Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:16

Als ik een bedrijf ernaast zou hebben zou ik in de verleiding komen daar 'Satan rules' op te zetten. }:) :D

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:18

Naast zo'n bedrijf moet je fiets meestal goed op slot zetten... ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:37

elnienjo schreef:
Als ik een bedrijf ernaast zou hebben zou ik in de verleiding komen daar 'Satan rules' op te zetten. }:) :D

Dat mag je van mij ook doen. Als jij zo denkt dan wil ik dat graag weten. Uiteraard zou ik ,als gelovige Christen,dan wel ergens anders zaken gaan doen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en kan zijn keuzes dan daarop baseren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:49

secricible schreef:
Ik ben dan wel benieuwd wat jij had gevonden als er in dezelfde grootte Allahoe akbar had gestaan. Nog steeds prima?

En dan vooral met 'saves FF Chemicals' erachter... Ik hoor Wilders al weer krijsen :')

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:11

Ik vind 'geen religieuze uitingen in het openbaar' een erg lastig concept. Maar dat is omdat voor mij de grens tussen religie en andere levensbeschouwingen/overtuigingen vaag is. Waarom zou een ander zich niet mogen uit omdat het gebaseerd is op zijn geloof, terwijl ik me wel zou mogen uiten omdat het toevallig niet gebaseerd is op een geloof in een hogere macht?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:19

Manou schreef:
Ik vind 'geen religieuze uitingen in het openbaar' een erg lastig concept. Maar dat is omdat voor mij de grens tussen religie en andere levensbeschouwingen/overtuigingen vaag is. Waarom zou een ander zich niet mogen uit omdat het gebaseerd is op zijn geloof, terwijl ik me wel zou mogen uiten omdat het toevallig niet gebaseerd is op een geloof in een hogere macht?

Ik heb vooral moeite met de soort van onschendbaarheid van religieuze zaken. De vrijheid van meningsuiting geldt altijd net een beetje sterker als het door een religie verkondigd wordt. Er wordt dan al snel met twee maten gemeten.

Het lijkt me ook vrij vervelend zaken doen als bedrijven te koop zouden lopen met hun religieuze of politieke voorkeur of andere dubieuze levensovertuigingen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:54

elnienjo schreef:

In Werkendam? :')

Aan dit soort opschriften kan ik me niet zo heel erg storen.(ik doel dan op de foto uit de OP)

anjali schreef:
In principe weet ik dan wat de onderliggende normen en waarden van iemand zijn of, inderdaad, zouden moeten zijn.

Ik stoor me meer aan het idee dat er mensen zijn die denken dat omdat ik atheist ben niet over de juiste normen en waarden zou beschikken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:08

Ik stoor mij er aan omdat ik uit de bijbel belt kom en juist het meest schijnheilige zie bij de meest gelovige mensen. Of laat ik het zo zeggen, de mensen die zich zo voordoen dat ze een 'goede' gelovige zijn.

Je moet mensen of bedrijven niet mogen omdat ze geloven, maar om wie of wat de persoon of het bedrijf is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:09

Sannnn schreef:
Ik stoor mij er aan omdat ik uit de bijbel belt kom en juist het meest schijnheilige zie bij de meest gelovige mensen. Of laat ik het zo zeggen, de mensen die zich zo voordoen dat ze een 'goede' gelovige zijn.

Je moet mensen of bedrijven niet mogen omdat ze geloven, maar om wie of wat de persoon of het bedrijf is.

Precies. Het boeit mij geen drol of diegene gelovig is. Als hij of zij z'n werk maar goed doet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:16

anjali schreef:
Ik ben juist blij met zichtbare religieuze uitingen.Ook omdat ik dan meteen weet hoe iemand is.Daar kan ik dan rekening mee houden.

Ik moest hier wel een beetje om lachen. Mijn partner moest jarenlang naar geloofskampen van zijn moeder en hij zegt dat gelovige meisjes de vieze dingen in bed doen.

Maar verder denk ik dat het aanhangen van een religie weinig zegt over iemand.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:44

anjali schreef:
Ik ben juist blij met zichtbare religieuze uitingen.Ook omdat ik dan meteen weet hoe iemand is.Daar kan ik dan rekening mee houden.

Oef dat is wel erg kortzichtig. Er zijn er genoeg die zich vroom voordoen en ondertussen naar de prutsmutsen gaan of andermans vrouw zwanger maken of mensen oplichten etc. Net zoals die er bij “ongelovigen” tussen zitten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:45

secricible schreef:
assie schreef:
Als je op je eigen gebouw al niet meer een tekst mag plakken die je mooi vindt (en die in de basis niet kwetsend/beledigend is), waar dan nog wel?

Ik geloof niet in God. Mooi dat deze man dat wel vindt.
Ik vind je lichaam verbouwen voor mode maar niets. Mooi dat zo'n bedrijf als bergman clinics wel grote plakkaten daarvoor op hun gevel heeft.

Mag het één wel en het ander niet?

Ik verbaas me erover dat er zo weinig tolerantie is.
De anti-gelovigen zijn haast nog feller dan de gelovigen.

Ik ben dan wel benieuwd wat jij had gevonden als er in dezelfde grootte Allahoe akbar had gestaan. Nog steeds prima?

Ja, nog steeds prima. Ik kijk er naar, lees de tekst, denk iets van goh, een moslimbedrijf, en vervolg mijn weg(en mijn leventje).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:49

elnienjo schreef:
Manou schreef:

Ik heb vooral moeite met de soort van onschendbaarheid van religieuze zaken. De vrijheid van meningsuiting geldt altijd net een beetje sterker als het door een religie verkondigd wordt. Er wordt dan al snel met twee maten gemeten.

Het lijkt me ook vrij vervelend zaken doen als bedrijven te koop zouden lopen met hun religieuze of politieke voorkeur of andere dubieuze levensovertuigingen.

Je zult je verbazen hoe snel verschillen verdwijnen als er zaken gedaan kunnen worden. Het fenomeen Geld doet niet aan geloofs- of politieke voorkeur.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:57

anjali schreef:
Kinke schreef:
Ik kan me er niet echt aan storen, ze moeten bij dat bedrijf maar doen wat ze willen. Ik vind het wel heel bijzonder dat je blijkbaar zo met het geloof bezig bent dat je dit uit op je bedrijfspand. Het zou toch ook vreemd zijn om op je bedrijfspand te melden dat je niet gelovig bent?

dat mag je er van mij ook best opzetten.

Het gaat er niet om dat het mag, maar waarom zou je?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:58

anjali schreef:
Dat mag je van mij ook doen. Als jij zo denkt dan wil ik dat graag weten. Uiteraard zou ik ,als gelovige Christen,dan wel ergens anders zaken gaan doen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en kan zijn keuzes dan daarop baseren.

Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe? Of shop jij alleen bij bedrijven/winkels met een gelovige directie?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:56

Citaat:
Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe?

Tja - veel mensen denken dit.

Ik denk dat het juist giga belangrijk is.

Volgens mij is geloof zoiets als 'wat vind je belangrijk'?
Pure harde winst ten koste van alles?
....die bedrijven zijn er in overvloed, maar ik kom er liever niet.

Of juist wat men tegenwoordig 'verantwoord ondernemen' noemt?
Accoord - dat die ondernemingen het vaak goed doen heeft volstrekt niets met metafysica van doen, maar geloof gaat niet hoofdzakelijk over metafysica....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:25

Kinke schreef:
anjali schreef:

Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe? Of shop jij alleen bij bedrijven/winkels met een gelovige directie?

Waarom niet? Je doet toch zaken met de bedrijven waar jij je goed bij voelt, de reden waarom jij dat zo voelt is voor een ander compleet onbelangrijk/niet ter zake.
Zo eenvoudig is het eigenlijk.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:05

Ik vind het mooi, het gaat mij niet om de mensen achter het bedrijf maar de boodschap, volgens mij gaat het daar ook om, als ik zoiets lees dan denk ik: ja, dat geloof ik ook!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:07

Ik zie de link tussen een (chemicaliën) reclame en het geloof niet.
Maar me echt er aan storen kan ik niet.

Ik kan me eerder storen aan de denkwijze 'ik weet hoe iemand is als ik weet wat hij/zij gelooft!'

Ik heb werkelijk in tijden niet zoiets kortzichtigs en doms gehoord.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 06:53

Kinke schreef:
Uiteraard vind jij het leuk.
Maar als je er over nadenkt is het best bizar. Stel je voor dat bedrijven met niet-gelovige eigenaren borden met slogans over de evolutietheorie op hun pand zetten.

Big Bang Chemicals :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 06:56

Aranel schreef:
Ik vind het niet aanstootgevend, wel vreemd.
Wat mij betreft mag de kerk echt los staan van alle andere zaken in het leven, politiek, onderwijs enz.
Dus al helemaal los van bedrijfsvoering.

Waarom dan? Heb jij er last van als jouw nieuwe tv door een winkel geleverd wordt wat een kruisje achter de toonbank hangt? Of die leus op een muur heeft?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:25

Nou geloof ik persoonlijk wel , maar ik ga dat anderen niet opdringen en dan zeker met zo een lompe text!
Wat dan weer een uitzondering is is de lokale bakker, die heeft op de gevel geef ons heden ons dagelijks brood....dat is natuurlijk recht uit het onze vader en tja dat is als ondernemer wel de vraag , kan ik een goed belegde boterham verdienen met mijn zaak?!.

Maar de text uit de openingspost vind ik nogal wat, ik zou het nooit op mijn gevel zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:34

Ik kan me er niet aan storen, ze moeten zelf weten wat ze er op zetten. Als hier een bedrijf zou staan met een tekst over het geloof dan zou ik er niet kopen en ook niet solliciteren maar verder prima toch?
Hier zit wel een bedrijf dat in het nieuws geweest is omdat ze een stagiair afwezen toen ze er achter kwamen dat hij homo was, daar koop ik dus ook sowieso niks meer. Hij heeft op zondag zijn webshop ook gesloten zodat mensen op die dag niks kunnen bestellen, dat laatste is zijn keuze en moet hij vooral zelf weten maar dat gedoe over de stagiair vind ik wel heel erg en er zijn gelukkig ook genoeg mensen die om die reden geen klant meer zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:38

Wat een gezever om een stuk tekst op een bedrijfspand.
Er staan zo veek teksten van religieuze aard overal dat ze mij niet eens meer opvallen. Of het nou om Allah of God gaat. Voor mij één pot nat trouwens. Geloofsovertuiging zie ik vaak ook aan bepaalde kledingstijl, maak ik me ook niet druk over. De bijbelbelt figuren maak ik wel eens een grap over. Je ontkomt niet aan "geloofs overtuigingen van anderen" Ze doen maar.

Wat ik veel erger vind is dat men voor anderen wil bepalen hoe ze moeten leven. Vanuit diverse geloofs overtuigingen of eigenlijk misbruiken ze de naam geloof. In de koraan staat niks over het in elkaar timmeren van homo's en in de bijbel niks over het opdringen van het geloof aan anderen. Of het opleggen van beperkingen.

De wereld zou een stuk fijner zijn als we allemaal wat verdraagzamer zijn.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 22-06-19 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:40

Ik voel me er als atheïst niet door bedreigt, ook niet als het een kreet uit een ander geloof zou zijn.

Maar ik zou voor een andere winkel of bedrijf kiezen.