Orkaan Irma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:29

Ik kijk ook live mee, maar volgens cnn is het nu alweer een 4?

Wat ik vooral hoop is dat Jose wat afneemt en niet zo sterk blijft als dat die nu is...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:33

melissac schreef:

Wat ik vooral hoop is dat Jose wat afneemt en niet zo sterk blijft als dat die nu is...

Idd, hij blijft op en neer gaan. Hopelijk is Jose idd niet zo sterk. Vind het zo sneu voor die mensen! Vraag me toch wel af, er is nu best wel veel activiteit te zien, zullen die mensen wel allemaal op tijd weg kunnen komen?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:38

Pepperrr schreef:
melissac schreef:

Idd, hij blijft op en neer gaan. Hopelijk is Jose idd niet zo sterk. Vind het zo sneu voor die mensen! Vraag me toch wel af, er is nu best wel veel activiteit te zien, zullen die mensen wel allemaal op tijd weg kunnen komen?

Ik had een foto van een snelweg in Florida gezien waar alleen maar files stonden.
Vreselijk om te zien, ik geloof ook niet dat ze allemaal optijd weg zijn..

https://pbs.twimg.com/media/DJR2bZzXcAAPzry.jpg:large

Pepperrr

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:40

Holyshit... Ik hoop zo erg dat het meevalt....

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:45

oliebol ligt ie er bij jullie ook uit?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:46

Pepperrr schreef:
melissac schreef:

Ze is 4 als ze in Florida aan komt nu een 3.
José buigt af richting de bermuda ( en zal dan afgezwakt zijn dus geen risico) en gaat langs sint-Maarten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:46

José is ook 4 momenteel las ik maar bespaart gelukkkg st Maarten deels.

Hier een live stream van Miami, daar is het weer anders toch flink omgedraaid tov Bahama's en domini

http://www.miamiandbeaches.com/plan-you ... mi-webcams

Waar ik me zelf erg boos om kan maken is op de berichten onder de tui Facebook updates. Ik heb zelf als reisleider gewerkt en 1000en personen bereiken gaat echt niet zo easy als ze denken. Daarbij zie ik sommige met we horen niks dus we blijven of we horen opeens van het hotel dat we moeten evacueren. Je leest zelf toch ook het nieuws/ als iedereen om je heen inpakt kan je zelf toch ook wel twee seconden nadenken? Of hebben die mensen geen mond meer. Maar zodra ze geld willen dan is de wereld te klein. En dan boos worden dat ze de taxi moeten betalen. Dat betaalt tui uiteindelijk echt wel weer terug hoor. Heel dat deel staat op stelten dan is het voor een reisorganisatie echt zo makkelijk niet om bussen te regelen. Moet de reisleiding dan maar achterblijven? Het lijken net kleine kinderen die niets meer kunnen. Je vraagt toch zelf even bij de receptie na? Je gaat zelf in dit seizoen naar Florida. Een week geleden was al bekend dat dit onderweg was, neem dan maatregelen. 'we hebben geen instructie gekregen dat we water moesten halen' ..... laat maar :') opgekropte frustraties.

Ik weet zeker dat ze hun uiterste best doen om iedereen veilig te stellen. Tui heeft deze orkaan niet in handen :+

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:49

Hartverscheurend die foto.. zo erg voor die mensen, en die komen nooit allemaal optijd weg.. zal vast helemaal vast staan..

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:54

Kimmie schreef:
Hartverscheurend die foto.. zo erg voor die mensen, en die komen nooit allemaal optijd weg.. zal vast helemaal vast staan..

Nee en dat is juist het nare, irma gaat vooral voor degene die niet op tijd weg zijn erg gevaarlijk zijn. Die kunnen nergens schuilen dan alleen die auto maar de auto kan een orkaan helaas niet aan. Maar om nou te beslissen om weer terug naar huis te rijden is ook weer wat. Voor hetzelfde geld zijn ze al zo lang onderweg..

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:58

melissac schreef:
Kimmie schreef:

Nee en dat is juist het nare, irma gaat vooral voor degene die niet op tijd weg zijn erg gevaarlijk zijn. Die kunnen nergens schuilen dan alleen die auto maar de auto kan een orkaan helaas niet aan. Maar om nou te beslissen om weer terug naar huis te rijden is ook weer wat. Voor hetzelfde geld zijn ze al zo lang onderweg..

Voordat ze bij een afrit zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:59

Sureido, ik heb me daar idd ook over verbaasd.. vakantiegangers lijken wel ineens doof en blind ofzo..

bruintje123

Wat een hartverscheurende foto. ;(

PocoGaucha

Ik had ook een topic geopend, maar deze is gesloten vanwege dat dit topic er al was.

In verband met een tekort aan benzine en het feit dat sommige mensen gewoon een rit van 10 uur moeten maken om veilig te zijn en dan ook nog de files. Is het voor veel mensen onmogelijk om te evacueren(vooral voor mensen met veel vee/paarden/dieren). Want je wil ook niet met je trailer tussen die file staan als de storm arriveert...

Dus moeten maar gewoon afwachten, al die dieren zijn aan hun 'lot' overgelaten met opgescheerde telefoon nummers etc. Laat je je paarden buiten, laat je ze binnen, Allemaal beslissingen die ik nooit zou willen maken.

Je hebt voor de storm 10 paarden, maar je weet niet hoeveel je er na de storm nog 10 hebt, je weet niet eens of je paarden na de storm nog een baas hebben. Onvoorstelbaar, ik kan me niet voorstellen hoe sommige mensen zich voelen.

Denk dat terug rijden niet meer kan, zo te zien hebben ze beide banen nu in gebruik...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:08

PocoGaucha schreef:
Ik had ook een topic geopend, maar deze is gesloten vanwege dat dit topic er al was.

In verband met een tekort aan benzine en het feit dat sommige mensen gewoon een rit van 10 uur moeten maken om veilig te zijn en dan ook nog de files. Is het voor veel mensen onmogelijk om te evacueren(vooral voor mensen met veel vee/paarden/dieren). Want je wil ook niet met je trailer tussen die file staan als de storm arriveert...

Dus moeten maar gewoon afwachten, al die dieren zijn aan hun 'lot' overgelaten met opgescheerde telefoon nummers etc. Laat je je paarden buiten, laat je ze binnen, Allemaal beslissingen die ik nooit zou willen maken.

Je hebt voor de storm 10 paarden, maar je weet niet hoeveel je er na de storm nog 10 hebt, je weet niet eens of je paarden na de storm nog een baas hebben. Onvoorstelbaar, ik kan me niet voorstellen hoe sommige mensen zich voelen.

Denk dat terug rijden niet meer kan, zo te zien hebben ze beide banen nu in gebruik...

Ja precies, het is een vreselijke beslissing om te maken en er zullen vast en zeker doden gaan vallen.. ;( Ik hoop alleen dat het doden aantal niet veel gaat oplopen.. Maar dat is helaas afwachten. -O-

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:26

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:27

Ik kijk nu gwn op youtube

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:27

Duutelepluut schreef:
Relaxed schreef:
Via deze link lopen allemaal livestreams http://ploop.nl/orkaan-irma/orkaan-irma-live-streams/

thanx voor de link, ik heb ze aangezet

Helaas doet die het niet meer....

Edit: ik praat altijd voordat ik lees, zie dat er een nieuwe link staat :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:29

novito, klopt doet t bij mij ook niet. Maar als je op youtube orkaan irma in typt dan krijg je ook dezelfde livestreams te zien

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:32

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:34

er liepen kippen op de weg :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:38

Ik val nieuw binnen..

Echt verschrikkelijk wat er gaande is, ik hoop dat de schade beperkt blijft.. :(:)

Ik kijk trouwens via http://www.earthcam.com

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:09

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:10

Jaa hier ook. Zag er vanmiddag zelfs twee fietsen :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:17

Ja bizar he? Zag er net 1 tot zijn knieën in de zee staan. :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:17

Oké dit is op jouw live stream die twee zijn gewoon elkaar op de foto aan t zetten _-:(

Afbeelding
Afbeelding