1: Vóór Geert Wilders ben, en uh, nou neen.
2. Dat ik alle Moslims het land uit wil: nope.
3: Dat ik denk dat er alleen problemen voorkomen bij Moslims: ook niet.
4: Dat ik mijn vrijheden op wil geven om van Moslims af te komen (vrijheid van religie moet weg want ik vind de Islam maar niks).
5: Alle Moslims zijn hetzelfde: Neheee

We hebben een probleem gecreëerd, in een bepaalde oorlog hebben we geleerd hoe gevaarlijk het is om een bevolkingsgroep over een kam te scheren en als zondebok te gebruiken. Terecht willen we dat pertinent niet meer, super! Want natuurlijk moet dat niet! En ja, daarom ben ik geen fan van Geert Wilders, die überhaupt nooit met oplossingen komt trouwens. Hij wil aandacht en dat krijgt hij.
Er zijn in dit topic wel degelijk een heleboel mensen die geen enkel probleem zien, en willen zien.
Dat de VS de verkeerde kant op gaat betekent niet dat we niks hoeven te doen aan onze eigen problemen. Dat is toch geen argument? Er zijn fijnere westerse landen en minder fijne, maar uiteindelijk streven de meeste westerse landen naar hetzelfde, en zeker Nederland. Ondanks dat veel Nederlanders hun medelanders en hun land niet meer zo tolerant vinden zijn we dat echt wel.
In Zweden draven ze zo ver door dat mensen met een afwijkende (te rechtse) mening hun baan en vrienden kwijtraken. Ze zijn daar zo bang geworden hun mening te uiten dat het een soort blije schijncultuur is geworden, alles gaat fantastisch, culturele verrijking is de oliebol en iedereen die die mening niet deelt is debiel. We zijn op weg alle negatieve dingen weg te censureren, een van onze vrijheden die al in het gedrang is door al dit gedoe. Ik zou het heel jammer vinden als die trend zich doorzet en onze poging zo tolerant mogelijk te zijn uitmondt in het daadwerkelijk verliezen van al die vrijheden die ons land (ja sorry je geeft het zelf ook toe) fijner maakt om in te leven dan bijvoorbeeld een communistisch land of een extreem conservatief gelovig land..