maura schreef:Chevax en Annet-Dottie, jullie lezen echt iets anders dan ik. Ik zie helemaal niemand per se gelijk willen krijgen, buiten jullie zelf dan. Iedereen reageert anders op zulk nieuws, de een schiet in de emotie en zou het liefst de hele dag gaan zitten huilen, de ander gaat analyseren en 'wat als' vragen stellen. De ene reactie is niet beter of gepaster dan de andere, het zijn gewoon verschillende reacties.
Respect en begrip opbrengen voor iemand die hetzelfde reageert als jouzelf is niet zo moeilijk, maar als je de reactie van een ander niet begrijpt kun je ook vragen waar die reactie vandaan komt en hoe hij bedoeld is in plaats van direct te gaan zitten oordelen dat het ongepast, of slecht, of dom, of arrogant, of met de verkeerde intentie of anderszins negatief is. En als je dat niet wilt weten, kun je er ook voor kiezen om te gewoon alleen te reageren op de reacties die je wel begrijpt.
Kunnen we niet ten minste hier in het topic proberen elkaar en elkaars manier van omgaan met schokkend nieuws te respecteren zonder elkaar te gaan zitten veroordelen?
Uh sorry ik reageer in het algemeen dat dit niet echt het gepaste moment is om te discussieren over trainingen en waar over de discussies ook allemaal gaan, heeft niks te maken met gelijk willen krijgen, heeft te maken met dat het mijn mening is dat ik een discussie op zo'n moment als dit nergens op vind slaan
Het gebeurd allemaal in dezelfde wereld als waar wij in leven, het kan ook hier gebeuren dus inderdaad respect voor anderen en elkaar ipv je punt door te drukken tot mensen je maar gelijk geven (bij wijze van spreken
). Ik reageer de hele tijd al gewoon ontopic alleen als ik de ontopic reacties tussen de offtopic reacties moet gaan zoeken slaak ik wel even een diepe zucht...