Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:29

Anoniem schreef:
Een kind is nog niet mentaal zover ontwikkelt als een volwassene. Die kan je dus wel zo'n training geven, maar met 12 ben je echt nog steeds een kind en geen volwassene, waardoor alleen die training al op een gevoeliger kind een flinke impact kan hebben. Laat staan dat het ergens voor dient, want die kinderen zijn de hele avond van de kaart omdat ze eindelijk hun popidool hebben gezien in het echt. Ik denk niet dat die dan onthouden wat voor protocol ze moeten volgen bij een aanslag. Op zo'n moment neemt toch echt paniek over.

Maar dat lijkt me niet een discussie die je hier moet houden.

En waarop baseer jij die feiten? Welke studies? Want degene die ik heb bestudeerd beweren iets anders. (Studeer psychologie) Maar goed, inderdaad niet de plaats en tijd voor deze discussie.

Anoniem

Re: Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:32

Je hoeft geen studie psychologie te volgen om te weten dat een kind niet over hetzelfde denkvermogen beschikt als een volwassene toch?

Verder heb ik het e.e.a. aan info over dergelijke trainingen en weet ik dus dat je aan zo'n training echt geen kind wilt blootstellen. Maar hey, jij studeert psychologie dus je zal het wel weten.

OT; ongelofelijk.. 8 jaar.. Wat triest..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:34

Waarom is het toch zo belangrijk voor sommigen in dit topic om hun gelijk te krijgen als het gaat over wat je moet doen en vooral, wat de mensen gisteren hadden moeten doen. Ik ben zo benieuwd hoe de mensen die zo stellig weten hoe het moet in de praktijk zouden handelen. Je kunt dit echt niet vergelijken met de brandoefening bij jou op het bedrijf waar je zo koelbloedig kalm bleef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:37

Wat een ontzettend ongepaste plek om over zoiets vreselijks te discussiëren!
Heleennn jou reacties in dit topic tot nu toe zijn alleen maar steeds jou mening en jou "kennis" omdat je psychologie studeert. Heel fijn voor je maar misschien is dit niet de plek en het moment om je punt zo door te willen drukken.. Mijn god zeg alsjeblieft kijk wat een horror er gebeurd op deze wereld en het enige wat je kan doen is discussiëren? Omdat je boven ons staat ofzo omdat jij psychologie studeert?
Sorry komt er misschien hard uit ik wil alles behalve gezeur of discussies maar vind het nu wel mooi geweest.. Lees hiermee om evt. ontwikkelingen te volgen omdat ik niet zo'n nieuwskijker ben maar op deze manier haak ik af....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:37

Anoniem schreef:
Je hoeft geen studie psychologie te volgen om te weten dat een kind niet over hetzelfde denkvermogen beschikt als een volwassene toch?

Verder heb ik het e.e.a. aan info over dergelijke trainingen en weet ik dus dat je aan zo'n training echt geen kind wilt blootstellen. Maar hey, jij studeert psychologie dus je zal het wel weten.

Nou ik stuur je dan maar even een pb hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:38

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:39

chevax schreef:
Waarom is het toch zo belangrijk voor sommigen in dit topic om hun gelijk te krijgen als het gaat over wat je moet doen en vooral, wat de mensen gisteren hadden moeten doen. Ik ben zo benieuwd hoe de mensen die zo stellig weten hoe het moet in de praktijk zouden handelen. Je kunt dit echt niet vergelijken met de brandoefening bij jou op het bedrijf waar je zo koelbloedig kalm bleef.

Amen, en waarom het hier nog niet is gebeurt, geen idee maar men kan er zeker van zijn dat, hoe erger IS in het nauw word gebracht hoe meer Lone Wolfs er rond zullen lopen en aanslagen plegen. Het georganiseerde terrorisme maakt plaats voor je collega, buurman, die aardige vent van drie hoog, die winkelbediende die altijd zo correct is. Met andere woorden, ze zijn er maar niemand weet wanneer ze over de rand gaan.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:39

Er zijn sowieso 12 kinderen onder de 16 jaar omgekomen..

Edit: Excuus! Er zijn sowieso 12 kinderen gewond.. Had het verkeerd gelezen..
Laatst bijgewerkt door ScarOfWars op 23-05-17 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:43

Annet_Dottie schreef:
Heleennn jou reacties in dit topic tot nu toe zijn alleen maar steeds jou mening en jou "kennis" omdat je psychologie studeert. Heel fijn voor je maar misschien is dit niet de plek en het moment om je punt zo door te willen drukken.. Mijn god zeg alsjeblieft kijk wat een horror er gebeurd op deze wereld en het enige wat je kan doen is discussiëren? Omdat je boven ons staat ofzo omdat jij psychologie studeert?
Sorry komt er misschien hard uit ik wil alles behalve gezeur of discussies maar vind het nu wel mooi geweest.. Lees hiermee om evt. ontwikkelingen te volgen omdat ik niet zo'n nieuwskijker ben maar op deze manier haak ik af....

Ik heb letterlijk 2 reacties geplaatst. En letterlijk gezegd dat dit inderdaad niet de plaats en tijd is voor deze discussie. Wat lastig dat mensen tegenwoordig zo snel aangebrand zijn als iemand naar informatie vraagt. Dan ben je gelijk een betweter en arrogant en geef je ongepaste reacties. Ik zie ook niet welk punt ik doordruk, en waarom de aandacht op mij gefocussed wordt. Daar gaat het hier niet echt om denk ik? Maar goed, ik hou me er verder buiten. Speculeren over allerlei dingen is prima, maar vragen naar meningen of informatie is too much.

Weer ontopic: bij ons werd gezegd dat IS de daden niet opeist maar wel toejuicht via hun nieuwskanalen. Maar zou toch de zoveelste terreurdaad zijn die hen gewoon 'goed uitkomt' om het even raar te zeggen? Denk dat er zoveel mensen met gekke ideeën getriggerd worden door die groep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:44

De Amerikaanse tv-zender CBS meldt dat Salman Abedi de 23-jarige man is die volgens de politie de aanslag heeft gepleegd. De politie wil zelf tot nu toe geen naam noemen. De veiligheidsdiensten wisten wie Abedi was, zegt CBS-correspondent Mark Phillips.

(gekopieerd van de NOS site)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:46

bigone schreef:
chevax schreef:

Amen, en waarom het hier nog niet is gebeurt, geen idee maar men kan er zeker van zijn dat, hoe erger IS in het nauw word gebracht hoe meer Lone Wolfs er rond zullen lopen en aanslagen plegen. Het georganiseerde terrorisme maakt plaats voor je collega, buurman, die aardige vent van drie hoog, die winkelbediende die altijd zo correct is. Met andere woorden, ze zijn er maar niemand weet wanneer ze over de rand gaan.

Inderdaad.. Ze hoeven geen 'opdracht' te krijgen. Ze hoeven alleen maar gek genoeg te zijn, en ISIS claimt wel weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:47

Heleennn schreef:
Annet_Dottie schreef:

Ik heb letterlijk 2 reacties geplaatst. En letterlijk gezegd dat dit inderdaad niet de plaats en tijd is voor deze discussie. Wat lastig dat mensen tegenwoordig zo snel aangebrand zijn als iemand naar informatie vraagt. Dan ben je gelijk een betweter en arrogant en geef je ongepaste reacties. Ik zie ook niet welk punt ik doordruk, en waarom de aandacht op mij gefocussed wordt. Daar gaat het hier niet echt om denk ik? Maar goed, ik hou me er verder buiten. Speculeren over allerlei dingen is prima, maar vragen naar meningen of informatie is too much.

Weer ontopic: bij ons werd gezegd dat IS de daden niet opeist maar wel toejuicht via hun nieuwskanalen. Maar zou toch de zoveelste terreurdaad zijn die hen gewoon 'goed uitkomt' om het even raar te zeggen? Denk dat er zoveel mensen met gekke ideeën getriggerd worden door die groep...

Als ik achter je naam op geplaatst klik krijg ik al je reacties, dus 2 reacties waren er 4, niet dat dat er toe doet maar in je eerste reactie ben je al ontzettend jou punt en mening aan het door drukken. Moet jij verder weten hoor maar lees het later maar eens terug.. Verder ga ik hier niet op in of in mee.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:52

Prima Annet_Dottie :)

Heeft er iemand een idee hoe het staat met het aantal overledenen? Hopelijk is het bij 19 gebleven? En nog zoveel vermiste kinderen, dat kan ik mij gewoon niet voorstellen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:53

22 doden nu

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:53

Het waren toch 22 overledenen?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:56

Chevax en Annet-Dottie, jullie lezen echt iets anders dan ik. Ik zie helemaal niemand per se gelijk willen krijgen, buiten jullie zelf dan. Iedereen reageert anders op zulk nieuws, de een schiet in de emotie en zou het liefst de hele dag gaan zitten huilen, de ander gaat analyseren en 'wat als' vragen stellen. De ene reactie is niet beter of gepaster dan de andere, het zijn gewoon verschillende reacties.

Respect en begrip opbrengen voor iemand die hetzelfde reageert als jouzelf is niet zo moeilijk, maar als je de reactie van een ander niet begrijpt kun je ook vragen waar die reactie vandaan komt en hoe hij bedoeld is in plaats van direct te gaan zitten oordelen dat het ongepast, of slecht, of dom, of arrogant, of met de verkeerde intentie of anderszins negatief is. En als je dat niet wilt weten, kun je er ook voor kiezen om te gewoon alleen te reageren op de reacties die je wel begrijpt.

Kunnen we niet ten minste hier in het topic proberen elkaar en elkaars manier van omgaan met schokkend nieuws te respecteren zonder elkaar te gaan zitten veroordelen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:57

IS heeft de aanslag officieel opgeëist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:01

maura schreef:
Chevax en Annet-Dottie, jullie lezen echt iets anders dan ik. Ik zie helemaal niemand per se gelijk willen krijgen, buiten jullie zelf dan. Iedereen reageert anders op zulk nieuws, de een schiet in de emotie en zou het liefst de hele dag gaan zitten huilen, de ander gaat analyseren en 'wat als' vragen stellen. De ene reactie is niet beter of gepaster dan de andere, het zijn gewoon verschillende reacties.

Respect en begrip opbrengen voor iemand die hetzelfde reageert als jouzelf is niet zo moeilijk, maar als je de reactie van een ander niet begrijpt kun je ook vragen waar die reactie vandaan komt en hoe hij bedoeld is in plaats van direct te gaan zitten oordelen dat het ongepast, of slecht, of dom, of arrogant, of met de verkeerde intentie of anderszins negatief is. En als je dat niet wilt weten, kun je er ook voor kiezen om te gewoon alleen te reageren op de reacties die je wel begrijpt.

Kunnen we niet ten minste hier in het topic proberen elkaar en elkaars manier van omgaan met schokkend nieuws te respecteren zonder elkaar te gaan zitten veroordelen?

Uh sorry ik reageer in het algemeen dat dit niet echt het gepaste moment is om te discussieren over trainingen en waar over de discussies ook allemaal gaan, heeft niks te maken met gelijk willen krijgen, heeft te maken met dat het mijn mening is dat ik een discussie op zo'n moment als dit nergens op vind slaan ;) Het gebeurd allemaal in dezelfde wereld als waar wij in leven, het kan ook hier gebeuren dus inderdaad respect voor anderen en elkaar ipv je punt door te drukken tot mensen je maar gelijk geven (bij wijze van spreken ;) ). Ik reageer de hele tijd al gewoon ontopic alleen als ik de ontopic reacties tussen de offtopic reacties moet gaan zoeken slaak ik wel even een diepe zucht...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:05

bigone schreef:

Het idee alleen dat me ook 'angst' inboezemt is dat er een punt gaat komen waarop het ons 'minder gaat raken' of een soort 'gewoonte' kweekt met het idee van: gelukkig was het niet bij ons. Ik hoop oprecht niet dat we naar een soort maatschappij gaan gaan waar we daar een soort van gewoonte voor gaan kweken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:09

Jongens, hou op. Het kan vanuit Heleen haar gevoel ook een manier zijn om hier mee te dealen en te proberen oplossingen te bedenken om in de toekomst onnodige slachtoffers na een aanval te voorkomen.
maak elkaar hier nu niet af want verdeeldheid zaaien is iets wat terroristen maar al te graag willen. Iedereen reageert op zijn manier en dat zouden we vooral in topics met deze onderwerpen moeten respecteren.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:12

maura schreef:

Maura, weet je wat on topic zou zijn? Je medeleven uitspreken en dan het liefst vóór je wereldkundig maakt dat er minder slachtoffers te betreuren waren als er maar zo was gehandeld als in dit topic wordt gezegd.
Ik vind je behoorlijk aanmatigend, maar zoals waarschijnlijk komt dat doordat ik "de reacties niet begrijp"? Helaas is het dus zover gekomen dat als je zegt dat een discussie niet op zijn plaats is, je wordt betiteld als dom. Als dit een minder beladen topic was zou ik zeggen "ga je schamen".

Heleennn

Maura, dat is ook hoe ik er over denk. Maar goed.

The_Cat, ja precies... dan gaat het echt fout. Als je ziet in wat voor situaties mensen in oorlogslanden moeten leven. Zij denken waarschijnlijk al op die manier, kan het hen ook niet kwalijk nemen want uiteindelijk ben je dan toch altijd een soort van opgelucht volgens mij? Moet zo beangstigend zijn, nu ook voor familie van slachtoffers bijvoorbeeld. Ik zou me zo kwaad voelen, of juist bang... Geen idee.

BigOne

The_Cat schreef:
bigone schreef:

Het idee alleen dat me ook 'angst' inboezemt is dat er een punt gaat komen waarop het ons 'minder gaat raken' of een soort 'gewoonte' kweekt met het idee van: gelukkig was het niet bij ons. Ik hoop oprecht niet dat we naar een soort maatschappij gaan gaan waar we daar een soort van gewoonte voor gaan kweken

Ik merk aan de jongeren om mij heen en dan heb ik het over de generatie die met internet is groot geworden al jaren een mentale hardheid bij dit soort drama's. Ik kan me nog goed de Faroramp herinneren maar alleen uit de krant en de meest verschrikkelijke beelden werden niet geplaatst. Tegenwoordig, zie MI17 , zie je de dodelijke slachtoffers sóchtends al op je mobiel bij het ontbijt voorbij komen. En er word rustig doorgescrolt. Logisch, je ziet zo ontzettend veel ellende dat het je inderdaad niet meer raakt tot het bij jezelf gebeurt of in je omgeving.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:13

Verschrikkelijk, het zal je overkomen...

Geen woorden voor, en wat ik mij voornamelijk altijd maar weer afvraag: waarom?
Wat wil je hier dan mee bereiken..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:18

Bigone: Ja maar zou dat niet een beetje een afweermechanisme zijn? Om zichzelf te beschermen zeg maar? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die echt al immuum zijn geworden voor dit soort dingen... Bij ons aan de ontbijttafel is er elke keer opnieuw gewoon weer de verbazing en schrik dat er alweer zoiets is kunnen gebeuren... Stapte vanmorgen in de auto en draaide ze een liedje van Ariana Grande, dat vond ik zelfs al even ongepast ofzo. Terwijl dat misschien echt overdreven is?