Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:52

oomens schreef:
Karl66 schreef:
@Oomens, en al die moslims zijn hardcore salafisten? Of denk jij ook niet dat het gros van de moslims, net als het gros van de niet moslims vooral op zoek is naar welvaart en welzijn voor zichzelf en de eigen familie? Ik ben niet bang dat alle christenen opeens hardcore SGP gaat stemmen en heb die angst ook niet bij moslims.

Zeg ik dat ergens? Het moslim zijn is op zich toch geen probleem? Dat wat problemen oplevert is vaak veel eerder toe te schrijven aan de (gesloten) cultuur als geheel dan aan enkel het religieuze aspect daarvan.

Die gesloten cultuur is niks meer of minder dan de verzuiling. En dat is jammer, want ik denk dat we als Nederland blij mogen zijn dat we die achter ons hebben gelaten. Maar tegelijkertijd hebben we in Nederland ook genoeg ervaring met verzuiling om te weten dat de wereld niet vergaat in een verzuilde samenleving.

Het grappige is wel dat al die mensen die zo klagen over de moslims, tegelijkertijd de mensen zijn die zo graag terug willen naar vroeger, naar onze eigen verzuiling...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:06

Karl66 schreef:
Het grappige is wel dat al die mensen die zo klagen over de moslims, tegelijkertijd de mensen zijn die zo graag terug willen naar vroeger, naar onze eigen verzuiling...

Dat is nogal een statement.....bijzondere gedachtegang....

Karl66

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:24

Tja, je kan moeilijk beweren dat vroeger alles beter was en vinden dat we daar naar terug moeten, om dan één van de belangrijkste kenmerken van die samenleving weglaten. Zonder verzuiling bestaat dat vroeger van vroeger was alles beter namelijk niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:10

Nou liever dat, dan hoe het nu gaat!.
Olielanden pompen miljarden in de moskeeen hier en het Islamitische onderwijs, maar dan wel 1 bepaalde stroming ( Salafisme).
In Dordrecht is er een enorm bedrag geschonken aan de moskee.
Gemeenteraad wist van niets, dat was Sociale zaken even vergeten te melden aan de gemeenten in Nederland dus dag toezicht ( fail -O- ).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:51

Ik vind het heel onwenselijk als buitenlandse partijen geld steken in Nederlandse projecten, maar Ravellie, kun je nou al een voorbeeld geven van iets dat er door de gemeenteraad is bedacht dat gebaseerd is op de islam en waar jij last van hebt?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:08

Maar wel met een groeiende achterban, lijkt mij slechts een kwestie van tijd.
Of zie ik het dan heel somber in?.( met name de grote steden).

Dit is een update van de islam democraten eind Febr 2018
Gewoon de arrogantie alleen al, bah

De naturalisatieceremonies in Den Haag blijven gewoon op vrijdag tussen 12.00 en 15.00 uur. Wethouder Rabin Baldewsingh is niet van plan ze naar een ander tijdstip te verplaatsen. De Islam Democraten hadden om een andere tijd gevraagd zodat moslims die Nederlander worden het vrijdagmiddaggebed niet hoeven te missen.

“Je spreekt hier je verbondenheid met het Koninkrijk der Nederlanden uit. Daarvoor moet je dan maar een keer in je leven iets afzeggen”, zei de PvdA-wethouder tijdens een debat in de gemeenteraad.

Imam vroeger weg
De Islam Democraten hadden een motie ingediend om de ceremonie te verplaatsen. Aanleiding was een incident bij zo’n bijeenkomst in het stadhuis. Daarbij wilde een genaturaliseerde man, naar later bleek een imam, voortijdig weg om naar de moskee te gaan.

Dat mocht niet van wethouder Baldewsingh omdat het volkslied nog moest worden gezongen. De imam gooide daarop de documenten en een tas vol welkomstcadeaus naar de wethouder en vertrok.

Nieuwe Nederlanders
De Islam Democraten vinden dat “de wensen van de nieuwe Nederlanders moeten worden gerespecteerd”. De wethouder zei tijdens een emotioneel debat met raadslid Hasan Küçük: “Als je hier naartoe komt, moet je je best doen om erbij te horen. Dit is geen bijeenkomstje, je spreekt hier je verbondenheid uit met het Koninkrijk.”

Hij zei verder dat in de twaalf jaar dat hij wethouder was, en na het naturaliseren van meer dan 25.000 mensen zonder wanklank, dit de “meest idiote en stupide” motie was die hij had gezien.

Idioot
Dat leidde weer tot een woedende reactie van Küçük. “U zegt dat er groepen zijn die niet gelijk zijn. Uw gedachtegoed is superieur. U bent idioot.”

Toen burgemeester Pauline Krikke beide partijen vroeg hun toon te matigen, zei de wethouder dat niet van plan te zijn. “Hindoestanen zijn ook niet komen zeuren dat de ceremonie moest worden verplaatst vanwege Holi (het lentefeest) of Divali (lichtjesfeest).”

Uiteindelijk verwierp een meerderheid van de raad het voorstel om het tijdstip van de ceremonie te veranderen. Zeventien raadsleden waren voor en 22 tegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:23

Dat is 1 partij met een verzoek, dat niet is ingewilligd :D
Weet je hoeveel verzoeken door partijen worden ingediend? De meerderheid bepaalt.

BlueEyes en Shadow vroegen juist om voorbeelden, die wel zijn ingewilligd en waar de autochtone Nederlander last van heeft. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:56

Ravellie, naast dat de schaal van het voorbeeld me nog niet overtuigt (iemand raakte gefrustreerd en de motie werd verworpen...), dit is in een land waar
1. de dodenherdenking in enkele strengchristelijke gemeentes wordt verplaatst om het niet op een zondag plaats te laten vinden
2. de SGP en het Reformatorisch Dagblad op zondag hun website uitzetten
3. de Tour de France op een bepaald moment niet welkom was in een dorp, niet omdat het op zondag door dat dorp zou rijden, maar uit principe omdat de Tour de France op zondag geen rustdag neemt.
4. de koopzondag tot koehandel in het kabinet heeft geleid een paar regeringen terug

Ik kan me in dit specifieke onderwerp toch niet aan de indruk onttrekken dat er een heel klein beetje met dubbele maten gemeten wordt?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:38

Je kan er vanalles bijslepen, maar daar het in dit topic niet over.
Gelukkig ieder een eigen mening en inzicht(en).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:11

ravellie schreef:
Maar wel met een groeiende achterban, lijkt mij slechts een kwestie van tijd.
Of zie ik het dan heel somber in?.( met name de grote steden).

De secularisatie niet meegerekend, volgens de cijfers van 2010 zijn de moslems in 2250 in de meerderheid.

Citaat:
De naturalisatieceremonies in Den Haag blijven gewoon op vrijdag tussen 12.00 en 15.00 uur. Wethouder Rabin Baldewsingh is niet van plan ze naar een ander tijdstip te verplaatsen. De Islam Democraten hadden om een andere tijd gevraagd zodat moslims die Nederlander worden het vrijdagmiddaggebed niet hoeven te missen.

Als hier sprake is van arrogantie, dan van de wethouder.
Van christenen wordt niets geeist op zondagmorgen - zelfs de verkiezingen doen wij door de weeks.
Zo hoort het in dit land van minderheden. (Dat zijn wij, in Nederland.)
Citaat:
“Je spreekt hier je verbondenheid met het Koninkrijk der Nederlanden uit. Daarvoor moet je dan maar een keer in je leven iets afzeggen”, zei de PvdA-wethouder tijdens een debat in de gemeenteraad.

Bah - wat een quatsch.
Natuurlijk moet je keuzes maken in je leven, maar in het oude ideaal van de Republiek der zeven Verenigde Nederlanden (...acht Nederlanden, eigenlijk) hoefde je die keuze nou net NIET te maken.
Als zo ongeveer eerste land in Europa hadden wij godsdienstvrijheid - en dus geen getreiter dat je varken moest eten.
En dus ook geen verplichtingen die je religieuze plicht op vrijdagmiddag doorkruisen.

Citaat:
Aanleiding was een incident bij zo’n bijeenkomst in het stadhuis. Daarbij wilde een genaturaliseerde man, naar later bleek een imam, voortijdig weg om naar de moskee te gaan.
Dat mocht niet van wethouder Baldewsingh omdat het volkslied nog moest worden gezongen. De imam gooide daarop de documenten en een tas vol welkomstcadeaus naar de wethouder en vertrok.

"Dat mocht niet van de wethouder" - ???
Stond de man onder arrest?
Nee?
Dan mag je gaan en staan waar je wil. Het is beleefd efkes te melden dat je verplichtingen elders hebt, maar het slaat verder nergens op.
Ik snap dat sommigen boos zijn over het smijten, maar de kersverse Nederlander heeft groot gelijk.

Citaat:
De wethouder zei tijdens een emotioneel debat met raadslid Hasan Küçük: “Als je hier naartoe komt, moet je je best doen om erbij te horen. Dit is geen bijeenkomstje, je spreekt hier je verbondenheid uit met het Koninkrijk.”

....mag ik als 'Hollandse zoals het gras', zij het woonachtig in Drenthe (de 8ste van de 7) zeggen dat die hele ceremonie voor mij al niet hoeft - en op deze manier al helemaal niet meer...!?
"De tyrannie verdrijven, die mij het hart doorwond..." - dat gaat echt over VRIJHEID van godsdienst.
Citaat:
Uiteindelijk verwierp een meerderheid van de raad het voorstel om het tijdstip van de ceremonie te veranderen. Zeventien raadsleden waren voor en 22 tegen.

|(

"Democratie is niet: de meerderheid heeft gelijk.
Democratie is: de meerderheid beslist, met respect voor de minderheden."

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:05

Demoncratie is: de meeste stemmen gelden....

Het woord respect wordt dagelijks geuit....het resultaat is dat men niet eens meer weet wat respect inhoudt...het gaat meer om eigenbelang wat steeds harder wordt beschermd..

Maw de grootste groep krijgt gelijk...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:11

ravellie schreef:

Jij komt met een stelling, maar als er dan om voorbeelden wordt gevraagd, dan gaat het topic daar niet over :o?
Je lijkt op een zekere politicus: je dropt een stelling/mening, maar geen onderbouwing of verdediging, geen discussie verder, maar het staat er wel. :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:22

ravellie schreef:

Wellicht vind men hier dat als er genoeg stemmen voor zijn het kalifaat er kan komen :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:08

Ik denk dat als men dat wil, onze democratie dat zal moeten toestaan...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:59

Popstra schreef:
ravellie schreef:

Wellicht vind men hier dat als er genoeg stemmen voor zijn het kalifaat er kan komen :')

Dat is de kern van de democratie. Er is alleen één klein probleempje er zijn met 6% veel te weinig moslims om dat te realiseren. En wij of onze kinderen gaan het ook echt niet meer meemaken dat 50% van de bevolking moslim wordt. Maar ja, het is zo lekker om onrust te zaaien over die gevaarlijke moslims. Geert is er groot mee geworden...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:13

Gaat sneller dan je denkt

Volgens de onafhankelijke Amerikaanse denktank Pew Research Center wordt de Islam nog voor het eind van deze eeuw de grootste religie in de wereld. Op dit moment zijn er meer dan 1,6 miljard moslims, meldt Pew. Dat is 23 procent van de totale wereldbevolking. “De Islam is de snelst groeiende religie.2 mrt. 2017

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:19

Voor het eind van de eeuw = voor het jaar 2100? En dan komt het tot 23% en dat is dus nog niet de helft van de helft? En dan hebben we het over de wereld, niet over Nederland.
Als ik daar wakker van zou moeten liggen... Ik snap echt de paniek niet.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 29-04-18 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:21

23% is nog geen kwart :D en dat over 80 jaar ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:23

23% is nu, hoe de groei zich ontwikkeld, weet ik niet, zal in het omderzoek staan! ;)kwestie van wiskundige berekeningen in groei en niet het simpele taartmodel :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:31

Indestal schreef:
23% is nu, hoe de groei zich ontwikkeld, weet ik niet, zal in het omderzoek staan! ;)kwestie van wiskundige berekeningen in groei en niet het simpele taartmodel :+

Stuur eens een linkje dan van het onderzoek door deze onafhankelijke denktank :D

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:34

Zoals een wijs man ooit zei: The only thing we have to fear is fear itself.

Nu ben ik dat niet altijd helemaal eens, in deze discussies wordt ik altijd wel bang van de angstzaaierij.
Hoeveel van die 23% zouden de sharia ingevoerd willen zien. Onder de moslims waar ik mee omga is dat namelijk 0%

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:04

Qerty schreef:

Nu ben ik dat niet altijd helemaal eens, in deze discussies wordt ik altijd wel bang van de angstzaaierij.
Hoeveel van die 23% zouden de sharia ingevoerd willen zien. Onder de moslims waar ik mee omga is dat namelijk 0%

En nog los daarvan, hoeveel van die 23% wonen in Islamitische landen? Ik durf zelfs wel te wedden dat in bijvoorbeeld Saoedi Arabië bijna 100% van de inwoners moslim is, maar wat heeft dat met het aantal moslims in Nederland te maken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:26

Karl66 schreef:
Qerty schreef:

En nog los daarvan, hoeveel van die 23% wonen in Islamitische landen? Ik durf zelfs wel te wedden dat in bijvoorbeeld Saoedi Arabië bijna 100% van de inwoners moslim is, maar wat heeft dat met het aantal moslims in Nederland te maken?

The country with the single largest population of Muslims is Indonesia in Southeast Asia, which on its own hosts 13% of the world's Muslims. Together, the Muslims in the countries of Southeast Asia constitute the world's third largest population of Muslims. In the countries of the Malay Archipelago Muslims are majorities in each country other than Singapore, the Philippines, and East Timor.

About 15% of Muslims reside in Sub-Saharan Africa,[15][6][16] and sizeable Muslim communities are also found in the Americas, the Caucasus, China, Europe, the Philippines and Russia.[4]

Western Europe hosts many Muslim immigrant communities where Islam is the second largest religion after Christianity, where it represents 6% of the total population or 24 million people.[17] Converts and immigrant communities are found in almost every part of the world.

Voor meer info: https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_by_country

Die 6% is dan weer een (ook voor Nederland) herkenbaar percentage. Om dat om te zetten in 23% over 80 jaar wordt het nog flink pezen (pun intended).....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:58

Interessant topic voor de mensen die vinden dat het allemaal zo'n vaart niet loopt :+

'En dan wil hij je geen hand geven'

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:20

Ik was dat topic al tegengekomen inderdaad.
Maar wat geeft dat precies aan? Het is toch al langer bekend dat er orthodoxe moslims zijn die vrouwen geen hand willen geven? Ik kan me er wel wat nieuwsberichten over herinneren, maar heb het in mijn dagelijks leven nog nooit bewust meegemaakt en voel me er dan ook niet echt bedreigd door.
Maar ben benieuwd waarom jij wel.