Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, vanwege alle lelijke reacties. Maar ik wil hier toch even op reageren.
gohya schreef:Verschrikkelijk dit! ik heb zoiets ook mee gemaakt met mijn eigen kind! Iets minder heftig,maar toch 1 dier gedood. Tot 2 x toe de kat geprobeerd in brand te steken, een hamster in de lucht gegooid om te kijken of die kon vliegen,beestje viel te pletter en was op slag dood.
Onze hond knijpen,treiteren,ogen prikken,oren trekken.De hond beet hem vaak genoeg,zelfs tot bloedens toe,maar het boeide hem niet.
Hij was toen pas een jaar of 4, ik ben toen gelijk met hem naar de H.A. gegaan,door gestuurd naar de psycholoog.Hij deed trouwens meer 'rare' dingen en was een gevaar voor zichzelf en anderen.
Hij heeft een paar jaar behandeling gehad bij het GGZ [had toen een andere naam] en hij heeft nu heel veel spijt! Hij zegt het regelmatig dat hij het zó erg vind wat hij dieren heeft aangedaan.
Oorzaak? volgens de psycholoog door zijn vader [daar ging hij regelmatig in het weekend heen], dus daar is hij niet meer heen gegaan. Ik dacht eerst zelf door zuurstof gebrek tijdens de bevalling,maar GGZ zei duidelijk dat de vader het probleem was.
Dit kind van 10 heeft behandeling nodig,en dan maar hopen dat die ook bij haar zal aanslaan.
Onwijs moedig dat je dit hier durft op te schrijven, met name gezien de onmenselijke reacties als 'nekschot' etc. Ik vind het echt geweldig dat je hier toch enigszins de taboesfeer probeert te doorbreken en weergeeft dat de GGZ in Nederland óók goede dingen doet!
Het jammere aan het negeren van een oorzaak, vind ik dat hierdoor dingen te laat herkend worden, ook in de toekomst. Want het hoeft geen hersenafwijking of psychische stoornis te zijn, het kan ook een probleem van opvoeding of inderdaad misbruik zijn.
Mensen die ernstige misdrijven hebben gepleegd en geen berouw tonen, kennen vaak een geschiedenis van misbruik. Niet alleen misbruik door een vader/moeder, ook de ouders zijn vaak misbruikt. Het is iets dat in sommige gevallen gewoon over gaat van vader op kind en per generatie een stukje erger wordt. Schokkend right?
En als we dan lekker met z'n allen de kop in het zand steken en vooral geen begrip tonen naar de naasten van zo'n persoon... Dan wordt het echt niet beter. Mensen gaan zich schamen voor het gedrag van hun naasten/kinderen, stoppen het zelf ook maar in de doofpot, in plaats van aan de bel te trekken bij de juiste instanties.
Ach, wat schrijf ik ook. Ik weet de reacties al: Als je niet aan de bel durft te trekken, ben je deze maatschappij ook niet waard.