Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:55

Jennyj01 schreef:
Dus deze stress is not done maar de stress van de intensieve houderij, vervoer en het slachthuis kan wel? Beetje hypocriete houding. Maar ja dat is bokt :Y) .

Dat is kortdurende stress.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:57

Bespaar je de moeite van die goedpraterij. Ik weet heel goed waar ik het over heb. Het blijft een walgelijke manier van dieren houden.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 13-05-19 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Anne_GTI schreef:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze niet allemaal opgepakt worden voor inbraak. Te belachelijk voor woorden dat dit getolereerd wordt.

Nou dat vind ik ook.
Benieuwd wanneer ze bij de volgende stal gaan inbreken.
Want ja, je kan er de hele dag rondhangen, dieren knuffelen en filmen, en vervolgens als je de stal vrijwillig verlaat mag je ook nog zo gaan. 8)7

Anoniem

Jennyj01 schreef:
Bespaar je de moeite van die goedpraterij. Ik weet heel goed waar ik het over heb. Het blijft een walgelijke manier van dieren houden.

Ohja, vertel?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:58

Idem, genoeg in slachthuizen geweest en grote vee industrie is een no go in landen voor een reden.
Ik vind die pipo's vreselijk, maar laten wee het niet verheerlijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:59

Jij vindt het een walgelijke manier van dieren houden Jenny, jouw mening maar lang niet van iedereen.
Maar het doet er niet eens toe, inbreken is gewoon verboden.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:59

Heb je gezien hoe die biggen er bij liggen, in kooien waar ze niet ens vrij kunnen bewegen? Of met zo velen op relatief klein oppervlak? Heb je de transporten weleens zien binnenkomen bij het slachthuis, met varkens onder de krassen en wonden omdat ze in een veewagen gepropt zitten? Maar sure, kortdurende stress. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:01

PlantsTho schreef:
Heb je gezien hoe die biggen er bij liggen, in kooien waar ze niet ens vrij kunnen bewegen? Of met zo velen op relatief klein oppervlak? Heb je de transporten weleens zien binnenkomen bij het slachthuis, met varkens onder de krassen en wonden omdat ze in een veewagen gepropt zitten? Maar sure, kortdurende stress. :)

Weet je dat in vrijloop hokken het percentage doodliggen 25% is?
En wist je dat varkens onderling vechten en hun huid heel snel beschadigd raakt?
Je kunt beter 100 biggen in een vrachtwagen hebben dan 10. Net zoaps dat een paard steviger staat in een 2 paards trailer dan een 1.5 paards.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:02

Stress merk je aan het vlees ja , op mijn werk hebben wij ander varkenvlees dan dit die hebben meer ruimte een goede laag bodembedekking een natuurlijke dag en nacht ritme met grote ramen . Eet dat liever dan deze varkens , snap de boer alleen vind het niet meer van deze tijd zo varkens houden :) . Maar dat kan je op hele andere manieren duidelijk maken

Kinke

het maakt helemaal niks uit wat je zegt tegen PlantsTho denk ik, we mogen sowieso geen vlees eten toch?

fransje23

PlantsTho schreef:

Neem aan dat je zeugen bedoeld ipv biggen?

Ik sta ook niet te juichen bij veel huisvestingsvormen, transport en de situatie in sommige slachthuizen maar dit is niet de manier om het te verbeteren.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:05

fransje23 schreef:
PlantsTho schreef:

Ik sta ook niet te juichen bij veel huisvestingsvormen, transport en de situatie in sommige slachthuizen maar dit is niet de manier om het te verbeteren.

Eens, maar ik vind het bijzonder dat men zich ineens zo veel zorgen maakt om het welzijn van de varkens, als je het vervolgens geen probleem vind om ze dood te maken en op te eten. En ik bedoelde inderdaad zeugen, my bad!
Laatst bijgewerkt door PlantsTho op 13-05-19 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:06

Myrthe3 schreef:
Jennyj01 schreef:

Ohja, vertel?

Moet er verteld worden, los van de talloze vaker gedocumenteerde misstanden, als je ziet hoe deze dieren gehouden worden? Kun jij je voorstellen dat je je paard zo zou houden als deze varkens? Ja, het is schoon, maar is dat de enige welzijnsstandaard ineens? Kale harde vloeren, geen vorm van verrijking, kooiconstructies, en de dieren die wel samen staan staan op een enorm klein oppervlak. Mijn paard zou ik nooit op zo'n pensionstal zetten in elk geval. Of als hier honden in zo'n situatie waren gevonden... Was de wereld ook te klein geweest.

En ik heb meermaals varkens geladen zien worden en voor mij viel het niet onder 'minimale stress'. Net als dat ik dat ook niet geloof van het transport zelf.

Maar ik ben, voor de duidelijkheid, geen voorstander van inbreken in stallen. Ik snap ook dat het voor de boeren angstig is en dat is echt niet oké. Alleen sluit me aan bij Jenny w.b. de vreemde vorm van hypocrisie in de reacties op deze actie.
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 13-05-19 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Furrow

Kinke schreef:
het maakt helemaal niks uit wat je zegt tegen PlantsTho denk ik, we mogen sowieso geen vlees eten toch?

Niks mis met vlees dat niet op industriele manier gehouden word.
Plus hier in belgie hebben ze nu steward, dierenartsen konden nooit het overzicht bijhouden vandaar al de schandalen.

Kinke

Volgens mij vindt men het meer een probleem dat bepaalde groepjes menen te mogen inbreken. Dat ze daarbij de dieren laten schrikken is extra vervelend.

Onali

fransje23 schreef:
PlantsTho schreef:

Dit.

Het zou pas echt geweldig zijn (en eigenlijk helemaal niet) als al deze biggen en zeugen geruimd moeten worden door deze actie van ontzettend domme mensen.

Ik wens het alleen de boer niet toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:07

Ik heb grotere problemen met de manier waarop ze vaak urenlang in de zon staan in een vrachtwagen zonder luchtcirculatie. Afgelopen zomer was het wekenlang bloedjeheet en stonden de vrachtwagens vol varkens urenlang in de volle zon in de rij voor het slachthuis. De aanhangers vol varkens werden gewoon losgekoppeld terwijl de chauffeur nieuwe vracht ging halen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:08

Laten we de discussie over hoe dieren gehouden horen te worden en alles daarom heen ergens anders houden? Daar zijn tal topics over volgens mij..

Ik vind het rampzalig hoe makkelijk deze driftkikkers er weer van af komen.. Zeer triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:10

Vorm van verreiking is verplicht.
Vloer is gedeeltelijk vloerverwarming.
Kraamkooien zijn voor 3 a 4 weken, met een reden. Anders heb je veel meer doodliggers.
Transport is wel even stress met laden. Maar als ze een kwartier op de auto zitten gaan ze allemaal liggen slapen.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:10

Shaggy09 schreef:
Laten we de discussie over hoe dieren gehouden horen te worden en alles daarom heen ergens anders houden? Daar zijn tal topics over volgens mij..

Waarom? Dat is toch precies waarom die mensen in de stal zijn? Om dat aan de kaak te stellen? Ik ben het niet eens met de manier waarop, maar het is juist waar we het over zouden moeten hebben na het zien van die beelden.

Kinke

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:12

waar we het over moeten hebben is dat die idiote inbrekers zeer streng gestraft moeten worden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:15

Waarom moest dit 10 uur duren? Waar gaat dat over? Als er bij mij ingebroken wordt hoop ik toch niet dat de politie ze 10 uur de tijd geeft.. Kan hier echt niet bij. Arme boer en gezin..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:20

PlantsTho schreef:
Waarom? Dat is toch precies waarom die mensen in de stal zijn? Om dat aan de kaak te stellen? Ik ben het niet eens met de manier waarop, maar het is juist waar we het over zouden moeten hebben na het zien van die beelden.

Dat is wat hun denken en hopen te bereiken maar als je reacties leest, hier maar ook op nieuwssites, zie je dat ze het tegenovergestelde bereiken.
Weinig sympathie voor de actievoerders en hun boodschap is valt volledig in het niet.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:25

Rebecca schreef:
Zijn ook gewoon biggen geboren terwijl ze er waren |o

Klopt en zag op insta dat die mafkezen een foto van een nageboorte hadden geplaatst. Denk dan hallo dierenactivisten en je weet niet eens dat zn nageboorte normaal is %)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:27

fransje23 schreef:
PlantsTho schreef:

Dat is wat hun denken en hopen te bereiken maar als je reacties leest, hier maar ook op nieuwssites, zie je dat ze het tegenovergestelde bereiken.
Weinig sympathie voor de actievoerders en hun boodschap is valt volledig in het niet.

Klopt echt super jammer! De manier waarop zorgt echt voor meer weerstand.
Terwijl er zoveel mooie initiatieve zijn.