Celiien schreef:Ik bedoel heh, ik keek vroeger ook echt wel om naar de emo's en goth's van wat heb jij nu weer aan. Ik vraag me altijd af waarom die mensen zo graag anders willen zijn, is hun persoonlijkheid niet anders of uitgesproken genoeg waardoor ze t uit willen dragen in hun kleding ofzo? Bang om te verdwijnen in de menigte?
Dit vind ik ook zo jammer, dat het maar uit 'angst om te verdwijnen' moet komen. Net zoals het statement dat tegenwoordig meiden meerendeels een kudde schapen zijn wat op elkaar lijkt. Wat als deze meiden hun eigen stijl oprecht leuk vinden?
Toen ik nog op de middelbare zat was ik automatisch verkregen stempeltje 'alternatief/emo/gothic' - anders dan de rest. Deed ik dat om anders te zijn dan de rest? Absoluut niet. De lading pestgedrag die je er automatisch bij leek te krijgen had ik graag omgeruild voor een andere kledingstijl als dat de tijd op de middelbare makkelijker had gemaakt, maar dat was gewoon mijn stijl en wat ik helemaal geweldig vond dus droeg ik het. Niets om me af te zetten, niets om niet te verdwijnen in de menigte (dat klonk me op dat moment zelfs geweldig in de oren
) en niet om anders te zijn/meer op te vallen. Ik vond de kleding gewoon leuk.
Ik heb in die tijd de alternatieve stijl gehad, droeg mijn bandshirts (helemaal not done, en hey, dat is nu ook helemaal in geworden
) maar zo ook de gekleurde broeken, een felgroen shirt met tekst combineren met een zwarte rok met zilveren pailetten, volledig in 1 kleur gaan (de foto's van mijn zeer geliefde rood shirt/rode broek/rode schoenen zijn om te janken maar ik vond het toen helemaal geweldig
), t-shirts met tekst erop (de 'My Number Is 1-800-IN-UR-DREAMS' en 'If you can read this, you're standing too close' zijn veel te vaak gedragen
) en vanalles en nog wat. Ik snap niet dat moeders me zo de deur uit heeft durven laten gaan (al zegt ze dat er tegen mij niks in te brengen viel met mijn smaak).
Ik vond het allemaal prachtig. Geen manier om me ergens tegen af te zetten of een stijlverandering om ergens bij te horen. Mijn smaak ontwikkelde constant en ik droeg constant wat ik leuk vond. Zo simpel was het en is het.
De enige reden dat ik op dit moment enigszins op de hoogte ben van de huidige mode is omdat ik in de schoenen werk en we daar alweer bezig zijn met de trends voor de komende twee jaar. Ik lees de blaadjes niet, volg amper zulke dingen op TV/het internet, koop in winkels wat ik mooi vind en laat liggen wat mij niet aanspreekt. Zin om me te verdiepen in modetrends van het moment heb ik niet echt. Mijn focus ligt meer op make-up en daar ga ik ook al 'buiten het boekje' wat zowat iedereen accepteert. Heb vaak zat moeten antwoorden op vragen als "vinden de mannen dit nou mooi?" op een groene lipstick of heftige ooglook of "dusseh, is het de bedoeling dat je haar blauw is?" toen ik mijn haar donkerblauw had geverfd. Mijn kledingstijl dan ook nog moeten gaan verantwoorden omdat het op sommige dagen zal lijken op het 'doorsnee meisje in het huidig straatbeeld'.... Alsjeblieft zeg. 
Crop tops, gescheurde skinny's, rokjes, nepleren broek, shirtjes met opdruk, witte sneakers - ik geniet ervan! Maar iedere andere dag sta ik met m'n zwarte lipstick op en m'n Dr. Martens aan (hoewel dat nu ook mode is geworden) en kijken mensen me aan alsof ik net met mijn UFO geland ben. Ik geniet van beide stijlen die ik heb, doe aan beide stijlen even veel en even vaak omdat ik van beide stijlen zielsgelukkig word met wat ik iedere dag weer kan aantrekken.
Om dit te doen om erbij te horen? Of juist om enorm op te vallen? Nah. Ik geef mijn geld liever uit aan dingen die ik oprecht leuk vind om te dragen.
Dat in hokjes proppen altijd.. Wat je ook draagt of doet, in de ogen van een ander zal het nooit goed zijn. 
Jildau schreef:Ik trek aan wat ik mooi vind en ik vind hele opvallende dingen vaak niet mooi. Houd van wit, zwart, blauw, groen en bordeauxrood en vind veel andere kleuren mij voor geen meter staan. En ja ik vind Allstars en Adidas mooi en comfortabel lopen en houd 's winters van zwarte enkellaarsjes. Heel standaard dus. Daar voel ik mij fijn bij en ik ben geen type welke er graag heel erg uit springt. Probeer daarnaast nog rekening te houden met mijn figuur en vind praktisch en lekker zitten belangrijk. Ga bijna mekkeren, zo'n schaap ben ik.

Niniane schreef:Wat een onzin. Alsof je kleden naar trends en een bepaalde tijdsgeest een nieuw fenomeen is? Jeugd kleedt zich naar dezelfde stijlen, inclusief mensen binnen oudere leeftijdsgroepen. Waarom? Omdat dit wordt aangeboden door de markt.
Op een aardbol waar een aantal biljoen mensen wonen en denken dat je origineel bent? Word alsjeblieft wakker.