Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Het is geloof wel bekend dat ik bepaald geen fan van Wilders ben en twitterban voor die man juich ik alleen maar toe. Alleen waar ik dan wel weer wat problemen mee heb is dat hij volop bedreigd wordt via twitter en dat veel van die mensen niet geband worden. Dan wordt het meten met twee maten en daar krijg ik ook weer jeuk van.
Pipodipo schreef:Enzino, je vliegt een beetje uit de bocht. Karl heeft gelijk door te vertellen dat je recht van meningsuiting betekent dat je niet om je mening vervolgd kan worden. De staat (staten generaal eigenlijk) bepalen de wetten in dit land en daar moet iedereen zich aan houden, echt iedereen.
Het feit dat je alles wat mooi en lelijk is kan neerkalken op twitter e.d., heeft niets met dit grondrecht te maken, het zijn enkel kanalen. Net zoals de krant, de radio en tv, is internet slechts een medium. Bedrijven als twitter en facebook zijn vooral heel begaan met hun aandeelhouders, want dat zijn de eigenaren en die hebben best wat in de melk te brokkelen en door regels van corporate governance is elk bedrijf gebonden aan etische regels en is er geen ruimte voor anarchie (wetteloos handelen).
Loretta schreef:Karl66 schreef:Het is geloof wel bekend dat ik bepaald geen fan van Wilders ben en twitterban voor die man juich ik alleen maar toe. Alleen waar ik dan wel weer wat problemen mee heb is dat hij volop bedreigd wordt via twitter en dat veel van die mensen niet geband worden. Dan wordt het meten met twee maten en daar krijg ik ook weer jeuk van.
Ik ben ook geen fan van wilders. maar ik vind het wel eng dat de techreuzen uit silicon Valley zoveel macht hebben dat ze zelfs kunnen bepalen welke politicus wel en niet mag spreken. Het probleem is dat deze bedrijven te groot zijn geworden.
Magrathea schreef:Ze bepalen niet welke politicus wel en niet mag spreken. Ze bepalen welke berichten er op hun medium worden geplaatst / mogen blijven staan.
Tenminste, voor zover ik weet heeft Twitter nog geen knokploeg bij Wilders langs gestuurd
Magrathea schreef:Ze bepalen niet welke politicus wel en niet mag spreken. Ze bepalen welke berichten er op hun medium worden geplaatst / mogen blijven staan.
Tenminste, voor zover ik weet heeft Twitter nog geen knokploeg bij Wilders langs gestuurd
Janneke2 schreef:...en de bonden leggen het nu aan hun leden voor.
Hier in huis wordt er dus stevig over gediscussieerd.
Zullen we voorstemmen, 'want echt slecht is het niet'...?
Of zou er meer uit te slepen zijn...?
purny schreef:Het is al een hele vooruitgang dat het voor 2 jaar op 66 komt... Dus wat wil men nog meer...