Matheno schreef:_Reneee schreef:=
Ik snap een verslaving heel goed. Maar ik vind een nicotineverslaving heel wat anders dan een alcoholverslaving. Van roken weet je dat het slecht is en vanaf de eerste sigaret verslavend. Als ik een biertje drink heb ik niet meteen een alcoholverslaving. En als ik een hamburger een word ik ook niet meteen dik.
En wat hebben anorexia en zelfmoord ermee te maken? Doe normaal zeg, roken is geen psychische aandoening hè.
Een nicotine verslaving is net zo zwaar als een heroïne verslaving.. just saying.
De lichamelijke afkickverschijnselen zijn alleen minder heftig.
De 1e sigaret wordt vaak gerookt uit groepsdruk.
Waarom denk je dat ik een drugsverslaving expres wegliet?
Dee_Es schreef:Lijkt me heerlijk als straks de terrasjes ook rookvrij zijn. Roken op straat/in de tuin ook meteen verbieden, kan ik m'n ramen weer open zetten.
Misschien niet zo aardig maar ik vraag me echt af waarom we rekening zouden moeten houden met die 24% (dagelijkse zelfs maar 19%) rokers in Nederland terwijl het ondertussen geen geheim is dat roken zowel voor de roker als zijn/haar medemens zeer ongezond is.
Die rookvrije terrassen komen er sooner or later toch wel, net als dat we straks geen dieselauto's meer rijden, steeds meer steden milieuzones krijgen etc. Verschrikkelijk hoor, al die maatregelen die ons worden opgelegd zodat we gezonder kunnen leven.
Precies dit. Waarom zouden we nog rekening moeten houden met dat kleine clubje? Als er zoveel mensen last van hebben? Het aantal rokers is flink afgenomen, juist dankzij dit soort maatregelen.
Doezenbende schreef:Dee_Es schreef:Lijkt me heerlijk als straks de terrasjes ook rookvrij zijn. Roken op straat/in de tuin ook meteen verbieden, kan ik m'n ramen weer open zetten.
Dan meteen ook de BBQ verbieden en mensen voorschrijven wat ze binnen in hun eigen huis en tuin wel en niet mogen doen. Daar wordt het leven leuker van * sarcasme modus weer uit*
Ja want in de lucht van een bbq zitten natuurlijk ook 4000 chemische stoffen