Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:31

Mars schreef:
Over te magere modellen wordt toch ook al jaren drukte gemaakt? En maar goed ook!

Van mij mogen er veel meer gemiddelde vrouwen op dergelijke covers staan. Dames met een vlekje, striae, cellulitis, acne etc zonder dat het helemaal plat bewerkt wordt met photoshop. Want zo zien mensen er nu eenmaal uit. Maar extremen of het nu dik of dun is hoeft wat mij betreft niet gepromoot te worden.

Idd laat mensen gewoon zien zoals ze zijn.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:32

Boras schreef:
@ Queen E

Maar deze vrouw is meer dan morbide obesitas!

Gewoon eng hoe zij onder het vloerkleed geveegd moet worden vanwege haar uiterlijk door sommigen.

Als we het niet tonen, dan is het er niet. Zoiets?

Iedereen mag er zijn. We sluiten geen mensen uit. Dat is althans hoe ik in het leven wens te staan en hoe ik mijn leefomgeving wens. Wat nou een podium geven?! Alsof zij degene is, die anderen uitsluit. Ik vind het nogal een uitspraak. Eng.

Ben jijzelf perfect dan? Vast niet.

Ik zeg toch ook niet dat zij er niet mag zijn en een vervelend mens is? Natuurlijk mag zij er wel zijn en misschien is het wel een heel aardig mens, ik ken haar niet.
Obesitas is er juist heel veel en dat moet vind ik niet gepromoot worden, en dát is precies de reden dat ik haar niet op een cover zou zetten dat heeft toch niks met haar persoonlijk te maken verder. Ik zou ook niet iemand met anorexia plaatsen of zoals hierboven ergens al geschreven werd iemand die rookt.
En of ik perfect ben doet er toch helemaal niet toe?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:37

Paardenfann4 schreef:
Ik denk niet dat dit als normaal gezien gaat worden en als voorbeeld gaat dienen. Dit is puur een eenmalige actie. Dat moet toch gewoon kunnen? Dat er al tig jaren hele magere mensen op staan daar zit je dan veel minder mee dan dat deze vrouw eenmalig een keer op een foto staat? Dat snap ik dan weer niet hoor, dat je je daar zo druk om kan maken. Maar wij gaan het sowieso niet eens worden met elkaar en dat hoeft ook niet. Iedereen mag zijn eigen mening hebben en ik vind dit voor een keertje helemaal niet wereldschokkend. Ik schrik net zo hard van die hele magere mensjes op de voorpagina van zo'n blad.

Zou je niet voor mij in willen vullen? Dankjewel?
Volgens mij zeg ik namelijk heel duidelijk dat ik tegenstander ben van extremen. Het grote verschil is dat de extreem dunne modellen in de magazines op hun retour zijn, terwijl de extreem dikke modellen juist in opmars zijn. Het is "hip" om extreem zware modellen onder termen als "curvy" "plussize" of wedikwat op de cover te zetten, trendy. En ja, daar ben ik tegen. Omdat ik denk dat we gewoon normale lichaamsmaten moeten stimuleren en niet extremen zoals dit. Of maat 32.
Zolang covers gebruikt worden om schoonheidsidealen mee neer te zetten ben ik daar op tegen. Als we gewoon een doorsnee van de samenleving zouden gebruiken en covers niet meer bedoeld worden als statement, vind ik een keer maat 58 echt hartstikke prima. Maar daar is geen sprake van, het is gewoon het nieuwe statement. Het nieuwe hip. En ik vind niet dat het ene schadelijke lichaamsbeeld moet worden ingeruild voor het andere.

Boras schreef:
@ Queen E

Maar deze vrouw is meer dan morbide obesitas!

Gewoon eng hoe zij onder het vloerkleed geveegd moet worden vanwege haar uiterlijk door sommigen.

Als we het niet tonen, dan is het er niet. Zoiets?

Iedereen mag er zijn. We sluiten geen mensen uit. Dat is althans hoe ik in het leven wens te staan en hoe ik mijn leefomgeving wens. Wat nou een podium geven?! Alsof zij degene is, die anderen uitsluit. Ik vind het nogal een uitspraak. Eng.

Ben jijzelf perfect dan? Vast niet.

Covers gaan alleen om uiterlijk. Als er een mooi interview met mevrouw in een tijdschrift staat over haar als persoon hoor je er niemand over. Een cover is puur uiterlijk. En ik denk idd dat je dit soort uiterlijk niet als normaal moet zien. Net als roken, of als extreem ondergewicht.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:39

Ieder mens is mooi op zijn eigen manier. Ook mensen die obesitas hebben of ondergewicht hebben. Punt.

Vind het alleen maar goed dat de media ook aandacht schenkt aan de mensen die volgens de tegenwoordige ''normen'' niet mooi zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:41

sureido schreef:
Heb het topic niet helemaal gelezen maar ik vind dit echt geen mooi beeld en wil dat ook echt niet zien. Net zoals meiden waar van je de ribben kan tellen. Allebei is ongezond.

Ik Ik IK....Dat is jouw persoonlijke mening, waarom mag deze dame niet op de cover?
Omdat jij het niet "Mooi" vindt of "ongezond"gepromoot wordt?

Is het wel promoten of gewoon laten zien dat er ook vrouwen bestaan met deze omvang
en dat zij zichzelf accepteert zoals ze is. (andere mensen vinden het misschien wel mooi...dat is persoonlijk)
En is deze dame ongezond? heeft ze medische problemen of slechte levensstijl..knap dat mensen dat kunnen zien van een foto!

Waarom niet gewoon accepteren dat er veel dames zijn met deze omvang, maar ook de dames met ondergewicht en andere soorten, afwijken en maten, dit is gewoon een afspiegeling van de maatschappij.
Iedereen mag wat mij betreft op een cover en ik kan er ook naar kijken, net zoals iemand met downsyndroom of 1 arm bij wijze van...
Accepteer een ander zoals hij/zij is!

Ook al vindt je het zelf niet mooi, een mening hebben mag altijd,
maar waarom niet voor je zelf houden en toch ventileren waarbij je anderen
misschien kwetst met jouw mening! Ik vind dat altijd zo naar als mensen dat doen.....

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:43

Ik vind de vergelijking met roken een beetje gek. Roken is een activiteit, dat wordt zichtbaar als iemand een sigaret vasthoudt, rook uitblaast enz. Ik snap dat we dergelijk gedrag geen podium willen geven.
Maar deze dame staat toch geen mayonaise naar binnen te werken met een litermaat ofzo? Ze doet toch niks? Ze staat te zijn wie ze is, in d’r ondergoed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:48

listiglistje schreef:
sureido schreef:
Heb het topic niet helemaal gelezen maar ik vind dit echt geen mooi beeld en wil dat ook echt niet zien. Net zoals meiden waar van je de ribben kan tellen. Allebei is ongezond.

Ik Ik IK....Dat is jouw persoonlijke mening, waarom mag deze dame niet op de cover?

Is het wel promoten of gewoon laten zien dat er ook vrouwen bestaan met deze omvang
en dat zij zichzelf accepteert zoals ze is. (andere mensen vinden het misschien wel mooi...dat is persoonlijk)

En is deze dame ongezond? heeft ze medische problemen of slechte levensstijl..knap dat mensen dat kunnen zien van een foto!

Waarom niet gewoon accepteren dat er veel dames zijn met deze omvang, maar ook de dames met ondergewicht en andere soorten, afwijken en maten, dit is gewoon een afspiegeling van de maatschappij.
Iedereen mag wat mij betreft op een cover en ik kan er ook naar kijken, net zoals iemand met downsyndroom of 1 arm bij wijze van...

misschien kwetst met jouw mening! Ik vind dat altijd zo naar als mensen dat doen.....

Als het dat zou zijn zou een model met maat 38 of 42 standaard wekelijks (hoevaak komt dit tijdschrift uit?) op de cover staan. Dus nee, het is geen "afspiegeling" laten zien. Het is een statement maken. Het is "kijk eens, wij doen eens het andere extreme".

Ben het verder eens met je post hoor, maar zo is het gewoon niet met magazine-covers. Mooi ideaal waar ik 100% achter sta, maar daar begin je niet mee door het andere extreem op te zoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:50

Klijntje schreef:
Ik vind de vergelijking met roken een beetje gek. Roken is een activiteit, dat wordt zichtbaar als iemand een sigaret vasthoudt, rook uitblaast enz. Ik snap dat we dergelijk gedrag geen podium willen geven.
Maar deze dame staat toch geen mayonaise naar binnen te werken met een litermaat ofzo? Ze doet toch niks? Ze staat te zijn wie ze is, in d’r ondergoed.

Het is toch beide gewoon een leefstijl? Alleen zitten die longen toevallig in het lijf en kun je het dus alleen laten zien met een sigaret. Dit soort morbide overgewicht is gewoon een gevolg van een verkeerde leefstijl. Ja, roken is bewuster dan verkeerd eten, maar beide bestaat uit een verkeerde leefstijl.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:51

Mensen verharden, ook op bokt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:52

secricible schreef:
Klijntje schreef:

Het is toch beide gewoon een leefstijl? Alleen zitten die longen toevallig in het lijf en kun je het dus alleen laten zien met een sigaret. Dit soort morbide overgewicht is gewoon een gevolg van een verkeerde leefstijl. Ja, roken is bewuster dan verkeerd eten, maar beide bestaat uit een verkeerde leefstijl.

Fijn dat het volgens jou altijd door verkeerd eten komt. Nu ken ik de dame in kwestie niet en weet ik niet of dit wel of niet zo is. Ik spreek alleen voor mezelf dat ik weet dat het niet door verkeerd eten komt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:53

Sterker nog: voor roken mág niet eens meer reclame gemaakt worden. De sexy marlboro man is verboden.

Maar een vrouw dat een ijsje wegzuigt of een gezellig familie tafereel bij de mac mag wel. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:53

Ik vind het best heftig dat mensen zeggen 'ik wil dit niet zien'. Dus omdat jij er een bepaald wereldbeeld op nahoudt (wat je wat mij betreft vooral lekker zelf weten) moeten mensen die er volgens jou niet naar de norm uitzien, zouden zij zich niet in de publieke ruimte mogen begeven?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:56

listiglistje schreef:
sureido schreef:

Mee eens, en ik ben ook voorstander van meer "normale" mensen als modellen. In alle vormen, maten en soorten.

secricible

quera schreef:
Fijn dat het volgens jou altijd door verkeerd eten komt. Nu ken ik de dame in kwestie niet en weet ik niet of dit wel of niet zo is. Ik spreek alleen voor mezelf dat ik weet dat het niet door verkeerd eten komt.

Ik zeg inderdaad bewust verkeerd eten. Niet ongezond eten. En ik zeg ook niet dat je er altijd wat aan kan doen. Maar overgewicht komt altijd door een fout in je leefstijl ja, bewust of onbewust. Voor sommige mensen is een andere leefstijl nodig als het sociaal geaccepteerde (waaronder bijvoorbeeld veel PCOS'ers), maar dat is wat anders als dat je er totaal geen invloed op hebt. Niemand komt aan van lucht.

Trui

Ook zo’n voorbeeld hiervan zijn de meiden met curves die zeggen ‘echte vrouwen hebben curves’ in plaats van bodyshaming dat mensen dikker zijn, doen zij het nu terug naar de dunnere mensen..

Mars

quera schreef:

Je komt nu eenmaal niet aan van zuurstof en water. Daar kun je lang of kort over praten maar dat is gewoon zo.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:57

quera schreef:
secricible schreef:

Lekker kortzichtig.... het komt Indd niet altijd door een verkeerde levensstijl. Maar goed daar ga ik verder niet op in. Geloof wat je wil geloven.... Denk maar lekker dat alle dikke mensen elke dag snaaien houd vooral die oogkleppen op is lekker makkelijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:57

secricible schreef:
quera schreef:

Ik zeg inderdaad bewust verkeerd eten. Niet ongezond eten. En ik zeg ook niet dat je er altijd wat aan kan doen. Maar overgewicht komt altijd door een fout in je leefstijl ja, bewust of onbewust. Voor sommige mensen is een andere leefstijl nodig als het sociaal geaccepteerde (waaronder bijvoorbeeld veel PCOS'ers), maar dat is wat anders als dat je er totaal geen invloed op hebt. Niemand komt aan van lucht.

Toevallig een pcos’er hier.
Allerlei diëten geprobeerd, veel sporten enz enz. Baad allemaal niet. Dan ben ik wel benieuwd wat jij dan aanraad. Aangezien jij er wat van af blijkt te weten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:58

Mars schreef:
quera schreef:

Je komt nu eenmaal niet aan van zuurstof en water. Daar kun je lang of kort over praten maar dat is gewoon zo.

- medicatie
- slechte schildklier
- aanleg
- zwangerschap

En er kunnen nog veel meer redenen zijn...

Palmera

Emmaa_ schreef:
Ik vind het best heftig dat mensen zeggen 'ik wil dit niet zien'. Dus omdat jij er een bepaald wereldbeeld op nahoudt (wat je wat mij betreft vooral lekker zelf weten) moeten mensen die er volgens jou niet naar de norm uitzien, zouden zij zich niet in de publieke ruimte mogen begeven?

De publieke ruimte of een promotie zijn twee verschillende dingen.

Ik denk niet dat iemand hier gezegd heeft deze mensen op straat niet te willen zien.

quera

Mars schreef:
quera schreef:

Als jij dan verteld wat ik wel kan eten dan hoor ik het graag. Want ja ik zou graag afvallen, maar helaas.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:59

secricible het zou wel een afspiegeling moeten zijn, wellicht dat mensen elkaar dan ook meer accepteren van binnen en van buiten.

Ik denk overigens dat wel een bepaalde doelgroep/leeftijd hiervoor gevoelig is.
Ik word zelf 44 en het maakt mij niet uit hoe een ander eruit ziet en ik heb mezelf ook geaccepteerd.
Maar onder met name jongeren merk ik gevoeligheid voor wat er gepresenteerd wordt en ook onzekerheid en acceptatie.

Vroeger was dat toch een heel stuk minder naar mijn idee, maar dat zal wel aan deze tijd, sociale druk en social media liggen?
Zolang er mensen naar de plastisch chirurg gaan om op een personen met filters of bewerkingsapps te lijken, waar is men dan mee bezig :+ mensen slaan door in alles... zo ook met overal wat van moeten vinden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:00

Iemand zegt hierboven ergens dat maat 36-38-40 plus size zou moeten zijn, in plaats van 34-36-38. Dat vind ik schokkend, dat je maten waar veel NL vrouwen met hun maatje 40-42-44 boven zitten, zelf ziet als plussize of zelfs meer dan dat.
Dat de fashion industrie er zulke verknipte normen op nahoudt, is al betreurenswaardig - recente nieuwsberichten tonen aan hoe hardnekkig die normen zijn. Maar dat je daarin meegaat ... wat is dan een normal size? Maat 34? Dat zal voor een kleine groep vrouwen normaal zijn, voor de meeste is het vergeleken met hun eigen maat een kindermaatje. Wat is ueberhaupt een normal size?

Verder, hoe je lichaam eruit ziet en of je het mooi vindt, is jouw zaak. Het gaat er toch in de eerste plaats om dat je jezelf accepteert en respecteert, en dat je goed voor jezelf zorgt. Mensen moeten zich geen complex aan laten praten door diegenen die het nodig vinden voordurend een oordeel te vellen over andermans (vrouws) uiterlijk.

Ik vind de cover prima, die gaat wat mij betreft exact hierover (acceptatie) en niet over het promoten van obesitas. Gewoon een mooie, inderdaad erg dikke vrouw. Nou en. De volgende keer wellicht een super exotisch model. Een ouder model. Een model met een beperking. Eentje met een wijnvlek. Een transgender. Of lang, slank en blond. Lang leve de diversiteit.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:01

Net of slank niet gepromoot wordt? Je wordt doodgegooid met allerlei afslankprogramma's en reclame. Je kan geen tijdschrift openslaan of er staat een dieet in wat je moet volgen. Net als op tv en internet. Het is alleen maar dat iedereen slank moet zijn. Ik heb nog nooit ergens maar iets gelezen dat dik zijn gepromoot wordt, enkel alleen slank zijn. Dus nee, dit gaat echt geen hype worden, daar geloof ik niks van. Slank zijn is het ideaalbeeld en dat wordt in de media enorm gepromoot en iemand die niet slank is die hoort er niet bij. Dat zie je nu wel. Een keer een foto van een dik persoon op een blad en de hele wereld staat met zijn mening klaar hoe ongezond het wel niet is en dat het absoluut niet kan. Laat die vrouw toch een keer op een foto staan. Waarom zou dat meteen en ideaalbeeld gaan worden?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:01

Palmera schreef:
Emmaa_ schreef:

De publieke ruimte of een promotie zijn twee verschillende dingen.

Ik denk niet dat iemand hier gezegd heeft deze mensen op straat niet te willen zien.

Maar ze promoot niks! Ze staat daar gewoon te stralen. Net zoals dunne mensen niks promoten. Jullie maken er van dat er iets gepromoot word dat zit achter jullie eigen oren.

Het enige wat gepromoot word en dan ook echt altijd is de eeuwige dieetcultuur. Wat hierboven al gezegd word elk blad elk programma je kan niks kijken of er word geen dieet ge promoot. Of reclames over modifast en andere afslank shakes en andere idioterie.
Laatst bijgewerkt door Lau op 06-09-18 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt