Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Please don't shoot me,
Ik keur de reacties echt niet goed! Maar heb wel het idee dat er zo fel gereageerd wordt om het feit dat er niet meer geluisterd wordt naar die mensen. Één groep zegt ja,één groep zegt nee. Vroeger was het: meeste stemmen tellen. De ja groep heeft waarschijnlijk nog de meeste stemmen, terwijl de nee groep in de minderheid toch! Z'n zin door wil drammen. Dat deze nee groep toevallig ook veel mensen bevat die geëmigreerd zijn, gooit nog wat extra olie op het vuur omdat het om een puur Nederlandse traditie gaat. Als we nou eens net als vroeger meeste stemmen tellen zouden doen?
Ianrowan2009 schreef:_Reneee schreef:Ho eens even, ik noem niet alle mensen in een achterstandswijk Tokkies? Tokkie is verbasterd tot een synoniem voor aso's. Maar dan zal ik het voortaan aso's noemen
Of we gaan het frikandellenbuurt praktijken noemen![]()
Ik weet zeker dat niemand die achternaam draagt
Palmera schreef:Ianrowan2009 schreef:Ho eens even, ik noem niet alle mensen in een achterstandswijk Tokkies? Tokkie is verbasterd tot een synoniem voor aso's. Maar dan zal ik het voortaan aso's noemen
Of we gaan het frikandellenbuurt praktijken noemen![]()
Ik weet zeker dat niemand die achternaam draagt
Simoonzel schreef:Tja discussies op facebook. Volgens mij komt er nooit wat zinvols uit. Dat is ook geheel naar verwachting als je ziet dat het merendeel van de gebruikers niet eens in staat is om een normale Nederlandse zin te typen.
Damned schreef:Is mij ook al heel erg opgevallen aan bokt dat inderdaad de eerste paar reacties vaak de toon bepalen van een topic!
(Nog iets grappigs wat me opvalt in lange topics waar ze steun betuigen of feliciteren ofzo.. iemand introduceert een term (vb 'veel sterkte') en dan wordt die meestal in de volgende reacties ook heel vaak gebruiktwaarna er iets nieuws wordt gezegd (vb 'wat erg') en die nieuwe term weer heel veel herhaald wordt
![]()
Misschien off topic, maar het neger/slaaf verhaal lijkt mij juist de enige mogelijke verklaringsgrond waarop mensen het hebben van een zwarte piet met krulhaar en dikke lippen willen laten bestaan?. Want als je niet in dat verhaal 'gelooft' waarom zou je dan een soort negerkarikaturen willen hebben als zwarte pieten?
Als je zegt: ze zijn zwart omdat ze door een schoorsteen zijn gegaan, dan is het toch veeeel logischer dat ze roetvlekken hebben of toveren schoorstenen mensen soms om in negers?
LadyMadonna schreef:Maar daar gaat het niet om... het gaat niet om zwarte piet of asielzoekers of wat dan ook... het gaat erom dat mensen gewetenloos lopen te roeptoeteren...
Toevallig heb ik net bij een lokale boer een pakket vers geslacht eerlijk rundvlees gehaald wat op de plaatselijke marktplaats groep aangeboden werd. Mensen zijn compleet gelyncht omdat ze een koe (laten) slachten...,
Electra63 schreef:Klopt, echt over van alles op FB volgen discussies: voetbal, politiek, DWDD, Humberto Tan, Metoo, TVOH, nieuwsberichten enz. Echt bizar wat mensen open en bloot op FB en andere media schrijven, vol met scheldwoorden en beledigingen.