Weer ernstig dierenleed in slachthuis België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:29

Dankjewel voor je antwoord, Wendy. Ik snap je punt en kijk er hetzelfde tegenaan, alleen, denk ik, wel vanuit een andere invalshoek. Wat zie je als alternatieven naast veganisme als ik vragen mag? Want om eerlijk te zijn ben ik ze nog niet tegengekomen. :n (zelf eet ik—nog wel—vlees)

Carnisme kende ik ook niet tot ik dus het filmpje zag, de reden waarom dit zo genoemd is wordt uitgelegd, voor het gemak van het omschrijven gebruikt ik het.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:32

Waarom moeten er altijd kanten worden getrokken. Ik ben dit, ik ben dat.
Het punt is dat de staat een controlerende functie heeft, en die schiet blijkbaar te kort.
Mijn moeder werkte op het favv (ze kijken chemicaliën na in voeder en voedsel, kijken boerderijen na voor correct gebruik van producten en naar dierenleed) de boeren zagen mijn moeder graag. Ze heeft zelf een boerderij gehad en wist waar op te letten, hielp de boeren. Maar zij klaagde ook over haar collega's, allemaal mensen in pak die niets weten hoeveel tijd en energie in zo'n boerderij kruipt. Een beetje te vergelijken met iemand die niks van honden kent maar even de asiel laten nakijken.
Trouwens biologisch is niet altijd beter. Het is een mooi idee, maar helaas nog in opstartfase waardoor er nog veel winst valt te behalen.

Iemand zei ook iets van waarom boeren niet zelf de slachthuizen nakijkt en een goede kiest. Boeren kiezen meestal het dichtstbijzijnde, dieren minder lang op transport, minder stress.. En de boer betaalt de staat, de staat moet alles controleren als de staat zijn werk deed was er geen probleem.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:32

Arabier schreef:
Froukje schreef:
Want bio vlees word natuurlijk in een hele andere slachthuis geslacht dan niet bio vlees.. 8)7

Nee natuurlijk niet, maar het is wel beter leven en daar voor gaat het al mis; Bij het opgesloten zitten, maar oke dat is oftopic! Ik vind gewoon dat er een hele grote boete moet komen op dierenleed.

Het gaat om leed in slachthuizen.. Wat denk jij dat Bertha 40 er aan heeft als ze jaren lang goed verzorgd is en dan zo eindigt? Het maakt echt geen zak uit of beesten bio gehouden worden of niet, het slachthuis maakt daar geen onderscheid in. Die dieren moeten gewoon dood.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:35

@silverdapple: Het alternatief wat ik zie is zoeken naar een stuk vlees van een dier wat een mooi leven heeft gehad en op een nette manier is geslacht. Ja, daar betaal je voor en betekent dus ook dat je de kiloknallers laat liggen (net als de rest van het vlees in de supermarkt eigenlijk, omdat dit gewoon niet traceerbaar is voor mij als klant).
En ook gewoon niet iedere dag een stuk vlees, er zijn genoeg alternatieven om goed te eten zonder een stuk vlees erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:42

Wendy schreef:
@silverdapple: Het alternatief wat ik zie is zoeken naar een stuk vlees van een dier wat een mooi leven heeft gehad en op een nette manier is geslacht. Ja, daar betaal je voor en betekent dus ook dat je de kiloknallers laat liggen (net als de rest van het vlees in de supermarkt eigenlijk, omdat dit gewoon niet traceerbaar is voor mij als klant).
En ook gewoon niet iedere dag een stuk vlees, er zijn genoeg alternatieven om goed te eten zonder een stuk vlees erbij.

Vind ik als vega een heel goed alternatief. :j Niet iedereen hoeft meteen te stoppen. Dat krijg je niet voor elkaar. Maar minderen en bewuster kopen is al zoveel beter.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:29

Resistance schreef:
Hoe is het leven daar, Kinke, met je kop in het zand? :)

Maar nu serieus. Je reageert alsof je doodgaat als je "maar" 500 gram vlees per week mag. Dat is alsnog 5 dagen in de week 100 gram per dag. Dat is niet weinig ofzo? :) Kijk even het Lubach filmpje over minder vlees eten. En nee, Lubach is geen lid van de zogeheten vega-maffia, hij eet zelf ook vlees. Je hoeft dus niet bang te zijn om gehersenspoeld te worden door veganist.

Weet je wat het ook is, je bent bijna 50. Een mens wordt zo ongeveer 80, geloof ik. Over 30 jaar, wanneer je mogelijk dood bent, is het klimaat waarschijnlijk al aardig veranderd, is er een voedseltekort en nog veel meer grote problemen. Het lijkt mij zo mooi als oudere generaties iets bewuster gaan leven, zodat de jeugd die nog een heel leven voor zich heeft later ook nog een planeet heeft om op te wonen. Waarschijnlijk een onbegonnen zaak, maar het zou mooi zijn als men er wat vaker bij stil stond. Vergelijk het met Brexit, waar een groot deel van de bejaarden, die waarschijnlijk bijna dood gaan, exit hebben gestemd. De jeugd stemde voor het grootste deel blijven, maar toch. Is dit eerlijk? Nee. Zij moeten met een puinhoop leven waar zij niet om hebben gevraagd, terwijl de mensen die hun zin hebben gekregen en zo lekker geleefd hebben al in hun kist liggen.

Met het milieu gaat het net zo. Tuurlijk, dat is een opstapeling van meerdere aspecten. Maar vlees is daar wel een héél groot deel van. Doe anderen een lol, en leef een beetje duurzamer. Eet wat minder vlees (je hoeft uiteraard niet helemaal te stoppen, een paar dagen minder vlees is al zo fijn), je overleeft het wel, er zijn een hele hoop lekkere vegatarische recepten. Ik wil er wel een paar van opsturen. :)

Pardon? Kun je even uitleggen waar ik precies mijn kop in het zand steek? En ik reageer alsof ik doodga als ik 500 gram vlees per week mag eten? Tjongejonge, wat een belachelijke post van jou zeg. Ik zeg dat het totaal niet haalbaar is om iedereen een maximum hoeveelheid vlees te laten eten en dit dan ook nog te controleren. Belachelijk om te beweren dat de oudere generaties blijkbaar onbewust leven, ik zie toch echt overal op de wereld jongeren met mobiele telefoons, de laatste mode, scooters, auto's, computers etc.etc. Weekendjes/vakanties, hop, ff met het vliegtuig lekker goedkoop alsof het niks is. Hoe schoon denk je dat de productie van al die zaken is? Ik zou bijna medelijden krijgen met de jeugd, die blijkbaar niet lekker kunnen leven naar hun zin. Overigens zorg ik ervoor dat ik me niet voortplant, doe ik misschien toch nog iets goeds. En dan op naar de volgende aanname, namelijk dat ik bang zal zijn om gehersenspoeld te worden door een veganist. Daar ben ik absoluut niet bang voor namelijk. Lubach, topper, zondagavond weer voor de buis gezeten en helemaal niet nodig voor mij om filmpje terug te kijken. Ik snap ook nooit zo waarom een bekend iemand mij blijkbaar op andere gedachten moet brengen??
En bedankt voor het vriendelijke aanbod van de recepten, ik denk dat ook een bijna vijftiger wel weet hoe Google werkt. Mocht ik de behoefte voelen om vegetarisch te eten, dan ga ik zelf wel op zoek.
Overigens weet ik heel goed welk vlees ik eet, dat staat hier namelijk in de wei, met hun kalfjes. En zo weten wij ook naar welke slachterij ze gaan. Volgens mij hebben we nog 1 koe die hier niet geboren is, de rest is hier ter wereld gekomen. Onze oudste dame is 14 nu, best duurzaam :)

Anoniem

Re: Weer ernstig dierenleed in slachthuis België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:59

Ohja. "De jeugd van tegenwoordig"... :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:12

Onali schreef:
Zie je nou wel vlees eten is zielig.

Maar als je eerlijk kijkt, vind je dit dan kunnen?

Beelden van humaan houden en slachten:

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:16

Wat is er precies mis met de onderste foto?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:31

Dat is precies mijn vraag. Plots begreep ik dat ik voor mezelf zowel de wrede praktijken als de 'humane' bovenstaande, niet meer kon goedpraten. Als jij jedaar wel goed bij voelt, dan vind ik dat echt Ok! Maar ik vraag me af: hoeveel mensen durven nu eigenlijk ook eerlijk toegeven dat bovenstaande beelden de werkelijkheid zijn van humaan houden en slachten?

Zou je dat Ok vinden met katten? Waarom wel/niet?

Honden?

Cavia's?

... een ander levend wezen met een vergelijkbaar IQ?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:34

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:36

Dus enkel niet vegetariërs mogen hierover zeuren en de vleeseters vinden het Ok?

Of wat bedoel je met je opmerking?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:37

Moet je je paard eens zo ophokken als die varkens op de bovenste foto ;) En dan heeft het paard nog het geluk dat die een uurtje mee mag rijden en niet voor de slacht is.

Nee, ik kan en mag niemand iets verbieden. Ik doe hier niet meer aan mee en ik hoop zo dat de weteld een beetje tot bezinning komt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:37

poes schreef:
Dat is precies mijn vraag. Plots begreep ik dat ik voor mezelf zowel de wrede praktijken als de 'humane' bovenstaande, niet meer kon goedpraten. Als jij jedaar wel goed bij voelt, dan vind ik dat echt Ok! Maar ik vraag me af: hoeveel mensen durven nu eigenlijk ook eerlijk toegeven dat bovenstaande beelden de werkelijkheid zijn van humaan houden en slachten?

Zou je dat Ok vinden met katten? Waarom wel/niet?

Honden?

Cavia's?

... een ander levend wezen met een vergelijkbaar IQ?

Het laat het leeg bloeden van een koe zien, iets wat bij elk geslacht dier(dus ook de kat, hond en cavia) moet gebeuren omdat het vlees anders niet eens meer te eten is. Zou niet weten wat hier niet humaan aan is? :? For the record, op dat punt is het dier al dood. Niks ergs aan dus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:41

Froukje: ik vind het echt Ok als jij dat Ok vindt. Echt waar. Maar naar mijn gevoel negeren heel veel mensen dat precies die foto de oorsprong van hun stukje vlees is.

Persoonlijk vind ik de twee foto's erboven erger. Wat een leven... voor vrij intelligente dieren. En ik maar zeuren dat mijn paard niet op stal mag. Op een gegeven moment vond ik mezelf in deze opstelling hypocriet.

En ja, eens je geen vlees meer eet, word je stellig.

Het voelt alsof je plots begrijpt waarom slavernij fout is. Dan voelen de argumenten van de voorstanders als onzin en jouw mening als juiste. Hoe openminded je ook bent!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:42

oomens schreef:
Waarom verbaast het mij niets wie hier de TS is?
@TS: je zit in het verkeerde topic. Steeds hetzelfde stokpaardje berijden is meer iets voor [VN] Landelijke persaandacht voor Hobbyhorsing

Wie de TS is is, imo, niet aan de orde. Het gaat erom dat er iets onder de aandacht is gebracht (gelukkig!) wat gewoon niet kan. Wat een mens met al zijn intelligentie en dierenliefde toch niet zomaar kan accepteren?

Waarom moet vleeseten zó? Daar moet verandering in komen. Dan maar wat minder en wat duurder. Uit naam van de zo hoogstaande dierenliefde is dat, imo, het overwegen en andere keuzes maken toch wel waard?

En nee, dat betekend helemaal niet dat iedereen verplicht veganist moet worden. ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:18

Als eerste verbaasd het mij eigenlijk dat de echtheid van de beelden nog niet ter sprake zijn gekomen. Het staat mij nog in het geheugen dat laatst zoiets ook door een of andere organisatie naar buiten was gebracht, en meer als de helft van de beelden nep bleken te zijn! Maarja, daar hoor je daarna niets meer over. Maar als dit inderdaad waar is; vreselijk uiteraard!

Ook erg jammer dat er altijd zo'n groep is die wel heel hard mekkert over dierenwelzijn enz. En dan de meest vreselijke filmpjes erbij halen, maar die duidelijk geen idee hebben hoe het er echt in stallen aan toe gaan. Veel te vaak onwaarheden verkondigen, en doen alsof dingen o zo zielig zijn voor de dieren, terwijl daar vaak goede redenen voor zijn. Maar nee, daar staan ze niet voor open. Ik kom vaak in stallen, en natuurlijk zijn er overal punten die beter kunnen, en rotte appels zitten er ook tussen. Maar dat is net zo goed in de paardensport, dan maar de hele paardensport ook meteen afschaffen?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 01:03

Resistance schreef:
Wendy schreef:

Vind ik als vega een heel goed alternatief. :j Niet iedereen hoeft meteen te stoppen. Dat krijg je niet voor elkaar. Maar minderen en bewuster kopen is al zoveel beter.

:j :j

Ik ben zelfs pas sinds de beelden van Tielt vegatariër. Na die beelden kon ik niet meer mijn hoofd in het zand steken. Ik had eindelijk de connectie in mijn hoofd gemaakt dat het vlees op mijn bord zo'n levend dier was. Je weet het wel, natuurlijk, maar echt door en door beseffen, nee, dat maakt het vlees er niet smakelijker op, dus ik negeerde dat.. Maar ik kon niet meer hypocriet zijn, het zielig vinden en vervolgens vlees eten.

Alleen, dat betekend ook dat ik nu ook niet hypocriet kan zijn en een vingertje moet wijzen naar alle vleeseters. Tot een halfjaar geleden was ik ook gewoon mijn hele leven vleeseter.

Ik streef dus het liefst naar bewustwording. Minder vlees en het liefst lokaal vlees van een kleinschaligere boer, maar ook slager.

Ik ben ook niet tegen vlees eten - an sich. Een konijntje dat word neergeschoten door een jager, dat eet ik wel.. Maar ik ben tegen de massa industrie dat achter het vlees zit. Al het vlees in de supermarkten en concern slagerijen waar het vlees van dit soort slachterijen terecht komt.

Het probleem ligt hem - bij mij in ieder geval - dat ondanks alle mooie beter leven keurmerken en andere stickers met zoveel sterren, biologische labels en blabla, dat je nooit zeker kunt weten waar het vandaan komt en waar het geslacht is. Het vlees van de varkens van Tielt lag ook bij een slager als diervriendelijk vlees. Wat kun je nu nog vertrouwen?

Wat gewoon veel gebeurd. Heel duurzaam en diervriendelijk vee, waarvan je het vlees dus koopt als diervriendelijk, en daar ook een hogere prijs voor betaald, dat die alsnog zijn geslacht bij dezelfde slager als kiloknallers van de super. Dus hun leven was misschien vriendelijker, het einde was niet anders.

En dus, wil ik geen vlees meer. Niet zonder die garanties dat het niet op zo'n horror manier is gegaan als wat nu steeds meer aan het licht komt. Want geloof me, dit zijn echt geen excessen.

Mijn oom is net met pensioen, maar werkte ook bij een slachthuis. Hij is echt niet onvriendelijk naar dieren, maar hij zei, je slacht op zo'n grote schaal, elke dag, je raakt gevoelloos na het doden van zoveel dieren. Je bekommert je niet meer om hun gegil en leed. Je wilt gewoon zo snel mogelijk het 'product' door de route heen en als je ze dan een tik of schop moet geven om ze zo ver te krijgen, prima, dat doe je dan.

Nu ziet hij ook wel dat het allemaal fout was, naar na 30 jaar in het vak, joh, zei die.. Je ziet ze niet meer als levende wezens. Je gaat op standje robot en je doet je werk.

@Romyloverr: Altijd zo'n irritant non-argument. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Appels met peren vergelijken. Paardensport heeft niets met slachten van vee te maken.

Citaat:
Een valse analogie of valse vergelijking is een logische misvatting waarbij twee zaken worden voorgesteld als gelijk aan elkaar, zonder dat de onderliggende verschillen, die de vergelijking ongeldig maken, in acht zijn genomen

Voorbeeld: Het is echt belachelijk dat harddrugs in Nederland nog steeds illegaal zijn. Je kunt immers wel overal sterke drank krijgen

Verder, ik geloof wel dat het in het overgrote deel van boerderijen en stallen oké is qua dierenwelzijn. Niet perfect, maar wel oké. Ik heb eerder bij een koeienboer op pension gestaan met mijn paard. Had liefde voor de koeien hoor, en altijd moeilijk, als er weer wat naar de slacht gingen, of een stiertje geboren werd. Dieren werden daar echt wel goed behandeld. Maar dat zegt helemaal niets over hoe ze geslacht worden. Dat staat compleet los van de gang in de slachterijen. Ik wil nog steeds geen vlees dat een mooi leven bij de boer heeft gehad maar op zo'n horrormanier aan zijn einde komt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 01:39

Na knorhof met zijn 2000 varkens in de fik, let ik nu heel goed op of er ergens varkensvlees in zit...al 30 jaar eet ik geen varkensvlees...uit protest. Nu weiger ik die industrie te sponsoren..als ik een wagen passeer op de snelweg, draait mijn maag om.

Eet alleen biologisch weide koe of buiten bio kip, maar ook dat sporadisch...

Mensen staan te weinig stil bij het leed bij leven en dan ook nog vlak voor de dood...te erg voor woorden..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 01:54

ElineS schreef:
@Romyloverr: Altijd zo'n irritant non-argument. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Appels met peren vergelijken. Paardensport heeft niets met slachten van vee te maken.

Citaat:
Een valse analogie of valse vergelijking is een logische misvatting waarbij twee zaken worden voorgesteld als gelijk aan elkaar, zonder dat de onderliggende verschillen, die de vergelijking ongeldig maken, in acht zijn genomen

Voorbeeld: Het is echt belachelijk dat harddrugs in Nederland nog steeds illegaal zijn. Je kunt immers wel overal sterke drank krijgen

Verder, ik geloof wel dat het in het overgrote deel van boerderijen en stallen oké is qua dierenwelzijn. Niet perfect, maar wel oké. Ik heb eerder bij een koeienboer op pension gestaan met mijn paard. Had liefde voor de koeien hoor, en altijd moeilijk, als er weer wat naar de slacht gingen, of een stiertje geboren werd. Dieren werden daar echt wel goed behandeld. Maar dat zegt helemaal niets over hoe ze geslacht worden. Dat staat compleet los van de gang in de slachterijen. Ik wil nog steeds geen vlees dat een mooi leven bij de boer heeft gehad maar op zo'n horrormanier aan zijn einde komt.

Dus jij vind de rotte appels in de slachterij anders dan binnen de paardensport :o? >;)
Dit is zeker geen valse vergelijking :roll:

Je kunt dan toch wel gewoon kippen of konijnen eten die ook bij de boer geslacht mogen worden?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:02

poes schreef:
Dus enkel niet vegetariërs mogen hierover zeuren en de vleeseters vinden het Ok?

Of wat bedoel je met je opmerking?

Dat deze TS enkel en alleen post om steeds maar weer haar mening aan mensen op te dringen dat het misdadig is om op enige wijze gebruik te maken van dieren. Een ander bandje kan ze blijkbaar niet afspelen, en ja, dat zou je dan dus haar stokpaardje kunnen noemen.

@Palmera: In principe doet het er niet toe wie dit soort misstanden onder de aandacht brengt. Wat hier gebeurt is gewoon niet oké en dat slachthuis mag daar terecht op worden aangesproken.
Het helpt de zaak alleen niet echt wanneer zo'n bericht steeds gekaapt wordt door mensen die het bestaan van slachthuizen überhaupt niet accepteren. Geen slachthuis gaat in gesprek om iets in de procedures te veranderen wanneer de gesprekspartner alleen maar kan jehovaën dat ze dicht moeten omdat ze dicht moeten want ze moeten nou eenmaal allemaal dicht. Om echt iets te veranderen is het op zijn minst handig wanneer degene die het aankaart serieus te nemen is, en daar is in dit topic helaas geen sprake van.

Jammer, want er is wel degelijk heel veel mis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:59

Ik snap je punt :j ik ben overtuigd dat het beter kan en moet.

Maar ik vind het zelf inmiddels heel moeilijk sinds ik vegetarisch eet. Ik ben blij met elke stap waar minder leed is. Alleen krijg je mij niet langer overtuigd dat het volledig zonder leed kan, en dat is het mij niet meer waard. Ik snap dat dat een weerstand oproept want het is ook absoluut een starre houding. Lastig om je dan in de discussie te mengen zonder de mensen tegen je op te zetten. Ik worstel hier ook best mee. Hoewel vooral online. Irl lukt het me beter om erover te discussiëren.

Wat ik belangrijk vindt, is dat iedereen hierin zijn verantwoordelijkheid opneemt. Dat de consument bewust doorvraagt waar zijn vlees vandaan komt en bij twijfel niet koopt. Dat die meer geld neerlegt als dat voor bewezen beter leven en dood van het dier zorgt. Dat die niet alleen deze gruwelbeelden bekijkt, maar zich verder ook een beeld vormt van de vleesindustrie. Want veel mensen hebben geen idee hoe de gemiddelde stal werkt. Dat zou eigenlijk niet mogen. Waarom vinden we het Ok dat deze industrie grotendeels achter gesloten deuren plaats vind?

Waarom staat geen enkele varkens-koeien-kippenboer of slachthuis op met beelden van hoe het wel moet? Is dat uit schrik dat de consument ook die beelden niet aankan? Of iets anders? Want dat zou ik wel interessant vinden. Veel meer openheid.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:14

Ik heb niet alle reacties gelezen.
Maar globaal lees is weer vegetariër tegen vlees eters. En vlees eters zijn geen goede mensen.

Wordt beetje moe van zulke topics.

Heel het onderwerp gaat NIET daarover. De meeste vlees eters zullen dit soort praktijken net zo erg vinden. Dit mag en kan ook gewoon niet. Het is goed dat het eruit komt. En juist hierdoor moeten er echt meer controles komen.
Dieren slachten kan veel vriendelijker.

En ja. Ik eet vlees. En nee. Ik voel mij geen slecht mens. Die sadisten die het leuk vinden dieren te martelen, die moeten zich een slecht mensen vinden.

En iedereen moet maar vega worden? Volgens mij is dat ook voor de wereld niet te beste oplossing. Mag het wat minder? Ja dat denk ik wel. Wij eten dan ook 2 - 3x in de week vlees. Maar zoals ik al zei. Daar gaat het onderwerp eigenlijk helemaal niet over

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 08:25

oomens schreef:
Waarom verbaast het mij niets wie hier de TS is?
@TS: je zit in het verkeerde topic. Steeds hetzelfde stokpaardje berijden is meer iets voor [VN] Landelijke persaandacht voor Hobbyhorsing

Dit geldt niet alleen voor jou, maar het is jammer dat carnisten in elk topic dat hun geliefde stukje vlees bedreigt, moeten komen roepen dat de vega's eigenlijk niets mogen zeggen. Ik snap dat je een andere mening hebt, maar om daarom maar het topic proberen te ontwrichten door oneliners en persoonlijke aanvallen te plaatsen lijkt me een beetje zinloos.

Daarbij heb ik dit topic niet geopend om een wel-vega, niet vega discussie te starten (zoals ik eerder in dit topic al geschreven heb). Ik denk dat het belangrijk is dat zoveel mogelijk mensen te weten komen dat dit soort mishandelingen plaats vinden in slachthuizen en dat de afgelopen tijd blijkt dat dit verre van incidenten zijn. Wat je daarmee doet moet iedereen uiteindelijk voor zichzelf beslissen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:33

PlantsTho schreef:
Daarbij heb ik dit topic niet geopend om een wel-vega, niet vega discussie te starten (zoals ik eerder in dit topic al geschreven heb).

Dat je dat geschreven hebt zal best, maar geloof je het ook zelf? Ik heb je serieus nog nooit iets zien posten zonder je evangelisatiedrang als hoogste doel. Verder helpt het bijzonder weinig om steeds met dezelfde fictieve termen te strooien. Zeg ik als overtuigd flexivorofagist* (ja, die term bestaat echt, ik heb hem namelijk zojuist bedacht).

*iemand die wel eens dieren eet die wel eens dieren hebben gegeten