Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shiroihebi schreef:Ik ben ook eens wezen kijken op een nertsenfarm. Zitten er vergeleken met vleesvee heel ruim bij. Waar vleesdieren heel vaak vol met krassen zitten (als het al niet erger is) is dat bij pelsdieren absoluut niet zo. Een enkele beschadiging en de pels is veel minden waard en voor grote bontmerken zelfs waardeloos. En heel eerlijk, veel mensen zijn van mening dat vlees niet nodig is dus dan past dat mooi in het rijtje samen met bont. Niet dat ik me een bontjas kan veroorloven
Tiepfoudt schreef:shiroihebi schreef:Ik ben ook eens wezen kijken op een nertsenfarm. Zitten er vergeleken met vleesvee heel ruim bij. Waar vleesdieren heel vaak vol met krassen zitten (als het al niet erger is) is dat bij pelsdieren absoluut niet zo. Een enkele beschadiging en de pels is veel minden waard en voor grote bontmerken zelfs waardeloos. En heel eerlijk, veel mensen zijn van mening dat vlees niet nodig is dus dan past dat mooi in het rijtje samen met bont. Niet dat ik me een bontjas kan veroorloven
Ik word niet heel blij van die draadkooien waarin nertsen volgens mij doorgaans gehouden worden?
shiroihebi schreef:Ik zeg ook niet dat ik er blij van wordt. Maar als je dit erg vindt, ga dan eens in andere stallen kijken. Niet alles is draadkooi trouwens, er zit ook een hol in om in te slapen. Maar bijvoorbeeld een konijn (met kerst ook veel op tafel) zit er slechter bij. Kennissen van mij werken op een fox farm in Amerika, daar lopen de dieren een groot deel van hun leven gewoon buiten in een soort ren. Ze verkopen ze soms ook als huisdier, maar ze kregen er pas een terug die ziek was en die bleek alleen hondenvoer gehad te hebben