ravellie schreef:Maar wel met een groeiende achterban, lijkt mij slechts een kwestie van tijd.
Of zie ik het dan heel somber in?.( met name de grote steden).
De secularisatie niet meegerekend, volgens de cijfers van 2010 zijn de moslems in 2250 in de meerderheid.
Citaat:
De naturalisatieceremonies in Den Haag blijven gewoon op vrijdag tussen 12.00 en 15.00 uur. Wethouder Rabin Baldewsingh is niet van plan ze naar een ander tijdstip te verplaatsen. De Islam Democraten hadden om een andere tijd gevraagd zodat moslims die Nederlander worden het vrijdagmiddaggebed niet hoeven te missen.
Als hier sprake is van arrogantie, dan van de wethouder.
Van christenen wordt niets geeist op zondagmorgen - zelfs de verkiezingen doen wij door de weeks.
Zo hoort het in dit land van minderheden. (Dat zijn wij, in Nederland.)
Citaat:
“Je spreekt hier je verbondenheid met het Koninkrijk der Nederlanden uit. Daarvoor moet je dan maar een keer in je leven iets afzeggen”, zei de PvdA-wethouder tijdens een debat in de gemeenteraad.
Bah - wat een quatsch.
Natuurlijk moet je keuzes maken in je leven, maar in het oude ideaal van de Republiek der zeven Verenigde Nederlanden (...acht Nederlanden, eigenlijk) hoefde je die keuze nou net NIET te maken.
Als zo ongeveer eerste land in Europa hadden wij godsdienstvrijheid - en dus geen getreiter dat je varken moest eten.
En dus ook geen verplichtingen die je religieuze plicht op vrijdagmiddag doorkruisen.
Citaat:
Aanleiding was een incident bij zo’n bijeenkomst in het stadhuis. Daarbij wilde een genaturaliseerde man, naar later bleek een imam, voortijdig weg om naar de moskee te gaan.
Dat mocht niet van wethouder Baldewsingh omdat het volkslied nog moest worden gezongen. De imam gooide daarop de documenten en een tas vol welkomstcadeaus naar de wethouder en vertrok.
"Dat mocht niet van de wethouder" - ???
Stond de man onder arrest?
Nee?
Dan mag je gaan en staan waar je wil. Het is beleefd efkes te melden dat je verplichtingen elders hebt, maar het slaat verder nergens op.
Ik snap dat sommigen boos zijn over het smijten, maar de kersverse Nederlander heeft groot gelijk.
Citaat:
De wethouder zei tijdens een emotioneel debat met raadslid Hasan Küçük: “Als je hier naartoe komt, moet je je best doen om erbij te horen. Dit is geen bijeenkomstje, je spreekt hier je verbondenheid uit met het Koninkrijk.”
....mag ik als 'Hollandse zoals het gras', zij het woonachtig in Drenthe (de 8ste van de 7) zeggen dat die hele ceremonie voor mij al niet hoeft - en op deze manier al helemaal niet meer...!?
"De tyrannie verdrijven, die mij het hart doorwond..." - dat gaat echt over VRIJHEID van godsdienst.
Citaat:
Uiteindelijk verwierp een meerderheid van de raad het voorstel om het tijdstip van de ceremonie te veranderen. Zeventien raadsleden waren voor en 22 tegen.
"Democratie is niet: de meerderheid heeft gelijk.
Democratie is: de meerderheid beslist, met respect voor de minderheden."