robert45 schreef:Willl65 schreef:Ik word zelf een beetje misselijk van mensen die een SSer op leeftijd zielig gaan vinden . Ik kijk iedere verjaardag de huiskamer rond en zie nog maar 10 familieleden die voor het grootste deel allemaal na de oorlog zijn geboren. De rest afgeslacht. Maar ik moet mijn mond houden want is al zo lang geleden gebeurt al voelen wij (2 de en 3 de generatie) er nog steeds de gevolgen van. Anti semitisme is weer helemaal”in” en we moeten onze kop houden over wat er is gebeurt want slachtoffer gedrag. Terecht dat hij berecht wordt en bezopen dat er ook maar enige melij wordt getoond
Het probleem is dat het 75 jaar geleden heeft plaatsgevonden, hoe ga je in godsnaam iets bewijzen uit die tijd zonder een boel aannames te doen. Je kan iemand immers alleen veroordelen op directe bewijzen en niet omdat iemand er bij is geweest.
Zolang niet duidelijk is wat deze persoon precies gedaan heeft vind ik het heel lastig om hem nu al te veroordelen.
Niemand hier zegt dat jij je mond moet houden over wat er 75 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Niet hier vertoont antisemitisch gedrag.
Wel ben ik dan oprecht benieuwd welke gevolgen jij hier nog 75 jaar later ondervind?
Met alle respect denk je werkelijk dat ik dat hier open uit de doeken ga doen? Zoals je leest zijn er bijna geen familieleden uit ee oorlog gekomen wat denk je dat dat doet met een familie .
Als je oprecht nieuwsgierig bent neem dan kijkje op cidi.nl Zij documenteren alles