Pantykous schreef:Waarom is de reactie van Pien niet doordacht? Ik volg haar helemaal namelijk, zeker ook het gedeelte over het reguleren van pooiers.
Sekswerk verbieden is een illusie, en nogmaals, ik bepaal graag zelf wat ik met mijn lijf doe. Waarom zou iemand anders dat voor mij moeten bepalen? Liever richten ze zich op het reguleren en verbeteren van de omstandigheden, waarbij ik zeker het Nieuw-Zeelandse model heel interessant vind.
pien_2010 schreef:Laat gelovigen zich druk maken om hun eigen seksleven en niet dat van anderen. Laat ze stoppen met hun eigen waarde en normen op anderen te drukken.
Het gaat me hierom. Daarom heb ik de website ook gelinkt.
9 van de 10 keer is het idd een SGP achtig iets van: wij vinden dat de bijbel dit niet goed vindt (en de ironie daarvan is dat niemand in die club enig idee heeft van hoe theologie en exegese werkt, en hun regels dus niet te onderbouwen zijn.
Alleen in dit geval is het imo anders: als ik de site lees, is het doel de bescherming van sekswerkers zelf, en daar sta ik achter. Ze veroordelen ook niet de sekswerkers, maar de ellende en de criminaliteit eromheen. Ik vind absoluut niet dat ze anderen hun normen en waarden op willen leggen, het doel is de sekswerkers te beschermen. En daarom ben ik het met deze opmerking absoluut niet eens.
Nu kun je van mening verschillen over hoe dat het beste is, en ik ben ervoor om daarin onderzoek en cijfers leidend te laten zijn, en ik weet niet of het Nordic Model werkt, de een zegt van wel, de ander zegt van niet, ik vind wel dat de argumentatie die zegt van wel overtuigend is, en goed onderbouwd, anderzijds wordt er gezegd dat het probleem zich verplaatst.
pien_2010 schreef:Tja, ik heb er jaren mee gewerkt lang geleden en dan met name met de wat kwetsbare vrouwen die extra hulp nodig hadden daar er bijvoorbeeld een kindje kwam, verslavingsproblematiek e.a. zaken waar vrouwen indertijd wat hulp bij nodig hadden. Maar een hele groep dames, kunnen voortreffelijk voor zich zelf zorgen hoor.
Oh, maar dat geloof ik meteen, en dat is ook niet waar ik op reageer, dat verhaal is evident.