Tere mensenzieltjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:44

Bij vegetariers heb ik geen problemen met het gemuts met bont. Maar mensen die wel de kiloknallers kopen en daarna aangeven dat bont zielig is, dat stuit me tegen de borst. Alsof dat dier het wat interesseert waarom hij gefokt en dus doodgemaakt wordt.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:53

shiroihebi schreef:
Ik ben ook eens wezen kijken op een nertsenfarm. Zitten er vergeleken met vleesvee heel ruim bij. Waar vleesdieren heel vaak vol met krassen zitten (als het al niet erger is) is dat bij pelsdieren absoluut niet zo. Een enkele beschadiging en de pels is veel minden waard en voor grote bontmerken zelfs waardeloos. En heel eerlijk, veel mensen zijn van mening dat vlees niet nodig is dus dan past dat mooi in het rijtje samen met bont. Niet dat ik me een bontjas kan veroorloven :')

Ik word niet heel blij van die draadkooien waarin nertsen volgens mij doorgaans gehouden worden?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:07

Tiepfoudt schreef:
shiroihebi schreef:
Ik ben ook eens wezen kijken op een nertsenfarm. Zitten er vergeleken met vleesvee heel ruim bij. Waar vleesdieren heel vaak vol met krassen zitten (als het al niet erger is) is dat bij pelsdieren absoluut niet zo. Een enkele beschadiging en de pels is veel minden waard en voor grote bontmerken zelfs waardeloos. En heel eerlijk, veel mensen zijn van mening dat vlees niet nodig is dus dan past dat mooi in het rijtje samen met bont. Niet dat ik me een bontjas kan veroorloven :')

Ik word niet heel blij van die draadkooien waarin nertsen volgens mij doorgaans gehouden worden?

Ik zeg ook niet dat ik er blij van wordt. Maar als je dit erg vindt, ga dan eens in andere stallen kijken. Niet alles is draadkooi trouwens, er zit ook een hol in om in te slapen. Maar bijvoorbeeld een konijn (met kerst ook veel op tafel) zit er slechter bij. Kennissen van mij werken op een fox farm in Amerika, daar lopen de dieren een groot deel van hun leven gewoon buiten in een soort ren. Ze verkopen ze soms ook als huisdier, maar ze kregen er pas een terug die ziek was en die bleek alleen hondenvoer gehad te hebben -O-

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:35

shiroihebi schreef:
Ik zeg ook niet dat ik er blij van wordt. Maar als je dit erg vindt, ga dan eens in andere stallen kijken. Niet alles is draadkooi trouwens, er zit ook een hol in om in te slapen. Maar bijvoorbeeld een konijn (met kerst ook veel op tafel) zit er slechter bij. Kennissen van mij werken op een fox farm in Amerika, daar lopen de dieren een groot deel van hun leven gewoon buiten in een soort ren. Ze verkopen ze soms ook als huisdier, maar ze kregen er pas een terug die ziek was en die bleek alleen hondenvoer gehad te hebben -O-

Dat wist ik niet, dat er blijkbaar een hol in die kooi zit. Ik moet ook zeggen dat ik nooit op een nertsenbedrijf zelf geweest ben, dus eigenlijk kan ik er ook niet over oordelen. Maar toch, als ik op youtube wat filmpjes op zoek van nertsenbedrijven hier in Nederland, dan kan ik niet zeggen dat ik die kooien ruim vindt en vooral heel erg laag. Ook al zien de nertsen er op zich goed verzorgd uit. Zelfde voor konijnen een filmpje bekeken van een bedrijf dat volgens mij een van de betere is in Nederland. Beesten zien er fantastisch goed uit en alles is schoon maar toch die kooien staan me echt tegen. Maar dat valt voor mij een beetje in dezelfde categorie als reguliere vleesvarkens, ik zou de huisvesting van die dieren gewoon graag verbeterd zien dus zou ik geen producten die van deze dieren afkomstig zijn opeten/dragen.

Maar volgens mij dwalen we af van het onderwerp :+

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:37

We dwalen af ja :')

https://www.wearefur.com/responsible-fu ... -in-video/

Hier staan wat filmpjes over de pelsdierhouderij, onderaan kan je zien hoe het er in verschillende landen aan toe gaat. Staat ook een filmpje bij uit Nederland. Ja, kleine kooien, maar zeker niet slechter dan het gemiddelde vlees uit de supermarkt.

Laatste post :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:52

Er zijn mensen die trots zijn dat het is gelukt om een verbod op de pelsdierhouderij in Nederland te krijgen. Ik zet daar mij vraagtekens bij want het gebruik van bont is niet verdwenen, alleen de productie gebeurt nu op schimmige en niet te controleren plekken.
Voor de pelsdieren is de situatie alleen maar slechter,.

Als je geen bont meer wilt moet je dat echt puur bij de consument zoeken. Zolang er vraag is zal China of een ander land daar op inspringen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:02

Als de ezel achter de tractor of in een grijper na de weg gebracht werd.. was mevrouw net zo geschokt misschien wel meer.

Dit hoort bij de boerderij. Onder een zeil of zon groene bak ligt het dan gewoon.

Ik heb ze ook zonder zeil zien liggen vroeger.