Even een verhaal van de andere kant na wat reactie’s die ik zelf best misplaatst vind.
Wij hebben zelf een kalverenhouderij, waar de kalveren uiteindelijk geslacht zullen worden na zoveel maanden. Ik lees hier reactie’s zoals “stelselmatig mishandelen”, “dierenleed tot ze naar de slacht gaan” etc. etc.
Maar ik mag geloven dat velen niet iedere dag op zo’n bedrijf rondlopen. Onze kalveren hebben het zeer goed, krijgen genoeg te eten, komen echt helemaal niets te kort. Hebben ze ergens last van? Speciale verzorging, ander soort stal, en nog een extra knuffel en controle per dag. Er zijn al verschillende avonden/ richting nachten geweest waar ik tot laat bij een kalf heb gezeten en heb verzorgd. Onze kalveren kennen geen slaan, schoppen of wat dan ook. We behandelen hen met respect en liefde en niet met de gedachte dat ze na x aantal maanden weggaan.
Bij het slachthuis gaat het met de kalveren niet vreselijk aan toe. Ik ga / kan hier niet te veel over zeggen, maar ze voelen er vrijwel niets van. Hoe dit gaat met varkens, kippen etc. kan ik vrij weinig over zeggen, maar over de kalfjes industrie wel gelukkig.
Ik eet zelf ook gewoon vlees, daar ik dan nog nooit rosèkalf heb gegeten, maar daar heb ik tot nog toe geen behoefte aan gehad. Het slachten gaat toch gewoon door, en als de beesten het goed hebben gehad en niet ruw worden behandeld, waarom niet?
Voor meer informatie over bedrijf en de industrie hoor ik het graag, maar sommige reacties zijn de reactie’s die de boer ten onder brengen..