weten. Uiteraard zou ik ,als gelovige Christen,dan wel ergens anders zaken gaan doen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en kan zijn keuzes dan daarop baseren.
Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe? Of shop jij alleen bij bedrijven/winkels met een gelovige directie?
Aranel schreef:Ik vind het niet aanstootgevend, wel vreemd.
Wat mij betreft mag de kerk echt los staan van alle andere zaken in het leven, politiek, onderwijs enz.
Dus al helemaal los van bedrijfsvoering.