Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Ik ben het 100% met je eens. Maar soms lees ik mensen over drugs hier (en alcohol en al het andere slechte in de grote boze wereld) en dan lijkt het echt alsof het een grote misdaad is. Heel betuttelend en onwetend. ‘Maar mijn kinderen gaan dit nooit doen hoor’ sure
Ja er komen misdaden van het dealen en illegaal brouwen.
Amber_anne schreef:Ik vind juist dat mensen alleen de positieve kant benadrukken. Ik heb tijdenlang ook van alles gebruikt maar nee het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Elke drug heeft hele nadelige gevolgen waar niet te licht over gedacht moet worden.
Maar juist als je deze kant wil benadrukken ben je een zeurpiet die preuts is.
Amber_anne schreef:Ik vind juist dat mensen alleen de positieve kant benadrukken. Ik heb tijdenlang ook van alles gebruikt maar nee het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Elke drug heeft hele nadelige gevolgen waar niet te licht over gedacht moet worden.
Amber_anne schreef:Toen ik het gebruikte vond ik het ook leuk die paar keer dat het echt werkte. De andere keren lag ik kotsend bij een wc.
Maar bijvoorbeeld 2cb heeft mij een enorme bad trip gegeven wat bij andere drugs ook kan voorkomen.
Speed geeft je hartkloppingen en van wiet roken kan je ontzettend achterdochtig worden en paranoïde
Ja het is leuk als het goed gaat maar ik denk niet dat mensen moet n vergeten dat het ook negatief kan zijn
Danique_G schreef:jasmijn16 schreef:
Ja dat bedoel ik haha, was even de naam kwijt
Moet er eerlijk bij vermelden dat het een tijd terug is al. Ik zat niet zo lekker in mijn vel destijds, had denk iets teveel gedoseerd en was daardoor redelijk angstig tijdens mijn trip. Ik ken ook mensen die dit heel erg met LSD hebben juist. In lagere doseringen weet ik minder goed hoe het voelt. Als je het gaat doen: lees je goed in en test altijd je drugs. Zorg ook dat je in een veilige omgeving bent en dus niet jezelf perongeluk kan verwonden. Je bent 19 zie ik? Doe het iets slimmer dan ik deed destijds en bekijk zelf even of je je goed voelt om het te doen. Weet niet of je een ervaren gebruiker bent bij hallucinerende drugs? Als je er zeker van bent, je weet genoeg etc etc etc: enjoy the ride.
Danique_G schreef:Amber_anne schreef:Toen ik het gebruikte vond ik het ook leuk die paar keer dat het echt werkte. De andere keren lag ik kotsend bij een wc.
Maar bijvoorbeeld 2cb heeft mij een enorme bad trip gegeven wat bij andere drugs ook kan voorkomen.
Speed geeft je hartkloppingen en van wiet roken kan je ontzettend achterdochtig worden en paranoïde
Ja het is leuk als het goed gaat maar ik denk niet dat mensen moet n vergeten dat het ook negatief kan zijn
En je hebt het altijd laten testen en in juiste doseringen gebruikt? Overgeven van pillen heeft vaak met de zuurtegraad te maken.
Amber_anne schreef:[quote="Danique_
En je hebt het altijd laten testen en in juiste doseringen gebruikt? Overgeven van pillen heeft vaak met de zuurtegraad te maken.
Danique_G schreef:Amber_anne schreef:[quote="Danique_
Laten testen en juiste dosering. Duidelijk kan mijn lichaam het vaak niet goed handelen. Pillen kwamen soms ook pas na 3 uur binnen of helemaal niet, terwijl het bij iedereen anders wel werkte. Werkte soms kort maar soms zo ontzettend lang er was geen pijl op te trekken
Air schreef:Amber_anne schreef:Ik vind juist dat mensen alleen de positieve kant benadrukken. Ik heb tijdenlang ook van alles gebruikt maar nee het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Ho nee. Niet iedere drug heeft hele nadelige gevolgen, of überhaupt nadelige gevolgen. Drugs zoals truffels en LSD bijvoorbeeld. En bij nadelige gevolgen wegen die soms gewoon minder zwaar dan de positieve effecten.
Ik vind het ook altijd wel ironisch dat er op bokt dan wordt gezegd dat drugs gevaarlijk zijn. Ik denk eigenlijk dat paardrijden wel een stuk gevaarlijker is. Mits je beide verantwoord doet natuurlijk.
Amber_anne schreef:Air schreef:
Ho nee. Niet iedere drug heeft hele nadelige gevolgen, of überhaupt nadelige gevolgen. Drugs zoals truffels en LSD bijvoorbeeld. En bij nadelige gevolgen wegen die soms gewoon minder zwaar dan de positieve effecten.
Ik vind het ook altijd wel ironisch dat er op bokt dan wordt gezegd dat drugs gevaarlijk zijn. Ik denk eigenlijk dat paardrijden wel een stuk gevaarlijker is. Mits je beide verantwoord doet natuurlijk.
Wil je nou zeggen dat paddo's en lsd geen nadelige gevolgen hebben
senna21 schreef:Tegen....
Als men dit gaat legaliseren, wordt er weer wat nieuws uitgevonden door de "onderwereld" om toch weer geld te kunnen verdienen. En ja, dit zijn mensen die over lijken gaan. (kijk maar naar crack, en andere rommel). Lang is dit een argument geweest, maar het bewijs ontbreekt.
Ik ben lang voor de legalisering van Wiet geweest, maar zie inmiddels ook dat er zoveel treurigheid uit voortkomt, dat ik denk dat het zijn doel helemaal voorbij schiet. Nogal wat gebruikers blijven vervolgens hangen in psychische en sociale problemen.
Medicinale wiet (met een laag THC) legaliseren ben ik wel voor, maar inmiddels valt veel wiet ook zo ongeveer onder de noemer harddrug.
En buiten dat... drugs gaat niet de 'leegte opvullen' die mensen ervaren op existentieel niveau. Mensen hebben elkaar nodig... geen pillen.