Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:46

Selka schreef:
Wie zegt dat ik dat wil financieren? Ik vind dat ze de kans moeten krijgen.

Dus als Pietje uit Afrika een slimme man is die toekomst ziet in Nederland en een baan weet te vinden is hij welkom.

Ons hele systeem is nu al onbetaalbaar.

Waar moeten die mensen dan van bestaan als het niet door ons betaalt wordt? Hoezo is ons systeem onbetaalbaar? Je betaalt op alles wat je koopt en doet en verdiend belasting op alles wat je bezit ook. Dus er komt geld zat binnen. Maar ik vind niet dat we dat maar aan alle kanslozen op de wereld moeten gaan geven. Dat is onmogelijk helaas. Van mij mag iedereen het goed hebben, maar het is onzin om te denken dat een piepklein landje als Nederland de halve wereld kan opvangen.

Selka

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:50

Van het werk wat ze kunnen vinden in Nederland. Ik vind namelijk niet dat je iedereen maar van geld hoeft te voorzien. Allochtoon of autochtoon.

Ons systeem is onbetaalbaar. AOW gaan de generaties <40 jaar denk ik echt niet krijgen. Pensioenen worden ook steeds kariger, bijdrages voor zorg gaan omhoog etc. etc.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:20

Selka schreef:
Van het werk wat ze kunnen vinden in Nederland. Ik vind namelijk niet dat je iedereen maar van geld hoeft te voorzien. Allochtoon of autochtoon.

Ons systeem is onbetaalbaar. AOW gaan de generaties <40 jaar denk ik echt niet krijgen. Pensioenen worden ook steeds kariger, bijdrages voor zorg gaan omhoog etc. etc.

En dan moeten we nog maar meer kanslozen hier naartoe halen? Dan hebben we zelf niks meer te eten straks. Zoveel werk is er ook niet voor iedereen, was het maar zo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:30

Leuke discussie, maar off-topic.
Het gaat hier om kinderen die al jaren in Nederland wonen.

Ik begrijp ook niet, waarom getwijfeld wordt aan de geestelijke gezondheid van de moeder. Ik vind het namelijk zeer aannemelijk dat zij problemen heeft. Immers je kinderen achterlaten, is niet een "normale" reactie van een moeder. Zij moet wel heel wanhopig zijn.
Het nieuws, sociaal media, Bokt staat vol met berichten van mensen die depressief zijn, overspannen zijn of een burn-out hebben. En dan wordt hier gesuggereerd, dat moeder toneel speelt. Jaren in onzekerheid over de toekomst van jou en je kinderen, hakt er aardig in, kan ik me voorstellen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:46

Voor die kinderen is het heel sneu, die worden de dupe gewoon van het kat en muisspel van de moeder tegen de Nederlandse staat. Dit had al jaren eerder gewoon klaar moeten zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:39

Vind ik ook. Het heeft veels te lang geduurd.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:43

Weet iemand eigenlijk waarom deze kinderen niet onder het kinderpardon vallen?

Ik dacht dat dat destijds was ingesteld om kinderen die hier al lang wonen en als gevolg van de trage procedures van de overheid pas na járen duidelijkheid kregen over afwijzing van hun asielaanvraag, dat die mochten blijven met hun ouders. Ik kan me voorstellen dat dat voor deze twee kinderen niet geldt omdat hun asielaanvraag al vrij snel afgewezen is. Klopt dat?

Er zijn in het verleden door de verschillende staatssecretarissen nog best veel uitzonderingen gemaakt voor kinderen die net buiten het pardon vielen om allerlei redenen, maar dat lijkt in dit geval ook niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:47

Omdat vanaf begin al duidelijk was dat moeder en kids terug moesten. Alleen moeders heeft het hogerop gespeeld en het proces uitgemolken in de hoop hier te kunnen blijven.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:47

LindyH schreef:
Weet iemand eigenlijk waarom deze kinderen niet onder het kinderpardon vallen?

Ik dacht dat dat destijds was ingesteld om kinderen die hier al lang wonen en als gevolg van de trage procedures van de overheid pas na járen duidelijkheid kregen over afwijzing van hun asielaanvraag, dat die mochten blijven met hun ouders. Ik kan me voorstellen dat dat voor deze twee kinderen niet geldt omdat hun asielaanvraag al vrij snel afgewezen is. Klopt dat?

Er zijn in het verleden door de verschillende staatssecretarissen nog best veel uitzonderingen gemaakt voor kinderen die net buiten het pardon vielen om allerlei redenen, maar dat lijkt in dit geval niet aan de orde.

Ze vallen niet onder het kinderpardon, omdat de kinderen a) ondergedoken zijn geweest, en dus aan het zicht van de overheid zijn onttrokken en b) omdat de moeder niet heeft meegewerkt aan vertrek, integendeel zelfs.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:49

Oke, ik dacht al zoiets. Bedankt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:53

Inderdaad, als de IND de asielaanvraag afwijst dan moet het gezin meewerken aan een eventuele terugkeer met de dienst terugkeer en vertrek. Als het gezin hier niet aan meewerkt vervalt het recht op het kinderpardon, ook al zijn de kinderen langer dan 5 jaar in Nederland.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:23

LindyH schreef:
Pien, ik vond jouw posts juist gespeend van kennis over wat er eigenlijk allemaal is gebeurd. Ik heb niet het idee dat de Belgische uitzending waar jij op doelt een goed beeld geeft van de situatie. Je zit natuurlijk in het buitenland dus ik snap wel dat je niet al het nieuws over ze hebt gevolgd, maar om je dan te baseren op deze ene uitzending is wat mij betreft nogal magertjes.

Pien weigert artikelen te lezen die een andere kant belichten dus ja...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:29

De aanvraag is al 8 keer afgewezen hoorde ik.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:40

Er is vanavond weer een kort geding maar de minister ziet geen reden om er op terug te komen. Misschien is het beter om alle tijd en geld en energie er nu in te stoppen dat die kinderen daar goed terecht komen en een goede start gaan maken. Misschien valt het wel mee als ze er eenmaal zijn. Kinderen passen zich meestal razendsnel aan. Ze leven nu ook al jaren in onzekerheid, en al die rechtszaken doet hun ook niet bepaald goed. Misschien komen ze daar juist wel tot rust als ze er eenmaal zijn. Tenslotte zijn ze daar ook geboren en zal er vast ook nog wel familie wonen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:46

Babootje vertel me wat in het artikel staat vd Telegraaf? Als je mijn post goed gelezen had wist je dat het artikel voor mij niet leesbaar is daar ik een abonnement moet nemen.Dus na 2 zinhen stopt het artikel voor mij. Dat ik dat abonnement niet wil is mijn goed recht.
Als er iemand is die nieuws van alle kanten bekijkt (Nl normaal nieuws, een vandaag, nieuwsuur, Belgisch nieuws, BBC nieuws, La France, CNN, en Duits nieuws ) ben ik het wel. Alleen ga ik niet voor de Telegraaf betalen want ik vind het een slechte krant itt Trouw, AD, Volkskrant, NRC, Elsevier. Dus jouw opmerking dat ik eenzijdig nieuws lees is flauwekul en zie ik als een flauwe opmerking met als doel om mij te prikken omdat ik een andere mening heb dan jij.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:17

purny schreef:
De aanvraag is al 8 keer afgewezen hoorde ik.

Klopt, maar dat weet iedereen wel denk ik.

Het gebeurt overigens wel vaker dat asielaanvragen worden afgewezen en later alsnog toegekend. Toen ik nog in een AZC stage liep was het zo dat alle eerste aanvragen sowieso werden afgewezen. Dat moest juridisch gezien zo. Misschien dat mensen daarna pas recht hadden op een asieladvocaat ofzo, ik weet het niet meer. Ik weet ook niet of dat nog steeds zo is.
Het gebeurt ook best vaak dat er later nog redenen worden gevonden waardoor iemand toch mag blijven. Het is niet altijd makkelijk om informatie uit het land van herkomst te krijgen, want dat zijn meestal niet de gezelligste landen.
Dat mensen het meerdere keren proberen is op zich dus niet gek, en dat mag ook gewoon. Alleen houdt het wel een keer op, en dat moment ligt bij deze mensen al een behoorlijk stukje terug.

Paardenfann4 schreef:
Misschien is het beter om alle tijd en geld en energie er nu in te stoppen dat die kinderen daar goed terecht komen en een goede start gaan maken. Misschien valt het wel mee als ze er eenmaal zijn. Kinderen passen zich meestal razendsnel aan. Ze leven nu ook al jaren in onzekerheid, en al die rechtszaken doet hun ook niet bepaald goed. Misschien komen ze daar juist wel tot rust als ze er eenmaal zijn. Tenslotte zijn ze daar ook geboren en zal er vast ook nog wel familie wonen.

Het zou mij een goed idee lijken als de school in Nederland waar de kinderen nu op zitten hun school in Armenië 'adopteert' en die hele school daarmee naar een hoger plan trekt, met hulp, uitwisselingen, etc. Dan zijn er nog veel meer kinderen mee geholpen en het is super-educatief natuurlijk. Dat gebeurt wel vaker tussen scholen. Tegelijkertijd kun je ook mooi een oogje in het zeil houden daar.
Als ik het goed heb zitten ze hier op een katholieke school. Ik zie hier een dijk van een vastenactie! :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:43

pien_2010 schreef:
Babootje vertel me wat in het artikel staat vd Telegraaf? Als je mijn post goed gelezen had wist je dat het artikel voor mij niet leesbaar is daar ik een abonnement moet nemen.Dus na 2 zinhen stopt het artikel voor mij. Dat ik dat abonnement niet wil is mijn goed recht.
Als er iemand is die nieuws van alle kanten bekijkt (Nl normaal nieuws, een vandaag, nieuwsuur, Belgisch nieuws, BBC nieuws, La France, CNN, en Duits nieuws ) ben ik het wel. Alleen ga ik niet voor de Telegraaf betalen want ik vind het een slechte krant itt Trouw, AD, Volkskrant, NRC, Elsevier. Dus jouw opmerking dat ik eenzijdig nieuws lees is flauwekul en zie ik als een flauwe opmerking met als doel om mij te prikken omdat ik een andere mening heb dan jij.

In het Elsevier artikel (een paar posts terug) staat in grote lijnen hetzelde als in het Telegraaf artikel. Blijkbaar lees je dat ook niet. Dus ja..

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:48

Er is iets in deze zaak wat ik niet helemaal begrijp: in de media wordt geschreven en gezegd dat de kinderen de Armeense taal niet spreken. Maar de moeder is Armeense. Ze is lang geleden hierheen gekomen met 2 kleine kinderen. Ik neem aan dat ze bij binnenkomst hier in Nederland nog geen woord Nederlands sprak? Welke taal sprak ze dan met de kinderen thuis? Ik snap dat de kinderen op school Nederlands hebben geleerd, maar het lijkt mij logisch, dat als de moeder de Nederlandse taal niet machtig was -dat lijkt mij onmogelijk van de één op andere dag-...dat er dan wel degelijk onderling Armeens werd gesproken. Of zit ik er nu compleet naast en sprak moeder bij binnenkomst perfect Nederlands (en dus de kinderen ook)?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:00

Ik vind dat Nederland enorm faalt in deze kwesties. En daarom vind ik dat Lily en Howick geadopteerd moeten kunnen worden door een Nederlands gezin.

Maar dat wil niet zeggen dat elk kind dat door de besluiten van zijn of haar ouders maar zomaar in Nederland moet kunnen blijven. Nederland moet deze kinderen en diens ouders veel eerder uitzetten.
Geef ze een eerlijk proces, geef ze de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan en zorg dat dit binnen een jaar is afgehandeld. Hebben ze geen verblijfsvergunning? Zet ze dan binnen 6 maanden uit. Nederland moet er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver kan komen...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:16

Marjoow schreef:
Geef ze een eerlijk proces, geef ze de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan en zorg dat dit binnen een jaar is afgehandeld. Hebben ze geen verblijfsvergunning? Zet ze dan binnen 6 maanden uit. Nederland moet er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver kan komen...

Maar is dat niet al gebeurd dan? Ze kunnen ja of nee krijgen en het antwoord is blijkbaar nee. In het “echte” leven is het toch ook niet zo, als jij je zin niet krijgt maar blijven doordrammen tot het “ja” is? Dit speelt niet een week maar een aantal jaren. Dan is er toch genoeg tijd geweest om in hoger beroep te gaan als dat niet al gebeurt is?
Men kan zich beter richten op een goed leven in Armenië voor die kinderen dan de media op blijven zoeken tot het in lijn licht met wat men wil zien. Ik vind het ook bizar dat je vind dat NL er voor moet zorgen dat het niet zo ver komt? Volgens mij is de beslissing al lang al uitgesproken

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:18

"De rechtbank in Amsterdam oordeelt vrijdag in een noodprocedure over de uitzetting van de tieners Lili en Howick naar Armenië.
23 minuten geleden ;
Hoewel de rechtbank zei de uitspraak binnen een half uur te verwachten, is er nog niets te zien."

Wat een trauma's moeten die kinderen ondertussen hebben opgelopen zeg.... Zo erg.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:22

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:23

De rechtbank is met een uitspraak gekomen en heeft het verzoek van Lili en Howick afgewezen. Dat betekent dat Lili en Howick mogen worden uitgezet naar Armenië.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:28

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom een advocaat dit keer op keer blijft proberen. Je geeft daarmee die kinderen telkens een sprankje hoop terwijl je weet dat het zeker is dat ze weg moeten. Je kunt het wel eindeloos blijven rekken, maar het is al jaren bekend dat ze terug moeten naar Armenië.

Wat ik me wel afvraag.. Woonden de kinderen in Nederland ook niet bij hun moeder?

Desalniettemin is het een trieste situatie. Hopelijk leert de overheid er op z'n minst iets van.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:39

Alleen maar verliezers. Hopelijk wordt er lering uitgetrokken. Situaties zoals deze zouden niet eens moeten mogen ontstaan....