Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:59

Cowboy55 schreef:
What's next? Een 10 jarig kind wegzetten als 'een monster' en haar op 10 jarige leeftijd al 'afshrijven'?

Waarom niet?
De wereld valt niet te redden.
Juist daar gaat het mis dat wel te denken.
Dit monster, ook al is ze pas 10, hoort uit de maatschappij gehaald te worden.
Ja rot voor dat meisje, rotter als er nog meer dieren vermoord worden, of misschien als daar de lol van af is een kleuter zwaar mishandeld.

Of de thuis situatie no wel of niet erg is doet niets af aan haar monsterlijke daad.
En vele met haar met flinke rugzakken die niet moorden. Dus dat is geen smoesje om te gebruiken.

Mars

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:16

Het is ook niet zo dat ze toevallig een beestje in haar handen had en de keel dicht kneep (wat an sich al gruwelijk is). Maar moedwillig de hokken heeft open gekregen en een voor een de diertjes gepakt. Dus ja, dat vind ik monsterlijk en nog verontrustender dat er van alles goed gepraat wordt omdat ze 10 is.
Ze blijft geen 10, dus wat er ook gaande is qua kronkels of omgeving, daar moet gewoon bovenop gezeten worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:25

Verschrikkelijk dit! ik heb zoiets ook mee gemaakt met mijn eigen kind! Iets minder heftig,maar toch 1 dier gedood. Tot 2 x toe de kat geprobeerd in brand te steken, een hamster in de lucht gegooid om te kijken of die kon vliegen,beestje viel te pletter en was op slag dood.
Onze hond knijpen,treiteren,ogen prikken,oren trekken.De hond beet hem vaak genoeg,zelfs tot bloedens toe,maar het boeide hem niet.
Hij was toen pas een jaar of 4, ik ben toen gelijk met hem naar de H.A. gegaan,door gestuurd naar de psycholoog.Hij deed trouwens meer 'rare' dingen en was een gevaar voor zichzelf en anderen.
Hij heeft een paar jaar behandeling gehad bij het GGZ [had toen een andere naam] en hij heeft nu heel veel spijt! Hij zegt het regelmatig dat hij het zó erg vind wat hij dieren heeft aangedaan.

Oorzaak? volgens de psycholoog door zijn vader [daar ging hij regelmatig in het weekend heen], dus daar is hij niet meer heen gegaan. Ik dacht eerst zelf door zuurstof gebrek tijdens de bevalling,maar GGZ zei duidelijk dat de vader het probleem was.

Dit kind van 10 heeft behandeling nodig,en dan maar hopen dat die ook bij haar zal aanslaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:31

Dit brengt bij mij plots best een hoop boven...

Als kleuter op de plaatselijke basisschool (klein dorpje) was er een jongetje dat bij mijn oudste broertje in de klas zat.
Ik zat net een klas hoger, maar was nog te jong om e.a. echt goed te begrijpen.

In het seizoen gingen we vaak met een groepje buurtkids spelen in en bij een bijna droogstaande sloot. kikkers en padden vangen; om ze goed te bekijken, ze vast te kunnen houden, en daarna weer uit te zetten (liefst bij m'n ouders in de vijver.... waar ze uiteraard totaal niet blij mee waren.... :o ).

Dat jochie echter vond het zeer vermakelijk om de kikkers te vangen, en vervolgens leven en al aan het prikkeldraad te spiezen; stuk of 5 op een rijtje, om ze daarna levend en wel te villen......
gut wat ben ik toen boos en verdrietig geworden. Was ook een apart jochie, en stiekem waren we ook wel een beetje bang voor hem.

Dat dit kind ze niet alle 10 op een rijtje had, was duidelijk.....
Maar achteraf gezien, zijn er zoveel signalen afgegeven....

Zo had hij ook een groepje "volgers"; jochies die toch een beetje met hem mee probeerden te spelen.
Tijdens de pauzes nam hij deze jochies mee naar een struikgewas in een hoekje achter op het speelplein van de school.
Daar deden ze een zeer geheim spelletje: iele-piele-pieletje-friemelen zoals hij het noemde.....

Daar komt een 'normaal', niet-getraumatiseerd kind écht niet zomaar op. Daar moet vast wat mee gebeurd zijn.....

Ook zijn ouders waren eigenlijk nooit aanwezig. Niet om hem te brengen en halen, maar ook niet op ouderavonden of feestavonden etc.
Hij bleef ook altijd over op school. En ging dan alleen weer lopend naar huis.

Werkelijk geen idee wat er van 't joch terecht is gekomen, maar ik vermoed niet veel soeps. Volgens mij heeft hij ook niet de 8 jaren op deze basisschool afgemaakt.

JoyCiej007

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:40

Gohya; jeetje, heftig zeg als iets dergelijks je bloedeigen kind betreft!
En wat moedig en dapper dat je dat ook zo open en bloot durft te vertellen. Alhoewel ik vind dat je daarin gewoon open moet kunnen zijn, kan ik me voorstellen dat ouders van een kind die 'dergelijke dingen' doet of heeft gedaan, zich enorm schamen en zich erg kl*te voelen.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:46

bruintje123 schreef:
Cowboy55 schreef:
What's next? Een 10 jarig kind wegzetten als 'een monster' en haar op 10 jarige leeftijd al 'afshrijven'?

Waarom niet?
Ja rot voor dat meisje, rotter als er nog meer dieren vermoord worden, of misschien als daar de lol van af is een kleuter zwaar mishandeld.

Of de thuis situatie no wel of niet erg is doet niets af aan haar monsterlijke daad.
En vele met haar met flinke rugzakken die niet moorden. Dus dat is geen smoesje om te gebruiken.

Hier ben ik het mee eens, wat een monster zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:51

bruintje123 schreef:
Cowboy55 schreef:

Waarom niet?

Hier word ik een beetje misselijk van. Er kunnen tig redenen zijn dat dit meisje dit gedaan heeft, maar blijkbaar is hier iedereen voldoende geinformeerd dat ze de conclusies wel al kunnen trekken dat dit kind voor altijd opgesloten moet worden?
Klopt, er zijn genoeg rugzakjes die niet moorden. Maar het ene rugzakje is het andere niet. De oorzaak van haar gedrag kan zoveel zijn. Een afwijking in de hersenen, opvoeding, dingen "gezien" hebben, mishandeling, genetica(!). Dat is geen excuus, dat is een oorzaak. Dan kun je dat kind wel opsluiten maar dat maakt de situatie alleen erger. Dit meisje heeft gewoon goede psychische hulp nodig om te onderzoeken waar dit vandaan komt en wat er gedaan kan worden om het op te lossen. Met dit gedrag word je niet geboren. :n

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:53

bruintje123 schreef:
Cowboy55 schreef:

Waarom niet?

smoesjes :')
Een kind een monster noemen :')

hoe kun je in godsnaam dit soort dingen roepen als je het hele kind en de situatie niet kent.
Het is zo ontzettend makkelijk oordelen vanachter je beeldscherm.

Gohja, wat lijkt me dat heftig zeg. En wat goed dat je gelijk aan de bel hebt getrokken en het gewoon goed is gekomen. Hopelijk komt hij ook over dat schuldgevoel heen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:56

Niet alles is te redden, maar door het bij voorbaat af te schrijven weet je zeker dat het niet beter wordt, vind ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:58

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, vanwege alle lelijke reacties. Maar ik wil hier toch even op reageren.

gohya schreef:
Verschrikkelijk dit! ik heb zoiets ook mee gemaakt met mijn eigen kind! Iets minder heftig,maar toch 1 dier gedood. Tot 2 x toe de kat geprobeerd in brand te steken, een hamster in de lucht gegooid om te kijken of die kon vliegen,beestje viel te pletter en was op slag dood.
Onze hond knijpen,treiteren,ogen prikken,oren trekken.De hond beet hem vaak genoeg,zelfs tot bloedens toe,maar het boeide hem niet.
Hij was toen pas een jaar of 4, ik ben toen gelijk met hem naar de H.A. gegaan,door gestuurd naar de psycholoog.Hij deed trouwens meer 'rare' dingen en was een gevaar voor zichzelf en anderen.
Hij heeft een paar jaar behandeling gehad bij het GGZ [had toen een andere naam] en hij heeft nu heel veel spijt! Hij zegt het regelmatig dat hij het zó erg vind wat hij dieren heeft aangedaan.

Oorzaak? volgens de psycholoog door zijn vader [daar ging hij regelmatig in het weekend heen], dus daar is hij niet meer heen gegaan. Ik dacht eerst zelf door zuurstof gebrek tijdens de bevalling,maar GGZ zei duidelijk dat de vader het probleem was.

Dit kind van 10 heeft behandeling nodig,en dan maar hopen dat die ook bij haar zal aanslaan.

Onwijs moedig dat je dit hier durft op te schrijven, met name gezien de onmenselijke reacties als 'nekschot' etc. Ik vind het echt geweldig dat je hier toch enigszins de taboesfeer probeert te doorbreken en weergeeft dat de GGZ in Nederland óók goede dingen doet!

Het jammere aan het negeren van een oorzaak, vind ik dat hierdoor dingen te laat herkend worden, ook in de toekomst. Want het hoeft geen hersenafwijking of psychische stoornis te zijn, het kan ook een probleem van opvoeding of inderdaad misbruik zijn.
Mensen die ernstige misdrijven hebben gepleegd en geen berouw tonen, kennen vaak een geschiedenis van misbruik. Niet alleen misbruik door een vader/moeder, ook de ouders zijn vaak misbruikt. Het is iets dat in sommige gevallen gewoon over gaat van vader op kind en per generatie een stukje erger wordt. Schokkend right?

En als we dan lekker met z'n allen de kop in het zand steken en vooral geen begrip tonen naar de naasten van zo'n persoon... Dan wordt het echt niet beter. Mensen gaan zich schamen voor het gedrag van hun naasten/kinderen, stoppen het zelf ook maar in de doofpot, in plaats van aan de bel te trekken bij de juiste instanties.

Ach, wat schrijf ik ook. Ik weet de reacties al: Als je niet aan de bel durft te trekken, ben je deze maatschappij ook niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:58

khirshanta schreef:
Niet alles is te redden, maar door het bij voorbaat af te schrijven weet je zeker dat het niet beter wordt, vind ik.

Veel is wel te redden. Hetgene wat niet te redden valt is niet te redden omdat het geen hulp krijgt.
Ik heb zelf twee jonge clientjes gehad die hier ook als "niet te redden" bestempeld zouden worden, en het zal je verbazen hoe snel dat toch betert.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:00

Je hoeft de situatie niet te kennen, weten wat ze uitgespookt heeft is genoeg.
En dat is monsterlijk.
Of iemand nu 10 of 20 is.

En de tig redenen die er zijn zullen mij worst wezen, serieus.
Zij heeft met haar enge tengeltjes meerdere dieren vermoord. Niet 1, nee meer.
Dus zo iemand hoort niet in de maatschappij. De waarom doet er niet toe.
Ze zou maar eens over jou schutting (jou niet persoonlijk) klimmen en je hond, kat, konijn te vermoorden omdat we in Nederland te laf zijn 10 jarige uit de maatschappij te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:04

bruintje123 schreef:
En dat is monsterlijk.

Ze zou maar eens over jou schutting (jou niet persoonlijk) klimmen en je hond, kat, konijn te vermoorden omdat we in Nederland te laf zijn 10 jarige uit de maatschappij te halen.

Ach, deze uitspraken zeggen wat mij betreft genoeg over je inlevingsvermogen en verstand van deze materie. Het feit dat je een 10 jarige vergelijkt met een 20 jarige.... Je beseft dat zelfs gevangenen terug klaargemaakt worden voor de maatschappij?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:04

De daad is monsterlijk, het kind zelf... mwah valt te bezien. Ik zag eerder psychopathie genoemd worden maar dat is geen officiele diagnose meer, en bij een kind sws niet. Aan wat men psychopathie noemt liggen 3 oorzaken ten grondslag die in meer of mindere mate monsterlijk gedrag kunnen veroorzaken:
- afwijking in de hersenen
- trauma
- opvoeding/sociale omgeving

Ik hoop van harte dat het eerste niet van toepassing is, dan is er nog een hoop mogelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:09

Bizzybijtje schreef:
bruintje123 schreef:
En dat is monsterlijk.

Ach, deze uitspraken zeggen wat mij betreft genoeg over je inlevingsvermogen en verstand van deze materie. Het feit dat je een 10 jarige vergelijkt met een 20 jarige.... Je beseft dat zelfs gevangenen terug klaargemaakt worden voor de maatschappij?

Ik heb beroepshalve genoeg gezien.
TBS-ers waar de behandeling niet zo goed ging als de therapeut wel dacht.
Psychisch gestoorde waarvan men dacht dat ze wel op eigen benen konden, die totaal weer de fout in gingen. Vaak al binnen een week.
En de behandelaar, die word niet aansprakelijk gesteld, foutje bedankt.

Als blijkt dat dit meisje na behandeling weer terug te maatschappij in kan, prima.
Maar nu hoort ze niet in de maatschappij.
En ik denk dat terugkeer, jong en oud veel anders moet, nu zijn er teveel mensen die weer in herhaling vallen.
En dus wel een gevaar zijn voor de rest van de maatschappij.
En er zal ook veel vaker geaccepteerd moeten worden dat erg vaak er geen genezing mogelijk is.
Bij andere ziektes word dat wel geaccepteerd, bij het hoofd ineens niet. Vreemd.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:10

bruintje123 schreef:
En dat is monsterlijk.

mijn goed jij hebt het inlevingsvermogen van een goudvis zeg.
Ik mag hopen dat jij zelf geen kinderen hebt

De daad is monsterlijk ja..maar dat maakt het kind nog geen monster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:12

Ook bij het hoofd wordt dit geaccepteerd. Dan wordt dit meestal in toom gehouden door 24/7 begeleiding, medicatie etc. Dit kind volledig uit de maatschappij halen doet meer schade dan haar in de maatschappij laten met de juiste behandeling. Hoe kun je nou concluderen dat het niet te redden is terwijl dit kind nog niet eens hulp heeft gekregen :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:12

bruintje123 schreef:
Psychisch gestoorde waarvan men dacht dat ze wel op eigen benen konden, die totaal weer de fout in gingen. Vaak al binnen een week.

Als blijkt dat dit meisje na behandeling weer terug te maatschappij in kan, prima.

En ik denk dat terugkeer, jong en oud veel anders moet, nu zijn er teveel mensen die weer in herhaling vallen.
En er zal ook veel vaker geaccepteerd moeten worden dat erg vaak er geen genezing mogelijk is.
Bij andere ziektes word dat wel geaccepteerd, bij het hoofd ineens niet. Vreemd.

Met andere woorden, je loopt tegen mensen aan te schoppen die hetzelfde van mening zijn als jij...

Het zal wel aan mij liggen :roll:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:13

Ga je lekker persoonlijk Blabla?

Ik heb wel inlevingsvermogen, maar niet in dat monster.
Maar in de maatschappij er om heen.
En ja dit kind is nu een monster. Ze heeft zulke gruwelijke dingen gedaan dat ze dat is. Door haar daden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:13

Janine1990 schreef:
bruintje123 schreef:

Met andere woorden, je loopt tegen mensen aan te schoppen die hetzelfde van mening zijn als jij...

Het zal wel aan mij liggen :roll:

Nee want van jullie mag ze niet eens opgesloten worden, alleen maar monitoren.

En ik schop niet.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:14

Het kwam op mij over of je haar bij voorbaat al af zou schrijven, maar uit bovenstaande lees ik dat je eigenlijk zegt: dit is nu een monsterlijke actie, dat kind moet nu onder behandeling (en onder constant toezicht) maar kan wellicht weer functioneren- maar misschien ook niet.

Dat vind ik weer heel wat anders, dan ben ik het veel meer met je eens

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:15

bruintje123 schreef:
Nee want van jullie mag ze niet eens opgesloten worden, alleen maar monitoren.

En ik schop niet.

Opsluiten zie ik als het ouderwetse gevangen houden van mensen. In een kamer met 4 witte muren, een wit plafond, geen zaken aan de muur en geen contact met anderen.
Zo is iemand niet te behandelen, zo maak je iemand alleen maar meer gek.

Zo'n ziektebeeld kan je toch niet behandelen zonder een natuurlijke omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:17

Waarom opsluiten? Wat bereik je daarmee?
Een 10 jarig kind opsluiten en compleet weghalen uit de maatschappij om haar te leren functioneren in dezelfde maatschappij? Stop even met paardrijden tot je het wel kan? Dat klopt toch niet?

Denk dat dit kind sowieso onder zeer intensieve begeleiding zal komen te staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:19

khirshanta schreef:
Het kwam op mij over of je haar bij voorbaat al af zou schrijven, maar uit bovenstaande lees ik dat je eigenlijk zegt: dit is nu een monsterlijke actie, dat kind moet nu onder behandeling (en onder constant toezicht) maar kan wellicht weer functioneren- maar misschien ook niet.

Dat vind ik weer heel wat anders, dan ben ik het veel meer met je eens

Ik denk inderdaad dat zij niet meer geholpen kan worden. Dat klopt.
Zoals een hele boel tbs-ers die er ook weer terug de maatschappij in gedonderd worden onder de noemer het kan weer prima en weer in herhaling vallen.
Ik vind Nederland daar echt veel te soft in.
Te vaak gedacht dat na een tijd behandelen iemand wel weer goed in de kop is.
Nou ik denk dat sommige kronkels nooit meer te maken zijn.
Net zoals zoveel dingen in je lichaam nooit meer te maken zijn, maar dat word wel geaccepteerd. Dat mag wel gezegd worden.

Bij dit kind denk ik inderdaad dat het te fout zit.
En ze nu compleet uit de maatschappij gehaald moet worden.
Zou intensieve therapie helpen ja dan zou ze weer geïntegreerd kunnen worden in de maatschappij.
Maar zoals ik hierboven schreef mag dat wel eens grof onder de loep genomen worden.

En leeftijd maakt mij niet uit bij deze monsterlijke daad.
Ook deze leeftijd weet dat het fout is, heel fout.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:20

Probleem is dat dit kind toch na goed gedrag niet meer in de gaten gehouden wordt en dan kunnen jullie wel met allerlei oplossingen komen, maar ze gaan deze echt niet tot haar 20e en later in de gaten houden. En dan begint de ellende pas. Wanneer kind weer vrijheid heeft. Als ze dieren een voor een kan wurgen is ze ook slim genoeg om hulpverleners om de tuin te leiden.