Rapper Boef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:43

Neem een voorbeeld aan dat filmpje dat pas geplaatst werd. Mensen gaan dat opzoeken zijn nieuwsgierig. Hoppa dikke vieuws, dikke bankrekening. Zo werkt dat. Hij lacht zich kapot. Ze kunnen hem wel afbellen maar ook dat is lekker verdiend. Want er zal echt wel in een contract staan dat dat geld kost het afzeggen van een artiest. Dus tja.. Gewoon 0 aandacht aan geven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:55

SavannahNx schreef:
Maar hij is niet de enige die dat doet. Zoveel mannen die hun vriendin of vrouw h*er noemen omdat ze boos zijn of wat dan ook. En waarom zo’n oordeel? Hij is een goede artiest nu en menig mens zal jaloers zijn op wat hij bereikt en wat hij aan euro’s op de bank heeft staan. Je mag vinden wat je wilt en ieder mag z’n mening hebben maar het gebeurd zoveel en omdat hij een BN’er is, is het helemaal totaal fout. Ik vind het gewoon pesten omdat het kan.

Ja maar wacht even. Als mijn man mij in een boze bui voor h0er uitmaakt, dan ga er maar gerust vanuit dat hij een stevig probleem heeft.

Tieneke schreef:
Zoals een rapper hier op de radio stelde: dat je bepaalde taal in je muziek gebruikt die eigen is aan het genre, is één ding. Maar dat je daarnaast dergelijke uitspraken doet als persoon, buiten je muziek, is ronduit lomp en niet ok.

Het is alles opgeteld bij deze persoon wat maakt dat bij velen de maat vol is.

Dit dus.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:57

Ik ben 14 en naasten van mij zijn fan van boef, ik merk dat dat vooral mensen zijn met weinig muzieksmaak of passie voor muziek, maar prima toch als zij fan willen zijn?

Ik vind het erg wat hij gedaan heeft maar nu is het wel mooi geweest, er zijn als optredens van hem afgelast en de dood is hem nu al vaak genoeg toegewenst dus laat die jongen nu veder leven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:45

Arabier schreef:
Ik ben 14 en naasten van mij zijn fan van boef, ik merk dat dat vooral mensen zijn met weinig muzieksmaak of passie voor muziek, maar prima toch als zij fan willen zijn?

Ik vind het erg wat hij gedaan heeft maar nu is het wel mooi geweest, er zijn als optredens van hem afgelast en de dood is hem nu al vaak genoeg toegewenst dus laat die jongen nu veder leven.

Dus eigenlijk vind je het niet zo erg om prutsmuts genoemd te worden en ga je dan gewoon weer naar optredens ?Is dat wat je bedoelt?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:57

Arabier zegt toch helemaal niet dat ze naar optredens van hem gaat?
Hij heeft mij niet persoonlijk prutsmuts genoemd en maak me er ook totaal niet druk om. Snap niet dat het bij sommige zo enorm steekt. Heel Nederland heeft hem toch al de rug toegekeerd en hij is inderdaad al meerdere malen de dood toegewenst.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:40

En iemand de dood toe wensen voor iets is dan wel 'oke'? Lekker dubbele maatstaven.

Ik snap ook niet waarom iedereen zich zo aangesproken voelt.

Waar is de tijd gebleven dat iemand iets stoms over je zei en dat je dan reageert met: lekker boeiend, jouw mening interesseert me niet. Schouder ophalen (ogen draaien) en doorgaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:41

Niemand zegt toch dat het oké is om hem dood te wensen? :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:42

Maar er word hier ook niet op gereaageerd zoals er word gereageerd op boef die iemand een prutsmuts noemt. Persoonlijk vind ik iemand dood wensen erger dan iemand die zegt dat je een prutsmuts bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:46

Misschien is het allebei wel onnodig.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:47

In mijn ogen is het niet zomaar eens iets stoms zeggen, hij heeft nu juist per ongeluk verduidelijkt dat dat juist zijn hele zienswijze is.
Meisjes/vrouwen moeten braaf thuis zitten, zich netjes kleden en luisteren. Tot daaraan toe nog, ik ben het er niet mee akkoord, maar er zijn genoeg mensen die dat vinden. Mocht dat dan gelden voor vrouwen EN mannen. Maar hijzelf en ter veralgemening dus mannen mogen dan weer wel alcohol zuipen, uitgaan tot in de vroege uurtjes en doen wat ze willen?
Dat is waar in me aan stoor.
Niet dat hij eens iemand prutsmuts heeft genoemd (al vond ik het op zich wel al tamelijk erg dat je iemand uitscheldt die je helpt voor juist datgene wat jij die nacht ook aan het doen was?) maar dat dit blijkbaar is hoe hij vindt dat vrouwen zich moeten gedragen, terwijl mannen zich wel losbandig mogen gedragen. En dat dan nog zien als een verontschuldiging, dat betekent dus juist dat hij zelf niet eens door heeft wat er mis is met zijn idee.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:56

Oud gezegde, kinderen en dronken mensen spreken de waarheid (over hoe ze écht over iets denken) en was Boef niet aangeschoten toen hij die uitspraken deed? Daarover kun je je zorgen maken. En ook de uitspraken van dat manneke Boef goedpraten zoals bijv. Erik Dijkstra deed bij Jinek aan tafel. En Jinek was blijkbaar zo overdonderd dat ze daar zo snel geen adequaat antwoord op had.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:02

Ik snap gewoon niet dat er zoveel waarde word gehecht aan zo'n nietszeggend mannetje. Heeft geen invloed, helemaal niets.

Er is minder ophef geweest over dat Eurlings (een politicus notabene) z'n vriendin mishandelt heeft. (Goed dat is wellicht nog niet 100% bewezen)..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:19

Nagini: bij de jeugd heeft hij wel degelijk invloed...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:21

Dat valt denk ik ook wel weer mee..

Jongens hebben meiden al altijd sl.et of h.oer of afgelikte boterham genoemd als ze een keertje te veel met jongens hebben gezoend, of iets te kort aangekleed waren of weet ik veel wat. Dat maakt niet dat ik het goedkeur dat ze het zeggen maar het is wel zoiets waarvan ik denk: ''laat maar praten, die komen zichzelf nog wel tegen'', en daarmee is het afgedaan.
En die zijn er altijd geweest. Ook gewone blanke jongens. En ook die zijn uiteindelijk opgegroeid en uit die fase gegroeid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:25

Vrienden of kennissen die mij vroeger prutsmuts of slet zouden noemen hadden toch mooi een probleem. Gebeurde ook niet en nog steeds niét..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:29

Ik zeg ook niet dat het vrienden of kennissen waren die het zeiden, maar in de uitgaanscene waren er altijd wel van die figuren die vonden dat ze dat konden zeggen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:34

Ja maar die werden in mijn tijd gerust een kroeg uitgegooid.
En dát ging toen niet heel zachthandig..

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:40

Nee wat ik bedoel is dat ik zijn straf wel erger vind dan hij gedaan heeft. Ik snap dat sommige vrouwen hier gevoelig voor kunnen zijn maar er zijn ergere dingen in de wereld.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:42

Arabier schreef:
Nee wat ik bedoel is dat ik zijn straf wel erger vind dan hij gedaan heeft. Ik snap dat sommige vrouwen hier gevoelig voor kunnen zijn maar er zijn ergere dingen in de wereld.

Juist dat.

@IMJ, alsof elk mannen gesprek overhoord word door een boel bouncers. Als ze iedereen eruit moesten zetten die soms wat ongepast zeggen dan blijft er niemand in de kroeg meer over.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:46

Tuurlijl heb ik erger gehoord.
Maar publieke figuren moeten dit soort domme uitspraken gewoon niet doen.

En als elke man in de kroegen waar julie komen jullie prutsmutsen noemen is het misschien een idee om de tenten eens te heroverwegen.

IK kwam veel en vaak in dezelfde clubs en kroegen. Kende dus veel personeel. En ook veel vaste klanten.
Dat scheelde toen heel veel. Als men zag dat je lastig gevallen werd stonden ze er al.
Dat scheelde

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:51

Nagini schreef:
Dat valt denk ik ook wel weer mee..

Jongens hebben meiden al altijd sl.et of h.oer of afgelikte boterham genoemd als ze een keertje te veel met jongens hebben gezoend, of iets te kort aangekleed waren of weet ik veel wat.

Ik ging ervan uit dat we die fase eindelijk achter ons gelaten hadden en vrouwen gelijk waren aan mannen. Dan laat ik me niet door een derderangs rappertje als vrouw terug in het verdomhoekje duwen waar we als vrouwen lang genoeg in hebben gezeten. Het feit dat termen als slet of afgelikte boterham alleen voor vrouwen en niet voor mannen gebruikt wordt zegt veel over hoe er tegen vrouwen aangekeken wordt. Als we dit als vrouwen accepteren staat de deur terug open naar onderdrukking.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:54

Ik ben inmiddels oud genoeg dat ik niet meer elk weekend in de stad hang en uitga ;) dus doet er voor mij niet toe. Maar waar ik heen ging was dan ook niet een een cafe en meer een club, en tja dan ken je niet iedereen op de vaste mensen en het personeel na.

Net zoals er, als er drank op is, altijd wel een vechtpartij ergens uitbreekt word er ook vrouwonterende dingen gezegd.

En lastig vallen is wat anders dan iemand prutsmuts noemen en doorlopen. Ja, leuk is het niet.. maar ik zou er niet iemand voor bijroepen hoor. En ik had het voornamelijk over jongens onder elkaar die er dingen uitgooien die waarschijnlijk erger zijn dat wat Boef nu publiekelijk gezegd heeft.

Maar ik ben nu klaar met deze discussie :') mijn mening, dat dit uitgemolken overdreven gedoe is, is nu inmiddels wel duidelijk denk ik zo.

@Estja; het verschil tussen jou en mij is dus dat ik me dat niet aantrek en jij wel. En denken dat die fase voorbij is dat dit gezegd word is dus naief.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:03

Nagini schreef:
En iemand de dood toe wensen voor iets is dan wel 'oke'? Lekker dubbele maatstaven.

Ik snap ook niet waarom iedereen zich zo aangesproken voelt.

Waar is de tijd gebleven dat iemand iets stoms over je zei en dat je dan reageert met: lekker boeiend, jouw mening interesseert me niet. Schouder ophalen (ogen draaien) en doorgaan.

Die tijden zijn al lang en breed voorbij hoor. Sinds de tijd dat negerzoenen en jodenkoeken andere namen moesten, meer moskeeën dan kerken en zwarte pieten niet meer zwart mogen zijn.
Prima dat al die buitenlanders hier heen komen om te werken maar wij hoeven toch niet ál onze normen en waarden aan te passen?
Nu woon ik in de stad maar het begint er steeds meer op te lijken dat je voor jan en alles uitgemaakt mag worden, onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:14

Wat kan het iemand schelen wat een artiest in zijn vrije tijd raaskalt :+
Je vind de muziek leuk of niet, je hoeft toch niet met die vent te trouwen?

Er zijn wel meer artiesten waarmee ik geen wijntje wil drinken. Zolang ze hun werk maar gewoon doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:24

Hij heeft wel meer gedaan.
Oa een kat vermoord van iemand of op de snelweg gegooid dat soort rare acties.
Ik denk dat mensen nu echt klaar met hem zijn en daarom zo reageren.
Als niemand erop zou reageren accepteren we het dus?
En ik denk ook dat wij eindelijk eens klaar zijn met die denkwijze.
Hier accepteren we alles maar en het loopt uit de hand.
We zeggen het al jaren maar wij vrouwen kunnen echt straks niet meer over straat in de zomer.
Alleen maar gezeik.

Dat hij zegt lekke band en was dronken zegt niemand wat over.
Ik zit toch ook niet dronken achter het stuur.

We hoeven niet alles normaal te vinden.

Herfstwind schreef:
Laat ik voorop stellen dat ik echt geen groot fan ben van Boef, maar ik vind dat dit echt te ver gaat. Ik ben het met iedereen eens dat het niet normaal was dat hij de meiden die hem hielpen "Kechs" noemen, maar dat hij vervolgens met de grond gelijk wordt gemaakt omdat hij ons, meiden, beledigd zou hebben met zijn filmpje. Kom op zeg. Laten we het nou niet veel groter gaan maken dan het is. Ik heb het filmpje meerdere malen bekeken en zie echt geen enkele reden om hier nou zo'n ophef over te maken.

Boef gaat het nooit goed kunnen doen, al zou hij zeggen dat hij Nederlandse vrouwen de mooiste van de wereld vindt, dan nog komt deze groep galspuwers in actie. Ik word gewoon misselijk van de reacties die ik op Facebook lees, als je het mij vraagt zouden de mensen die zich daar op een onfatsoenlijke manier uitlaten eerder verafschuwd moeten worden.